Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilka Hyundai loni dosáhla rekordního zisku

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 26. 1. 2012 • 07:17
48
84
Zobrazit náhledy (48)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Hyundai hodlá sílící evropské konkurence k dalšímu zvýšení svého podílu na evropském trhu.

Čistý zisk největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor v loňském roce stoupl o více než třetinu na rekordních 8,1 bilionu wonů (téměř 140 miliard Kč) díky růstu poptávky na domácím trhu i v zahraničí. Oznámila to dnes podle agentury AP firma, která působí rovněž v České republice. Dodala, že loni poprvé prodala více než čtyři miliony automobilů.

V samotném čtvrtém čtvrtletí se čistý zisk meziročně zvýšil o 38 procent na dva biliony wonů. Zaostal však za očekáváním analytiků, kteří jej podle agentury Reuters odhadovali na 2,26 bilionu wonů.

Automobilka uvedla, že v letošním roce hodlá zvýšit celosvětový prodej téměř o šest procent na 4,29 milionu vozů. V Evropě počítá s nárůstem o více než 15 procent na 465.000 vozů, a to mimo jiné díky nové verzi modelu i30, kterou tento měsíc začala sériově vyrábět ve své české továrně. V USA hodlá Hyundai zvýšit prodej o 4,5 procenta na 675.000 vozů.

Společnost nicméně upozornila na nejistotu ohledně vývoje světového automobilového trhu a na přetrvávající finanční problémy v evropských i dalších zemích. Dodala, že očekává ostřejší konkurenci ze strany amerických automobilek.

Hyundai předpokládá, že celková poptávka po automobilech v Evropě letos klesne o 4,5 procenta na 14,4 milionu automobilů. „Cenová konkurence by mohla v Evropě přechodně zesílit,“ uvedla firma. Upozornila však, že hodlá využít obtížných podmínek ke zvýšení svého podílu na evropském trhu.

„Prodejní cíle pro letošní rok vypadají konzervativně. Růst zisků Hyundai by mohl zpomalit, překoná však celkový automobilový průmysl,“ uvedl jeden z analytiků investiční společnosti Alpha Asset Management. Dodal, že japonské automobilky se sice zotavují z negativních dopadů loňského zemětřesení v Japonsku a záplav v Thajsku, zůstávají však pod tlakem kvůli silné domácí měně a jejich oživení nebude stačit k ohrožení růstu společnosti Hyundai.

Hyundai tvoří společně se sesterskou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. Automobilky Hyundai a Kia byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. Firmy však v posledních letech zapracovaly na svých problémech s designem i kvalitou, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Související články

Témata
28. 1. 2012 16:14
Zase diskusia typu
...kto ho ma vacsieho...chlapci,dneska baby aj tak nezbalite na posraneho golfa ci posranu i30ku ;-)
28. 1. 2012 15:43
Re: takze hyundai je vetsi hrac
Jj ustalenych 130 znamena ten rozsah co jsem uvedl... co se akusticke pohody tyka. Vytknul bych ceedu duneni na 5tku ve 3tis ot., coz je zrovna 90kmh... takze clovek musi jet 80, nebo 100 ale ne kazdy majitel ma ten problem. Z vetsi casti to delaji 1.4ky.
Akusticka pohoda... par let zpatky jsem mel Vectru B... 2.2 16V. Krasne ticha... i ve 160 proste parada. Cerato proti tomu byl tank... hluk byl uz od 120 neprijemny... po presednuti do ceedu je to vyrazne zlepseni. Co se tyka VW... Golfa jsem mel tu cest jet s 1.4... a neprislo mi ze by byl vice kultivovany... v otackach kolem 4 byl stejne hlucny jako ceed. Kazdopadne, jak rikas, daleko lepe odstupnovany... tudiz bez nutnosti k tem 4 splhat.
Kdyby mela ale moje 1.4 tocit 3,3ot pri 130kmh na 5tku tak zrychleni by bylo velmi rozpacite.
Takhle kdyz ve 130 pridavam, tak dom 150 jeste pekne zrychluje... proste od 3,7 do 5,5 je to ideal za cenu vyssi spotreby. Kazdopadne zvuk motoru neni neprijemny.
Ale jet tech 120 mi vyhovuje vice :-)

Ty zabomysi valky tady jsou odjakziva. Sveho casu jsem nemel ani chut prispivat :-)
Jsou to stale ti sami... clovek uz kolikrat nejde ani na diskusi, nebot presne tusi co bude.

Jinak si myslim, ze KIA, minimalne u ceedu, nastavila latku ceny adekvatne k jeho kvalite... ;-)
Za 260 relativne velky vuz co splni zakladni pozadavky bezneho ridice :-)
27. 1. 2012 20:24
Re: hyundai si koupis jen jednou
Nemusíš hned urážet. Ten článek je skoro sedm let starý. IMHO jsou korejci v určitých aspektech kvality hodně dobří a je to hlavně jejich pragmatičností. Zatím všude necpou turbodmychadla a přímovstřiky. Bohužel stejně jako Toyota/Subaru s tím také začnou/začali.
Avatar - Ronault.
27. 1. 2012 16:16
Re: takze hyundai je vetsi hrac
Tak zajímá mě ustálených 130 km/h. To, když se pohybuju se svým autem kolem 130, tak mi palubák taky ukazuje kolem těch 7l/100 km... a pak taky v jakém osazení, pokud ve dvou, dostanu se i níž, ve 120 km/h ve dvou i na 6,5l/100km, jenže je to o třídu větší a těžší auto a i tak nejsem nadšen. Nejde jen o spotřebu, ale i o akustickou pohodu. Když právě VW dokáže převodovku odstupňovat tak, že i na v těch 130 km/h točí méně, tak je to pro mne daleko ideálnější.

Problematičtí z mého pohledu Korejci nejsou, asi jako každý má své mouchy, své páteční vozy atd., jenže ono to není ani naopak. Takže takový problematický průměr. Horší je, když se korea fans začnou kasat na nespolehlivé VW či kohokoliv jiného, takže pak logicky když se něco vys... u nich, tak příjde adekvátní odezva. To co píše dole woody vystihuje situaci asi nejlépe.

Já osobně bych problém s H/K neměl, klidně bych si i nějakého koupil, samozejmě pokud by byla odpovídající cena a splňovalo by to mé požadavky...
27. 1. 2012 13:22
Re: hyundai si koupis jen jednou
Demente, zde máš odkaz
[odkaz]
Články odjinud