Xpeng G3 je dalším z řady nový elektromobilů z Číny. Proč má ale kameru na střeše?
Společnost Xiaopeng, která vystupuje pod zkratkou Xpeng, se na veletrhu CES 2018 prezentovala prostřednictvím elektromobilu G3, jehož výroba i prodej se mají rozběhnout v první polovině letošního roku.
Společnost Xiaopeng byla oficiálně založena v roce 2015 a pro vývoj svých elektromobilů získala údajně řadu bývalých zaměstnanců automobilek BMW, Ford a Lamborghini. První výsledkem jejich práce, představeným veřejnosti, se pak stal v roce 2016 koncept Xpeng Beta.
Přímo na tento koncept pak svým designem i technikou navazuje model Xpeng G3, který se má v letošním roce stát prvním sériovým vozem své značky. Design crossoveru byl navržen v Šanghaji a bez výraznějších výstřelků plně odpovídá dnešním trendům.
Pozornost k modelu G3 přitahuje kamerový systém, který má využívat celkem osm kamer, z nichž nejvíce zaujme ta, která je usazena na střeše. Kamery mají údajně dále přispívat k bezpečnosti provozu a rovněž zachycovat nejrůznější momentky ze života, které pak bude možné prostřednictvím palubního systému a chytrého telefonu sdílet.
Součástí výbavy vozu, jehož palubní desku zdobí 12,3palcový displej, nahrazující klasické přístroje a 15,6palcová obrazovka informačních systémů, jsou rovněž tři krátkovlnné radary a dvanáct ultrazvukových radarů. Díky armádě kamer a radarů má být elektromobil G3 schopen zvládnout parkování bez zásahu řidiče a v budoucnosti není vyloučeno ani využití autonomního systému řízení.
Xpeng prozatím neuvádí výkony pohonného systému modelu G3, ale v případě konceptu Beta, jenž s ním má být z více než 90 % shodný, bylo uvedeno, že se má dojezd s lithium-iontovými bateriemi Samsung pohybovat kolem 300 km a akcelerace z 0 na 100 km/h může trvat méně než 6,0 s.
Specifikace sériového modelu G3 mají být značkou Xpeng uvolněny na jaře letošního roku v souvislosti s jeho uvedením na čínský trh.