Konec první Fabie hatchback znamená nový začátek pro Fabii Sedan. Výrazně snížená cena a rozšířená výbava by mohla zvýšit zájem o toto provedení nejen na českém trhu, ale zejména na rostoucích východoevropských trzích.
Co je to za hloupost? Zrychleni nema vyznam na zadnejch semaforech ale pokud chces predjet zatracene pomelej tejrak do kopce bezpecne a svizne - pak se 1.2HTP opravdu nechyta >:D Mam sluzebni 1.4 16V Fobii a kdyz mi v servisu dali nahradni jednou Polo 1.2HTP a podruhy Fabii se silnejsim HTP, tak jsem teprve pocitil, co je to strach za volantem:D Predjizdeni (ne zadny zavodeni) je tak napinavy, ze je to lepsi jak nakej film :-):-) >:D
musim souhlasit, mam Fabii, s Loganem jsem jel asi dvakrat a se stejnym motorem nesrovnatelna jizda...Logan nudnej, pomalej, ukrutnej hluk v kabine, spatny rizeni....
Logan pozink nemá, ale jak to bude s jeho rezivěním, ukáže až praxe. Pokud není konstrukčně řešeno tak nešťastně, jako dveře kufru Feldy anebo pokud bude garážovaný, pak bych korozi u něj neviděl jako hlavní problém. Hlavní problém Loganu je hodně "ekonomický" interiér a archaická vizáž exteriéru (MCV má ale IMHO hezčí tu zadní část - to už vypadá skoro tak hezky jako 10 let stará dodávka od Renaulta, což je lepší).
Fabie sedan má lepší fabrické zpracování, ale kde prohrává, je prostor pro lidi. Ani vepředu se neposadím tak, abych se cítil pohodlně a vzadu už je to vyloženě tragedie, kam ty nohy nacpat. Ale pro méně vzrostlý manželský pár řekněme důchodců, kteří potřebují odvézt sazenice na zahradu a občas jedno vnouče na víkend, proč ne?
Xaver napsal Stydlínovi, že by neměl oponovat GTI, neboť to má neblahý vliv na následnou diskusi. To lze empiricky ověřit - stačí přečíst cca 10 následujících replik.
moje oktavka I 1.8T 4x4 si brala 7,2l/100 max kdyz sem jezdil normalne a praha - brno a zpatky sem jezdil bezne se spotrebou 6,5l :) prumerna rychlost nepresahla 110 km/h :)
Teda Gti znáš taky jiný slova než vocas a vometák tvoje IQ bude asi hodně vysoko tohle je diskuze o autech a né na tvý osobní výlevy jdi chatovat s nějakýma podobnýma 8-s třeba o politice
To je teda machr že si koupil novou sardinku na leasing a co za ty prachy 2roky starý ale trochu větší auto.Jsou lidi co maj peněz dost a nový auto by si nikdy nekoupili ztráta na ceně je za první dva roky dost rapidní u všech značek všeobecně a k těm švorcúm takže každej kdo nemá nový auto je švorc tak to je dobrej nesmysl ;-)
Kdyby za tuhle cenu prodávali kombi tak by se možná nová Fabie moc neprodávala sedan se moc lidem nelíbí a myslím že jich mají v Boleslavi hodně ve skladech tak se ho rádi zbaví
Tak jsem se dnes vracel z výletu po D1 a ve 170 se za mě lepila Fabka tak jsem jí pustil a byla to HTP s černým P takže 40kw docela jsem koukal pravda bylo to na rovině když přišel kopec tak uhýbala ale po rovině jela těch tachometrových 170až do Prahy no ale nechtěl bych vidět tu spotřebu.Takže řidiči co si jí koupí do sedanu na rovině docela pojede a vlastně stejně je 130 limit ta o co jde.Ale já bych tenhle motor stejně nechtěl mám 1.6 84kw a to je přece trochu lepší :-)
Clovece, bud bol ten kopec, dolu ktorym ste ficali, taky strmy, alebo si daj preciachovat tachometer. 40kW HPT som si na dialnici osahal a tych 150-155 je fakt realne maximum.
HTP je v rámci malých motorů na špici mezi nejlepšíma :-! Kup si 1.4 nebo 1.6 když chceš něco silnějšího.....nebo si kup takovou fiestu 1.3/44kw která má zrychlení o 2s horší než fábia
Design fabie je věc vkusu,mě se líbí,tobě ne...spoustě jiných lidí zase jo....
A něco z jiného soudku:GTI kolikrát napíše věci,tak jak se mají....někdy to sice trochu přežene,ale většinou s ním souhlasím :-!
vela nazorov typu : pre malo zarabajuceho cloveka super auto. a porovnania -> logan, thalia, niektori skusaju aj perverze ako lada. Ale nikto tu ani slovom nespomenul Getz. Priblizovadlo ktore pred rokom aj nieco ked som kupoval auto bolo bez klimy a eletriky za 310000Sk a za dalsich 10tis. som mal styri hlinikace a zimne gumy. 1.4 16V 71kW 0-100 okolo 12 sekund. teraz opisem cennik slovensky skoda auto 1.2 HTP 40 kW (54 k) 5°MP Classic 344 990 Sk. este stale sa vam zda ze menej solventnejsi clovek nema inu moznost? A to nejdem prepocitavat pomer cena vykon, lebo to by uz skodovka dopadla moc zle.
Ak chce niekto argumentovat velkostou alebo vnutornym priestorom nech to nerobi. vozil som sa aj na fabke, je to zrovnatelne ak nie lepsie v Getzi.
Jo a spotreba. Som mensi detailista, kazdy tank si poznacim. Teraz mam 5.8l celkovu spotrebu a 16800km za sebou. denne spravim 60 km do prace a spat.
Na HTP jazdi otec v praci. Nepovedal este ze by to nejazdilo. Ale o tom ze by si to kupil namiesto toho Getza ani nepremyslal, chcel tiez Getza ale vyhovoril som mu to, priplatil mu nejake bubaky a kupil si noveho Accenta 1.5 crdi cca 80+ kW. Tiez je velmi spokojny. Vysiel ho o 10tis menej ako fabka 1.4 74kW za 435 000Sk. S toho aj pekne vidno ze moj getz s rovnakym motorom je o 100tis. lacnejsi ako fabia.
No a posledny argument. Lacne nahradne diely. Staci prejst cenniky nahradnych dielov aby kazdemu doslo, ze je to rovnaky blud ako lacna skodovka.
Ja som v tom siel , a stacilo mi , sadol ,ako vnutro pohoda, setko , mne te umele hmoty nevadia, ja mam radsej ako kozu a tak, no sak zapnem normalne, a tak strasne nijaky zvuk ktory vidava ta karbobruska schovana pod kapotou som nepocul, a ked v tom chces nahodou rozniest familiu tak radsej skapes a zoberes si daky konsky povoz a budes po konovi utierat * z cesty. Sedeli sme v tej fabie asi 4 a a auto skapinalo... no ta 1.2 as im moc nepodarila , to nehovorim o sedane, daco strasne ...
Tim jsem chtel jenom rici, ze Logan neni pozinkovany, takze to bude podobny jako u Felicii!! Logan je proste po vsech strankach levny auto (mimo nasledneho servisu - tam se nedoplatite!) Fabie je po vsech strankach vyspelejsi auto, ktere neurazi a nedela ostudu narozdil od Logana! A tento nazor sdili drtiva vetsina naroda hosi!!!
>:-[] lepsi nazor som necital ;]]] Kowik , klobuk dole, mas talent a spravny usudok na tak nepodarene auto ako je sedan fabie ;]]], este s takym motorom 1.2 HTP V3 :yes:;-) , na tuto chvilu som cakal cely moj zivot, kedy len zlacnie ... A JE TO TU!
No ctes mi myslenky! :-) Me uz taky nekolikrat napadlo, proc radeji misto sedanu neudelaji takovou "mensi Octavii"...ikdyz u Fabie II si to stylisticky nedokazu predstavit....ale takovej Joyster liftback si dovedu velmi dobre predstavit!!! :-) V mych bujnych predstavach vypada jako maly Mercedes CLS ;-)
Protože karosérie typu "sedan" je tradiční, a je hodně lidí, kteří kupují "značku". Prostě kdyby viděli, že nějaká automobilka už vůz neprodává jako "sedan" ale "liftback", řekli by si, že chcou jen sedan a liftback je nezajímá no a šli by k Toyotě. Třeba. Nerozumím tomu, nicméně je to tak. ;-)
Nejdříve něco o Fabce:Vzhled mě nikdy nenatchnul(sedan),krátká je na tom odost lépe.Dle mého názoru a zkušeností je HTP velmi slabý motor na tak těžké auto,ještě když se naloží.(Můj názor má věc) Teď něco z jiného soudku: Chování a vyjadřování "Pána" zvaného GTI je do nebe volající.Skoro pokaždé někoho napadá apod.,jeho drzost nezná mezí.V jeho jazyku bych ho musel nazvat Křupanem a bezmoskem.
Clovece, sam mam 1.4 100k, takze ziadny velky objem. Ale ked podradim pri predbiehani na trojku, tak to auto ide jak gula - jasne, ze vzhladom na svoj objem. A spotreba mozno o 1l viac ako slavne HTP. A to mi za ten pocit istoty stoji.
Není mi jasná jedna věc. Proč výrobci Fabie sedan, Thalie, Loganu, Cordoby ... atd., tak vytrvale lpí na karosářské variantě sedan a nezkusí to s liftbackem. Myslím, že ten je mnohem praktičtější (přístup do zavazadelníku). Má i své nevýhody, jako je menší tuhost karoserie, ale s tím se konstruktéři dokážou vypořádat. Myslím, že liftback by byl vhodnější volbou.
Je to prostě fajn auto pro lidi, kteří touží po novém a kvalitním autě za málo peněz. A to tahle fabia je. Motor 1,2 je srovnatelný s jakoukoli jinou 1,2. A jestli někdo říká, že je to škaredé auto. Fajn není to úplná krasavice, ale alespoň vypadá solidně a hodnotně. Nemyslím si, že thalia nebo logan jsou nějací krasavci. A už na první pohled nemohou konkurovat v kvalitě.
Tohle auto bych si koupil pouze v případě, že bych byl stará bába a jezdil tak akorát na trh.....je to drzost..kdyby stála s tříválcovým motorem 1.2 htp (jakýmkoli) tak sto padesát tisíc tak bych ho možná koupil svýmu dědovi, ale ten má škoda 120l a když sem ho vezl vypůjčenou fábií s 1.2htp 44kW, tak se smál, že to auto je průžný jak jeho 120l a nevěřil mi , že si z něho nedělám srandu...jinak je podle mě fabia sedan momentálně nejošklivější auto ve své třídě...za 230 tisíc je mnoho úspornějších a vybavenějších alternativ z druhé ruky-lepších než za každou cenu nová Škodná...Přeji krásný páteční večer bez nehod..motorem 1.2 htp zklamaný fanoušek ŠkodyAuto Aleš
1.plynovy pedal /elektronicky plyn/ mi vadil najviac . Nechapen ako mozu zacat vyrabat motor, ktore zacne o 1 sekundu neskor zrychlovat a zase ak dam nohu z plynu este si sekundu zrychluje.
2.Rozbeh sa mi daril len ked som motor drzal nad 2000 ot./min a spojka preklzovala az kym som nesiel aspon 20km/hod. Stara 1,4 MPI sa pohla aj bez plynu, HTP zdochne aj ked drzim 1500 ot./min.
HTP motor nici spojku odost viacej ako 4-valce. Pre tak tazke auto ako je Fabia je HTP nevhodny motor do mesta.
3.hruby A stpik - zly vyhlad do krizovatky
4.neprijemne tvrdy podvozok - v meste do 60 km/hod
Mě osobně 40kw 1,2 dost překvapila... Jezdím služební 1,4 obyčejné MPÍčko – je to sice „chudinka“, ale když se řadí v 4 až 5t tis. otáčkách jet se s ní nechá . Nedávno se na mě na dálnici nalepil tatík se sedanem jeli jsme cca 100 za předjíždějícími se kamiony… následovala 4ka k omezovači (tatík stále za mnou…) 5ka a stále plný plyn až do téměř 180km/h které jsme drželi tak 2km - ovšem že bych sedanu ujížděl se rozhodně říct nedalo, bylo to téměř nastejno. Když jsem zvolnil předjel mě a já z hrůzou zjistil označení motoru… černá písmena HTP – pokud se tedy nemýlím bylo to verze právě s 40Kw.
