Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Xpeng G3 je dalším z řady nový elektromobilů z Číny. Proč má ale kameru na střeše?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Společnost Xiaopeng, která vystupuje pod zkratkou Xpeng, se na veletrhu CES 2018 prezentovala prostřednictvím elektromobilu G3, jehož výroba i prodej se mají rozběhnout v první polovině letošního roku.

Společnost Xiaopeng byla oficiálně založena v roce 2015 a pro vývoj svých elektromobilů získala údajně řadu bývalých zaměstnanců automobilek BMW, Ford a Lamborghini. První výsledkem jejich práce, představeným veřejnosti, se pak stal v roce 2016 koncept Xpeng Beta.

Přímo na tento koncept pak svým designem i technikou navazuje model Xpeng G3, který se má v letošním roce stát prvním sériovým vozem své značky. Design crossoveru byl navržen v Šanghaji a bez výraznějších výstřelků plně odpovídá dnešním trendům.

Pozornost k modelu G3 přitahuje kamerový systém, který má využívat celkem osm kamer, z nichž nejvíce zaujme ta, která je usazena na střeše. Kamery mají údajně dále přispívat k bezpečnosti provozu a rovněž zachycovat nejrůznější momentky ze života, které pak bude možné prostřednictvím palubního systému a chytrého telefonu sdílet.

Součástí výbavy vozu, jehož palubní desku zdobí 12,3palcový displej, nahrazující klasické přístroje a 15,6palcová obrazovka informačních systémů, jsou rovněž tři krátkovlnné radary a dvanáct ultrazvukových radarů. Díky armádě kamer a radarů má být elektromobil G3 schopen zvládnout parkování bez zásahu řidiče a v budoucnosti není vyloučeno ani využití autonomního systému řízení.

Xpeng prozatím neuvádí výkony pohonného systému modelu G3, ale v případě konceptu Beta, jenž s ním má být z více než 90 % shodný, bylo uvedeno, že se má dojezd s lithium-iontovými bateriemi Samsung pohybovat kolem 300 km a akcelerace z 0 na 100 km/h může trvat méně než 6,0 s.

Specifikace sériového modelu G3 mají být značkou Xpeng uvolněny na jaře letošního roku v souvislosti s jeho uvedením na čínský trh.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
14. 1. 2018 22:12
Re: Pikachu a jeho vuz
Jde o to ze na 80% uzemi mame silnice, ktere zvladnou nejake procento aut, rekneme z roku 1970, bez kolon. Pokud se tam natlaci dnesni provoz, tak to ta silnice nepojme. Snahou automobilek, je prodavat vic a vic a snahou vlady je presouvat lidi do hromadnych prostredku. A tady automobilka jde az tak daleko, ze ty presunute lidi z hromadnych prostrekdu opet presouva za volant i kdyz nechteji - proste vrazi pred ne tablety a cum tady na Instagram a pridavej vic aut na silnice.
Avatar - Googlit
14. 1. 2018 21:35
Re: Pikachu a jeho vuz
My Češi jsme na vyrábění kolon specialisti. Ať už jde o agresory co jedou systémem brzda-plyn, nebo lidi co se neumí plynule zipovat až na konci přiojení až po ty dobráky co na každé křižovatce pouští všechny auta z vedlejší. Autonomní auta by nám sebraly kus národní hrdosti.
14. 1. 2018 17:57
Re: Pikachu a jeho vuz
o tech dnesnich mladych to ale neni ze nechteji auto, ale ze nekćhteji dnesni nudna auta z pohledu pohonu a konektivity ;-) jednoduse receno ty mlade lidi z te ankety nezajima ze to ma nejaky motor a nejak to zni a jede, ale zajima je pouze to, ze je to auto a ze je to treba i samo odveze z A do B a po ceste budou moci proste dal fungovat tak jak funguji

mimochodem o autonomnich vozech se spise pise v duchu ze naopak kolony moc nevytvari, kolona vetsinou vznika prave v dusledku ze kazdy ridic jede jinak a snazi se bejt vsude prvni ;-) aneb tam kde by to slo bez kolony staci 2 * nazacatku a hned je z toho kolona ;-)
14. 1. 2018 17:13
Pikachu a jeho vuz
"Kamery mají údajně dále přispívat k bezpečnosti provozu a rovněž zachycovat nejrůznější momentky ze života, které pak bude možné prostřednictvím palubního systému a chytrého telefonu sdílet."
Ze existuje skupina lidi, ktere nerada ridi, dobre, budou mit samorizeni a prodluzovat kolony, pritom by mohli jet ve vlaku, ale ze nekdo dokonce ani nechce do auta (rika se ze dnesni teenager, nesleduje TV a ani nechce auto jenom mobil s internetem) a tak mu tam dame kameru, aby se mohl nejak bavit, tak si bude porizovat auto selfie.