Ženeva 2000 (1. část)

Ženeva 2000 (1. část)

 

Letos se na ženevské výstaviště přijelo podívat 473131 návštěvníků, kteří měli možnost shlédnout menší počet světových premiér než obvykle.

Reportáž z Ženevského autosalonu - 1.část

Ve světové premiéře byly k vidění např. modely: Alfa Romeo 156 Sportwagon, Audi Allroad Quattro, BMW M3 coupé, Ferrari 360 Modena Spider, Ford Galaxy, Opel Agila, Opel Speedster a další. Studií, které si na uvedení do prodeje ještě počkají, však bylo dostatek. Větší počet novinek se očekává na autosalónu v Paříži, který se každým rokem střídá s frankfurtským autosalónem. (Frankfurt 1999 ).

Tento týden přinášíme první díl přehledu novinek jednotlivých značek (od Alfy Romeo po Mazdu). Druhá polovina je připravena na příští týden.

Foto: Jiří Šutera a jednotlivé automobilky.

(doporučujeme počkat do načtení dokumentu se všemi ikonami, než na některou z ikon kliknete. Tím byste přerušili načítání a museli byste reloadovat dokument. Vydržať :-)

Alfa Romeo

Po kratším období bez výraznějších novinek, přichází Alfa Romeo s modelem 156 Sportwagon, což je kombi varianta velmi úspěšné 156ky. Velmi elegantním způsobem jsou vyřešeny páté dveře, které výrazně zasahují do střechy a zlepšují přístup do napohled poměrně skromného zavazadlového prostoru. Bude asi hodně skromný, protože v press materiálu o jeho velikosti není ani zmínka...

V otázce bezpečnosti ještě dále pokročila Alfa 166 díky bočním hlavovým airbagům (za příplatek).

Audi

Hvězdou stánku Audi byla konečná, sériová podoba SUV Allroad Quattro, který vychází z modelu A6 Avant a nabízí luxusní interiér v kombinaci s pohonem všech kol a vzduchově řízenou výškou podvozku (142-208 mm). Přestože jde o zajímavý automobil Audi přeci jen zaspala a její úhlavní konkurenti již mají opravdově vyhlížející off-roady (Mercedes M a BMW X5). Bude zpočátku nabízen se dvěma motory. Zážehovým 2,7 V6 biturbo s výkonem 184 kW a vznětovým 2,5 V6 TDI, v silnější výkonové verzi 132 kW.

BMW

Mezi sériovými novinkami to bylo především coupé M3, které je nyní vyladěno na výkon 252 kW (dříve 236 kW), který dodává šestiválec z objemu 3245 (dříve 3201) cm3. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne za 5,2 s.

Trojková řada má nyní k dispozici i pohon všech kol, vystaven byl pochopitelně i kabriolet 323Ci.

X5 dostal pro Evropu přijatelnější motor 3,0/170 kW (zatím to byl jen 4,4 l osmiválec), nejvyšší točivý moment je 300 Nm.

Koncepty zatupoval model X5 Le Mans, do kterého je nainstalován dvanáctiválec, který poskytuje výkon neuvěřitelných 700 k (514 kW) a 720 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 4,7s (!) Nejvyšší rychlost je 278 km/h. Interiér je osazen čtyřmi sportovními sedačkami. O spotřebě se BMW nezmiňuje, asi bude ohromná...

Cadillac

Studie Imaj příjemně překvapila u v Evropě nepříliš aktivního Cadillacu. Pohání jej přeplňovaná verze známého osmiválce Northstar (425k). Nepříjemné noční jízdě napomáhá systém nočního vidění.

Citroen

Studie Pluriel má plátěnou střechu s odnímatelnými bočnicemi, čímž je možné rázem vytvořit kabriolet. Dále bylo předvedeno hydroaktivní pérování třetí generace. Dynactive je název pro hybridní pohon, který kombinuje zážehový motor 1,4 a elektromotor s výkonem 25 kW - instalován je ve Xsaře.

Daewoo

Hlavní novinkou, kterou u automobilky Daewoo připravili je van nápadně podobný Renaultu Scénic s názvem Tacuma. Pro Evropu budou v nabídce dva zážehové motory - 1,8/74 kW a 2,0/94 kW. Později přijde i turbodiesel. Rozměry jsou 4350x1755x1580 mm.