Pravidelně chodím (tak 2 krát týdně,neb jsou notně pomalí a nepružní)na SK autařské servery a teď nevím,na co jsou odborníci obyvatelé Slovenska.Diskuse zpravidla nula.Neber to osobně,jen malé šťouchnutí,neb nejlepší kamarády mám slováky,co tu po VŠ zůstali ještě za Husáka. ;-)
Prosim ta mi nehovor ze vzdy setkych predbehnes s tvojim Formanom >:D si myslis ze nevieme radit?? Ze kto tu je frajer, si ako Chuck Norris, ktory predbehne ferrari aj na bicykli.Trocha si premysli, co pises. Inak suhlasim ze niekomu staci aj slaby motor.
Jo, MCV s dieslem a v plné palbě fakt vyjde na něco přes slovenský půlmeloun (v Čechách něco přes 400). Jenomže to je celkem pohodlná sedmimístná kára, zatímco do Fabky se nacpou horko těžko čtyři dospělí. I když nehádám se, že fabrické zpracování je u Škůdky o něco lepší.
Trošku zapomínáš, že FI je 8 let starý, výběhový model. Sedan je sice nejmladší karosářská varianta, ale podle počtu prodejů (tzn. zákazníků) ta nejméně povedená. Momentální akce je prostě snaha Škody trošku déle si podržet podíl v malých vozech a nalákat ty zákazníky, kteří upřednostní FI před FII, ale kteří už nemají šanci koupit starý hatch.
To, jestli je FII předražená nebo ne, rozhodne každý, kdo si ji koupí nebo nekoupí. Ale jak je vidět, i český sentiment pomalu vyprchává a podíl Š na trhu pomalu a jistě směřuje k "přirozenému" podílu domácí značky na trhu, a po ukončení výroby OI a FI dojde zcela jistě k dalšímu výraznému poklesu.
Udělat takhle majel sedan hezkej je zázrak. Honda City je taky hnus, chevrolet Aveo je parodie na auto (jako angličák nebo autíčko do pohádky..) a jediný, kdo si s tím dizajnově poradil tak, že to není hnus je podle mě kupodivu hyundai Accent - ten jeho sedánek je docela zvenku zdařilej. Fabka ale má lepší interier. Jeho strohost myslím v poslední době začíná docházet ocenění - viz třeba jak se umravnila Kia a všichni ji za to chválí....
Tak to jsme dva a jsem rad ze jsme se nakonec dobrali k rozumnemu konci a oba pri tom rekli svuj nazor.A asi se stejne shodneme i na tom ze fabia sedan je opravdu osklive kace..
P.S.Dekuji za nabidku
Ale můžou, protože tahle aütomobilová generika se už zaplatila za těch x let co se vyráběly jako hlavní produkt. Náklady na vývoj a vybavení dneska převyšují např. mzdové naklady na výrobu a přitom jsou rozpočítány do těch cca sedmi let (včetně faceliftingu), kdy jsou hlavním produktem. Fabie II se bude prodávat dráž, protože se do její ceny promítly vývojové a technlogocik pořizovací náklady. Například raznice a formy stojí mraky peněz a v případě fabie jedna se již zaplatily, takže zisk přinese každé "navíc" vyrobené auto. Nakonec dělá to řada světových značek, fiatem počínaje, přes hondu (turecká city na bázi jazzu) až k opelu, který vyrábí astru klassik dodnes.
jasný máš tak z půlky pravdu co se týče města, pak ale vyjedeš ven a zjistíš že fabia se čtyřma lidma je uplně na * kopec ve čtyřicítce je fakt nuda-můj otec má corsu
1,0 12V a jede líp než tahle fábka zrychlení má za 14 možná i necelejch
Můj názor je ten, že v běžném provozu, kdy se normální řidič pohybuje možná 90% času v rozmezí otáček 2 - 3,5tis (samozřejmě mimo dálnice, pro které tyhle motory nejsou určené), zvýšený výkon nebude poznat, protože v nízkých až středních otáčkách bude výkonový průběh velmi podobný a daný objemem motoru, viz. např. minimální rozdíl mezi 1.2 HTP 40kW a 1.4 74kW v tomto pásmu otáček. Rozdíl bude možná poznat tak nad 4tis. otáček, kde už lze výkon otáčkami, naprogramováním a konstrukcí motoru „nahnat“, ale i tak to bude na hranici rozlišitelnosti.
Spotřeba se v důsledku zřejmě minimálních změn motoru, +/- stejné hmotnosti auta taky moc nezmění, stejně jako životnost.
Otázkou je, zda u čtyřventilu 51kW místo nárůstu výkonu v důsledku úpravy motoru nejde spíš o marketingový tah a zreálnění deklarovaného výkonu vůči skutečnému jako výsledek zaplnění výkonové „mrtvé zóny“ posunutím výkonu 1.4 16V z 55 na 63kW. Pro tohle by mluvili spousty příspěvků majitelů HTP 12V, které tvrdí, že to jede tolik a tolik nebo líp než X popř. Y, když vzhledem k fyzikálním zákonistostem je to s 64HP prostě nemožné.
Co si budem povídat, ono otevřít i standartní dveře když je auto na střeše v drtivé většině případů nejde. Sám jsem dvakrát díky nepozorným řidičům vylejzal okýnkem rovnou do pole....
Ty já myslím že po takové havárii jsou pro tebe jakékoliv dveře nepřekonatelná překážka. Když nabouráš a sotva se sápeš, asi nemáš sílu natáhnout ruku a otevřít si. ;-)
Milý pane Karnevale, poté co mi "někdo" vyčte že při cestě na 3000 km jsem spotřeboval pouze 6,3l (ano zapomněl jsem dodat /100km) a tudíž mám spotřebu 0,0021l na 100km, je mi tohoto člověka líto. Protože nejenže má pocit že sežral všechnu moudrost, a tudíž poučuje, ale navíc nádherně upozorní na svou ne-inteligenci jelikož nám tlačí do hlavy spotřebu na 1km, což není zrovna běžné měřítko spotřeby os. automobilů. Takže ano, pro "mechanika" se 40ti letou praxí je to ztráta času, protože ho přechytračí žák 5. třídy, který zvládá trojčlenku. Haugh.
Viděl jsem ty fotografie pořízené hasiči krátce po uhašení auta a je fakt že jedno tělo jakoby se sápalo skrze okénko ven. V takovýhle situaci jsou takovýhle dveře pro zraněného člověka nepřekonatelná překážka :-(
V tom případě je mi tě líto, ale neumíš jezdit. Protože aby "moderní" 1,4ka žrala 10l/100km není fakt normální. Na tvoji obhajobu pouze: 75k žere víc než 100k i podle ofiko údajů, a nemůžeš srovnávat spotřebu Fabie a Golfu, máš tam totiž pár set kilo navíc. Takže eště horší, možná umíš jezdit, ale neumíš myslet.
>:D No já původně počítal, že bych se na Měsíci, stavil na sváču a pro další plnou, poněvadž než tam svojí cestovní rychlostí dorazim, bude tam McDonalds a Shell:o))) Ale nakonec to vzdávám, juknul jsem do autoatlasu sluneční soustavy a ten Mars je 56 200 000 km:o((( Každopádně stejně vycházíme z blbejch čísel, "karneval" se taky trošičku seknul a spočítal nám těch 0,0021 na 1km.... Joooo, hlavně že poučuje...
Ne ne ne, radost mi nekazíš. Tohle jsem považoval za tak notoricky známou věc, že jsem jaksi předpokládal, že se každý dovtípí o jak razantní změny se asi jednalo. Vývoj byl spíš vyjádřením onoho posunu vpřed.
Dobrý den, pane Pokorný, jsem rád, že když nemáte rád anonymitu u druhých sám anonymně nevystupujete :yes: Věřím také, že Vás mohl mail onoho technika rozhněvat, zvláště pokud podobné zkušenosti nemáte a této značce věnujete svůj profesní život, ale toto není cesta jak zjednat nápravu. Rád bych se ovšem zeptal na něco jiného, mám zkušenost, že mnoho českých prodejců se odklání od spolupráce s českýmy importéry. Zajímalo by mě, jestli je to z Vašeho pohledu "vinou" dealerů, kteří se snaží za každou cenu zvýšit svůj zisk (nižší VO ceny v SRN - pochopitelné, leč v tomto případě podle mě nevhodné) nebo chováním či cenovou a jinou politikou českých importérů?
Dávám Vám za pravdu,nejsme sice nikomu podřízení, jsme samostatná rodinná firma.Pouze spolupracujeme s oficiálními dovozci.Jsme ale asi jako každý ve své profesi profesionálně deformovaní.Nemusím ale zpívat jak si dovozce usmyslí. Já už asi bude více profesionálně deformován,protože sám jsem v branži už více jak 40 roků a řemeslo se u nás dědí.Osobně jsem dělal snad na všech vozech , včetně něměckých a to dokonce 9 let mimo republiku.Ano jsem nyní v jiné pozici ale věřte,že se svými zaměstnanci na dílně,přijímacími techniky,nebo prodejci jsem v každodenním styku a jsem dobře informován i o ostatních značkách. Bez toho by to nešlo, trh se musí monitorovat.Když mě budete chtít kontaktovat najdete mě na webu, www.renaultbrno.cz .Se slušnými lidmi si rád popovídám.
No on základ motoru zůstane stejnej, maximálně třeba vymění vačkovou hřídel. Každopádně nikdo kdo to neví na 100% nemůže říct že ty motory jsou naprosto stejný jen je rozdíl v řídící jednotce. můžou tam bejt úpravy který nikdo nevidí, třeba ten vačkový hřídel. Tak je to i motorů va Favoritech/Feliciích 40 a 50 kW.
4 kw se projeví určitě vyšší dynamikou, spotřeba...no to spíš závisí od nastavení toho motoru a úpravám oproti stávajícímu, i když silnější může mít i nižší spotřebu zvlášť při malých obejmech. V životnosti si myslím že se neprojeví.
Ty motory jsou vlastně stejný, rozdíl je jen v řídící jednotce.
U motorů v nové generaci fabie ke vnitřním změnám asi došlo, nicméně to nebude tak dramatický.
Jak se projeví? Jestli se změní životnost při tovární, a navíc minimální, změně výkonu, si netroufnu odhadnout, ale spíš myslím, že ne.
Dynamika není zrychlení, dynamika je schopnost auta udržet si rychlost v zatáčce, to s výkonem motoru nemá co dělat.
Spotřeba by teoreticky měla být nejlepší u nejsilnějšího motoru, protože ho nemusíš tak točit. Ale jak říkám, teoreticky, ve skutečnosti to může být úplně jinak.
motor ktery zrychli alepson za 15 sekund, mel jsem clio II 1.2 a ve 4 lidech je vyrazne dynamictejsi nez fabka htp, takze asi tak, nerikam ze tyhle auta maji byt zavodaky, ale co je moc to je moc.
Nemohl by mi někdo raději (místo těch neustálých narážek a urážek) vysvětlit, zda se Škodovce opravdu vyplatí vyrábět oba typy 1.2 motorů ještě navíc ve dvou verzích (40/47 kW pro staré fabie a 44/51 kW pro nové)? Nebo jsou to stejné motory jen vyladěné "přečipováním"? A jak se projeví ty 4 kW výkonu navíc v dynamice, spotřebě či životnosti takového motoru?
To, že jsi takhle dopadl s HTP je tvá chyba a neznalost chování maloobjemových motorů. Pokud s tím chceš jezdit jako s Octavií TDI, podepisuješ si rozsudek smrti sám.
nesmysl, jel si v obou autech? logan ma generacne shodny podvozek s fabii, a ze clio II tedy logan ma vyrazne hrosi podvozek nez fabie je proste nesmysl. jel sem v obojim.
jo věřím, Logan je sice ošklivej ale to je fobie taky, a prorezivění, co tu plácal nějakej fabiomilec, neverim. Jinak je to techicky clio II kere jsem vlastnil a byl sem s nim spokojeny.
