Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vytvořen tovární tým Tatra !!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
V budově Autoklubu ČR v Opletalově ulici v Praze bylo 18.4.2002 na tiskové konferenci oznámeno Ondřejem Novotným, zástupcem Tatry a. s. a Stanislavem Matějovským, jezdcem a lídrem týmu, vytvoření Tatra Truck Racing Teamu!

V budově Autoklubu ČR v Opletalově ulici v Praze bylo 18.4.2002 na tiskové konferenci oznámeno Ondřejem Novotným, zástupcem Tatry a. s. a Stanislavem Matějovským, jezdcem a lídrem týmu, vytvoření Tatra Truck Racing Teamu, továrního týmu kopřivnické automobilky pro závody tahačů na okruzích. Jediným závodním týmovým jezdcem bude Stanislav Matějovský.

Rozhodnutí o vytvoření takovéhoto týmu padlo před několika týdny, avšak vzhledem k mediálním politice týmu a pana P. A. Millera (sponzor Hasseröder) toto bylo oznámeno až nyní. Snaha o založení továrního týmu Tatra byla ze strany Matějovského již v minulých letech, avšak podařilo se to až nyní, po vyřešení majetkových poměrů v Tatře. Ke kladnému postoji Tatry přispěl i loňský výrazný úspěch Matějovského - první místo, a tedy titul mistra Evropy, v seriálu tahačů na okruzích v kategorii Super Race Truck B (motor s restriktorem).

Pro tým se toho zatím moc nezmění, protože nejde o kapitálový vstup Tatry do Matějovského týmu. Dá se říci, že dosud jednal a jezdil Matějovský na vlastní pěst, tým byl jeho vlastní. Nyní, alespoň de jure, patří tým pod továrnu Tatra, která ho doposud oficiálně jen podporovala, a to především technicky. Nyní přebrala i plnou záštitu nad týmem. Matějovský i Tatra a. s. předpokládají, po tomto spíše symbolickém kroku, otevření dalších možností a postupné rozšiřování spolupráce.

Noví vlastníci Tatry se tedy zřejmě chopili příležitosti. Chtějí dopomoci k sportovním úspěchům značky a tyto výsledky využít k úspěchům obchodním, což všechna předchozí vedení Tatry nedokázala, nechtěla či nemohla plně využít. Doufejme jen, že podobně se zachová Tatra a. s. i k našim závodníkům z Dakaru, kteří byli nuceni založit vlastní soukromý tým, aby se mohli nadále úspěšně zúčastňovat se značkou Tatra na maratónských soutěžích typu Rallye Paříž-Dakar.

Spolupráce s dosavadním hlavním sponzorem, zosobněným Švýcarem panem Millerem, nekončí, avšak na voze ani v názvu týmu se již jméno pivovaru Hasseröder neobjeví. Matějovský a Miller budou tak jako doposud, spolupracovat na komerční bázi. V minulé sezóně probíhala spolupráce především na bázi reklamy, tj. za reklamu tým dostával peníze. Nyní bude pan Miller od Matějovského týmu odebírat vozy a naopak budou dodávány motory P. A. M. (Peter Arthur Miller, upravené motory M. A. N.). Půjde tedy opět o ryze obchodní záležitost.

Ve startovním poli letošního ročníku "FIA Evropského poháru tahačů" budou celkem tři vozy Tatra Jamal Evo III. Další dvě totiž pojedou za tým již zmíněného pana Millera (jezdci Alain Ferté a Marcus Bösiger).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)