Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

7. etapa Dakaru: škatule, hýbejte se!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (34)
Území Mauritánie je jako začarované, sedmá etapa dakarské rally měřící 521 kilometrů (z toho 499 km rychlostní zkoušky) vedla z Zouerátu do Ataru a slušně zamíchala s pořadím.

Začněme pro Čechy nejsledovanější kategorií kamionů, kde s Tatrou na předních místech bojuje Karel Loprais. Vedoucí jezdec celkového pořadí Rus Čagin na Kamazu měl problémy a v sedmé etapě poprvé nezvítězil. Prvenství získal Nizozemec Hans Stacey s vozem MAN, který se díky tomu posunul na třetí místo před Karla Lopraise, ten je v celkovém hodnocení čtvrtý.

Mezi automobily se včera zadařilo pilotům Mitsubishi, etapu vyhrál etapu vyhrál Stéphane Peterhansel z Francie, druhý skončil jeho krajan Luc Alphand, bývalý špičkový lyžař. Právě Alphand je nyní na prvním místě v celkovém pořadí. Volkswageny měly problémy, po čtvrtku vedoucí Jihoafričan Giniel de Villiers musel dotahovat až 30minutovou ztrátu, vítěz tří etap Carlos Sainz ze Španělska zapadl v písku a zdržel se přes půl hodiny a celkově se musí spokojit s pátým místem.

Naopak v kategorii motocyklů stále vedou stroje KTM, už druhé vítězství získal Carlo de Gavardo z Chile, ovšem celkovou tabulku hodnocení vede Španěl Coma, který včera dojel druhý. Francouz Després, který už také vedl a letos obhajuje titul, po čtvrteční havárii nabral půl hodiny ztráty, dojel devátý a celkově je čtvrtý. Náš Ivo Kaštan je celkově na 39. místě, výrazně lépe je na tom slovenský kolega Katriňák, který je momentálně jedenáctý.

Výsledky - 7. etapa (521 km/RZ 499 km):

Automobily: 1. Peterhansel (Fr./Mitsubishi) 5:52:18, 2. Alphand (Fr./Mitsubishi) -4:23, 3. Kleinschmidtová (Něm./Volkswagen) -11:49, 4. De Villiers (JAR/Volkswagen) -16:29, 5. Attíjá (Kat./BMW) -33:12, 6. Sainz (Šp./Volkswagen) -34:44.

Motocykly: 1. De Gavardo (Chile/KTM) 6:28:11, 2. Coma (Šp./KTM) -1:27, 3. Sala (It./KTM) -2:00, 4. Esteve Pujol (Šp./KTM) -4:29, 5. Ullevalseter (Nor./KTM) -13:56, 6. J. De Azevedo (Braz./KTM) -17:12, ...16. Katriňák (SR/KTM) -36:38, 44. Kaštan (ČR/KTM) -2:19:29.

Kamiony: 1. Stacey (Niz./MAN) 8:25:05, 2. Kabirov (Rus./Kamaz) -2:29, 3. A. de Azevedo (Braz./Tatra) -10:14, 4. Loprais (ČR/Tatra) -26:37, 5. Echter (Něm./MAN) -37:46, 6. Čagin (Rus./Kamaz) -40:01.

Průběžné pořadí:

Automobily: 1. Alphand 22:32:41, 2. Peterhansel -3:12, 3. Kleinschmidtová -5:58, 4. De Villiers -10:04, 5. Sainz -28:41, 6. Roma (Šp./Mitsubishi) -45:44.

Motocykly: 1. Coma 24:45:23, 2. De Gavardo -4:30, 3. Esteve Pujol -7:27, 4. Després (Fr./KTM) -32:39, 5. Sala -38:23, 6. Caldecott (Austr./KTM) -46:44, ...11. Katriňák -1:32:31, 39. Kaštan -7:04:23.

Kamiony: 1. Čagin 29:02:26, 2. Kabirov -1:22:28, 3. Stacey - 1:31:25, 4. Loprais -1:54:19, 5. A de Azevedo -3:15:19, 6. Echter -3:50:44.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (34)
8. 1. 2006 09:56
Re: GTI
:yes:
7. 1. 2006 22:44
Re: jojo
:-) Umím ocenit ;-) :yes:
7. 1. 2006 22:35
Re: GTI
Ale jistě... vše "dobré" je občas zneužito... Za to ale nemůže VW... Vem si BMW... vždyť to je tu pomalu symbol teplákový mafie... Přitom jde o dokonalé produkty pro rychlý mladý hochy... leč...
7. 1. 2006 22:29
Re: GTI
Já myslím, že prostě uměj ta auta prodat... Těší mě, že mě nemáš za úplnýho blba :-) VW kráčí jistými, pevnými kroky dopředu... bez výstřelků a bez ústřelků... ovšem vždy v kvalitním, hodnotným designu. Docela by mě zajímalo, co čtenářů tady třeba změnilo za půl roku názor na Apoštola... dnes jede po silnici a člověk cejtí, že to fakt střihli nebývale odvážně a že tam je ta jistá krása a novost... která bude kopírovaná. Nebo si vem GOLFA, třeba II. Ten dnes jede po silnici a normálně zapadne do provozu... Ukaž mi jiný auto z té doby... To je ta cennost VW... trvání v čase... Mimochodem dnes jsem jel za Chevrolet Lacetti kombi a zíral, jak je to zezadu střižený "evropsky"... jenže tak pět let pozadu... ale pokrok obrovskej. Jo... Sciroco...
7. 1. 2006 22:09
Re: jojo
Trapný? Co je na tom trapného? Co je prosím tě trapného na tom, že mě oslovuje 32 karet na Golfu? Velice silně. Je to dokonalejch 250 koní pod melounem... Co chceš víc. Dělaj ti to za kopcem, má to evropskej kukuč a dokonalej motor. Nezlob se, ale já prostě dodnes nenašel jedinej důvod, proč bych měl šilhat po 250ti koních pod melouna do Japonska... to bych se ušilhal, viď. Když tak mi napiš, proč ty, z Evropy jsi schopný psát Viva Made in Japan... tedy pokud máš povědomí o tom, kde leží Japonsko... ;-)