Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2010: 80 % zaregistrovaných Audi A6 má pohon všech kol

Aleš Dragoun
Diskuze (55)
Vyšší střední třída je poklidná a nic moc se v ní neděje. Jen Mercedes-Benz E porazil svého úhlavního mnichovského soka o jedinou registraci.

Trh v této kategorii oproti desátému měsíci roku 2009 klesl, i když jen mírně. Zatímco loni našlo nové majitele 176 aut, letos 165 (-11 kusů, -6,3 %).

V říjnu triumfovalo znovu éčko, které dosáhlo na 52 přírůstků, zatímco stříbrná pětka jich měla o jeden méně, bitva tak skončila nejtěsnějším možným rozdílem. Audi A6 to s 27 exempláři dotáhlo na bronz. O čtvrtou a pátou příčku bojovali tradičně úhlavní konkurenti do lehčího terénu Audi Allroad a Volvo XC70. Tentokrát je pořadí znovu obrácené, Volvo tedy mělo navrch v poměru 8:7. Ve vyšší střední třídě se tak nic zvláštního neděje, vždyť pořadí prvních pěti je shodné se zářijovým.

Mercedes-Benz E v meziročním srovnání ztratil, před rokem si zákazníci koupili 61 vozů, letos o 9 méně (-14,8 %). BMW pětkové řady zaznamenalo oproti loňsku nárůst o 19 aut, v jeho případě to značí +59,4 % a titul Skokana roku, byť je v žebříčku ještě jeden model, který si polepšil více. Audi A6 má zápornou hodnotu -12,9 % (-4 kusy z 31). Volvo XC70 se sice udrželo v měsíčním pořadí před Allroadem, v porovnání s říjnem 2009 má ale o polovinu, respektive 8 exemplářů méně. Přímý konkurent se čtyřmi kruhy si naopak polepšil o rovných 40 % (z pěti aut na sedm).

Šplhouna jsme si tentokrát již odbyli, zmiňme se jen o tom procentuálně největším, je jím Chrysler 300C se stoprocentním nárůstem. Jenže vyskočil z jednoho na dva vozy, což není zrovna relevantní výsledek. Pojďme se tedy rychle podívat na losery. Tím největším je Volvo V70 (-71,4 %), které se propadlo ze sedmi registrací na dvě. O polovinu méně má nejen jeho už zmíněný kolega do lehkého terénu XC70, ale také, abychom ještě u Volva zůstali, sedan S80. Ten si pohoršil z desítky aut na pět. Pak následují třída E a A6.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v říjnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20101-10/201010/20101-10/2010
1.Mercedes-Benz E5252031,5%30,0%
2.BMW 55146130,9%26,6%
3.Audi A62729016,4%16,8%
4.Volvo XC7081224,8%7,0%
5.Audi ALLROAD QUATTRO71204,2%6,9%
6.Volvo S805643,0%3,7%
7.Jaguar XF4182,4%1,0%
8.Honda LEGEND3161,8%0,9%
9.Audi A7221,2%0,1%
9.Chrysler 300C2171,2%1,0%
9.Volvo V702581,2%3,4%
12.Citroën C6140,6%0,2%
12.Peugeot 607160,6%0,3%
-Ostatní modely0330,0%1,9%
-CELKEM1651731100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním deseti měsícům loňského roku zvýšil o 17,8 %, ze 1.470 na 1.731 kusů.

Celkové pořadí od ledna je následující: vede Mercedes E (520 aut, podíl přesně 30 %), BMW 5 se musí spokojit po zářijových korekturách SDA s druhou příčkou (461 registrací, 26,6 %) a svého kolegu a konkurenta ze Stuttgartu už asi do konce roku nepředstihne. Třetí místo okupuje Audi A6 (290, 16,8 %), čtvrté Volvo XC70 (122, 7 %) a páté Audi Allroad (120, 6,9 %). Průběžné roční pořadí je tedy shodné s měsíčním. Karty jsou rozdány jasně (pokud nedojde k dalším korekturám), pouze oba allroady se perou o každé auto.

Zajímavé je srovnání verzí nejprodávanějších modelů podle uspořádání pohonu. Lídrem čtyřkolek v této třídě zůstává na českém trhu Audi, které v případě řady A6 drží podíl přes 80 % verzí s pohonem quattro (prodáno 234 ks). Konkurenční Mercedes-Benz má kvótu 4x4 jen 33 % (prodáno 163 E 4Matic) a BMW zůstává v závěsu s necelými 27 % pětkových čtyřkolek.

