Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Roadjet Concept: velký hatchback v Americe

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Audi přivezlo do Detroitu neobvykle velký hatchback plný nové elektroniky, který má pod kapotou šestiválec 3.2 FSI (220 kW), sedmistupňovou automatickou převodovku DSG a samozřejmě pohon všech kol. Studie navíc vypadá velmi reálně...

Audi přivezlo do Detroitu neobvykle velký hatchback plný nové elektroniky, který má pod kapotou šestiválec 3.2 FSI (220 kW), sedmistupňovou automatickou převodovku DSG a samozřejmě pohon všech kol. Studie navíc vypadá velmi reálně, takže není vyloučeno, že se s obdobným vozem brzy potkáme i na silnici.

Roadjet Concept představuje zřejmě novou stylistickou podobu vozů Audi, z níž by mohly čerpat všechny nové sériové modely. Nejbližšími očekávanými novinkami jsou řady sportovních kupé a roadsterů TT a nová řada A4, takže se nechme překvapit, které motivy budou použity.

Ale zpět ke konceptu. Jde o neobvykle velký hatchback, s vnějšími rozměry 4,7 x 1,85 x 1,55 m a velkorysým rozvorem 2,85 m! Dovnitř umístili designéři pět samostatných sedadel, ovšem ve druhé řadě jsou pouze dvě z nich a pátý cestující - dítě v dětské sedačce - sedí na samostatném sedadle uprostřed až za druhou řadou. Sedadly lze snadno manipulovat nebo je zcela vyjmout z vozu.

Vpředu podélně uložený šestiválec 3,2 V6 FSI je evolucí již používaného motoru stejného označení. Tato verze dává nejvyšší výkon 220 kW při 7000 ot./min a točivý moment 330 Nm při 4500 ot./min. Hodnoty jsou vylepšeny mj. díky variabilnímu zdvihu ventilů. Motor je spojen s novou dvouspojkovou převodovkou DSG se sedmi stupni, kterou můžeme také brzy čekat v sériových vozech. Tato kombinace umožňuje Roadjetu akceleraci z 0 na 100 kmh za 6,4 s a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Víceprvkové nápravy mají svůj základ v komponentech z řad A6 a A8, v konceptu jsou však kombinovány s variabilními tlumiči a novým aktivním řízením s proměnným převodem. Tlačítkem v interiéru lze měnit charakteristiky vozu (převodovky, podvozku, řízení, reakce motoru, atd.) mezi třemi stupni "comfort", "dynamic" a "sport".

Blízkou budoucností palubních informačních technologií je komunikační systém, který dovoluje výstavbu sítí mezi okolními automobily a následnou výměnu informací bez centrálního komunikačního střediska. Výrobci se již dohodli na jednotném standardu, takže využití v podobě varování před nehodou v nepřehledné zatáčce, nepříznivou dopravní situací nebo přeplněným parkovištěm u supermarketu nemusí být příliš vzdálenou budoucností.

Ondřej Láník
Diskuze (23)