Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Sedan Tour: český Logan je tady (cena od 229.000,-Kč)

Ondřej Láník
Diskuze (339)
Konec první Fabie hatchback znamená nový začátek pro Fabii Sedan. Výrazně snížená cena a rozšířená výbava by mohla zvýšit zájem o toto provedení nejen na českém trhu, ale zejména na rostoucích východoevropských trzích.

Fabia Sedan Tour nahrazuje dvě dosavadní základní provedení malého sedanu. Z nabídky výbavy Classic tak mizí tříválcové motory 1,2 HTP (40 kW) a 1,2 12V HTP (47 kW) aby se za ceny o 50 tisíc nižší objevily jako modely s přívlastkem Tour.

Základní Fabia Sedan Tour 1,2 HTP (40 kW) v současné době představuje nejlevnější automobil značky Škoda na českém trhu. Jeho cena činí 229.900,-Kč, což je částka jen o málo vyšší než u nepopulárního Juniora. Na rozdíl od něj nebude Fabia Sedan Tour výbavově ani stylisticky degradovaným modelem řady Fabia, ale naopak k základní výbavě Classic (airbag řidiče, ABS, MSR, brzdový asistent, ocelová kola s pneumatikami 165/70 R 14, posilovač řízení, příprava pro rádio, tónovaná skla, zadní dělené sedadlo) výrobce přidává navíc boční ochranné lišty a v případě výkonnějšího provedení 1,2 12V HTP (47 kW) za 239.900,-Kč dokonce i centrální zamykání a elektrické ovládání oken vpředu.

Fabia Sedan má vnější rozměry 4232 mm x 1646 mm x 1449 mm, rozvor 2462 mm a zavazadlový prostor o objemu 438 l, rozšiřitelný až na 789 l sklopením sedadel. S nejslabšími motory dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h za 18,8 s resp. 16,3 s, nejvyšší dosažitelná rychlost činí 151 km/h resp. 160 km/h a podle výrobce dokáže jezdit s kombinovanou spotřebou 6,0 l/100 km resp. 6,1 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (339)
10. 4. 2007 15:17
Re: Záleží na nastavení zrcadla
Logan pozink nemá, ale jak to bude s jeho rezivěním, ukáže až praxe. Pokud není konstrukčně řešeno tak nešťastně, jako dveře kufru Feldy anebo pokud bude garážovaný, pak bych korozi u něj neviděl jako hlavní problém. Hlavní problém Loganu je hodně "ekonomický" interiér a archaická vizáž exteriéru (MCV má ale IMHO hezčí tu zadní část - to už vypadá skoro tak hezky jako 10 let stará dodávka od Renaulta, což je lepší). Fabie sedan má lepší fabrické zpracování, ale kde prohrává, je prostor pro lidi. Ani vepředu se neposadím tak, abych se cítil pohodlně a vzadu už je to vyloženě tragedie, kam ty nohy nacpat. Ale pro méně vzrostlý manželský pár řekněme důchodců, kteří potřebují odvézt sazenice na zahradu a občas jedno vnouče na víkend, proč ne?
10. 4. 2007 15:02
Re: Wir-Gefühl?
Xaver napsal Stydlínovi, že by neměl oponovat GTI, neboť to má neblahý vliv na následnou diskusi. To lze empiricky ověřit - stačí přečíst cca 10 následujících replik.
6. 4. 2007 21:44
Sedan
Není mi jasná jedna věc. Proč výrobci Fabie sedan, Thalie, Loganu, Cordoby ... atd., tak vytrvale lpí na karosářské variantě sedan a nezkusí to s liftbackem. Myslím, že ten je mnohem praktičtější (přístup do zavazadelníku). Má i své nevýhody, jako je menší tuhost karoserie, ale s tím se konstruktéři dokážou vypořádat. Myslím, že liftback by byl vhodnější volbou.
6. 4. 2007 18:37
Re: Vpohode zrychlení
než něco napíšeš tak zkus chvíli přemýšlet... :no:
6. 4. 2007 14:01
Re: Vpohode zrychlení
Podla mna to porovnava dobre, aka je cena TFSI? Aku ma spotrebu TFSI? Skoda reci...