V porovnání s rokem 2009 se u nás prodalo o 224 více Mercedesů E (+75,7 %). BMW 5 si polepšilo o 263 vozů, hodnotou větší než +132,8 % se nikdo jiný pochlubit nemůže. A6 naopak ztratila 142 kusů (-32,9 %). Volvo XC70 je v záporných číslech, ale stále jen mírně (-6,9 %, loni 131, letos -9). Audi Allroad má o 3,4 % více, jeho registrace stouply ze 116 o čtyři.

V říjnu si noví majitelé odvezli 34 éčkových mercedesů s motory CDI (podíl 65,4 %), BMW 5 s malým d na zádi bylo 47 (92,2 %), A6 dosáhla na 25 aut s agregáty TDI, benzinová byla tedy dvě (92,6%). Volvo XC70 i Audi Allroad vykazují plný počet 100 %, stejně jako Jaguar XF, Chrysler 300C, nebo Volvo V70. Tradiční kusové záležitosti v závěrečné statistice našeho přehledu tentokrát reprezentovali Francouzi: Citroën C6 a Peugeot 607.

TEST Audi RS6 Avant – Tři sta z místa

ROADLOOK Audi RS6 Avant: kam s ním?

Aleš Dragoun
Diskuze (55)
30. 11. 2010 17:36
Re: Mercedes nezaplatil všimné?
To bylo jen takovy prirovnani k te omacce okolo, brano obecne(posledni dve vety, s clankem to uz moc spolecneho ale nema).Ze uz to nejni, jako ono to bejvavalo. Dokument pro americany probiha tak, ze koukas treba hodinu na neco, co stacis jinak vstrebat za pul minuty, takovy ty jejich nastavovany kase.. no za 10 minut prijde reklama a clovek radsi zapne radio.
Co se tyce financi za clicky, resil bych to jednou tydne skodovkou-to si kazdej vdecne precte, at je tam cokoliv, patriotismus osali vsechnu nekvalitu, kdyz by na to prislo ;-)
Avatar - white label
30. 11. 2010 14:07
Re: Jak se ukazuje
Už jsem tu kdysi psal, že znám člověka, který si koupil 4x4 se skálopevným přesvědčením, že se tak zcela zbaví starosti s přezouváním na zimní pneu... 8-s
Otázka je, proč tohle to píšeš zrovna mě, který tu GTImu spíš názorově (částečně) oponoval...
Avatar - white label
30. 11. 2010 14:02
Re: 5GT
Já bych z toho zase nedělal tak velkou vědu, allroad i XC by mohly být dohromady, ale nemusí. A6 a A7 určitě zvlášť (to bys pak musel dávat dohromady i CLS s Ečkem, nebo naopak E-kupé s Céčkem) a stejně to vidím u 5er a 5GT, protože podobnou logikou bys k nim pak mohl počítat třeba i X5, která má pětku v typovém označení taky...
30. 11. 2010 13:31
Re: Jak se ukazuje
Já jsem hlavně chtěl říct asi toto: že zkušenost nenahradíš ničím, a je daleko lepší když napadne sníh vzít auto zajet na nějaký dostatečně velký plácek a tam si vyzkoušet co umím já a co umí nebo neumí moje auto zvláště pokud jsem s ním nejel nikdy v zimě. Než si myslet: tak přichází zima hupsnu do čtyřkolky a nemůže se mi nic stát což tady párkrát prezentoval GTI že na sněhu bude ve 4x4 lepší i amatér než zkušený řidič předo či zadokolky, toto je nebezpečná demagogie která může stát i životy, toť vše.
30. 11. 2010 13:06
Re: 5GT
No tak pokud vím, tak 5 GT vlastně není ani pětka, ale konstrukčně spíš sedmička. Jenže já si ty jejich prodeje z prstu nevycucám, když je SDA nedělí. Pokud bych sloučil logicky A6 a A6 Allroad a Volva 70/80 (kromě C70, ale to je úplně jinde), tak by mi zase chybělo přímé porovnání Allroadu A6 a XC70. Můžu se samozřejmě občas zmínit bokem v článku, tedy jestli to bude někoho zajímat :-) A7 a A6 bych ale nepytlíkoval dohromady, jsou oddělené, stejně jako A4 a A5 ve střední. A5 navíc slučuju s tím, co je ve sportovních autech (kupé, kabrio, ve střední je jen Sportback).