Yamaha opět pustila stavitele ze řetězu! Výsledkem je úchvatné trio silničních tříválců

 

Yamaha Yard Built XSR900 “Type 11” by Auto Fabrica je celý název pro nejnovější přírůstky do programu Yard Built. Trojice strojů ohromuje svým stylem a jeden z nich míří i do malosériové výroby.

Yamaha prostřednictvím svého programu Yard Built spolupracuje s úpravci motorek a veřejností nejlépe přijaté stavby jsou inspirací pro sériové modely. V současnosti má tento projekt, který byl spuštěn v roce 2013, na svém kontě již téměř čtyřicet přestaveb strojů s překříženými ladičkami na nádrži.

Nejnovějšími veřejnosti prezentovanými zástupci projektu Yard Built jsou tři motocykly, za nimiž stojí v roce 2013 založená společnost Auto Fabrica, která patří k předním úpravcům motocyklů ve Velké Británii. Její výtvory se vyznačují kombinací špičkového designu a klasického stylu.

Yamaha uvádí, že společnost Auto Fabrica s návrhem na spolupráci v rámci projektu Yard Built oslovila, protože měla jistotu, že dokáže vytvořit jedinečné dílo bez omezení energie dřímající pod povrchem. Výsledkem se stala rovnou trojice výjimečných strojů. Základem dvou z nich je aktuální model XSR900 a ten třetí vznikl úpravou modelu XS 750 ze sedmdesátých let.

Zakladatelé společnosti Auto Fabrica, bratři Bujar a Gaz Muharremi, při navrhování a stavbě trojice strojů pro Yard Built spolupracovali se svým kamarádem, konstruktérem Toby Mellorem. Výsledkem této spolupráce jsou motocykly, které spojuje jejich styl i označení Type 11.

Yamaha XSR700 a XSR900 vzpomínají na slavné předky

První motocykl z této trojice je pojmenován Prototype One a představuje stroj, který je určen výhradně pro použití na závodní dráze, aby jej neomezovaly předpisy závazné pro silniční provoz.

Speciálně vybrané komponenty pro tento stroj navržené metodou CAD, vytištěné na 3D tiskárně z uhlíkových vláken a nylonu, jsou zkombinovány s ručně montovanými karbonovými komponenty a opatřeny povrchovou úpravou Zirotek. Harmonicky ladí s ručně vyrobenou, radikálně tvarovanou hliníkovou krycí kapotáží. Zapuštěný přístrojový štít, kontrastní sedlo a závodní nádrž s rychlým plněním doplňuje pískovaný ručně vyrobený zahnutý výfuk s rozvodem typu 3-3.

Prototype One využívá ze sériového stroje prakticky jen jeho rám a kapalinou chlazený řadový tříválec, který z objemu 847 cm3 poskytuje výkon 84,6 kW (115 k). Podvozek je osazen upraveným odpružení Öhlins, brzdovými třmeny Brembo, speciálními brzdovými kotouči PFM a kontakt s asfaltem zajišťují karbonová kola BST.

Yamaha XSR700 jako café racer a scrambler v podání Rough Crafts

Na čistě okruhový stroj se v Auto Fabrica rozhodli navázat motocyklem, který bude za podobným liniemi ukrývat možnost jízdy po běžných silnicích ve spojení s klasickou technikou. Díky tomu vznikl stroj, který nese označení Prototype Three a je postaven na základech tříválcového modelu XS 750 ze sedmdesátých let dvacátého století.

Podobně jako u okruhového speciálu i zde došlo na použití celé řady speciálních dílů, jejichž cílem je vedle samotného stylu i zlepšení jízdních vlastností stroje. Brzdové třmeny Brembo a rychloměr Motogadget doplňují ladné křivky, které vznikaly za pomoci tradičního vyklepávání a ručního tvarování. Celé dílo dotváří kreativní pojetí klasických konstrukčních řešení, například sacího kanálu a speciálně vyrobené nosné konstrukce světlometu vytvořené na 3D tiskárně.

Yamaha MT-07: V novém kabátku do nové sezóny

Po vzniku modelů Prototype One a Prototype Three už zbývala pouze jedna možnost, kterou bylo vytvoření Prototype Two, jehož prostřednictvím dochází k propojení toho nejlepšího z obou jeho předchůdců.

Prototype Two, který je určen pro běžný silniční provoz, vznikl na základě motocyklu Yamaha XSR900. Z modelu Prototype One přebírá vylepšení zaměřená na výkon a jízdní vlastnosti, z modelu Prototype Three pak jeho styl. Kulatý světlomet, konvenční palivový systém, upravená sedlo, ukazatele směru, silniční pneumatiky a dokonale ladící stříbrná metalíza modelu Prototype Two odkazují na klasický styl verze Prototype Three.

Video

Podle materiálů značky Yamaha nemá zůstat Prototype Two v jediném exempláři, ale bude vyroben v limitovaném počtu a bude se prodávat pod označením Auto Fabrica Type 11. První dodávky lze očekávat v létě a na podzim 2018.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
Zdroj: Yamaha Motor Co., Ltd.

Štítky Motorky Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…