Daihatsu

YRV je novinka zabalená do tvaru, jak jinak, než minivanu. O pohon se bude starat zcela nový zážehový čtyřválec 1,3/63 kW s proměnným časováním ventilů DVVT. Nejvyšší točivý moment 120 Nm se díky tomu nachází poměrně "nízko" ve 3200 ot/min. Průměrná spotřeba by měla být 5,9 l/100 km. Již známý Sirion dostal tentýž motor se zvýšeným výkonem na 75 kW.

Ferrari

Ferrari doplnilo překrásnou Modenu otevřenou verzí Spider. Co k tomu dodat - stáhněte si plakáty...

Fiat

Motor 1,2 JTD v konceptu Ecobasic by neměl požadovat více než 3 litry nafty na 100 km. Výkon motoru přesto není zanedbatelný - 45 kW (max. toč. moment je 160 Nm/1800 ot/min. Max. rychlost tohoto 750 kg těžkého vozítka je až 160 km/h.

S hybridními pohony se v poslední době "roztrhl pytel", takže i u Fiatu byla k vidění Multipla s motorem 1,6 ve spojení s elektromotorem. Multipla s tímto pohonem spálí přibližně o dva litry méně paliva než u obdobného zážehového motoru. Hlavní výhodou jsou však především o 50 procent nižší emise.

Ford

Galaxy se po letech dočkala prvního faceliftu, který jí sluší, navíc byla zcela změněna i přístrojová deska. Motorová řada je nyní 2,8 V6/150 kW a turbodiesely 1,9 TDI s výkony 66 a 85 kW. Všechny motory pocházejí od VW.

Druhou ještě zajímavější novinkou je nový Ford Maverick, který byl vyvinut ve spolupráci s Mazdou (patřící pod Ford). Motory: 2,0/88 kW a 3,0 V6/150 kW.

Koncepty zastupoval rozměrný Prodigy, který by díky lehké karosérii měl mít extrémně nízkou spotřebu - okolo 3 l/100 km.

Honda

V sériové produkci se nic zvláštního neobjevilo, takže musely nastoupit méně konvenční vozy. Insight je zástupcem hybridních vozů - jehož spotřeba jen mírně přesahuje 3 l/100 km - již rok se dobře prodává v Japonsku, takž proč to nezkusit v Evropě. Srdcem modelu Insight je litrový tříválec v kombinaci s elektromotorem, který pomáhá například při zrychlení. Naopak při brzdění se akumulátory dobíjejí.

Koncept CFX již patří mezi úplně čisté vozy díky přeměně vodíku na el. energii v palivových článcích. Ty jsou umístěny pod podlahou vozu a neomezují tak vnitřní prostor ve voze. Honda věří, že se tento systém podaří uvést na trh již v roce 2003.

Hyundai

SUV Hyundai Santa Fe se pokusí konkurovat již zavedeným značkám s pomocí zajímavého designu a výkonných motorů - šestiválec 2,7/125 kW a čtyřválec 2,4/110 kW. Zajímavé je, že v nabídce bude i verze s pohonem pouze přední nápravy.

Chevrolet

U běžně prodávaných vozů nic nového, takže "čest" automobilky zachraňoval alespoň zajímavý koncept SSR (Super Sport Roadster), který kombinuje pick-up s otevřeným vozem typu roadster díky sklápěcí pevné střeše. O dostatečný výkon tohoto vozu se stará šestilitrový osmiválec.

Chrysler

Světová premiéra ozdobila stánek Chrysleru v podobě modelu Sebring. Tento 4,8 metru dlouhý nástupce Stratuse budou pohánět dva zážehové motory - čtyřválec 2,0/104 kW a šestiválec 2,7 V6/149 kW.

Rozhodně zajímavý je také koncept kabrioletu 300 Hemi C s osmiválcem 5,7 l, který pohání zadní kola.

Jaguar

Jaguar v posledních měsících žije především přípravami na vstup do Formule1. Přesto vynechat prohlídku například konceptu F-type by bylo velkou chybou (podrobný popis najdete v rubrice Představujeme).

Jeep

Studie Varsity je vizí Jeepu, jak bude v budoucnu vypadat všestranný vůz, který splní všechny požadavky "klasické" americké rodiny - luxus, skvělý vzhled a "tolik potřebné" terénní vlastnosti.

KIA

KIA měla v Ženevě jako jedna z mála automobilek novinky v sériové produkci. Minivan s názvem Carens je 4,43 m dlouhý a pojme 5-6 cestujících. Poháněn je zážehovým čtyřválcem 1,8/81 kW. Evropskou premiéru měla KIA Rio, která se bude dodávat ve dvou karosářských variantách - sedan a hatchback. Motory: 1,3/61 kW a 1,5/79 kW. Hlavním trumfem by měla být samozřejmě cena.

