9.9. 2013 Jan Mička Jan Mička

Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI

 

Na frankfurtském stánku Audi předvede sportovní koncept s názvem nanuk quattro. Blíže si jej však představíme již nyní.

Design vozu má na svědomí studio Italdesign Giugiaro. Pokud jsou vám základní tvary povědomé, vězte, že byl podobný recept použit již v případě konceptu Parkour, který se představil na letošním autosalonu v Ženevě.

Audi nanuk quattro concept kombinuje výkony silničních supersportů s praktičností SUV. V tomto duchu byl navržen i exteriér. Kompaktní karoserie má délku 4.541 milimetrů, je 1.990 mm široká a 1.337 milimetrů vysoká. Tyto rozměry však nutně nemusí znamenat vysokou hmotnost. Automobilka totiž vyvinula speciální hliníkový rám Audi Space Frame, díly karoserie jsou z kompozitu s příměsí uhlíkových vláken. Vůz stojí na vzduchovém podvozku, který umožňuje jeho zvětšit světlou výšku až o 40 milimetrů. Systém si navíc může výšku regulovat i sám v závislosti na aktuální rychlosti či dostupných datech z navigačního systému.

Podvozek však má i jiná specifika, která podpoří lepší ovládání vozu v rozdílných podmínkách. Při nižších rychlostech, například při kličkování mezi sloupy podzemních garážích, se zadní kola dokáží natočit až o 9° proti směru kol přední nápravy. Je takto docíleno stejného afektu, jako by se rozvor náprav zkrátil o více jak 1,7 metru. Manévrování se 4.5 metru dlouhým kupé je pak stejně snadné, jako s vozem menším než Smart Fortwo.

Opačné chování nastává při vysokých rychlostech. Zadní kola se mohou natočit až o 2,5° ve stejném směru jako ta přední, což má stejný efekt, jako by byl rozvor náprav o 1,4 metru delší. Větší rozvor náprav znamená stabilnější chování ve vysokých rychlostech, kterých koncept Audi nanuk quattro dosahuje velmi snadno. Vždyť z 0-100 km/h zrychlí za 3,8 vteřiny a to váží rovných 1900 kilogramů. Stejnou techniku již nabízí nejnovější Porsche 911 Turbo.

Při výběru motoru se Audi orientovalo podle současných SUV. Uprostřed je totiž umístěn dvakrát přeplňovaný naftový agregát TDI, ovšem s deseti válci, objemem 5,0 litru a výkonem 400 kW. Nikoho již zřejmě nepřekvapí točivý moment 1000 N.m v 1.500 otáčkách za minutu a maximální rychlost 305 km/h. Agregát spolupracuje s automatickou sedmistupňovou převodovkou, skrze kterou je výkon přenášen na všechna kola. Ač se to zdá v praxi celkem nereálné, uvádí Audi kombinovanou spotřebu 7,8 l/100 km.

Použitá kola nejsou obrovská jen na obrázku, ale i ve skutečnosti. Mají průměr 22“ a obouvají pneumatiky o rozměru 235/50 vpředu a 295/45 vzadu. Bezpečné zastavení mají na starosti ostré brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…