Krize. Hodně se o ní v posledních letech mluvilo, ale jako by na evropský automobilový trh dolehla až nyní. PSA prodalo své sídlo na Elysejských polích a uzavírá továrny, podobné potíže má i Fiat, dobře se nedýchá ani Renaultu, Mini a Ford končí ve WRC a tak bychom mohli pokračovat. Většina firem, závislých na evropském trhu, má prostě dnes starosti.
BMW se ovšem celosvětově daří – v září prodeje meziročně vzrostly o 14 %, velký zájem je teď zejména v USA a Asii o novou řadu 3. Tak proč má na bavoráky na evropských skladech padat prach? Do Ameriky, ale také do Asie tak nyní podle informací Automotive News míří desetitisíce evropských skladovek, aby tam …na ně opět padal prach, ovšem s mnohem větší šancí, že se prodají. Není tedy vyloučeno, že se tamní zákazníci dokonce dočkají i nějakých slev.
BMW na tyto informace oficiálně nereaguje. Co si budeme povídat, nevypadá to dobře, nicméně politika reexportů není jen specifikem mainstreamových značek a každé registrované auto se počítá, zvlášť když protivníky v prodejních závodech jsou tak protřelé značky, jako Audi a Mercedes-Benz… Ať už si to BMW vykáže, jak chce, Automotive News předpokládá, že se celý trh v Evropě letos propadne nejvíce za posledních 19 let.