BWI představilo novou generaci aktivních stabilizátorů
Aktivní stabilizátory původně vznikly jako systém pokročilého řízení podvozku pro velká SUV. Proto dnes nachází uplatnění v takových modelech (např. Range Rover Sport) nebo podobně velkých sedanech (BMW 7).
Právě dimenzování konstrukce bránilo rozšíření tohoto prvku v menších a levnějších autech. To má změnit nový stabilizátor od specializované firmy BWI. V nejmenovaném kompaktním SUV se objeví za rok, ve výkonném sportovním voze ještě letos.
Díky novým aktuátorům a optimalizaci dalších komponent se podařilo snížit hmotnost o 15 % a také zmenšit prostorové nároky systému.
Systém BWI spočívá v rozdělení stabilizátoru na dvě poloviny, které jsou spojeny počítačově řízeným aktuátorem působícím na každou část jinou silou. Ten má dvě úlohy: v zatáčkách aplikuje na stabilizátor točivý moment ve směru proti příčnému zrychlení. Tím se zmenší náklon karoserie. Na nerovnostech zase působí silou proti stlačení tlumičů a pružin.
Přední a zadní stabilizátor mají propojené řízení. Systém díky tomu dokáže v reálném čase synchronizovaně měnit charakteristiku stabilizátorů a tím reagovat na neotáčivé nebo přetáčivé chování auta.
Výhodou je také eliminace bočních sil tak, aby tlumiče a pružiny musely pohlcovat pouze vstupy ve vertikálním směru.
Díky tomu se daří nalézt vhodnější vyvážení mezi ovladatelností a komfortem, bez nutných kompromisů. Systém se umí v zatáčkách chovat jako konvenční stabilizátor většího průměru a zároveň nezhoršuje kvalitu tlumení nerovností.