Presne jak zde jiz bylo receno,nevidim jediny duvod prozrazovat neco o sobe.pochybuji ze kdybych ja Vas pozadal aby jste mi rekl sve jmeno,adresu a misto sveho pracoviste,tak by jste mi odpovedel.jiz od mala jsem byl vychovavan ze cizim lidem nemam nic o sobe vykladat dokud je poradne neznam...A krom toho bych byl sam proti sobe,protoze podle vasi emailove adresy a zapalenosti pro dane tema soudim ze jste jiste vyse postaveny zamestnanec u nejakeho dealera Renaultu.
Docela me vzdycky bavi jak nasi nadrizeni a nemyslim jen Vas,ale oficilne vsechny prodejce,manazery a generalni reditele dane znacky slepe opakujou z hlavy naucene reklamni slogany,hesla,tabulky,to jak jejich auta jsou nejlepsi,jak ostatni pouzivaji klamavou reklamu a maji horsi prodeje....A pak je legrace sledovat jak je skutecnost uplne jina,jak je poruchovost a nespolehlivost vysoka,jak nechanici v dilne nadavaji,ze vetsi krapy sroty nevideli,jak novemu Meganu pri 25 000 huci prevodovka a Laguna ma pri 60 000 vylagrovany motor .A to jsou denne kupy takovyhlech pripadu,kupy..jsem si vedom,ze u jinych znacek to neni jine,nekdy i horsi,ale fascinuje me to jak si vsichni zamestnanci (vyse postaveni) jdou za nasprtanou(pro ne pravdou).Chapu,ze kdyz u automobilky pracujete musite dodrzovat jistou jak bych to rekl pokoru znacce.Ale uz nechapu proc tohle chovani pak prenaset do soukromeho zivota....A jak ovce tvrdit ze Ranult dela nejlepsi auta na svete.....
P.S.Abych nezapomel,nezapominejte ze Renault je mistrem sveta ve formuli!!!!!!:)
... já to vidím stejně, účel pro jaký je HTP motor určený alias poměr cena/výkon je to vynikající, dostupný motor. říkám to na základě své osobní zkušenosti jako bývalý majitel HTP. I když teď jezdím výkonějším motorem a větším vozem, nikdy jsem neměl potřebu se na HTP vytahovat, pomlouvat ho nebo se posmívat jeho majitelům, přijde mi to jako slaboduchost potažmo neschopnost smířit se s vlastní realitou, která prosakuje se zřejmého povýšeneckého tónu řečí některých diskutujících ... však auto není jenom falickým symbolem, přináší spoustu zážitků z cest, pomáhá život žít potažmo přináší emoce a tohleto splní stejně tak Fábka s HTP i Aston Martin ...
Nechci na ten HTP motor nadavat, to ne, ale mam osobni zkusenost s dlouholetym rizenim Octavie 1,9SDi. Kdyz jsem do toho poprve sedl (z predchoziho 1,8MPI), tak jsem mel dojem, ze se to auto ani nehne. Ale naucil jsem se s tim jezdit a pak uz jsem mel dojem, ze je to celkem pruzne a rozumne auto. Plne nalozene temer zadna ztrata vykonu jako u benzinaku. Jednoho krasneho dne jsem ale v servisu dostal jako nahradni vuz Fabii 1,2HTP (kratkou) a najel s ni asi 200km. Musim rict, ze ta dieslova Octavie, jakkoli je to tezsi auto, je vyrazne pruznejsi prijemejsi. Z toho HTP proste bylo citit, ze nema tah. Dejme tomu, ze to nazor cloveka zvykleho jezdit s naftakem, ale s HTP jsem opravdu musel do kopce podradit, abych ho vyjel v rozumne rychlosti. Octavie totez zvlada bez vyrazneho zpomaleni. To HTP nemelo nijak moc najeto, takze bych nerekl, ze to byl nejaky mizerny kousek. Kazdopadne bych to oznacil jako "nakupni tasku" a mozna obcasny vylet za mesto. Na tohle to je myslim delane. O dynamice pri 90km/h se moc mluvit neda (u SDi ale taky ne). Pokud chces dynamicke auto, koupis si TDi nebo 1,6 benzin.
Nejsme sice nijak extreme bohati, ale existuji chudsi staty na svete, kde je klima v aute a el. okna naprosto samozrejma vec. Nezastiram, ze mam na mysli tropicke staty, ale auto koupis za 240000 a tyhle veci to ma. Crash test na urovni Logana a vybava lepsi. Takze to zjevne jde a ne ze ne.
Musim souhlasit s tim, ze to je hnusne auto i ze motor je...mno..."lehounce poddimenzovany", ale 23 lidi? Budes ten kalendar chtit s horcici nebo s kecupem?
Nechci ti kazit radost, ale motor ve Favoritu, pozdeji ve Felicii 1,3 a prvni Fabii 1,4 MPI je postupne "inovovany" a hlavne zvetsovany motor ze Skody 1000 MB, S100, 120 a 135. Tedy vyvoj v polovine 80 let moc nehrozi. Leda tak "uprava". Pak by to bylo v poradku.
No neviem, osobne sa mi interier Thalie paci stokrat viac ako Fabie. V Logane je to ale uz uplny hnus. O motore HTP 40kW som si spravil nazor pocas sluzobky. Na dialnici ma v kazdom stupani tlacili kamiony, spotreba BA - Praha takmer 9litrov, na okreskach 5,5-6. Ale ked som sa na okreske len tak tak vyhol celnej zrazke pri predbiehani kamiona, odvtedy tento motor nepovazujem za motor.A nech ma vsetci jeho stastni majitelia presviedcaju o com chcu, neverim a budem sa vzdy divit, ako zan mohli vyhodit tolko penazi. Auto s nim je podla mna len a len do mesta.
Byla to ta jejich skvělá 210X, už si to označení nepamatuju. Přesně stejnej zážitek. Byli v Zetku, poblíž byl tuším stánek Subaru a Brabusu. Nikdo u Lady nebyl, tak jsme do ní s kamarádem sedli. Už chytnutí kliky byla tragédie. Zvku při otevření, nulová váha dvaří, rána při zavření... Prostě katastrofa, obnovený zážitky z autoškoly, kde jsem jezdil s fáčkem. Co ale přišlo v interiéru, to je nepopsatelný. FIAT uno je proti tomu precizně zpracovanej, luxusní kočár. Všechno vrzalo, viklalo se, na omak i na pohled nechutný, tvrdý, šedý plasty... Šílenost. To i mámina prastará Fiesta působí lepším dojmem. Hned jsme vystřelili a šli jsme si sednout do Imprezy. Maličkej rozdíl...
V krátkosti jste to podle mě vystihl.Prodávám a servisuji průměrně 15 Loganů ( měsíčně)mimo Renaultů. Za celé období dvou roků mohu zodpovědně říci, že Logan nemá žádné zásadní problémy.Zákazníci si vozidlo chválí.Dá se říci,že jezdí jenom na pravidelné servisní prohlídky. Logan ani Thálie nejsou přeelektrizované ( tam vždy vznikají problémy u všech značek, napětí 12V skutečně na všechny řídící jednotky nestačí ).Málo lidí totiž ví, že konkrétně Logan se montuje s originálních dílů Renault Clio, které jsou již dlouhodobě vyzkoušené.Pouze nechápu jak někdo může uvést,že Logan po 6ti letech prorezne,tento vůz se dělá teprve třetí rok.Osobně se domnívám a myslím,že nejsem sám, že co se týká poměr cena - kvalita , je to u nás bezkonkurenčí vozidlo a proto se na něj snáší taková kritika.Prostě je to trnem v oku ostatní konkurenci. Prostě jiní výrobci zaspali dobu,nepochopili náš a vlastně již í západní trh. Na Logan se musí u dealerů čekat a to vůbec nehovořím o MCV.
Taky jsem reagoval jen k diskuzi Fabia x Logan. Samozřejmě že jinak existují ekvivalenty k těmto vozům, takže je z čeho vybírat. Sedadla jsem měl na mysli především ta přední, kde se nejvíce pohybuju. Ve srovnání kufrů vidím i zde vítěze Fabii a to i přestože Logan ma větší objem. Přístupnost a především úchyty víka Logan hodně sráží. Cenově je na tom Logan i přes slevy Fabie o chlup lépe. Podvozkem, celkovým zpracováním, ovládáním, převodovkou je jasným šampionem Fabie a Logan může jen zdálky sledovat. Naštěstí tyto vlastnosti hrají prim u více lidí, což je na silnicích v ČR vidět ;-)
Podívej, já Fabii sedan měl, dodnes se mi líbí, ale nejpraktičtější není. Sedadla vzadu rozhodně nejsou za 1, kufr ano, ale přístup do něho je tak za 3, nová cena 1. Myslím, že je lepší, než Logan, přestože můj kus byl dost poruchový - proto jsem psal, že u Loganu to o moc horší nebude. Kdybych musel vybírat jen z těchto dvou vozů, je moje volba jasná, ale chápu lidi, co mají priority jinde. Ale je to naštěstí pouze teoretická otázka, naštěstí je trh aut opravdu široký, takže si můžem všichni vybrat to nejlepší. :-)
Já pouze upozorňuji na to, že mě obviňuje z nedostatečných diskutérských schopností, ale přitom na některé příspěvky "zapomíná" odpovědět, přestože je prokazatelně v diskuzi přítomen. Prostě odpovědět nechce, protože mu to nehraje do krámu. Dík za možnost to sem napsat, aniž bych musel odpovídat sám sobě. >:D
Shrňme to: Fabia sedan podvozek, zpracování, ovladatelnost, převodovka, interier, sedadla za 1, prostornost, zavazadlový prostor vč.využitelnosti 2, design, motor a cena za 3. Logan prostornost a motor 1, cena 2, design a zavazadlový prostor vč.využitelnosti 2-, podvozek, zpracování, ovladatelnost, převodovka, interiér, sedadla za 3. Toť moje hodnocení dle praxe. Každý má jiná měřítka a požadavky na auto. Já svého vítěze mám ;-)
Já věděl, že si to zdůvodníš, jako každý správný zaslepenec. Začni o tom přemýšlet, to máš teoreticky dobře zmáknuté - dělá se to hlavou. Rozdíl mezi mnou a kolegou je pouze v tom, že mám svůj názor, narozdíl od Xavera odlišný od tvého. Což nejsi ve své omezenosti schopen překousnout, takže jako svého času dobrý otec Joseph Goebbels reaguješ na něco jiného, překroutíš to a přidáš nějakou lež. Říká se tomu DEMAGOGIE.
Nikoliv básničku, upozorňuji tě na tvůj soustavný přístup k diskuzi. Dnes tě na to upozornil i kolega Xaver. Nahoře to odůvodňuješ tím, že se vracíš pozdě domů, diskuze je rozeběhnutá a tobě tedy nezbývá, než jak vocas přiskakovat do nití. Tohle může opravdu prožívat je diskutér tvého rozměru >:-[]
Opakování je matka moudrosti, ale toto na mě působí, že se učíš básničku. Pracovní název by mohla mít "Neodpovím a neodpovím". Ale co, ztrapňuješ jen sebe. Nebo je vás tam víc, že používáš množné číslo? Žádné rovnítko My=GTI=komunita naštěstí neexistuje, to by tu server brzy zel prázdnotou. Tak to samozřejmě není, s ostatními kolegy v pohodě a rád diskutuji.
Než něco napíšeš, zkus přemýšlet. Dělá se to hlavou. O tobě píši, že je to soustavná tvá praxe, nikoliv, že kolega vyjádří svůj názor. Právě ta soustavnost z tebe dělá toho vocasa a vometáka. Dokážeš akorát sedět kolegům na zádech.
Nechci tě urazit, to bych byl jinak razantní, jen ti připomínám tvou vocasáckou praxi - zásadně přiskakovat k příspěvkům kolegů a napadat jejich texty, a nikdy nenapsat první příspěvek nitě k článku. To dělaj, Stydlíne, jen vometáci tvého kalibru. A odůvodňovat to tím, že se vracíš pozdě domů je zoufalé. Zoufalé, stydlíne. Tohle opusť, tady je komunita lidí, kteří prezentují své názory, nikoliv, jako ty, své mindráky. A když tě vezme přes prsty ještě další kolega, dozvíme se, že i on se mýlí. Jistě, všichni se mýlíme, jen vometácí ne, viď. Tak si to prober a od zítřka tu předveď charakterního stydlína, žádného vometáka a vocasa.
