Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2010: 80 % zaregistrovaných Audi A6 má pohon všech kol

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
46 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (55)
Vyšší střední třída je poklidná a nic moc se v ní neděje. Jen Mercedes-Benz E porazil svého úhlavního mnichovského soka o jedinou registraci.

Trh v této kategorii oproti desátému měsíci roku 2009 klesl, i když jen mírně. Zatímco loni našlo nové majitele 176 aut, letos 165 (-11 kusů, -6,3 %).

V říjnu triumfovalo znovu éčko, které dosáhlo na 52 přírůstků, zatímco stříbrná pětka jich měla o jeden méně, bitva tak skončila nejtěsnějším možným rozdílem. Audi A6 to s 27 exempláři dotáhlo na bronz. O čtvrtou a pátou příčku bojovali tradičně úhlavní konkurenti do lehčího terénu Audi Allroad a Volvo XC70. Tentokrát je pořadí znovu obrácené, Volvo tedy mělo navrch v poměru 8:7. Ve vyšší střední třídě se tak nic zvláštního neděje, vždyť pořadí prvních pěti je shodné se zářijovým.

Mercedes-Benz E v meziročním srovnání ztratil, před rokem si zákazníci koupili 61 vozů, letos o 9 méně (-14,8 %). BMW pětkové řady zaznamenalo oproti loňsku nárůst o 19 aut, v jeho případě to značí +59,4 % a titul Skokana roku, byť je v žebříčku ještě jeden model, který si polepšil více. Audi A6 má zápornou hodnotu -12,9 % (-4 kusy z 31). Volvo XC70 se sice udrželo v měsíčním pořadí před Allroadem, v porovnání s říjnem 2009 má ale o polovinu, respektive 8 exemplářů méně. Přímý konkurent se čtyřmi kruhy si naopak polepšil o rovných 40 % (z pěti aut na sedm).

Šplhouna jsme si tentokrát již odbyli, zmiňme se jen o tom procentuálně největším, je jím Chrysler 300C se stoprocentním nárůstem. Jenže vyskočil z jednoho na dva vozy, což není zrovna relevantní výsledek. Pojďme se tedy rychle podívat na losery. Tím největším je Volvo V70 (-71,4 %), které se propadlo ze sedmi registrací na dvě. O polovinu méně má nejen jeho už zmíněný kolega do lehkého terénu XC70, ale také, abychom ještě u Volva zůstali, sedan S80. Ten si pohoršil z desítky aut na pět. Pak následují třída E a A6.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v říjnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20101-10/201010/20101-10/2010
1.Mercedes-Benz E5252031,5%30,0%
2.BMW 55146130,9%26,6%
3.Audi A62729016,4%16,8%
4.Volvo XC7081224,8%7,0%
5.Audi ALLROAD QUATTRO71204,2%6,9%
6.Volvo S805643,0%3,7%
7.Jaguar XF4182,4%1,0%
8.Honda LEGEND3161,8%0,9%
9.Audi A7221,2%0,1%
9.Chrysler 300C2171,2%1,0%
9.Volvo V702581,2%3,4%
12.Citroën C6140,6%0,2%
12.Peugeot 607160,6%0,3%
-Ostatní modely0330,0%1,9%
-CELKEM1651731100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním deseti měsícům loňského roku zvýšil o 17,8 %, ze 1.470 na 1.731 kusů.

Celkové pořadí od ledna je následující: vede Mercedes E (520 aut, podíl přesně 30 %), BMW 5 se musí spokojit po zářijových korekturách SDA s druhou příčkou (461 registrací, 26,6 %) a svého kolegu a konkurenta ze Stuttgartu už asi do konce roku nepředstihne. Třetí místo okupuje Audi A6 (290, 16,8 %), čtvrté Volvo XC70 (122, 7 %) a páté Audi Allroad (120, 6,9 %). Průběžné roční pořadí je tedy shodné s měsíčním. Karty jsou rozdány jasně (pokud nedojde k dalším korekturám), pouze oba allroady se perou o každé auto.

Zajímavé je srovnání verzí nejprodávanějších modelů podle uspořádání pohonu. Lídrem čtyřkolek v této třídě zůstává na českém trhu Audi, které v případě řady A6 drží podíl přes 80 % verzí s pohonem quattro (prodáno 234 ks). Konkurenční Mercedes-Benz má kvótu 4x4 jen 33 % (prodáno 163 E 4Matic) a BMW zůstává v závěsu s necelými 27 % pětkových čtyřkolek.

V porovnání s rokem 2009 se u nás prodalo o 224 více Mercedesů E (+75,7 %). BMW 5 si polepšilo o 263 vozů, hodnotou větší než +132,8 % se nikdo jiný pochlubit nemůže. A6 naopak ztratila 142 kusů (-32,9 %). Volvo XC70 je v záporných číslech, ale stále jen mírně (-6,9 %, loni 131, letos -9). Audi Allroad má o 3,4 % více, jeho registrace stouply ze 116 o čtyři.

V říjnu si noví majitelé odvezli 34 éčkových mercedesů s motory CDI (podíl 65,4 %), BMW 5 s malým d na zádi bylo 47 (92,2 %), A6 dosáhla na 25 aut s agregáty TDI, benzinová byla tedy dvě (92,6%). Volvo XC70 i Audi Allroad vykazují plný počet 100 %, stejně jako Jaguar XF, Chrysler 300C, nebo Volvo V70. Tradiční kusové záležitosti v závěrečné statistice našeho přehledu tentokrát reprezentovali Francouzi: Citroën C6 a Peugeot 607.

TEST Audi RS6 Avant – Tři sta z místa

ROADLOOK Audi RS6 Avant: kam s ním?

Vstoupit do diskuze (55)