Na ženevském stánku luxusní divize japonské Toyoty, tedy Lexusu, bude ve světové premiéře vystaven vůz s označením CT 200h. Jde o sériovou podobu konceptu LF-Ch z loňského Frankfurtu.
Mne sa naopak, celkom paci. Je zaujimavy. Som zvedavy, ako bude vyzerat v reale.
Co ma ale desi je ten "joystick". Mne sa to skratka vobec nepaci. Nesedi mi ani iDrive ani jeho napodobeniny. Nie som tlacitkofil, ale na svojom IS mam rad, ze viem rychlo navolit, co potrebujem...
1.K temto joystikum mam spise obavy, ze je to/ vypada velmi krehke a necistoty okolo tech mezer se budou krasne usazovat
2. Kdyz ti zacne blbnou mys u pocitace tak ji za pak korun vymenis, ale tento vynalez vypada dost draze jej menit, jelikoz kazdy vi jak auta vypadaji po 5 letech.
Stejne je jen otaka casu az prvni vyrobci zacnou delat vsechny tyto zarizeni pres dotykovy displej! Uz ted pomalu ale jiste nekteri vyrobci jdo do LCD tachometru coz vrele vitam :yes:
Taky mam z toho obavu, ale pro LCD tachometry rozhodne jsem :yes:
Je naprosta pravda, ze cim dal vic elektroniky je v modernich autech tak si to uz nikdo doma v garazi neopravi nemluve a nevybavane autodilne!
Co znam pripad z garaze, kdy clovek prijel s 6,5 roku starou BMW5 a jelikoz mu hlasil pocitac na displeji, ze je cas vymeny oleje, brzdove kapaliny...atd. na obrazovce bylo porad "X (neprovedeno)" a nedokazal tam po ukonu techto sluzbach dat "OK", jelikoz bez zapojeni externi diagnostiky tyto funkce zmenit software nedovoli.
Jo plně digitální přístrojovky se mně líbí, akorát jsem zvedavej, jak dlouho se to udrží. První vlna této módy v závěru 80tých let se mezi zákazníkama moc nechytila...
Je jen otazkou casu kdy automobilky prijdou s levnou pristojovkou, kterou si muzes menit u sveho auta (barvu + pozadi+design budiku...atd. ) tak jako si nastavujes hlavni stranu u telefonu/PC/notebooku!
vozidlo sa mne osobne celkom paci. Nechame sa prekvapit cenou, ktora asi bude atakovat vrchol segmentu kam mieri a ostava len dufat, ze prinesu aj nehybridnu verziu...
Myslím že nehybridní verze bude. Zatím mlží a dělají že nic nebude, aby lidi zlomili ke koupi hybridu. Hybridy jsou dlouhodobě ztrátové a oni zoufale potřebují zvýšit sériovost -tak to nacpou i do Aurisu. což je úplně na hlavu. Po nějaké době, až se trh nasytí přidou benzíny z IS250 a diesel z IS220.
Vezmi to takto: Až do te´d se prodalo něco přes milion Priusů (to za asi 12 let).
Roční prodej !!!! Ještě jednou opakuji - roční prodej dieselů činí pouze v Evropě 8,000.000 kusů. Souhlasím že bez dieselových hybridů nemohou prorazit. V Evropě ne. A přitom mají veškeré potřebné technologie, aby měli dieselové hybridy JAKO PRVNÍ !!!!!! A oni přijdou s dieselovým hybridem až jako poslední, v době, kdy Mercedes, Peugeot, Citroën, Land Rover, Volvo a BMW budou prodávat statisíce...
Já ty lidi z Toyoty fakt nechápu - zruší projekt na diesel 1,6 s Isuzu a do Auris, kde na něj není místo, nacpou full hybrid. Ta jedna-šestka mohla být výborným základem pro diesel-hybrid pohánějící střední třídu, MPV a menší a střední SUV.
Howgh.
Evropa je pro Toyotu minimálně stejně důležitá jako USA a podívej se, co krize udělal s prodeji Toyoty v USA - příliš velký důraz na prodeje v USA přivodilo Toyotě velké problémy. Ať ignoruje potřeby Evropanů stejně jako ignorovali kvalitativní problémy s některými díly, a rychle se stanou zase automobilkou číslo 3, tentokrát za VW a Fordem, který se poslední dobou stává velmi flexibilním, a to nemluvím o GM, kteří se taky mocně snaží dostat na nohy.