Myslíš ten Xaver, co nezačal jediné vlákno v diskuzi a je tak podle tvé zvrácené logiky vocas? Ale chápu, že to je něco úplně jiného, protože on neodporuje neomylnému... Trochu ses dostal. ;-):yes:
Ne, jen vážně věřím tomu, že všichni, co tu machrujou a povyšujou se na HTP si léčí nějakej mindrák. Nevím, kde je problém, že základní motorizace nemá výkon Lamba.
Nejsem vůbec zoufalý. Bude jenom dobře, když to o sobě budeš číst vícekrát za sebou. Proto to píší opakovaně. Jen tak totiž si to můžeš, při své příslovečné zabedněnosti zapamatovat, a tuhle zvrhlou praxi primitivů opustit. Ostatně, jsi to přece ty, který s radostí kopíruje cizí texty a vkládá do nich obrácený význam. Takovým lidem, jako jsi ty se na diskuzích říká vocas, vometák. Věřím, že ti to stačí. A abys to měl na očích - jsi tu známý tím, že nikdy nenapíšeš příspěvek k článku jako první. Vždycky jen přiskakuješ k diskuzi a napadáš kolegy za jejich příspěvky. To nedělej. To dělá než vometák. Nebo se snad za diskuzního vometáka nepovažuješ? Nahoře píšeš, že je to proto, že se vracíš pozdě domů... bože... Stydlíne, to si nemůžeš někde sehnat kloudnou hlavu?
I kdyby ano, má na svůj názor právo. Užitná hodnota je stejná, záruka větší než u Fabky, poruchovost taky o moc horší nebude. Pokud je ti ukradený podvozek a lepší dílenské zpracování, jde je srovnávat.
Bezpáteřní diskutéry, kteří se zuby nehty snaží zachovat tvář borce jsou mi k smíchu. Tys jejich král, stydlíne. Xaver ti to napsal správně. Já si myslím to samé. Ale co je to proti tvému svědomí, když ani nevíš, co to znamená. Tak já tvrdím, žes jen přiskakovač k příspěvkům jiných. Přitom nepíšeš o článku ale napadáš jejich věty. Ty nikdy nenapíšeš, jako první, příspěvek, který by obsahoval byť stopu názoru a zahájil tak diskuzní nit. Takovým, jako jsi ty se v komunitě diskutérů říká vocas, vometák. Tak si to hlídej.
Když pominu naprsto odporné, nevyvážené tvary tohoto rádobyauta, ponechám bez komentáře motory výkonem sotva hodné mopedu, tak ale MUSÍM, opravdu MUSÍM výrazně protestovat proti srovnání s Loganem. Nu, Logan moc krásy nepobral, ale proti škodováckému paskvilu je DALEKO, DALEKO kompktnějším a celkově povedenějším autem po všech stránkách.Takže prosím NESROVNÁVAT, neboť mezi Mácháčem a Jadranem také rozdílu jest a to dost podstatného!
Já jsem mu odpověděl stejně slušně, jako on mě. Názor za názor. To, že se v názorech lišíme, je přeci normální, a také to většina lidí respektuje. Najdou se bohužel i jedinci, kteří tohoto jednání vzhledem ke své mozkové kapacitě nejsou schopni, těm je ovšem dobrá rada drahá, já Ti ji přesto dám zdarma: Pokud diskuze na úrovni nejsi schopen, nediskutuj. O hrdosti také raději pomlč, jako mistr v neopovídání na vyřčená fakta, případně jejich překrucování a jako pravý lhář obviňuješ ostatní ze lži.
Doporučuji Ti změnit si nick na Kafemlejnek nebo Neumím číst. Ne všichni jsou v důchodu, aby mohli vysedávat u internetových diskuzí 24 hodin denně, to bys mohl pochopit i se svojí mozkovou kapacitou. Názor jsem napsal okolo víckrát, je jen a jen Tvůj problém, že to nejsi schopen najít. Nebo pravděpodobněji nechceš. Tak Ti pro jistotu zopakuji první příspěvek, na který jsi reagoval: "Přesně takové auto jsem měl a myslím si o něm své. Designem se mi stále zamlouvá, ale motoricky a kvalitou to nebylo ono. Motor táhne hezky odspoda, ale umírá v rekordně nízkých otáčkách, dost žere a vibruje, jako by měl jen tři válce. Výkon byl dostatečný, dodnes mě v mnohem silnějším voze předjíždí spousta lidí v HTP - v obci a za ní z kopce :-) Kvalita? Vrzající palubní deska a sedačka ve 30 tisících km, k tomu pár poruch (elektrika a několik mechanických závad)." Je v tom o daném autě víc než v těch tvých cancech o švorcácích, "kvalitních motorech, protože jich jezdí tolik" atd. dohromady. Je v tom zkušenost místo teoretických blábolů. Nelíbí se Ti, že jsem napsal pravdu, že to auto není bezporuchové? Neboj, stejně dodávám cirkusácké BRAVO GTI, BRAVO! Jsi jednička!
Xaver ti napsal svůj názor, žes to přepísknul... chápeš rozměr své ubohosti, své odpovědi? Ty nemáš v sobě ani kouska hrdosti, abys mu odpověděl jako chlap a svíjíš se před ním v blátě vlastní lži. Nemusíš tu na nás mrkat, stydlíne, stačí jen se umět zastydět.
Na tyhle plačky o pozdních návratech domů snad ani nemá cenu reagovat. Tak snad jen... až vymyslíš větu, najdi v sobě odvahu a napiš, jako první, svůj názor na auto v článku nahoře. To tu, mimo tebe, dělá takřka každý. Ale, to bys na to musel mít. Takže na závěr - nikdy nezačneš psát jako první. Vždycky, jen jak vocas přiskakuješ k příspěvkům kolegů. To, a nic než to, jsi ty.
Ale využije. To jsou parametry, které se hodí při každém předjíždění. A že je maximum krouťáku výš? Důležité je, že je vyrovnaný v co nejširším spektru otáček. V mém stávajícím samohybu vrcholí v 4500 otáčkách, ale od 1800 je na hodnotě jen o několik newtonmetrů nižší a neklesá pod ni daleko za maximem. Při každém předjíždění si lebedím. :-)
jj přesně tak. k čemu je komu o 2kw větší výkon a o sekundu lepší zrychlení když to stejně skoro nikdy nevyužije. Mnohem důležitější je pružnost motoru, průběh kroutícího momentu a při jakých otáčkách je jeho maximum. Koukám tady ta Kia při 4700?? to je hodně vysoko. ten motor se pak musí furt hodně točit aby jel. Já mám na Favoritu BMM nejvyšší krouťák při 3250 a to už prskám že není níž jako u Felicie MPI. Vím že je to jenom 94Nm, ale je opravdu poznat na dálnici kdy se motor točí přes 3000 jak je v těch otáčkách o mnoho pružnější než kolem 2500 na pětku při 90 km/h. Takto je třeba uvažovat ne jen hledat maxima.
Krouťák není všespasitelný, důležitá je i jeho křivka, která mi u 1,2 12V 47kw moc nesedí. V první polovině otáček je to dobré, ale pokles po krátkém "pšouku" v rozmezí pár set otáček kolem maxima je příliš prudký, vytočený motor sice krásně zní, ale netáhne. Vždy je něco za něco. Specifika tříválcové konstrukce nechme stanou (podobně jako u Toyoty). Ostatní motory jsou většinou konstruovány pro lineární nárůst výkonu až do maxima. I s HTP musíš podřadit, chceš-li předjíždět - na pětku od sedmdesáti to jde jenom z kopce. ;-)
To je falešný a prázdný argument, prostě se narozdíl od většiny lidí dostávám k diskuzi až navečer, kdy je vše v proudu. Kdybych napsal oslavný nebo kritický příspěvek opakující to, co je již výše několikrát vyřčeno, nebudu originální, ale divnej. Jak ty říkáš vocas, co přijde s křížkem po funuse, napíše oslavný demagogický blábol de omnibus a zakončit bych to mohl třeba cirkusáckým pokřikem BRAVO BRAVO. Ale diskuze nejsou o tom, abychom se zalíbili místnímu kašpárkovi, ale k vyřčení názoru. Ten jsem zde okolo několikrát napsal, ale na to určitě reagovat nebudeš, protože Ti jaksi nehraji do krámu, že?
Důležitá je i pružnost motoru, proto jsem uváděl kroutící moment při počtu otáček. Proto upřesním:
Toyota Yaris t. m. 93/3600 Grande Punto 102/3000 a Kia Rio čtrnáctistovka 125/4700?! Jinak tě chválím, že rovněž pracuješ s fakty. Nemám rád zatracující řečičky odposlouchané někde v hospodě.
Já tě přece neurážím. Píši o tvé praxi při diskuzi. Nikdy nenapíšeš první příspěvek, jen přiskakuješ jak vocas k příspěvkům kolegů a napadáš je. Takovej vometák diskuze. Nebo snad máš o své diskuzní praxi dojem jiný? Píšeš snad jako první názor a zahajuješ tak názorovou nit?
O akej skodovke to hovoríte,skodovky neexistujú len Volskwageny--Skoda Seat a apolo golf atd s rovnakými motormi
sú to autáa pre dve osoby vzadu len ak deti resp pygmejovci >:-[]
O akej skodovke to hovoríte,skodovky neexistujú len Volskwageny--Skoda Seat a apolo golf atd s rovnakými motormi
sú to autáa pre dve osoby vzadu len ak deti resp pygmejovci >:-[]
Tvoje péče o moji hlavu je dojemná, ale není to třeba. Zase jsi na nic neopověděl, jenom se opakuješ, což taky není moc zábavné. V tomto ohledu jsi chodícím důkazem, že staří není zárukou moudrosti, jako spíš senility. Ale já si náhodou Tvých urážek cením, beru je tak, že lepší odpověď nemáš. ;-)
Jenom doplním pár dalších aut ve třídě a údaje jejich základních motorů: Yaris 1,0 - 15,7s, Grande Punto 1,2 8V - 14,5s, Rio 1,4 - 12,3s, Aveo 1,2 - 13,7s, Colt 1,1 - 12,9s. Tak hovoří fakta.
Ty nevíš, co znamená, když někdo o někom řekne, že je "vocas"? To nemá s tvým obskakováním nic společného. Trénuj hlavu stydlíne. Nudíš. A uč se psát názory, jestli víš, co to je. Nikdy - nikdy - nenapíšeš první příspěvek, jen přiskakuješ jak ten vocas a kritizuješ kolegy :no:
Takže jako obvykle, někdo si s Tebou dovolí nesohlasit a snese se na něho hněv nadřazené neomylnosti spolu s urážkami. Jako obvykle to má jediné vysvětlení, v debatě o autech nemáš odpověd o autech, tak probíráš autora. Toto není diskuze o mě, ale o autech. Asi Tě enormně zajímám, že sleduješ mé počínání v diskuzích, i když nedostatečně. Co je to za ocas styl? Někdo tě v mládí obskočil a máš z toho úchylku? :no:
No já nevím jak a kde jezdíš, ale mám ten stejný motor ve Fabce kombi a celkovou průměrnou spotřebu mám podle PP 6,7, i kdyby přeměřoval litr na sto, tak to pořád není 10. A rozhodně nejezdím economy run.
Jo, seš na ně moc hodnej. Takže, vy zasraní hipísáci, co nadáváte na HTP: jestli ještě řeknete něco špatného a neopodstatněného, bez důkazů, nakopu vám vaše tlustý špinavý pr... Výfuky.
Naopak, psal jsem o tobě, o tvé neschopnosti vnímat jiné. Všimni si, stydlíne, že ty nikdy nenapíšeš první příspěvek v niti. Nenapíšeš názor. Ty jen přiskakuješ s kritikou příspěvků tvých kolegů. To je tvůj "vocas-styl" přiskakovat kolegům na záda.
Všichni musejí nabízet základní motor, rozdíl (docela zásadní) je pouze v procentu prodejů. Tady je jich naprostá většina, jinde to tak není. Naprosto přesně to dokládá porovnání prodejů základních motorů ve Fabiích a v Německu. ;-) A konkrétní příklad Toyoty? Aygo je jasně městské auto a motor mu stačí (i když má podobné nešvary jako jiné nejmenované třívalce a snad ještě horší zvuk), u Yarisu si už můžeš připlatit, což se také velmi často děje.
