Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroen DS3 Inside v Ženevě 2009

Diskuze (0)

Francouzská automobilka Citroën v letošním roce oslavuje 90 let od svého založení a prodělává velkou marketingovou proměnu, která se vedle nového loga, nového sloganu, nového přístupu k zákazníkům a řadě dalších prvků odráží i v ohlášení přípravy...

Francouzská automobilka Citroën v letošním roce oslavuje 90 let od svého založení a prodělává velkou marketingovou proměnu, která se vedle nového loga, nového sloganu, nového přístupu k zákazníkům a řadě dalších prvků odráží i v ohlášení přípravy zcela nových modelových řad, které má spojovat stejná filozofie, a také označení DS, jenž je nově zkratkou pro „Different Spirit“.

Citroëny s označením DS budou představovat prestižní modely, pro jejichž majitele je důležitý především styl. Automobilka plánuje uvedení prvního zástupce této řady v roce 2010 a DS mají zamířit do segmentů B, M1 a M2, což znamená, že se má jednat o automobily velikosti modelů C2/C3 pro kategorii malých vozů, C4 pro nižší střední třídu a C5 pro střední třídu.

První ochutnávkou nového stylu se stal koncept Citroën DS Inside, k jehož světové premiéře došlo na ženevském autosalonu. Tento malý třídveřový hatchback je podle tiskových informací automobilky ukázkou designu prvního z nových modelů, jímž se má v roce 2010 stát DS3, který budou později následovat větší modely DS4 a DS5.

Ke konceptu Citroën DS Inside byla při zahájení ženevského autosalonu sice zveřejněna tisková zpráva, která ale neobsahuje žádné technické informace o vnějších rozměrech vozu, použité platformě nebo pohonné jednotce. Oficiální informace pouze vyzdvihují design celého vozu a uvádějí, že v současnosti existují dva koncepty DS Inside. První z nich se představil prostřednictvím fotografií zveřejněných již 5. února 2009 u příležitosti 131. výročí narození zakladatele značky, André Citroëna. Tento vůz má tmavě hnědou karoserii se stříbrnou střechou, zatímco druhý DS Inside byl odhalen na autosalonu v Ženevě a jeho karoserie má tmavě šedý lak v kombinaci s růžovou střechou.

Citroën hodlá řadou DS oslovit zájemce o stylovější vozy s technicky vyspělou konstrukcí. Cena bude logicky vyšší než u mainstreamové produkce značky, ale určitě prý nedosáhne cenové úrovně prémiových značek z Německa, Británie ani Japonska.

Více jsme o proměnách Citroenu psali v článku Citroën mění image: Nová strategie = nový přístup k návrhu aut i vztahům se zákazníky.

Doporučujeme
POHLEDY DO HISTORIE: Citroën DS – francouzská revoluce

Ondřej Pavlůsek


Diskuze (0)