Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Stelvio: Testovací exempláře stále kryje mohutná kamufláž

Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo
14 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Alfa Romeo konečně vstoupí do kategorie SUV. Trvalo jí to takřka dvacet let, ale dočkáme se. I když se prototypy stále zvědavým očím ukrývají...

Dlouho odkládaná a očekávaná Giulia už se konečně vyrábí a známe i její české ceny. Další novinkou bude taktéž už dostatečně probrané SUV (či crossover, jak chcete) Stelvio, které z ní konstrukčně vychází. Prototypy se samozřejmě nadále pilně testují. Aktuální fotografie Jiřího Maříka, pořízené nedaleko továrny Lamborghini v Sant‘Agatě, jej ukazují ještě pod nánosem kamufláže a s „hrbem“ na zádech.

To znamená, že plánovaný debut se zřejmě uskuteční opravdu v listopadu v Los Angeles a nikoli už v Paříži. To by bylo hodně velké překvapení. Zkušební jezdci pochopitelně řádí i na Nürburgringu, kde má Alfa Romeo jako jedna z mnoha automobilek své testovací středisko. Novým modelem chce cílit hlavně na americké zákazníky, návrat do USA zatím nenaplnil očekávání a právě takový model může pomoci. Navíc se na konci roku nekoná žádná jiná významná přehlídka.

Stelvio (název dle známého alpského průsmyku, používala jej před válkou i Bugatti!) je víceméně jistý, ale může se samozřejmě změnit. Jenže proč? Je italský a trefný. Techniku, tedy platformu s pohonem zadních i všech kol dostane stejnou jako Giulia. Podobně jako čtyřválcové motory: benzinové dvoulitry a turbodiesely Multijet 2,14 l. Shodné budou také šestistupňové manuální a osmistupňové samočinné převodovky. Vrcholem se stane ostrá verze Quadrifolgio Verde (zelený čtyřlístek) s vidlicovým šestiválcem 2,9 l V6 (375 kW/600 N.m). 305 km/h ale určitě nepojede a z klidu na stovku nezrychlí za 3,9 s. Prodávat se nová řada začne dle dřívějších zpráv určitě až příští rok.

Slavná italská automobilka už se o SUV v minulosti pokusila. V paměti zůstala 4,35 m dlouhá půvabná studie čtyřkolky Kamal ze Ženevy 2003 s šestiválcem DOHC 3,18 l (184 kW/300 N.m) a šestistupňovou převodovkou Selespeed. Technika pocházela ze 156 GTA. Naopak pozapomenutý je ještě o šest let starší Sportut (1997) z dílen Bertone. Představil se na stejném místě. Ten měřil jen 4,11 m a poháněl jej zážehový dvoulitr se 110 kW přes pětistupňové manuální ústrojí. Ani on nepostrádal pohon všech kol, rezervu měl schovanou pod krytem na víku pátých dveří a zadní kliky schované jako později ve Frankfurtu poprvé prezentovaná stopadesátšestka.

Foto: Jiří Mařík, CzechExotics.com

Vstoupit do diskuze (9)