Jezdím a všímal jsem si, kdybys četl pozorně, psal jsem to již v původním příspěvku. Města jsou plná malých, ale silných aut (=s příplatkovou pohonnou jednotkou). Z malých aut jsem se základním motorem vídal častěji pouze Mini a BMW 1...
SE_R na vola.Asi si ji nekoupím,určitě ne (to spíš Ceeda ), ale na nějaké ježdění po městě a okolí,kdo nepotřebuje polykat 800 km denně,tak to stačí.V dopravní zácpě je to až zbytečně rychlé. Prostě levná varianta auta,které je nové a není poskádáno za 10 jiných bouraných.
Souhlasím s tebou, GTI. Pro srovnání uvádím:
Opel Corsa l,O 44kW točivý moment 88/3800 zrychl.z 0 na 100 18,2 sec
Peugeot 1,4 54 kW točivý moment 118/3000 zrychl. z 0 na 100 16,4 sec.
Citroen C3 1,1 44 kW t. m. 94/3300 zrychl. z 0 na 100 17,3 sec.
Škoda Fabia II 1,2 HTP 44kW t. m. 108/3000 zrychl. z 0 na 100 16,5 sec.
Ford Fiesta 1,3 44kW t. m. 99/2500 zrychl. z 0 na 100
18,5 sec.
Tak hovoří fakta.
A kde jako jezdí ty základní motorizace Yarisů, Cors, Punt atd? To jako si představuješ, že v Toyotě si řeknou - musíme pro Česko udělat malý motůrek? Ta aute jezdí všude po Evropě.
No tak srovnávat kalinu s fabii je trochu černý humor ne?? :-!
Kalina je možná tak na úrovni felicie,možná trochu výše,ale na fabii nemá v ničem... 8-s
Už jsem ti psal, že ti v tom nepomohu, neboť - cos, toť odhalit je údělem než tvým. Samozřejmě že jsou švorcáci kont, švorcáci duší i švorcáci mozků, i když, to jsou spíše nýmandi... ale to neznamená, že jim budeme upírat právo na názor. To je jako by tobě někdo bránil tu psát své názory, pokud již nějaké máš. Zrovna tak jinému kolegovi či třeba mně. P.S. Zvykej si, stydlíne, na to, že když někdo prezentuje názor, který ti neharmonizuje, je to zcela přirozené tak, jako když ti to harmonizuje, máš s tím evidentně problém. Ta kombinace o které píšeš je vskutku morbidní - švorcák konta i mozku... ale zase tak mimo realitu to není. A jestli se za superšvorcáka :-) považuješ ty sám, je mi to jedno, a zrovna za tohle bych tě tedy veřejně nekritizoval. Jsou věci, zejména s mozkem, které jsou člověku dány a které nezmění. To konto se ještě nějak splácá, hlava ne.
Pamatuju si, jak jsem na autosalonu v Brně uviděl stánek lady. Nikde nikdo, až mi jich bylo líto, a tak jsem vysmátej nastoupil do jejich modelu (už nevím co to bylo). A, pánové a dámy, byl to nejhorší interiér, ve kterém jsem tam seděl. Po pár sekundách jsem z toho auta vypadl. Vždycky říkám, že na interiér kašlu, hlavní je motor a podvozek, ale tohle auto bych si nekoupil, ani kdyby jezdilo jako Lotus Elan a mělo motor z Ferrari F430. :no:
Práve, že na základe tu uverejneného článku som sa bol v Kaline previesť. Tak isto som išiel S Fábiou 5-dverovou HTP 4OKw opäť zdôrazním 3-valce na chatu 200Km cez serpentíny, 4 dospelý ľudia v aute, plný kufor a jediný s kým sme sa moohli porovnávať pri držaní kolóny bola Škoda 120!!!
Ak by som mal kúpiť auto za tie prachy a ani o halier viac tak Kalinu by som si vybral. Za normalných okolnosti by som ale samozrejme doplatil za Fábiu 1.4 MPI.
Pockej, nejak to nechapu, vy jste vjeli autem do Ostravice, (pro neznale, jedna z rek, co proteka Ostravou), natankovali otevrenejma okynkama vodu a pak jeli zase zpatky? :-) >:D Tech 130 po dalnici bylo uz s tou vodou, nebo bez? A jak to s tou vodou sedi v zatackach, nesploucha to ven? Nebo po natankovani vody jste okynka zase zavreli? Hlavne, ze to s tou vodou jezdi spolehlive :-) . Ted si sice netroufnu, neverim, ze to vytopis, ale v lete, az to nekde nechas na slunku a voda bude mit nejakou snesitelnou teplotu, svezes mne? >:D:yes:
No hlavně si zdůrazni ten tříválec. Myslíš že tříválec pojede v tom samým autě hůř jak čtyřválec se stejnýma parametrama?? Blbost. Myslím že fabia určitě ladu předčí v kvalitě, dostupnosti servisu, dílenským zpracování atd. Nemluvě o tradici Škody, ale to už je trošku něco jiného.
Sice jsem ten poslední, kdo by fábku obhajoval. HTP a ještě k tomu sedan už vůbec ne. Ale jel jsi někdy Kalinou? Nebo jsi v ní aspoň seděl? Je to jak cesta do pravěku... :no:
Například Ford Fiesta 1.3 105Nm při 2500 ot/min a 44 kW (60 ks) při 5000 ot/min. Díky kratším převodům do rychlosti cca 80-90 km/hod. až nečekaně pružná (na 60 koní), poté je to už trochu slabší. Mluvím o předchozí generaci, tu nynější jsem neměl možnost vyzkoušet.
Ak vezmem, že tento nový automobil Fabia Tour 1.2 HTP 40Kw 3-valec!!! so sparťanskou výbavou stojí (airbag řidiče, ABS, MSR, brzdový asistent, ocelová kola s pneumatikami 165/70 R 14, posilovač řízení, příprava pro rádio, tónovaná skla, zadní dělené sedadlo) so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 18,8 s a plno naložené auto v serpentínach je zdrojom kolón tak 229.900,-Kč je prehnane veľa.
Nedávno som tu čítal recenziu mne dovtedy neznámeho automobilu Lada Kalina 1118 sedan za 222.900,-Kč, 4-valec 1.6 8V 59,5 kW při 5200 ot./min a velmi plochou křivku točivého momentu s vrcholem 120 Nm ve 2700 ot./min (čelní airbag řidiče a spolujezdce, bezpečnostní pasy s předpínáním, elektrický posilovač řízení, výškové nastavení volantu, palubní počítač, elektrické ovládání oken předních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tlačítko elektrického uzamčení všech dveří za jízdy, dělené zadní sedáky a opěradla v poměru 1/3 : 2/3, tónovaná skla, pylový filtr, osvětlení zavazadlového prostoru, osvětlení odkládací schránky v přístrojové desce, pneumatiky 185/60 R14, příprava pro autoradio). Hold je to rusák, ale ruku na srdce, Fábia sedan Tour tiež nič moc...
Někdo je švorcák penězi, jiný duchem, ale v tom Ti pomoci nemohu. I nemajetný člověk se starým střepem má právo na názor, někdo má ovšem potřebu mu jej upírat. Stejně tak má potřebu nastavovat zrcadla, aby se jeho pokřivené vnímání světa mohlo stát normou. Je to stav ducha, se kterým Ti nepomohu.
No, na Mars to nebude, ale na Měsíc jo. Vzdálenost měsíce od Země je 384 000km, spotřeba 0,0021 l/100km... Nádrž má 45 litrů, na ni se teda dá ujet 2 142 857,142km. To je čtyřikrát tam a zpět! >:-[] Ty ono by to na ten Mars možná bylo... >:D
Díky za podporu,snad konečně se připojil někdo kdo je také od našeho řemesla.Domnívám se,že toto dopisování by mělo být na úrovni a ne se jenom bavit.Je mi líto těch motoristů,když mají některé ty zmatky číst.Proto já osobně končím s tímto průzkumem. Pro člověka, který automechanické řemeslo dělá již přes 40 roků je to ztráta času.Všem motoristům pěkné svátky.
Jenže přesně o tom to je. Žije skromně, má selskej rozum, dětem pořídil internet, aby se mohly učit a záleží mu na jejich zdraví. Ale to tu někteří, dokud jim nebude aspoň šestnáct, nepochopí ;-)
Mimochodem, až tu začnem zase číst příspěvky o německý ekonomice a o tom, že u nás na to nikdo nemá, rád bych zde přítomným švorcům řekl, že i náš soused na chalupě, kterej opravdu žije z toho, co si vypěstuje na poli a co si po víkendech vydělá rozvážením brambor a zelí do skladu z pole, si koupil FABII na leasing. Přestože živí dvě adoptovaný děti. Nebo možná právě proto, že má o ně starost.
Vedle v Motorcafe je diskuze nadepsaná - "auto do 50, max do 55 tisíc"... 8-s >:-[] já na to koukal a rozesmál se jak malej kluk. Neumím si vůbec představit, že je možné si koupit auto za pade :-) Tedy, jako RC model jo, ale jezdit v tom... tak mě to trochu nainspirovalo k tomuhle příspěvku. P.S. Jo, hlavně velkou káru... :-):yes:
Bla bla bla stydlíne. Zrcadla světa byla, jsou a i nadále budou, tomu můžeš dokonale věřit. Nejde o nostalgii, švorcák je přece stav života. Co jsi, na to hledej odpověď sám. V tom ti pomoci nemohu.
...jo anebo scorpio v šestiválu. Nevadí, že tě to sežere zaživa, ale přece byses nesnížil k HTP. Na to jseš u vás na venkově moc velkej řízek >:D >:D >:D
Tak tohle byla dokonalá kulometná palba :yes: Myslím, žes to trefil dokonale. Ty oka v plotě :yes::yes::yes: A hlavně v tom bazáči koupit co největší káru. Třeba omegu nebo mergla nebo ňáký pětkový bávo z roku ajncvaj... hlavně, aby to nestálo přes pade >:D a pak tomu můžeš hrdě říkat kočkolap a mastit si vlastní ego
Silnice plné Fabií a VW Polo s HTP jsou ale jenom v České republice, prostě proto, že lidi na lepší motorizaci často nemají. Určitě také jezdíš do Německa, tam abys HTP pohledal. Jiný důvod než finance mě opravdu nenapadá...
Bla bla bla... Doba nastavování zrcadel už je dávno pryč, chlape. ;-) Přesně takové auto jsem měl a myslím si o něm své. Designem se mi stále zamlouvá, ale motoricky a kvalitou to nebylo ono. Motor táhne hezky odspoda, ale umírá v rekordně nízkých otáčkách, dost žere a vibruje, jako by měl jen tři válce. Výkon byl dostatečný, dodnes mě v mnohem silnějším voze předjíždí spousta lidí v HTP - v obci a za ní z kopce :-) Kvalita? Vrzající palubní deska a sedačka ve 30 tisících km, k tomu pár poruch (elektrika a několik mechanických závad). Výsledek? Žádnou nostalgii po tom autě necítím a chválu na něj pět nemíním. Jsem kvůli tomu švorcák? :-!
Jistě. Ovšem já tu o tom motoru nepíši špatně. Možná právě proto. Nemám vůči tomu motoru žádnou výhradu. Zvuk, vibrace, pružnost, výkon, nic z toho nemůže člověka zklamat. Jen musí vědět, co od toho motoru může očekávat. Pro běžnou, klidnou jízdu (a k té je motor určen) je to vynikající motor. Ostatně tyhle motory se neosazují jako lahůdky do supersportů, nýbrž do malých běžných aut. Na tomhle motoru je nutno ocenit nizko položený maximální kroutící moment, poměrně plochou křivku točivého momentu a z toho plynoucí jízdní pohodu, jakož i velmi příznovou spotřebu. A protože je to defacto VW motor, je to současně i držák. Ostatně postačí se podívat na silnici - jedna Fabia s touto motorizací za druhou, Polo jakbysmet. Ti lidé spokojeně jezdí, jezdí a jezdí. A pokud tu někoho překvapuje, že plně obsazená Fabia netrhá asfalt, tak toho a autech nemůže moc vědět. Není od věci, vyzkoušet si základní motorizace konkurenčních aut. Tehdy nastává velké prozření... ano, je to pro někoho s podivem, ale Škoda opravdu umí, i malé motory. Zajímavé je zjištění například u nové Corsy, kde motor 1,4 není odborníky tak doporučovaným jako jejich 1,2... Jistě, vždyť motor není jen o obsahu, o výkonu, nýbrž zejména o průběhu točivého momentu. Jde o to, aby motor byl uživatelsky přívětivý. A v tom všem byl (je) tříválec od Škody velkou trefou.
