Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Mokka GSE Rally
Opel Mokka GSE Rally
Opel Mokka GSE Rally
Opel Mokka GSE Rally
21 Fotogalerie

Opel pojede rally s elektrickým crossoverem. Cestu má otevřenou do celého světa

Mario Rychtera

Po úspěchu elektrické Corsy přichází Opel s ještě odvážnějším krokem – představil závodní variantu svého nejprodávanějšího modelu.

Když Opel v roce 2021 uvedl na soutěžní tratě model Corsa-e Rally, šlo o první plně elektrický vůz pro zákaznický motorsport, jehož komponenty pohonné soustavy a akumulátoru vycházely ze sériového modelu. Kompaktní hatchback s výkonem 100 kW, točivým momentem 260 Nm a 50kWh baterií zvládal až 60 kilometrů ostré jízdy na jedno nabití.

Od té doby Opel dokazuje, že elektromobily mají ve světě rallye své místo – zejména v rámci ADAC Opel Electric Rally Cupu „powered by GSe“, který zároveň fungoval jako testovací prostředí pro novou techniku. Získané know-how nyní Opel využil při svém dalším počinu v podobě konceptu rallyeové Mokky GSe.

Mokka je na českém trhu nejprodávanější vůz Opel, takže volba má i marketingový charakter, protože crossover v závodním světě je sám o sobě pořád docela neobvyklý. Navíc Mokka GSe Rally na sebe poutá ještě více pozornosti díky výraznému zbarvení exteriéru. Základem je matná šedá, která dává vyniknout ostře žlutým detailům a obrovskému polepu s nápisem „OMG! GSe“. K němu se připojuje grafika s názvem modelu na černé kapotě. Celkový dojem dotvářejí dvoubarevná závodní kola, červené tažné oko, lakované brzdové třmeny a střešní sání.

Pod kapotou se ukrývá elektrický motor o výkonu 207 kW (280 k) s točivým momentem 345 Nm. O přenos síly na kola se stará vícelamelový samosvorný diferenciál, závodní převodovka, zesílené hnací hřídele a náboje kol. Vše doplňuje lehký podvozek s komponenty Bilstein, konkrétně zesílené vzpěry McPherson, uložení Uniball a tuhá zadní náprava s upraveným odpružením.

Pro maximální zážitek z jízdy jsou odstraněny veškeré elektronické asistenty, takže tu nenajdete ABS, ESP, asistenta pro udržování v jízdním pruhu ani kontrolu trakce. Místo toho Opel vyladil software motoru a řízení baterie s kapacitou 54 kWh.

Vzhledem k tomu, že akumulátor je nejcitlivější částí vozu, hlídá jeho stav bezpečnostní systém, který v případě detekce poškození ihned vypne celý 400V okruh. Nechybí ani speciální hasicí systém s nevodivým prostředkem. Pocit bezpečí dodává posádce bezpečnostní rám, závodní sedadla se šestibodovými pásy a hasicí systém s nevodivou náplní.

Mokka GSe Rally je také prvním rallyeovým vozem na světě vyvíjeným podle nových pravidel FIA eRally, což jí otevírá cestu k homologaci pro rallyeovou sezónu 2026 a globálnímu nasazení v zákaznických týmech.

Obliba rallye elektromobilů roste. Loni se alespoň jednoho podniku ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe“ účastnilo celkem 63 jezdců ze 13 zemí. Kalendář se skládal ze tří závodů v šesti zemích. Další kolo se pojede 23. a 24. května v Eindhovenu jako součást ELE Rally. Právě zde si návštěvníci servisního parku Opel Motorsport budou moci zblízka prohlédnout prototyp Mokka GSe Rally, který zde absolvuje svou soutěžní premiéru. Nabízí se myšlenka, že by něco ze závodního světa mohlo prosáknout do ostřejší silniční Mokky. Uvidiíme...

Video placeholder
Opel Mokka GSE Rally studie 2025 • Zdroj: Opel

Zdroj: Opel