Ferrari se chystá na elektromobily. Inspiraci loví u nečekané konkurence
Ještě před pár lety by se představa, že si Ferrari pro porovnání pořídí model čínské automobilky, zdála jako čirá zhovadilost. Ale dnes je to realita.
Rychlý nástup elektromobility dost změnil dynamiku v automobilovém průmyslu, a dobré modely se dnes staví i ve východní diktatuře. Ferrari bylo nachytáno, jak testuje první auto výrobce, donedávna známého spíše lacinými telefony.
Není nic neobvyklého, že si automobilky kupují konkurenční modely, které pak podrobí testování nebo jej rozeberou do šroubku. Jde o naprosto běžnou praxi, kterou automobilky vůbec nezastírají, i když také se s ní nikterak nechlubí. O tom, jaké vozy se takto porovnávají, se obvykle dozvíme jen ze špionážních snímků, a vzácně také z rozprodeje skladů.
Dalším přírůstkem do seznamu je nezvyklý úlovek vyfotocený u vjezdu do továrny Ferrari v Maranellu a zveřejněný na čínské sociální síti Weibo. Legendární italská automobilka se rozhodla otestovat čínský elektrický sedan Xiaomi SU7 Ultra. Tedy prvotinu automobilky, která se dostala na trh teprve minulý rok na jaře. Na druhou stranu, vzhledem k tomu, jaký povyk zběsilý čínský sedan způsobil, se není čemu divit.
Specifikace má impozantní. Podle tabulek jde dokonce o páté nejvýkonnější sériové auto všech dob, které výkonem 1138 kW překonává jakýkoliv produkční model Ferrari. Pro srovnání, dosud nejvýkonnější silniční Ferrari je plug-in hybridní SF90 Stradale s výkonem 735 kW, chystané F80 bude mít 883 kW. Kilowatty samozřejmě nejsou vše, SU7 Ultra ale má zjevně také dobře naladěný podvozek a další komponenty, protože se mu podařilo stát se nejrychlejším elektromobilem na Nürburgringu.
Asi si nemusíme dělat iluze, že by se zrovna Ferrari potřebovalo učit něco o ladění podvozků nebo pohonu od značky, kterou známe z rýžovarů nebo chytrých náramků. Přesto se zjevně rozhodlo jeden kousek SU7 Ultra prozkoumat, a protože Xiaomi stále není dostupné v Evropě, muselo si ho dovézt přímo z Číny.
SU7 Ultra má tři elektromotory, jeden vepředu (288 kW) a dva vzadu (2x 425 kW), s kombinovaným výkonem 1138 kW a maximálním točivým momentem 1770 Nm. Zadní elektromotory se umí roztočit až do 27.200 otáček za minutu, zrychlení z nuly na stovku zvládá sedan za 1.98 sekundy a maximální rychlost je 359 km/h.
Ferrari není jedinou západní automobilkou, která čínský sedan testuje. Minimálně jeden kus SU7, i když ne ve verzi Ultra, nějakou dobu používal šéf Fordu Jim Farley. A jak sám přiznal v rozhovoru, auto si zamiloval a čínskou automobilku považuje za silného konkurenta. Naopak šéf Xiaomi Lei Jun byl několikrát viděn v SUV Ferrari Purosangue. A to ještě předtím, než se představil nový model Xiaomi YU7, který purosangue nápadně připomíná. Automobily si mimochodem Xiaomi vyrábí samo, na rozdíl od většiny elektroniky. Rýžovary, čističky vzduchu či automatické dávkovače mýdla pro něj vyrábí externí dodavatelé.
Ferrari má dnes v portfoliu několik plug-in hybridů, na prvním čistě elektrickém modelu se ještě pracuje. Vůz zatím pojmenovaný Elettrica bude podle špionážních fotek SUV, které se představí příští rok na jaře. Mluví se už i o druhém elektrickém modelu, který by se měl představit mezi roky 2026 a 2028. Jestli na to opravdu dojde, je nejisté, protože jak se poslední dobou ukazuje, zájemců o drahé elektrické sportovní vozy zatím moc není.

Zdroj: Carscoops, zdroj foto: Weibo, zdroj videa: Xiaomi