9.9. 2013 Jan Mička Jan Mička

Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI

 

Na frankfurtském stánku Audi předvede sportovní koncept s názvem nanuk quattro. Blíže si jej však představíme již nyní.

Design vozu má na svědomí studio Italdesign Giugiaro. Pokud jsou vám základní tvary povědomé, vězte, že byl podobný recept použit již v případě konceptu Parkour, který se představil na letošním autosalonu v Ženevě.

Audi nanuk quattro concept kombinuje výkony silničních supersportů s praktičností SUV. V tomto duchu byl navržen i exteriér. Kompaktní karoserie má délku 4.541 milimetrů, je 1.990 mm široká a 1.337 milimetrů vysoká. Tyto rozměry však nutně nemusí znamenat vysokou hmotnost. Automobilka totiž vyvinula speciální hliníkový rám Audi Space Frame, díly karoserie jsou z kompozitu s příměsí uhlíkových vláken. Vůz stojí na vzduchovém podvozku, který umožňuje jeho zvětšit světlou výšku až o 40 milimetrů. Systém si navíc může výšku regulovat i sám v závislosti na aktuální rychlosti či dostupných datech z navigačního systému.

Podvozek však má i jiná specifika, která podpoří lepší ovládání vozu v rozdílných podmínkách. Při nižších rychlostech, například při kličkování mezi sloupy podzemních garážích, se zadní kola dokáží natočit až o 9° proti směru kol přední nápravy. Je takto docíleno stejného afektu, jako by se rozvor náprav zkrátil o více jak 1,7 metru. Manévrování se 4.5 metru dlouhým kupé je pak stejně snadné, jako s vozem menším než Smart Fortwo.

Opačné chování nastává při vysokých rychlostech. Zadní kola se mohou natočit až o 2,5° ve stejném směru jako ta přední, což má stejný efekt, jako by byl rozvor náprav o 1,4 metru delší. Větší rozvor náprav znamená stabilnější chování ve vysokých rychlostech, kterých koncept Audi nanuk quattro dosahuje velmi snadno. Vždyť z 0-100 km/h zrychlí za 3,8 vteřiny a to váží rovných 1900 kilogramů. Stejnou techniku již nabízí nejnovější Porsche 911 Turbo.

Při výběru motoru se Audi orientovalo podle současných SUV. Uprostřed je totiž umístěn dvakrát přeplňovaný naftový agregát TDI, ovšem s deseti válci, objemem 5,0 litru a výkonem 400 kW. Nikoho již zřejmě nepřekvapí točivý moment 1000 N.m v 1.500 otáčkách za minutu a maximální rychlost 305 km/h. Agregát spolupracuje s automatickou sedmistupňovou převodovkou, skrze kterou je výkon přenášen na všechna kola. Ač se to zdá v praxi celkem nereálné, uvádí Audi kombinovanou spotřebu 7,8 l/100 km.

Použitá kola nejsou obrovská jen na obrázku, ale i ve skutečnosti. Mají průměr 22“ a obouvají pneumatiky o rozměru 235/50 vpředu a 295/45 vzadu. Bezpečné zastavení mají na starosti ostré brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…