Lancia

U Lancie vše točilo okolo jediného automobilu, představeného před půl rokem ve Frankfurtu.. Tím je po letech nový model Lybra. Podrobnosti najdete v rubrice Představujeme.

Lexus

LS 430 - zcela nový vůz luxusní divize automobilky Toyota postavený na novém podvozku a s novým osmiválcem 4,3 l/205 kW. Bohužel stále platí - v USA a Japonsku slaví úspěchy v Evropě zatím paběrkuje - celosvětově totiž prodá Lexus přes 220 000 vozů, zatímco v Evropě jich v minulém roce prodal pouhých 16 000.

RX 300 je vystavován stále jako koncept s úpravami pro Evropu. V USA se již přes rok běžně prodává a velmi dobře.

Mazda

Mazda ve spolupráci s Fordem vyvinula SUV s názvem Tribute. Motory: 2,0/91 kW a 3,0 V6/145 kW.

Demio dostalo menší facelift a nový motor 1,5/55 kW ke stávajícímu 1,3/53 kW. K vidění byl i již známý sportovní koncept RX-EVOLV a výkonná 626 MPS s V6 motorem a 206 kW výkonu a stálým pohonem všech kol.

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona

Ženeva 2000 (1. část)

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona


Spolupracujeme s TipCars.com
Toman: Kontroly hovězího jsou nezbytné, polskému dozoru nedůvěřujeme Toman: Kontroly hovězího jsou nezbytné, polskému dozoru nedůvěřujeme

Kontroly zdravotní nezávadnosti hovězího masa dováženého…

Z Rejžkova deníčku: Nevratná růže pro Stanislava Milotu Z Rejžkova deníčku: Nevratná růže pro Stanislava Milotu

Kdy ten nekonečný pohřební průvod zesnulých kamarádů…

Na insolvenci Pilsen Steel dohlédne státní zástupce Na insolvenci Pilsen Steel dohlédne státní zástupce

Stát hodlá pohlídat, aby se případný bankrot plzeňských…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco? Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco?

Třetí a nejmenší SUV od Škodovky jsme zatím mohli vidět…

 





 
RUF přiveze do Ženevy dvě speciality, které vychází z odkazu Porsche 911

RUF přiveze do Ženevy dvě speciality, které vychází z odkazu Porsche 911

Dnes 15:52

RUF na svém stánku v Ženevě představí svůj model CTR Anniversary, který jen vypadá jako Porsche 911 z osmdesátých let a vedle něj bude mít premiéru i novinka na základech řady 991.




Blesk.cz

Kerndl vykašlávající krev zůstává v izolaci: Už se ví, co odhalily testy!

Kerndl vykašlávající krev zůstává v izolaci: Už se…

Zpěvák Laďa Kerndl (73), jehož v úterý odvezla záchranka do nemocnice v Blansku poté, co začal vykašlávat krev,…

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před kamerou nebude dlouhou dobu

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před…

Je zvyklá souložit před kamerou ostošest, ale nyní má utrum. Česká pornoherečka Tarra White (31) alias Martina…

 

iSport.cz

Pudilová tváří v tvář soupeřce: Když ji trefím, tak půjde. Jak shazuje?

Pudilová tváří v tvář soupeřce: Když ji trefím, tak…

Do historicky prvního galavečera UFC Fight Night v České republice zbývají už jen dva dny a Lucie Pudilová se…

Sport Magazín: Chceš tu hrát, tak se starej! Vaclík si zvykl v Seville a září

Sport Magazín: Chceš tu hrát, tak se starej! Vaclík…

Denně na váhu, poctivá výuka španělštiny, obavy z pozdních příchodů. Ale taky rychlejší a přesnější střely,…

 

Reflex.cz

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty dívek během chvil nejvyšší rozkoše

Před, během a po orgasmu: Erotikou nabité portréty…

Ach, ten ženský orgasmus. Ne všechny ho zažily, ale přesto anebo snad právě proto se o něm všude mluví.…

Zlatý byznys v Česku: V zemi plné fackovacích panáků je možné úplně všechno

Zlatý byznys v Česku: V zemi plné fackovacích panáků…

Česká republika patří v Evropě k zemím s nejdražšími mobilními daty. Podle prvotní hluboké úvahy ministryně…