Jenže diesel-hybrid pro nejbližší roky do sériové výroby chystá snad jen PSA a ti mají na Toyotu docela velkou časovou ztrátu. Možná to není jen tak odladit diesel na použití v hybridu... Viz Atkinsonův cyklus, který se v hybridech hojně používá a pro diesel je, pokud se nepletu, neuplatinitelný, nebo přinejmenším dosud neuplatňovaný (kdyžtak mě opravte)
Ricardo, Atkinsonův cyklus je z nouze ctnost, jak zvýšit výkon benzínového motoru kombinovaného s bateriemi. Diesel je jiný, má obrovskou rezervu krouťáku, který mnohem snáze uveze baterie, který vůbec baterie méně cítí. proto do toho Frantíci jdou, ale na rok 2011 totéž avizuje Mercedes, Volvo a Land Rover. Je možné, že Volvo a Land Rover, kteří dlouhodobě sdílí vznětové motory 1,6-2,0-2,2 s PSA, použijí stejnou nebo jen mírně upravenou techniku.
turbokachle maju samozrejme svoje prednosti a nikto ich nespochybnuje, ale ma svoje ALE.
Ked si sadnem do sucasnych naftovych motorov v zime a pozriem sa za aku dobu dosiahnu prevadzkovu teplotu a kym sa vyhreje interier, tak som zvedavy, ze kedy by sa zacal na krizovatkach v meste vypinat, ak vobec.
1)Zrejme by bola nutnost riesit pridavny ohrev
2)ak by sa vypinal "studeny", tak aky by bol vplyv na zivotnost
Samozrejme je mozne aj to, ze tato dilema je vyriesena
1) nevim u kterych modelu presne, ale lexus uz pouziva prihrivani studeneho motoru vyfukovymi plyny - duvod je jasny
2) studeny motor se nevypina
naftovy hybrid by byl dost zajimavy, mohla by se pouzit treba toyotacka 1.4ka D-4D, ktera je dost podarena a nedelat pokusy s novym 1.6-1.8 motorem, ktery toyota momentalne nema (idkyz je otazka, kolik prace da odladeni motoru do hybrida - jestli neni uplne jedno jestli upravuji stavajici nebo delaji novy motor)
Mno, tak designove cistokrevny Lexus. Osobne se mi jejich styl prislis nelibi. Interier je konformni, nekonfliktni, v duchu tradice bude zrejmne dobre zpracovany, lec take v zasade nudny. Sportovani s hybridem je jako sprint v pohorkach - jze to, ale vysledek nebude optimalni a nebude to uplna zabava. Lexus vyznava jine hodnoty: ticho, pohodli a spolehlivost. Myslim, ze CT200h bude pokracovatelem v teto linii, ikdyz se tvari sportovne. CVT v kombinaci s hybridem, relativne kompaktnimi rozmery (a doufejme pohodlnym podvozkem) z nej dela Mestskeho svihaka par excellence...
Uplne nove auto a nimh baterie? Ty jsou tezsi a mene vykonne, vsak je to videt na tech 2 kilometrech dojezdu do 45 km/h. Takze jen kila navic, mozna nejake vyprazdnovani skladu, zbylo jim tam moc starych baterii a nalepek ´´hybrid´´ Lexus rikal neco o tom,ze chce vyrabet ty nejdokonalejsi auta, ale toto? li-ion nebo li-pol a vetsi,aby to melo smysl. Toto neni hybrid, ale auto na prd.
Toto auto z procentualni casti ma mit X-krat lepsi jizdni vlastnosti nez Prius = lespi stabilitu a chovani na vozovce! Tento model nema byt honbou za ekologii jako prius, proto doslo k vymene tech naprava a dalsich veci!
Necekej zadne zazraky z prvni generace auta vzdy bude co vylepsovat.
to by som rad zazil - diesel hybrid >:D , to musia byt ine pecky ked sa ten diesel nastartuje a vypne 100x na par kilometroch po meste... alebo po ranu za studena prvych 10km jazdy, kym sa zohreje a dopracuje k nejakemu vykonu. Kazdemu kto pochopil preco a naco Toyota prisla s hybridnou technologiou je jasne ze diesel je mimo. Inac, kto by uz chcel diesel do Lexusu 8-s
som zvedavy kolko bude stat, zial dnesne hybridy sa neoplatia, za tu cenu sice ziskam aj klimu a podobne serepeticky ale ked to preratam na spotrebu tak aj Thalia 1,2 16V chodi na 5 litrov, cize hybrid nie je ziadne terno, mozno ak by sa dal nabijat v noci na nocny prud....a po preratani by to bolo lacnejsie