Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Caparo dokončilo první prototyp T1

Jan Cacek
Diskuze (135)
Druhý prototyp bude dokončen do konce roku, první zákazník si tuto silniční Formuli1 odveze již v březnu 2007.

Firma Caparo Vehicle Technologies dokončila výrobu prvního ze dvou prototypů supersportovního Capara T1 (původně Freestream T1). Tvůrci T1, Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, při této příležitosti naskočili do auta a uskutečnili první zkušební test. Oba si pochvalovali krátkou dobu, za jakou byl jejich tým schopen dosáhnout první úspěšné projížďky. Podle obchodního ředitele Seana Butchera povzbudí první testy již získané klienty a pomohou získat další objednávky.

První prototyp s označením XP1 nyní podstoupí vysokorychlostní testy a musí obstát také ve spolehlivosti. Podobné zkoušky čekají také druhý prototyp XP2, který má být dokončen do konce roku. S testy vypomůže zkušený jezdec Chris Goodwin. Caparo plánuje v britském Basingstoke vyrábět 24 exemplářů ročně, přičemž první zákazník by si měl T1 odvézt již v březnu 2007. Firma má v současné době objednávky na polovinu plánované produkce pro příští rok.

Ultralehké kompozitové Caparo T1 váží necelých 500 kg, což v kombinaci s motorem 2,4 litru o výkonu 368 kW dává téměř dvojnásobný výkonový poměr ve srovnání s Veyronem. Caparo T1 dokáže sprintovat z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a na 160 km/h za 5 s.

Jan Cacek
Diskuze (135)
Avatar - Hammunasakra
20. 5. 2009 18:32
Caparo je již ....
... dlóóóóóuho mým "autem (č. 2) snů" :yes: :-)
6. 10. 2006 09:28
Re: !?
:-) No pekne si se rozjel, jen co je pravda! ;-) Nicmene 500 Kg je 500 Kg a vo tom to tu je. Jo je to cely reklama, ale sakramentsky dobre provedena. Je to takovy carbon-fibre cviceni a tech budou ted automobilky potrebovat spoustu, protoze se kompozity snazi vyuzit cim dal vic. No a jak uz bylo receno, jsou to prave subdodavatele, u kterych se horecnate vyvyji dilci technologie a to je prave ucel tedle oranzove "potvurky"! Co? ;-)
Avatar - mustafa
5. 10. 2006 19:55
Technologie...
Tak třeba tohle má dvě turba, které tlačí 2,5 baru (myslim teda) což je dost hodně na benzín a treba ta konstrukce toho turba se muze využít i jinde...