V HTP jsem jel jen jako spolujezdec takže nemůžu soudit jen chci říct, že ten motor jede úplně stejně jako jinej motor čtyřválec o stejnejch výkonovejch parametrech ve stejným autě. Blbost že HTP nejede nikdy a jinaj čtyřválec o 60 koních by ve fábii (Polu) jel líp. Je jasný že na převážně dálníční provoz a do velkejch zátěží to taky není to pravý. Ale pro rodinu co se chce někam v pohodě dostat a nepotřebuje závodit se s tím jet určitě dá. Jen to prostě bude trvat o chloupek déle (při stejném stylu jízdy se větší výkon motoru na úspoře času stejně výrazně neprojeví). Vždyť stejné rodiny jezdili na dovolený ve Favoritech Feliciích o podobných výkonech a vždy dojeli.
Ta svěžest, kterou GTI, zmiňuješ(/te) je věc kterou mi nikdo před těmi osmi lety nevěřil. Přesně si pamatuju na rozporuplné reakce na vzhled nové Fabie, a to že jsem všude rozkřikoval, že se u ní sejdem za pět let a že budou mluvit jinak..... Nikdo nevěřil:o( A teď.... Věří všichni a já věřím že ani za dalších pět let Fabia I neurazí. To samé si myslím o Fabii II. Dnes z ní není mnoho lidí nadšeno a drtivá většina jí odsuzuje a já křičím, počkejte za pět let!!!!!:o)))
Měl jsem sedan se stejným motorem a při delších cestách s plně naloženým autem jsem se na 5,6 l nedostal ani omylem... 7 litrů je reálnější hodnota ;-)
Ne ne, myslím že jsem těsně po této havárii četl, že když skončilo na střeše, oba ještě žili, bohužel ovšem ihned vzplanulo, takže právě nůžkové dveře jim neumožnili uniknout.
Je to ošklivé auto ale za ty peníze pokud chce někdo nový auto tak to není špatný no a motor to už je trochu jiná kapitola těch 40kw je fakt málo ale to silnější jakžtakž stačí nemúžete chtít po škodovce aby za tyhle peníze prodávali silnější motor vždyt by zkrachovali ;-)
Tak abych přili trochu oleje do ohně. Pro info: před rokem jsem prodal Favorita (135) a koupil Fabii (1,4). Fáčko na tom je podle tebe líp, protože - následuje vysvětlení - a) 8ventil má obrovskou výhodu, že táhne "odspoda" (to je dáno technicky, ne Škodou). b) Favorit je o pěkných pár metráků lehčí. c) vnímání rychlosti v těchto dvou vozech nelze srovnávat. d) motor byl dost hlučnej, proto tvé závodnické vnímání. Pozor!!! Motor ve Fáčku nehaním, na svou dobu (vývoj cca polovina 80tých let) to byl poměrně povedený kousek!!!
Co máte nebo nemáte rád je absolutně irrelevantní. Dotazovaný pravděpodobně ví, proč využívá šikovné vlastnosti internetu a to, zůstat v anonymitě, protože podle vašich reakcí pochybuji, že by ho čekala odměna.... Evidentně píchl do vosího hnízda.
ano, psal sem že jel, je to líný,a pokud v tom jede 4-5 osob tak to v kopci lape po dechu a spotřeba vylítne do astronomických výšek. prohlašuji, že HTP neni motor ale motorek pro ostřikovače.
Mno, pane Pokorný, to že se o pár příspěvků níže již podepisujete jako zdenek.pokorny.pokorny@dealer.re, asi dostatečně vypovídá o objektivitě Vašeho příspěvku. Svrbí mě prsty zda Vás nenahlásit administrátorovi. PR si tvořte laskavě jinde, ano? Zde se prezentují názory, ne podobné slinty. P.S. "kultůra" - velice zajímavá gramatika:o))))))
Nevim dle čeho se třídy určují, nehodlám se hádat ;-) Ale velmi mnoho kontroverzních věcí... Jetta a Passat ve stejné třídě, Mini One a 207, Ducato a Roomster... no nevim, jako vtip dobrý :-)
Ta spotřeba 6,8 patří k fiestě. A pokud jde o rychlost/pružnost, tak je na tom ta stará forďácká plechovka opravdu úplně stejně. Váží totiž jen 870 kilo... Je jasný, že HTP je výrazně lepší motor, dát ho do fordíka, tak by lítal. Jenže fábka je podstatně těžší. Samozřejmě, je nesrovnatelně bezpečnější, pohodlnější, ovladatelnější... Jenže teď neporovnávám auta jako takový, ale dynamiku. A představa, že bych si dobrovolně koupil nový auto za šílený prachy s takovouto "dynamikou", je pro mě nepřijatelná. U plechovky za cenu náhradního kola u fábie se to dá akceptovat, ale u moderního auta...? :no: Btw, po Brně jezdím bez problémů za 5 - 5,5. Spotřeba stoupá až mimo město, kde je plyn na podlaze skoro pořád. Což je mimochodem celkem zrádný. U ochcávy mám na okreskách "záklopku" na 120, s fordíkem se mi už X-krát stalo, že jsem měl ze zvyku plyn na podlaze, najednou se mrknu na tachometr a vidím 140 :-)
Dobrý den , mohu prosím Vás vědět u kterého dealera Renaultu děláte přijímacího technika. Děkuji , že nejste anonymní. Nemám rád když se někdo za něco schovává a bojí se říci i své jmeno.
na to není potřeba žádné recenze. Je to na oficiálním webu SDA: [odkaz] Jinak právě na stránce [odkaz] je vidět, jak klesá tržní podíl Škodovky v tuzemsku, propad u fabie je daleko dramatičtější, což by se dalo přičíst modelové výměně. Jestli právě ta přinese zlepšení považuji za sporné vzhledem k negativní reakci na nový model z Mladé Boleslavi.
staci si zadat tady na auto.cz v katalogu octavii a vyjede ti ve srovnatelnych vozech primera,avensis,laguna :D klidne ti najdu nejakou recenzi kam octavii radi do stredni tridy
No hlavně objem kufru 510 litrů ale hlavně je to kufr na * když má závěsy víka kufru jako starej Žigul takyže když ho naplno naložíš tak ho nezavřeš (u fabie ano) a hlavně má za zadníma sedadlama příčku takže tam naložíš podstatně míň jak do fábky se sklopenejma sedadlama.
Mne nešlo o to ukázať aké je konkrétkne zrýchlenie, (súhlasím že tieto hodnoty by som nezašiel a ani ich ku každodennému životu nepotrebujem) ale poukázať na to, že rozdiel v zrýchlení medzi benzínom a dieslom sú v dnešnej dobe minimálne... "Benz" hovorí že diesel nedosahuje také hodnoty tak som mu chcel názorne ukázať že as mýli... ;-)
Nemám rád tyhle malý sedany s hodně uměle naroubovanym zadkem. Myslim z estetickýho hlediska. Typicky odpuzujícim případem je Thalia, musíme na ní na silnicích koukat všichni, ale u Renaultu to asi ví a dali jí aspoň jiný jméno než Clio a neničí mu tak moc image. Tahle Fábka je asi dobrou volbou rozumem, jenom škoda, že se teď budou množit Fabie sedan. Na druhou stranu chápu, že kdyby se prodával dál hatchback, dělal by konkurenci nový Fabii
Zacinam mat dojem, ze na tvrdeni "Co Cech, to odbornik na fotbal, pivo a skodovky" je nieco pravdy >:D
Chyba musi byt u teba medzi sedackou a volantom - moja zena jazdi s HTP 100% mesto a na jednu nadrz urobi 680-720km. Priemerna spotreba vychadza vypoctom na 5,7-5,9. Ked uz dokaze takto zajazdit moja zena, musi to dokazat kazdy :-!
HTP má 5,9l,na pětku při 90 PP ukazuje okolo 4,5l :-!
Mám vyzkoušené,že s HTP se dá jezdit do 5litrů...
A HTP úplně stejně nejezdí,v pružném zrychlení drtí i 1.4 16V/55kw a to už taky něco naznačí....
Samozřejmě je to motor do města,ale do zhruba 80 je zrychlení více než dostačující ;-)
Přesně tak, jsi dokonalý vzorek neznalé veřejnosti (bez urážky). HTP = High Torque Performance. K tomu aby motor jel jak má se musí točit, překvapivě ;-) Jestli se chcete rozjíždět při 1200ot. tak máte smůlu, stejně tak předjíždět na 5. rychlostní stupeň při 70km/h. Točit točit, řadit řadit, není to diesel ;-) Po roce odloučení jsem měl možnost sednout do bývalé 1.2 40kW, po téměř 90.000km jede jako šlak. Budete se smát, ale 1.4 63kW (Roomster) jede podstatně hůř (snad se to zlepší, má jen 12.000km)
Dyť tak velký rozdíl (nepřesnost) tachometru už odporuje i silničnímu zákonu (je tam něco takovýho jako povolená odchylka v % a zároveň i maximální rozdíl v km/h - a ten je určitě menší než 10km/h).
Jinak jestli jsi to měřil na nějaký nestandardní (třeba zimní gumě) tak tam můžeš mít i jinej obvod kola a pak to může házet odchylku dost velkou.
presne tyhle zapory bych vyzvedl i ja..jenze existuji kupci co jim proste takoveto auto staci..mam felinu a jel jsem v 1.3 htp a mel jsem dojem ze je teda hafo zivejsi..lepsi zvuk atd...a nevypada zevnitr rozhodne nejhur,coz bych teda o thalii bo loganu nerekl.Ten sedan je sice hnus,ale za ty prachy dostanes proste kvalitni auto...a vo vo vo tom to jeeee >:D
Za 435.000,- môžeš mať Polo 1,4 16V s klímou, rádio na CD MP3, centrál s DO, el. okná vpredu, el. späťáky, hmlovky, posilovač, výšk. sedadlá a volant, 2 airbagy, ABS, delené sedadlá, metalíza... ;-)
bez diskuze, HTP je naprosto podprumernej motor, pominu hnusny design fabie, ktery je subjektivní, já vlastnil dvě nové felicie 1.3 a 1.6 litru, a svezl jsem se i ve fabii HTP, u fabie je znat ze je to o generaci novjejsi vuz, ale to jsou ostatni automobily u svych novych generaci take. feliciovske motory byli zivjejsi a spotreba je podle me srovnatelna. fabie je prumerne auto ve sve tride, ale cena je naprumerna jako u vsech skodovek,ale za to si muzeme sami a skoda na to hresi. nedavno jsem mluvil s jednim znamym co si koupil novou fabii, ptal jsem se ho proc zrova ji, nerekl protoze je nejlepsi, nejhezci apod., ale, ze si skodovku kupoval deda, tata a on uz ma 3-ti190.0 a ani ho "nenapadne" zjistit si cenovou nabidku konkurence...
Pokud by se tento sedan prodaval za 190.000 nereknu ani popel. ale akci cena vybehoveho hnusneho modelu za 230k? to radsi tu Thalii.
O klamave reklame skodovky snad nema cenu mluvit, superb ze patri no vyssi stredni tridy (phaeton? lol), octavia do stredni (407? lol).. kdysi jsem videl srovnanaci test felicie - escort LOL. pokud budu nesmyslne srovnavat octavii s peugeotem 407 pak mi samozrejme vyjde octavia levnejsi..
o rychlostích limitech tu nikdo nemluvte, kazdy ste po dalnici urcite jel nestcetnekrat pres 130 a sem tam nejaky predpis uricte porusite tak tu nehrajte svatousky, kazdopadne dobre zrychleni je dobre pro krizove situace, kdy vam nejakych 19 sekund na bezpecne vyvaznuti z nejake slamastiky opravdu nestaci.
