Šílený KTM X-Bow zřejmě skončí. Firma se chce soustředit na motocykly
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
KTM X-Bow GT-XR • Zdroj: KTM
Rakouský výrobce motocyklů se potácel v problémech. Nově nabité jistoty mu ovšem dávají příznivější vyhlídky, v kterých ovšem nebude pravděpodobně figurovat sportovní automobil X-Bow.
KTM patří mezi přední výrobce terénních motorek. Fanoušky aut po celém ovšem v roce 2008 překvapilo ultimátním sportovním nástrojem X-Bow, na kterém KTM pracovalo společně s firmami Kiska, Audi a Dallara.
Tenhle primárně okruhový speciál s karbonovým monokokem se postupně vyvinul a v případě okruhových variant původní spartánský model příliš nepřipomíná. Přesto KTM X-Box stále patří mezi to nejpurističtější, s čím můžete vyrazit i na běžné silnice.
Rakouská značka si v uplynulých letech prošla těžkými chvílemi, které teoreticky mohly vyústit i v její konec. Nahromadila totiž astronomické dluhy ve výši 3 miliard eur, což je v přepočtu okolo 75 miliard korun. KTM se kvůli tomu muselo například zbavit podílu ve slavném italském výrobci motocyklů MV Agusta a snížila počet zaměstnanců o 29 procent.
Pomohli ale také noví majitelé. Tři čtvrtiny totiž vlastní indická společnost Bajaj Auto, která je třetím největším výrobcem motocyklů na světě (a druhým v Indii).
Poměrně široko rozkročené KTM, které vedle motorek vyrábí i jízdní kola (těch v 1. pololetí roku 2025 prodala přes 50 tisíc kusů), bude ale muset projít drastičtější ozdravnou kúrou, aby se vrátilo do černých čísel. A to velmi pravděpodobně znamená i konec zmíněného x-bow. Rakušané totiž loni prodali pouze 36 exemplářů tohoto vozu, což je příliš málo na to, aby byla výroba rentabilní. Problémem také je, že tenhle projekt se prakticky nijak neodráží na prodejích motocyklů. Marketingové i prodejní provázání je slabé.
S blížícím se koncem divize jízdních kol tedy pravděpodobně zanikne i KTM X-Bow. Na trhu tak v tomto malém, avšak na emoce bohatém segmentu zůstanou pouze caterhamy a Ariel Atom. A to je docela škoda…
Zdroj: RideApart.com, video: auto.cz, foto: auto.cz a KTM