Citroën C4 Cactus: Ve Francii od 13.950 eur (381.600 Kč)

 

Citroën začne prodávat svůj malý crossover C4 Cactus v červnu. Cena základního modelu má být opravdu konkurenceschopná.

Automobilka s dvojitým šípem ve znaku se chlubila, že základní cena bude velmi nízká, někde na úrovni mezi malými auty a o půl čísla většími crossovery. Julien Montarnal, šéf firemní strategie, prozradil v rozhovoru na autosalonu v Ženevě serveru Automotive News Europe francouzskou základní cenu. Byla stanovena na 13.950 eur, tedy v prostém přepočtu 381.600 korun. Zdá se vám to hodně? Vždyť hatchback C4 stojí v základu na domácím trhu 18.850 eur (o 35 % více). Je to na druhou stranu reklamní cena „již od“ a Montarnal ani blíže nespecifikoval verzi, která tuto nálepku dostane. V showroomech se Cactus objeví v létě letošního roku. Ředitel Citroënu Frederic Banzet prozradil stejnému médiu: „Auto bude o 10 až 15 procent levnější než kompaktní konkurence. Průměrná cena se má pohybovat v rozmezí od 16 do 17 tisíc eur, turbodiesel bude stát 22.250 eur.“ To je skoro 609 tisíc korun, což už není zrovna málo.

Výrobce také odhalil podrobnosti ohledně dvojice forem leasingu, kterými chce zamezit platbám vysokých částek na konci smluvního období. Krátkodobé pronájmy a sdílení vozů byly zavrhnuty, protože vykazovaly nedostatky ohledně dostupnosti vozidel a pohodlí. Oba dva finanční produkty, pro které se Citroën nakonec rozhodl, nabídne francouzským klientům prostřednictvím koncernové divize Banque PSA Finance. Balíček „all-inclusive“ včetně pojištění přijde na pouhých 199 eur (necelých 5,5 tisíce korun) měsíčně. Týká se základní výbavy Start bez klimatizace, je podle Montarnala omezen na 45 tisíc kilometrů a časově na 36 měsíců. Sazba se pochopitelně liší podle toho, jakou specifikaci si klienti vyberou, směrem nahoru logicky vzrůstá. Po uplynutí zmíněné doby si mohou automobil odkoupit, vrátit jej zpět pronajímateli, případně si vybrat jiný vůz a sepsat novou smlouvu. Tato možnost bude k mání po celé Evropě

Systém „pay-per-use“ (volně přeloženo „zaplať, co najedeš“) vyjde v základu ještě levněji, ale tady se kromě paušálu připlácí za najeté kilometry podle vzoru mobilních operátorů. Pokud provozovateli vůz stojí v garáži a nejezdí, zaplatí pochopitelně jen pevnou částku. Tento produkt si ale budou moci zvolit zatím jen ve Španělsku, Itálii a Velké Británii, další státy se ho možná dočkají v budoucnu. „Dostupnost v jiných zemích závisí na poptávce na tom kterém trhu, místní legislativě a dohodách s pojišťovnami“, řekl Montarnal. Banzet v jiném interview dodal: „Existuje část populace, která není ochotna si koupit auto, ale chce platit za jeho používání. Navrhli jsme tedy právě takový způsob, přitom vůz klienti mohou mít k dispozici, kdykoliv chtějí. Je to výhodné pro ty, kdo jezdí málo, nebo automobil využívají nepravidelně a několik měsíců v roce třeba vůbec nevyjedou.“

Crossover C4 Cactus vzbudil pozornost zajímavým designem, nízkou hmotností 965 kg i obložením karoserie Airbump. To má chránit před poškozením při drobných kolizích. Plastové segmenty na exponovaných místech karoserie sestávají z polyuretanových kapslí naplněných stlačeným vzduchem. Cactus má také vepředu širokou lavici místo dvou samostatných sedadel, klasické přístroje nahradily obrazovky, samočinná převodovka se ovládá tlačítky na palubní desce, čelní airbagy jsou umístěny ve střeše a ostřikovače na raménkách stěračů. Citroën se tedy u 4,16 m dlouhého malého crossoveru vrátil k originálním řešením, kterými byl dříve proslulý. Atmosférický zážehový tříválec 1.2 Puretech VTi 82 má 60 kW, jeho přeplňovaná verze e-THP 110 pak 81 kW. Nejmenší kombinované spotřeby 3,1 l/100 km dosahuje vznětový čtyřválec 1.6 BueHDi/74 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.

Psali jsme: Citroën C4 Cactus naživo z Paříže

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa) Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa)

Citroën C4 Cactus Rip Curl se představil na letošním…

Video: Citroën C4 Cactus vs. Angry Birds: Airbump je lepší než fitko! Video: Citroën C4 Cactus vs. Angry Birds: Airbump je lepší než fitko!

Citroën dnes spouští novou kampaň pro model C4 Cactus. Ve…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…