1. A kolikrát jsi za poslední týden zrychloval z 0 na 100? :-)
2. Tyto hodnoty zrychleni urcite nejsou neco co bys zajel ty, tyhle casy jezdi specialisti z firem kteri to umeji, takze papirovy rozdil nejakych 0,4sec. me fakt nevzrusuje.
Souhlasím, že na rozjezd to stačí. Spíš bych se bál pružného zrychlení. Pokud potřebuješ předjet auto jedoucí okolo devadesáti, tak si na to musíš vzít pomalu volno...
Ako teóriu si to odprezentoval dobre ale ruku na srdce, 114Nm na tak ťažké auto je akože dosť? A čo sa týka zrýchlenia diesel vs. bezín: Passat 2,0FSI 150PS 200Nm zrýchlenie: 9,4s. Passat 2,0TDI 140PS 320Nm zrýchlenie: 9,8s. Takže z 0-100 je to 0,4s pri pružnom škoda debaty...
Pochop, nýmand, švorcák, ten zabírá na Fabii jak býček na rudou vlajku. Totiž, právě tohle auto mu nastavuje dokonalé zrcadlo. Na druhé straně ten, kdo má buďto Fabii, či lepší vůz, těžko bude pět tupou pohanu na tohle auto. Konečně majitel Lamba, toho tohle nazajímá vůbec. Myslím skutečného Lamba, nikoliv na plejstejšnu, ale to jsme se oklikou opět dostali k tomu příznačnému švorcákovi. Ten totiž, v potu tváře dovleče jednou za život své touhy do bazaru a pořídí v postavení bazarového frontového bojovníka nějakého obrezlého forda, z něhož po nocích vytváří Mustanga na druhou. No, a pak ho někde v kopci zařízne děda v klobouku a v této Fabii (jak by ne) a tak musí mindráky ven. Nejlepší je se smát, že Fabia nejede přes 150 a přitom mít osobní zkušenost maximálně z jízdy v trolejbusu na černo. Svět je krásnej. Ovšem jen málokdo si ho umí a může prožít v souladu se svými představami. S nosem vraženým do ok bazarovejch plotů lze těžko dospět do stadia nadstavbového vědomí o motorismu. Proto buďme velkorysí k těmto švorcákům vlastních životů. Jsou to než pasáci svých snů, prostituti svých tužeb, jimž splátky na prohrané včerejšky, jsou výpalným zítřků.
Občas jezdím máminou stařičkou Fiestou 1,1. HaŤaPka jezdí úplně stejně, vyzkoušeno mnohokrát město/okreska/dálnice, neujede ani o metr. Průměrná spotřeba 6,8. HTP? Díky, nechci.
S tříválcem se nesrali, říká se, že je to o hrnek oříznutá 1,6. ;-)
Mimochodem, strýc jel s 40kw HTP a říkal, že je pomalejší než jeho favorit. Když jsem teda jel s jeho favoritem a pak se svezl s naším 47kw HTP, bylo to jasný. Favorit od 120km/hod nahoru prostě nezrychluje, zatímco HTP ano. ;-) Silnější HTP je prostě o dost lepší než slabší verze. ;-)
Možná jste viděli fotky Lamba na českých značkách, obráceného na střechu, ve kterém uhořel jak řidič tak spolujezdec (podle mých info to byla spolujezdkyně). Zajímalo by mě, jak je řešeno případné nouzové otevírání dveří v takovém případě. Neví o tom někdo něco?
Zdravím. Nevím jak motor 1,2HTP 47kW ale jel sem s fabiou 1,2HTP 40kW a bylo to oproti Felicii 1,3 40kW hrozné. Při rozjezdu v nižších otáčkách tento motor (1,2) nemá skoro žadnej zátah a při výších rychlostech cca nad 70km/hod skoro žadne zrychlení. Závěr: Mněli pokračovat ve vývoji 1,3 4-válců a nesrát se s 3-valcem kterej je k ničemu.
Prave naopak, kto nema prachy na lepsie auto, vacsinou nema dost vysoky pravidelny prijem, preto si neberie auto na leasing, ale v hotovosti (napr. moj pripad). Lahsie doplati tych 15000 za el. siber alebo 5 za obycajne stresne okno ako tych 40-50 za klimu. Ja mam vo vyhlade auto za 435 tis. kde je vo vybave okrem klimy aj metaliza, elektrony a radio s CD.
No, cenovka se zdá o.k., v porovnání s Loganem je to stutečně jiné auto. Design? To nechám na vkusu každého, mě osobně neříká nic a tohle auto v sedanu bych si jednoduše nikdy nekoupil. Osobně mám O2 TDI, jezdím 60tis. / rok, znám i slabé HTP, má ho mamka, pro ní, jako řidičku, která jezdí max. 7tis. km za rok a to navíc pouze ve středočeském kraji a né po dálnicích ideální motor - osobně nevím, jak by se se silnějším poprala :-) Mě se zdá tenhle motor dobrý - ale když jsem měl auto v servisu, půjčili mi Fabii kombíka, silnější HTP. Jel jsem s tím na delší cestu, dálnici... K tomuto účelu ten motor skutečně není - bezpečné předjíždění se nekoná, spotřeba je vysoká... Co z toho vyplývá? Je potřeba skutečně používat věci k tomu, k čemu byly stvořeny - těžko si koupím Lambo na cesty 2x za týden do supermarketu a o víkendu na cestu na chalupu...
Neni to tim, ze vykon u HTP je vic nez nizkej? K cemu Ti je pruzne zrychleni? Pokud potrebujes zrychlit, tak podradis a je to... Ale ono to az tak spatne, jak uvadeji nebude, HTP zas tak moc line neni, aspon co mam ja zkusenost
Podivné, objeví-li se v článku magická klíčová slova Škoda-Fabia-HTP-Sedan sletí se na článek, jako vosy na med, odborníci, kteří kritizují a kritizují, ale kritizují z pohledu majitele votuzidla s proprděnou sedačkou od Helmuta. Tu je nízký výkon HTP, onde zrychlení HTP, tuhle maximální rychlost HTP, tamhle vzhled Fabie Sedan. Děs a běs, pánové, Fabia Sedan s HTP je bezkonkurenční nabídka, za 230k dostanete nové bezpečné auto s motorem, který v pohodě zvládne současné rychlostní limity, při zachování solidní spotřeby, jako bonus dostanete velký kufr a slušnou výbavu. Co chcete více?
Proti gustu žádný dišputát, ale podle mě je nejhezčí fabia combi a naopak sedan nejhorší. Pořád se to ale nedá srovnávat s takovými hnusy jako Renault thalia ...
Ok. Tvoje nazory beriem, vsetky vacsinou.Nemam pripomienku zdas sa nezaujaty a to je dobre. :yes:
No ale ked nema niekto prachy aby dokupil klimu, vacsinou asi kupuje na leasing aj, a tam ta suma ho nemoze rozhadzat asi, neviem presne.Ale je super ked ju budu davat vsade do zakladu alebo v limitovanej edicii nejakej v kazdej automobilke.
No konecne Skodovka prodava rodinne auto za prijatelnou cenu! Je to opravdu dobra nabidka! Uz neni duvod kupovat Logana, ktery stejne za 6 let prorezne. Jen by to jeste chtelo ty nove trivalce - misto 40/47 by tam meli hodit 44/51 a pak neni co resit! ;-)
Právě že dříve byly ty tachometry přesnější.Fabia na tachometru 130 ve skutečnosti 119.Jinak je pravda že jsem to nezkoušel u takové rychlosti ale u Formana do 70 to měří +- 2km/h
A zapomel jste taky zahrnout karoserii s korozi,protoze Logan nema pozink.karoserii....Je to s podivem ale opravdu jsme v 21.stoleti!!!
Delam prijimaciho technika u Renaultu a neni nic divneho kdyz prijede Logan s 6000 km na tachometru a hnije mu lem,prah,kapota atd..
Tak je to skvele auto.
Nebud prinarocny, v zaklade nema klimu ani v nizsej strednej kazdy, u malych aut (ktore dnes maju rozmery nizsej strednej spred 20 rokov) asi nikto. Zial nezijeme v tak bohatej krajine, aby si tu klimu dovolil kazdy, priplatok aj tych 35-50 tisic k cene auta je pre mnohych privela. Taka je realita. S tou nervozitou a pod. za volantom mas pravdaze pravdu, na druhu stranu poznam aj ludi, co si klimu nekupia zo zdravotnych dovodov, mnohym to nerobi dobre a hned od nej ochoreju. A su aj blazni, ktori ju pustaju naplno, potom maju v aute 20°C, vonku je 35 a pri vystupovani z auta im vela nechyba aby odpadli...Ja sa momentalne chystam kupit auto a klima je jedna zo zakladnych veci, ktore tam chcem. Momentalne mam stareho Formana, stve ma, ked mam od slnka horuci volant a ked nastupim do auta na parkovisku tak sa idem uvarit, ale mam aspon stresne okno, ktore to za par minut vcelku dobre vyriesi. Kto nema klimu, tak stresne okno naozaj odporucam. El. siber je voci klime asi polovicna polozka, nenahradi sice klimu, ale vo velkej miere sprijemni pobyt v aute aj cez horuce leto. Ani auto bez klimy nemusi byt "brutal". ;-)
Myslím, že je to od škody dobrý tah a také docela logický. Vzhledem k tomu, že u fabie II se ze sedanem nepočítá a vzhledem k ceně nových fabií by zřejmě nebylo úplně nejlepší si dále konkurovat stejnými variantami ve starším vydáním pod názvem tour. Co se týče motoru 1,2 myslím, že mezi motory 1,2 určitě ostudu nedělá. Málo kdo si taky kupuje auto s 1,2 a čeká, že bude lítat 200 km/h. Je dobře, že škoda udělala tento tah i proto, že je potřeba přijít s nějakou alternativou proti loganu a thalii. Myslím, že je to relativně pěkné velké auto za super peníze, pro lidi kteří nemají peněz na rozdávání a přitom touží po novém voze velmi dobré kvality. A pokud se k tomu přidá ještě nějaká akce na podporu prodeje v podobě nějaké výhodného financování a pomůže nám tak zbavyt český vozový park těch starých vraků jako stodvacítek a žiguliků tak říkám jen tak dál a hodně štěstí pro tento model.
Myslím, že to je relativně atraktivní nabídka, na druhou stranu to jen ukazuje, jak je nová fabia II předražená. Pokud mohou za 229 tis nabídnout sedana, tak přeci hatch II nemůže být o nic dražší. Technicky jsou to identická auta a designově je to jedna hrůza větší než druhá.
To je dost možný, HTP má máma, a že by to žralo deset na sto říct nemůžeš. Čtyři lidi, plnej kufr, otevřený okna, 130 na dálnici. Jeli jsme z Blanska do Ostravice, a za celou cestu (tam i zpět) jsme tankovali myslím jen jednou. Teď si nevzpomínám, jestli jsme vůbec tankovali. Pod šest na sto jezdí fabia spolehlivě. ;-)
>:D:yes: Limitovaná edice...
Jinak, jak znám prodlevu rychloměrů v současnosti, dříve to muselo být horší. Takže místo stošede do kopce ty krávo, klokani tahaj jak posraní, jsi mohl jet i sto, stodeset. :-)
Ano, to je jedna z nevyhod slabsieho motoru, s ktorou majitel musi vopred pocitat. Na druhej strane, ten, kto si kupi HTP, asi nebude denne jazdit po dialnici desiatky alebo stovky kilometrov.
Mozno u vas, na Slovensku zatial stale 60. Inak odporucam Ti, (ako niektorym dalsim) najprv poriadne citat, az potom skakat. Kde vidis napisane, ze ja jazdim cez osemdesiat? :-!
Zrychlení z nuly na sto je jedna věc. Podívej se třeba na diesely, ty nedosáhnou takovýho zrychlení, jako jejich benzínový protějšky. Ale v pružným zrychlením to je jinak. A o tom to je. Kdy naposledy jsi potřeboval zrychlit z klidu na sto?
