Weber: další pokus o pokoření Bugatti Veyron
Švýcarská společnost Weber Sportscars se zatím proslavila spíše jako dodavatel dílů a příslušenství. Do Monaka chce přivézt supersport vyvinutý vlastními silami. Podvozek rychlého vozu má být vyrobeno z hliníku a bude vážit pouhých 65 kg, ale přesto má mít vysokou tuhost.
Karoserie automobilu bude kompletně vyrobena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Společnost Weber tvrdí, že bude sedmkrát pevnější a šestkrát lehčí, než kdyby byla ocelová. Karbonový supersport bude 4500 mm dlouhý, 2040 mm široký, 1150 mm vysoký s rozvorem 2900 mm.
Před zadní nápravou najde své místo přeplňovaný osmiválec do V o objemu 7,2 l. Točivý moment motoru má na všechna čtyři kola přenášet automatizovaná sekvenční šestistupňová převodovka. Ta dokáže podle výrobce změnit převodový stupeň za 80 milisekund.
Zajímavým řešením Weberu je použití čtveřice palivových nádrží o celkovém objemu 110 l, které mají být uloženy v rozích vozu pro dokonalé rozložení hmotnosti. O zastavení se postarají keramické kotoučové brzdy o průměru 380 mm s dvanáctipístkovými třmeny. Brzdy se ukryjí za devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 265/30 R19 vpředu a 355/25 R19 vzadu.
Weber nemá být jen superrychlý, ale také luxusní. Interiér bude kombinací koženého čalounění a karbonového obložení. Řidič bude vůz ovládat multifunkčním volantem ve stylu formule 1 a řízení mu ulehčí hydraulický posilovač, ABS a protiprokluzový systém. Posádka vozu bude mít k dispozici kompletní audio a navigační systém, kameru místo zrcátek, elektrické stahování oken, dálkové centrální zamykání a mnoho dalších prvků.
Aerodynamika vozu je výsledkem devítiměsíčního vývoje a má zaručit společně s motorem schopnost dosáhnout 400 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,7 s.