9.9. 2013 Jan Mička Jan Mička

Audi nanuk quattro concept: Terénní skorolambo má V10 TDI

 

Na frankfurtském stánku Audi předvede sportovní koncept s názvem nanuk quattro. Blíže si jej však představíme již nyní.

Design vozu má na svědomí studio Italdesign Giugiaro. Pokud jsou vám základní tvary povědomé, vězte, že byl podobný recept použit již v případě konceptu Parkour, který se představil na letošním autosalonu v Ženevě.

Audi nanuk quattro concept kombinuje výkony silničních supersportů s praktičností SUV. V tomto duchu byl navržen i exteriér. Kompaktní karoserie má délku 4.541 milimetrů, je 1.990 mm široká a 1.337 milimetrů vysoká. Tyto rozměry však nutně nemusí znamenat vysokou hmotnost. Automobilka totiž vyvinula speciální hliníkový rám Audi Space Frame, díly karoserie jsou z kompozitu s příměsí uhlíkových vláken. Vůz stojí na vzduchovém podvozku, který umožňuje jeho zvětšit světlou výšku až o 40 milimetrů. Systém si navíc může výšku regulovat i sám v závislosti na aktuální rychlosti či dostupných datech z navigačního systému.

Podvozek však má i jiná specifika, která podpoří lepší ovládání vozu v rozdílných podmínkách. Při nižších rychlostech, například při kličkování mezi sloupy podzemních garážích, se zadní kola dokáží natočit až o 9° proti směru kol přední nápravy. Je takto docíleno stejného afektu, jako by se rozvor náprav zkrátil o více jak 1,7 metru. Manévrování se 4.5 metru dlouhým kupé je pak stejně snadné, jako s vozem menším než Smart Fortwo.

Opačné chování nastává při vysokých rychlostech. Zadní kola se mohou natočit až o 2,5° ve stejném směru jako ta přední, což má stejný efekt, jako by byl rozvor náprav o 1,4 metru delší. Větší rozvor náprav znamená stabilnější chování ve vysokých rychlostech, kterých koncept Audi nanuk quattro dosahuje velmi snadno. Vždyť z 0-100 km/h zrychlí za 3,8 vteřiny a to váží rovných 1900 kilogramů. Stejnou techniku již nabízí nejnovější Porsche 911 Turbo.

Při výběru motoru se Audi orientovalo podle současných SUV. Uprostřed je totiž umístěn dvakrát přeplňovaný naftový agregát TDI, ovšem s deseti válci, objemem 5,0 litru a výkonem 400 kW. Nikoho již zřejmě nepřekvapí točivý moment 1000 N.m v 1.500 otáčkách za minutu a maximální rychlost 305 km/h. Agregát spolupracuje s automatickou sedmistupňovou převodovkou, skrze kterou je výkon přenášen na všechna kola. Ač se to zdá v praxi celkem nereálné, uvádí Audi kombinovanou spotřebu 7,8 l/100 km.

Použitá kola nejsou obrovská jen na obrázku, ale i ve skutečnosti. Mají průměr 22“ a obouvají pneumatiky o rozměru 235/50 vpředu a 295/45 vzadu. Bezpečné zastavení mají na starosti ostré brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Spolupracujeme s TipCars.com
Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři

Reorganizační plán, který předložilo vedení těžební…

Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 





 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Krach vztahu v rodině Žilkové: Hercova mladá exmilenka si užívá u moře! A není sama!

Krach vztahu v rodině Žilkové: Hercova mladá…

Zahání smutek u moře. Poté, co se mladá herečka Sabina Rojková (20) rozešla se synem Veroniky Žilkové (55),…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka zarazilo. Van Kessel nepřijde

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka…

Ve fotbalovém Zlíně rozhodli rázně: Obránce Lukáš Pazdera (30), jenž se stane od ledna hráčem Baníku Ostrava, si…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Akty X: Udělte čtenářskou kartu nejlepšímu letošnímu snímku!

Akty X: Udělte čtenářskou kartu nejlepšímu letošnímu snímku!

Dnes, ve čtvrtek 17. července v pravé poledne, vstoupila tradiční soutěž Reflexu o nejlepší akt do své další…