Jinak, 1,2 HTP bych přirovnal k dieselu. Na té zkratce HTP prostě něco je. Silnější HTP má 64 koní a 114 Nm. Který benzín ti nabídne to, že má dvakrát (skoro) víc Nm než koní? Tak vidíš. ;-)
neni to tim, ze silnejsi vozy si nepotrebuji pri rozjedzu nic dokazovat? Uz ted je auto bez klimy tezko prodejne, ale kdyz jsi spokojeny, nic proti tomu.
Budicek? Zijeme v 21.storoci, teraz by mala byt klima v kazdom aute.Klimu mam od 1996 a to som mal auto nizsej strednej triedy, samozrejme vtedy to bol komfort a okrem toho si vsimni ze kto nema klimu je ked je teplejsie velmi nervozny,ponahla sa a este mu to huci az z toho boli hlava, cize ak pouzivas klimu v ramci normy este aj zvysujes bezpecnost premavky, alebo teba bavi si otvorit cez leto okno a nasavat horuci vzduch?
Meli jsme sedana 1,2 47 kw-tankovali jsme doma v Krnove plnou a jeli pruměr 5,6-podotýkam plně nebušený kufr a obsazený auto 4 mi lidmi tankovalo se až na Makarské..
maximalka 150 pri ustalenej rychlosti sice nie je malo, ale problem je, ze pri silnejsom protivetre uz aj tych 130 to da len s vyplazenym jazykom. Aj to by este stacilo. Bohuzial dynamika bude asi biedna. Predbiehanie pomalsich kamionov na dialnici (t.j. preradenie sa do laveho pruhu) moze byt miestami dost rizikove. Motor je uz na maxime a viac z neho nevies vydolovat. Takze o tom to je.
Tachometrových 160 ;-)ale žadnych realnych..klidně bych se vsadil že by ho fabie natřela ne sprint.. ve fačku jedeš 130 a připádáš si jak když letíš 200.nic neslyšíš klepe se to ale tvuj děda má asi limtovanou edici že?
Ktovie, ked sa to bude predavat jak horuce gastany, tak mozno potiahnu vyrobu dalej ako to robia s Octavkou. Osobne si ale myslim, ze kombik by bol vhodnejsi... :-)
Nesmí se jezdit víc než 130 jak poučuješ, ale je podezřelé že o jízdě mezi semafory v půlce ulice píšeš:
...ale to uz idu cez osemdesiat...
Většinou na takových ulicích se semafory bývá povinných 50, bratře.
Budicek, este par rokov dozadu bola klima len v drahsich autach a "za starych cias" sme ani nevedeli, ze take nieco existuje...Alebo mal Tvoj otec, ci dedo S 1000 MB s klimou a pelovym filtrom...?
No konečně slušné ceny sedanu,kdyby byli od začátku tak by to bylo super :-!
Rozhodně dobrá konkurence loganu,jen škoda že s výrobou brzy skončí ;-\
No,ale kdyby za tu cenu bylo kombi,tak by měli vyhráno >:D
Logan je lacne auto, pokial v nom nechces mat nejaku vybavu. MCV s dieslom v plnej palbe (co je taka stredna vybava u konkurencie) vyjde uz dost vyrazne cez 500 tisic Sk, a za tu cenu si viem predstavit uz ine auto...
Je dobře, že škodovka přistoupila k tomuhle cenovému sestoupení do nižších pater. Pravda tedy je, že u Škody nikdo nepočítal s tím, že diskuze na auto.ce se pod tímto článkem zůčastňují zejména majitelé supersportů. K základnímu motoru může mít výhrady jen tup, který silniční provoz zná pouze z automotorevue. V dnešní době, kdy i to Lambo se tu sune devadesátkou po státní, nejsou auta s malým výkonem v podstatě žádnou zásadní brzdou provozu. On také ten škodamotůrek není žádný lenoch a kolem devadesátky je poměrně pružný. Konerckonců, patří mezi konkurencí k základní motorizaci s vyšším výkonem. Jestli jede 150 nebo 250, to nám vlastně může být jedno, tedy, pokud nejsme sběratelé bodíků. Co však je nutno ocenit, je volba právě této karosářské varianty. Jistě, Fabia 2 vyjíždí jako hatchback a tak se nabízí dobré aktuální doplnění kerosářského portfolia malým sedanem. Ty, co po nocích prožívají postelové masturbační rally s náhodně vybraným supersportem, ty samozřejmě tahle nabídka víc nerozrajcuje, na druhé straně, je tu mnoho rozumných starších lidí, kteří tohle auto uvítají jako velmi důstojný vůz pro své výlety za vnoučky. Vůz opravdu za pár šlupek, v kvalitě na evropské úrovni. A to opravdu není málo. Nevnímám sedan ani nijak negativně, co se týče estetických kritérií. Ono, dokázat na malém autě vyrobit přitažlivou tříprostorovou karoserii není jednoduché. Škoda (až na trochu přerostlá zadní světla) myslím obstála i v tomhle. P.S. Co mě stále velmi překvapuje, je jistá svěžest Fabie (i v této mutaci). To auto bylo před osmi léty tak dobře střiženo, že fakt nestárne. Takže, Škodovko, pracuješ s cenou, citlivě vnímáš konkurenční okolí, a dokonale máš zmapovaná očekávání kupujících. Říká se tomu - jako ryba ve vodě. S tím také korespondují tvé obchodní výsledky. Tak za to velká poklona. BRAVO ŠKODA :yes:
Fabia sedan neni nejserednejsi Skodovkou. Fabia Hatch je hnus. Je to neprakticky, s mrnavym kufrem a useklym zadkem. To i combi vypada o neco lip. Sedan je z nich nejlepsi. Je to osobni auto, ktery splnuje vsechno, co ma maly auto pro rodinu splnovat. Nikdo stejne v tak malym aute nevozi pracku, nebo stafle. Od toho jsou vetsi auta. Jen ten HTP je na nic. Zere to stejne jako 1,6 a jede hur nez 1,0 od Toyoty.
Sedana mam už 2 roky a zatím v pohodě.musim souhlasit s nazorem že na křižovatce to natře mnohem silnějšim vozům které ji každopadně dojedou někde uprostřed.Spotřeba je dobrá hlavně na delší trasy,na ty kratke to opravdu žere kolem 7litrů.Měl jsem i favorita -plechovka,felicii a teď fabii,takže si asi někdo musí myslet že jsem fanda škodovek.Logana bych si ale určitě nekoupil.Tu vybavu klidně oželím a cpát zakazníkovi klimu jen proto aby ho nalakal na koupi je smutné.To auto se stava neprodejným hned po koupi a nebo ho potom prodate hluboko pod cenou.Je to jen můj nazor a odpurci škodovek mě určitě pořádně vykoupou.Tak čus.Charlie.
ja vam nevim, silene tu kritizujete vzhled ty fabky, coz je v poradku, delejte si co chcete, ale ziji ted (bohuzel) v Pze a Tady jezdi tech sedanu docela dost a kdyz si na ni clovek zvykne, tak se ta Skoda zacne libit..verte tomu, nebo ne. Narozdil od hatche (kteryho je vsude plno) je totiz svym zpusobem zajimava...a jen v mlhavych vzpominkach se mi vyjevuje vzpominka, jak jsem na ni poprve koukal s odporem.
Proste jde jen o zvyk (coz se ovsem treba u Thalie rict neda:)).
Jo a mmch..srovnavat Fabii s Loganem...nevim nevim.
Miro, proc jednoduse nevynechas clanky o Skodovkach? Otec Ti v mladi prejel se svou 120kou nohu? Nebo mas nejaky jiny komplex, ktery si tady musis lecit?
Sedan se mi taky nelibi, ale bud si jistej, ze HTP 12V dokaze jezdit hluboko pod 6 litru.
Mel jsem Combi s timhle motorem na jednu delsi sluzebni cestu a byl jsem oproti predsudkum velmi mile prekvapenej.
Najel jsem pres 5000km s prumerem 5,6 l/100km a prumerna rychlost na teto trati byla 74km/h, coz je velice solidni.
Nerikam, ze je to to nejlepsi, co se da u Skodovky koupit, ale nekteri radoby chytraci tady me fakt rozesmivaji...
To se asi nestane nikdy bohužel ;-) Některé barvy bez metly jsou pěkné, ale Modrá to určitě nebude ;-) Spíš nechápu, proč černá NEmetalíza nemůže být zadarmo. Bílá je Ok, červená taky, pokud auto nestojí na holobytových kolech :-)
Nemusis sa vsadzat, ze sa nebude vyrabat, je uz nejaku dobu verejne zname. Krok skodovky je logicky, tych 23 kusov predaju prv jak za tyzden, takze k tomu kalendaru zelam dobru chut. Nezabudni poslat video, aby sme vsetci videli ako Ti smakovalo. >:-[]
Nestaci Ti? Rad by som Ta videl, ako jazdis. Ja ked sa hybem z krizovatky, tak okrem "sportovcov" nechavam za sebou vsetkych. A nie preto, ze by som slapal na plyn jak *, proste normalny svizny rozbeh, ktory konci pri 60 km/h a zaradenej stvorke. A moj stary Forman rozhodne nema akceleraciu pod 20 sekund. Ti, co su za mnou sa proste vlecu, niekedy az nechapem, kto ich ucil jazdit a rozbiehat sa. Potom na to dupnu a predbehnu ma v polke ulice, ale to uz idu cez osemdesiat, na dalsom semafore su predomnou a ja pri rozbehu musim za nimi na dvojke (!) uberat plyn, aby som im nevyliezol na naraznik. A to maju casto aj 3x silnejsie vozy jak ja. Takze akceleracia aj na tejto Fabii uplne vpohode (aj tak nikdy nevyuzivas plne potencial motora) a nechapem, preco je maximalka cez 150 malo? Pokial viem, tak zatial sa smie jadit najviac 130, teba to asi neucili. Takze nabuduce kym nieco vypotis, tak zvaz, aka je realita, na ake pouzitie bolo auto stavane a komu je urcene a az potom nieco napis.
Nemám nic proti Loganu, ale základní Logan ve stejné výbavě stojí 216.900,- a NEMÁ ani elektrická okna ani posilovač řízení. Mimoto vůbec nechápu pointu příspěvku. Nikde není napsáno, že Fabie Tour je nejlevnější apod. 8-s
WAW tak to je od Škodovky tah jak prase. Nejhnusnější auto které kdy vyráběla prodává se slevou. To je tah který snad nikdo nečekal. Nadupaná nabídka motorů s legendárním obsahem a jako bonus skvěle vypadající auto s úchvatnou zádí která navozuje pocit, že i Ferrari se krčí v koutě. Jestli si tohle auto koupí v ČR víc než 23 lidí tak sním letošní kalendář, který mi visí na zdi :D Ten v průměru šedesátiletý managament Škodovky je fakt koumácký. Vsadím se, že fabia dvě se už jako sedan vyrábět nebude.
>:D >:D >:D zrychlení 19sekund...i dědův favorit je na tom 5xlíp. Je to pořád stejně moc drahý,co nabízí konkurence tak se to nedá pořád srovnávat.Fabie je nejhorší "škodovka" co se kdy vyrobila.
Kráska to není (koneckonců jako žádný malý sedan), ale za 230 je to super nabídka pro nenáročné řidiče! Výbava,kvalita / cena :yes: Akorát by na to měla být povinná metla. Základní barvy mi k ní moc nesedí.
Opětovně tak jako už je to zvykem ,Škoda masíruje lidi klamavou reklamou.Dacia Logan s motorem o objemu 1,4 ,výkonu 55Kw, s ABS,posilovačem řízení,centrálním zamykáním,tříletou zárukou a hlavně s objemem kufru 510 l přijde zákazníka na 211.900,-Kč. Prosím Vás když už něco takového vytisknete , nechte si to ověřit u značkových dealerů. Nebo se domníváte, že tímto přispíváte ke kultůře motoristů.Přeji všem pěkné svátky a mrzkut.
Porovnavat Fabii s Loganem je podle mne dost nehorazne. Jel jsem s obema auty a oproti Loganu bych si za srovantelne vybavenou Fabii priplatil i 50 000 a stalo by to za to.
No tohle je dobry tah, jen by cena mela byt jeste tak o 20 tis niz, aby to konkurovalo loganu, a spol ... ale jinak dobry krok skodovky, ikdyz misto sedanu mohli to same udelat s kombikem a prodeje by byli podle me mnohem vyssi, combi za 230 by bylo supr.