Alfa Romeo Stelvio: Testovací exempláře stále kryje mohutná kamufláž
Dlouho odkládaná a očekávaná Giulia už se konečně vyrábí a známe i její české ceny. Další novinkou bude taktéž už dostatečně probrané SUV (či crossover, jak chcete) Stelvio, které z ní konstrukčně vychází. Prototypy se samozřejmě nadále pilně testují. Aktuální fotografie Jiřího Maříka, pořízené nedaleko továrny Lamborghini v Sant‘Agatě, jej ukazují ještě pod nánosem kamufláže a s „hrbem“ na zádech.
To znamená, že plánovaný debut se zřejmě uskuteční opravdu v listopadu v Los Angeles a nikoli už v Paříži. To by bylo hodně velké překvapení. Zkušební jezdci pochopitelně řádí i na Nürburgringu, kde má Alfa Romeo jako jedna z mnoha automobilek své testovací středisko. Novým modelem chce cílit hlavně na americké zákazníky, návrat do USA zatím nenaplnil očekávání a právě takový model může pomoci. Navíc se na konci roku nekoná žádná jiná významná přehlídka.
Stelvio (název dle známého alpského průsmyku, používala jej před válkou i Bugatti!) je víceméně jistý, ale může se samozřejmě změnit. Jenže proč? Je italský a trefný. Techniku, tedy platformu s pohonem zadních i všech kol dostane stejnou jako Giulia. Podobně jako čtyřválcové motory: benzinové dvoulitry a turbodiesely Multijet 2,14 l. Shodné budou také šestistupňové manuální a osmistupňové samočinné převodovky. Vrcholem se stane ostrá verze Quadrifolgio Verde (zelený čtyřlístek) s vidlicovým šestiválcem 2,9 l V6 (375 kW/600 N.m). 305 km/h ale určitě nepojede a z klidu na stovku nezrychlí za 3,9 s. Prodávat se nová řada začne dle dřívějších zpráv určitě až příští rok.
Slavná italská automobilka už se o SUV v minulosti pokusila. V paměti zůstala 4,35 m dlouhá půvabná studie čtyřkolky Kamal ze Ženevy 2003 s šestiválcem DOHC 3,18 l (184 kW/300 N.m) a šestistupňovou převodovkou Selespeed. Technika pocházela ze 156 GTA. Naopak pozapomenutý je ještě o šest let starší Sportut (1997) z dílen Bertone. Představil se na stejném místě. Ten měřil jen 4,11 m a poháněl jej zážehový dvoulitr se 110 kW přes pětistupňové manuální ústrojí. Ani on nepostrádal pohon všech kol, rezervu měl schovanou pod krytem na víku pátých dveří a zadní kliky schované jako později ve Frankfurtu poprvé prezentovaná stopadesátšestka.
Foto: Jiří Mařík, CzechExotics.com