Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2011: Vzestupy a pády

Diskuze (43)
A skokanem roku se stává… BMW řady 6. Naopak nejvíc opadá zájem Čechů o Hyundai i10.

Český trh loni zažil řadu vzestupů a pádů. Z následujícího přehledu jsme záměrně vypustili modely, které byly loni bez náhrady staženy z nabídky na českém trhu. A nenajdete v něm ani modely jako Dacia Duster nebo Hyundai ix20, které vstoupily do prodeje až během roku 2010.

Přesto velkou část pořadí vzestupů samozřejmě ovládly nové modely. Dobrým příkladem je hned první BMW řady 6, které s novou generací doslova vystřelilo z jediného na 26 registrovaných kusů.

Násobně rostly po příchodu nové generace i Mercedes CLS, Volskwagen Sharan, BMW X3, Volkswagen Jetta, Lancia Ypsilon, Jeep Grand Cherokee nebo Mercedes SLK. Jeepu Patriot a oběma Range Roverům stačil k úspěchu facelift a uvedení nových motorů.

Volvu řady 60 výrazně pomohlo rozšíření nabídky o novou variantu kombi – V60.

Akční ceny naopak vysvětlují prudký růst registrací u Toyoty Aygo. Růst Fordu Ka není podložen žádnou změnou cen, přičemž z loňských 150 aut bylo celých 89 zaregistrováno v posledních dvou měsících.

Registrace na českém trhu, výsledky za rok 2011 - vzestupy
-Období1 - 12 / 20111 - 12 / 2010změna
Poř.Typ[ks][ks][%]
1.BMW řada 62712600,00%
2.Mercedes-Benz CLS 11481325,00%
3.Ford KA150121150,00%
4.Volkswagen SHARAN44357677,19%
5.BMW X351571625,35%
6.Volkswagen JETTA15823586,96%
7.Jeep PATRIOT357400,00%
8.Volvo S60 / V6033191263,74%
9.Lancia Y185260,00%
10.RANGE ROVER5014257,14%
11.Jeep GRAND CHEROKEE8223256,52%
12.RANGE ROVER SPORT8424250,00%
13.Mercedes-Benz SLK3410240,00%
14.Mini COOPER CABRIO208150,00%
15.Toyota AYGO249109128,44%

A jak to vypadá na opačném konci tabulky? Největší procentuální pokles zaznamenal Hyundai i10, který spadl z 976 na 138 ks (-86 %). Nejmenší Korejec zřejmě doplatil na vzestup většího modelu i20 nabízeného za jen mírně větší částky.

Dolů šly ale registrace i u dalších mini a malých vozů – stylovek Fiat 500 a Alfa Romeo MiTo, ale také u Mazdy 2 a hybridní Hondy Insight.

Zbytku klesajících modelů je ve většině případů společný vyšší věk, často doplněný očekáváním příchodu nové generace a celkově malými počty registrací, kde se i změna o několik kusů v relativním srovnání projeví velmi výrazně.

Registrace na českém trhu, výsledky za rok 2011 - pády
-Období1 - 12 / 20111 - 12 / 2010změna
Poř.Typ[ks][ks][%]
1.Hyundai i10138976-85,86%
2.Mercedes-Benz SL29-77,78%
3.Toyota URBAN CRUISER834-76,47%
4.Citroën C614-75,00%
5.Ssangyong REXTON14-75,00%
6.Fiat 500103397-74,06%
7.Lada 2170/2171/2172519-73,68%
8.Honda INSIGHT829-72,41%
9.Land Rover DEFENDER27-71,43%
10.Seat EXEO33113-70,80%
11.Fiat SEDICI45154-70,78%
12.Jeep CHEROKEE723-69,57%
13.Mazda 2145476-69,54%
14.Lexus GS412-66,67%
15.Alfa Romeo MITO2471-66,20%

Diskuze (43)
11. 1. 2012 14:54
Re: TRABULKA
Nešiřte bludy. Případně vždy doplňte, o jakou generaci Sharana se jedná. Současná generace Sharanu má výměnný interval převodového oleje u DSG v 60 tisících km.
11. 1. 2012 14:45
Re: TRABULKA
Vysvětlovat nic nemusíš, ono není co. Tvrdit, že "elektronicky" řízená automatická převodovka nepotřebuje olej je stejný nesmysl jako tvrdit, že když mám v blinkrech místo žároveček diody, tak nemusím dofukovat kola.
Pokud se bavíme o DSG (jelikož se bavíme o produkci VW), tak dolévání (resp. výměna) oleje závisí na tom, zda DSG má suché nebo mokré spojky. Suché spojky jsou použity např. u 7-stupňových DSG (např. 1.4TSI Octavia), mokré spojky (jsou uložené v olejové náplni) jsou např. u 6-stupňových DSG (např. 2.0TDI Sharan).
Výše zmiňovaná 7-stupňový DSG spojka se suchou spojkou má jednu nevýhodu a to tu, že dlouhodobě nevydrží přenášet kroutící moment přes 250Nm.
Jako příklad ti uvedu Octavii, kde 1.2TSI, 1.4TSI, 1.8TSI, 1.6TDI jsou nabízeny se 7-stupňovou DSG se suchou spojkou a 2.0TDI je již nabízen se 6-stupňovou DSG s mokrou spojkou.
Všechny tyto spojky jsou samořejmě řízeny "elektronicky" a olejová náplň s tím nijak nesouvisí.
11. 1. 2012 08:43
Re: TRABULKA
Do kouta jsi se zahnal sám. >:D >:D
Avatar - FiLan
10. 1. 2012 21:18
Re: TRABULKA
Nechtěl bych se zastávat GTIho, ale musím uznat, že procentuální přírůstek je někdy docela zavádějící. Je jasné, že takhle vynikne úspěšnost modelu, například u BMW 6 je vidět skoro třicetinásobný růst, ve skutečnosti se jedná jen o 26 kousků... Je fajn se podívat na takové statistiky, ale rozhodně by se hodila i statistika s absolutními čísly. Auto, kterého se prodá o 26 kousků více než loni, není v tomto ohledu zas takovým skokanem, přinejmenším ne v mých očích.
10. 1. 2012 20:29
Re: TRABULKA
>:D :yes: