Nová luxusnější řada Citroënů DS se rozroste zřejmě ještě letos o model DS4. Automobilka totiž právě dnes uvolnila první fotografie a informace o jeho předskokanovi - konceptu DS High Rider - který přiveze na autosalon do Ženevy.
Citroën už nějakou dobu produkuje absolutní designovou špičku své třídy.. Nikdo si jej s ničím jiným nesplete, je výrazný, je dotažený a je přitom svůj. Od nové C3, přes C4 Picasso, k C5 a třeba novému DS4... Designová první liga.
DS4 se pravděpodobně vydá stejnou cestou jako menší DS3.. tedy cestou kvality a stylu, návratu k interiérové analogové klasice.. Bonusem pak budou nějaké ty technologické výstřelky á-la Citroën, HUD, rozsáhlá individualizace, nějaké to THP na dvou stovkách koní, hybrid.. ;-):yes:
Citroën má dnes neuvěřitelně široké portfolio a chybí mu snad už jen kombi nižší střední (Peugeot nedovolí..).
Když se tak dívám na konkurenci ve třídě, jako kdyby ostatním chyběla fantazie.. DS4 je tak trochu z jiného světa, a zvláště v téhle barvě.
Citroënu za tohohle "Knight Ridera" po právu :yes::yes::yes:
;-)
Jen ten malej kombík si nějak neumím představit..
K těm podvozkům by se ale nějaká ta výtka našla.. Tam má Citroën ještě co dohánět. Dohnal třeba v C5 a nové C3.. ale rezervy by se našly..
Podle mě je v nové C5 (Hydractive III+) nejlepší podvozek ve třídě. Tak já myslel ty podvozky u C3,C5 a DS3 (samozřejmě nová C3 a nová C5) ale tak nějak jsem to k tomu nedopsal no. Tak to píšu teď.
Výtka se najde ke všemu nic ani nikdo neni dokonalý.
Tak tak :yes: , proste krasavec a technikou tiez borec... len dufam, ze sa spolahlivost THP casom zlepsi...lebo detske choroby ho trapia este stale...
Je designovy kral triedy...no tak rozmyslam, kto by mu mohol konkurovat a napada ma len new Astra...ten profil a zadna cast je proste :yes: Uz si len pockajme na jesen...aky bude novy Civic, slubuju prepracovane mototy, nizsiu, lahsi... ked zoberieme co v oblasti radenia, riadenia, podvozkou hodna ukazuje tak sa tesim!
Vidíš, já o problémech THP neslyšel. První rok VTi (a možná i déle) byl problém s sw - studený start, volnoběh, vibrace.. Pokud vím, tak už nic takového není..
Ale servisák nejsem :-)
Ja som sa v tom nevrtal, no bracho nieco hladal na nete ohladom 207 a nasiel zaujimave problemy s motormi THP. Vraj presmykovanie rozvodov, problemi s riadiacou jednotkou a tak... proste detske chyba, ktore dufam coskoro budu minulostou... len ma neskutocne zaujima ako dlho tam to turbo vydrzi, co viem neni chladene ako napr. Borg Wagner u TSI...
No, jestli Citroën dělá designovou špičku třídy, to nevím, to je, podle mě, subejktivní věc, ale přidávám se ke kladnému hodnocení - také se mi tato DS4ka líbí, působí na mě jako takový veselý elegantní francouzský knedlíček (to není myšleno negativně, ale naopak). Po, podle mě, docela pěkné DS3ce je to, dle mého názoru, další sympatický počin z řady DS. DS, myslím si, je také velmi zajímavý krok od Citroënu, mně osobně se ten nápad zamlouvá. Ale abych si to ujasnil - DS nemá být konkurencí prémiovkám Audi, BMW, MB, Lexus,..., ale spíše takovou alternativní, stylovější produkce Citroënu, která je zasazena mírně nad běžnou produkci, ano?
Děkuji za ujištění :-) . Říkám, mně osobně se tento nápad líbí a jsem opravdu zvědavý, jaké vozy Citroën postupně v této řadě nabídne - DS3ka na mne působí velmi dobrým dojmem (jediné, co mě na jejím designu trochu ruší je ten jakoby "nedotažený" B-sloupek) a i podle prvních jízndích dojmů, které se již objevují, to vypadá na povedené auto. Tento koncept DS4ky vypadá, dle mého názoru, také velmi pěkně. Já osobně přeji Citroënu, aby se mu s DS řadou dařilo, podle mě je to dobrý nápad :yes::-)
Fešák je na světě a v nižší střední bude zase horko ;-) . Přes užití hran dokáže Citroen užívat typické designové prvky ve formě velkých předních světlometů v poměru k přední části, tak jak to úžasně uměl typ DS ;-) Citroen je svůj....pohledně svůj. Časy ZX jsou naštěstí už dávno pryč :-)
Tak tohle je opravdu nádhera! Na tvarech nenalézám jedinou chybičku a ještě k tomu ta kombinace barev... :yes::yes::yes:
Myšlence Citroënu na zavedení exkluzivnější řady DS jsem fandil od začátku, ale měl jsem své pochybnosti o reálnosti resp. úspěšnosti takového plánu. Ale zrovna před chvílí jsem v Autocaru dočetl pochvalný první test DS3 (prý je to jiné a lepší auto než "jen" třídveřová C3) a vzpomněl jsem si na moje vlastní kladné dojmy ze (statického) setkání s DS3. A teď tahle paráda.
A jako další dobrá zpráva velký test 5008 a předsevzetí Peugeotu vyrábět (konečně zase!) elegantní a žádoucí auta.
Safra, ono by to těm Francouzům vyjít MOHLO. Velmi bych to přál jim i nám všem, kteří to dokážeme ocenit. :yes::yes::yes:
Já to taky oceňuju, ale hlavně, aby se to prodávalo. U citroenu jsem poslední dobou dost skeptik a jeden Loeb to asi nezachrání. Plány maj i v přístupu k zákazníkovi veliký, ale třeba u nás si to s tou morálkou českých servisáků nedovedu představit. Ale to napříč všech značek. Je to bída.
... a k tom Peugeotu - ten má potenciál vyrábět automobily s nádechem prémie a velmi mě mrzelo, že se uchýlil k určitým modelům s maskou až směšných rozměrů...
... a program DS? Již nyní na něj nedám dopustit :yes:
Plakátový potenciál 100%. No dobře, uznávám, je to koncept. Jedním z charakterových vlastností konceptů je vizuální příprava veřejnosti na nová řešení, nové tvary. A právě z tohoto pohledu je potřeba na DShr nahlížet.
Zásadně z tohoto důvodu nesouhlasím s Perunem, že dnešní Citroen je první designová liga. Tohle DS je přesně to, co produkční cešestka ve své třídě. Tedy "jen" jiný, nový citroen. Bohužel, vše co kdy vizuálně udělalo citroen citroenem vzalo za své - jemná elegantní příď, jemná konturace, lehká, čerstvá a originální architektura celé karoserie.
Horní obrázek (nemít rozštěp), můžeš ho do alba zařadit pod mnohé kocepty mainstreamových automobilek. Viz zejména korejské designové rozcvičky.
Tedy můj pohled - snaha stvořit "nového" citroena za každou cenu. Jak dopadne verze produkční si počkejme, každopádně nejpíše půjde o golftřídu, a v ní tedy prorážet dvoudeveřovým coupé/hatchbackem moc ovoce nenese.
Jistý klad však v citroenovských designových aktivitách spatřuji. Zachraňují totiž francouzskou designovou školu, neboť potkávat na silnicích takové majstrštyky jakými jsou laguna, mégane či koleos, to si snad ten citroen zaslouží i přívlastek - francouzská vizuální prémie...
GTI, GTI, GTI... Ty si jednoducho zaslepený. Je ťažké diskutovať o tom čo sa komu páči a čo komu nie... Každopádne tie tvoje básničky sú (už keď nie normálne) aspoň zábavné. Je sranda čítať tie tvoje ódy na radosť z VW. A opäť a znova ti nedalo spomenúť golfíka... :no: Počuj, fakt so všetkou vážnosťou, nemáš doma umelú vagínu s logom VW?
Ja len ešte tak podotknem. Ak porovnám dizajn VW s poslednými Citroenmi (nové Polo vs. nová C3, Passat vs C5, a najbližšie to bude Golf vs C4). VW je proti tomu Noobstream (všetka česť Sciroccu a Passatu CC). Prečítaj si komentáre k dizajnom nových Citroenov. Buď si tu jediný kto má vkus, alebo opačne... ;-)
"produkční cešestka - jen citroen"
Chlape, ty si vážne musel padnúť na hlavu... Skús zhlboka dýchať. Máš v hlave totálny guláš, autá sa ti pletú naprieč triedami a na to všetko miešaš hrušky s kolečkami...
V zásadě souhlasím (tedy samozřejmě až na to, že jsi postavil vedle sebe designovou patlaninu Koleos a designově elegantní mainstremovou Lagunu a Mégane, ale to je zřejmě dané tvou špatnou orientací v autosvětě země galského kohouta), nutno ovšem uvědomit si, kam bude DS4 směřovat - totiž proti Volvu C30, Alfě Giulietta, případně novému kompaktnímu Lexusu, atd. Proti mainstreamovým produktům typu designově referenčního Meganu nebo (jistě vlivem finanční krize) špatně nedostatek inovace maskujícího nového Golfu bude Citroen nasazovat klasickou C4.
Bylo trochu po přelomu tisíciletí a daleké zemi zvané Francie vyráběl automobily jeden popletený a nejistý koncern. Citroën se snažil o německý design a Peugeot zrovna zaváděl 307, úvodní titulky do Čelistí. Jedinou jiskřičkou koncernu byla krásná 206 (a nové motory HDi). Budoucnost PSA ležela na bedrech Peugeotu, čekalo se na nástupce úspěšné 406. Jenže Peugeot zakopal francouzský šarm hluboko pod zem a začal svou sérii Čelistí. A tak se iniciativy ujal ten, od koho se to čekalo méně - Citroën se svým návratem do Francie - C3 a C4. PSA za nějakou dobu začalo vzkvétat a uzavírat výhodná partnerství. Kolínská továrna s Toyotou byla správným krokem. A potom přišla výhra v loterii. Spolupráce na maloobjemových motorech s BMW. Za to by byla každá mainstreamová automobilka obětovala továrnu, možná dvě.
A jak to s naším koncernem dnes? Citroën zavádí řadu DS, to, co by se mělo každému vybavit když se řekne "francouzské auto" - pohodlí, luxus, extravagantně - elegantní design. Navíc má i slušnou techniku. A Peugeot naznačuje konec Čelistí. V našem koncernu svítá. :yes::yes::yes:
Navíc začínají i s hybridem. Čistě parametricky se jejich hybrid zařadí do průměru. Osobně hybridům nevěřím, když jsou v autě dvě pohonná ústrojí. Bude prostě kvůli váze vždy energeticky výhodnější pouze jedno. A když to nemůže být spalovací motor, ať je to elektroústrojí. Zrovna PSA mělo už před více jak 10 lety plně funkční elektrické 106 a Saxa.
Podle mýho názoru, se dá dneska, nebo v nejbližší době, namontovat hybrid, jako třeba kompresor od úpravce. Odznáček "eko" vyrobí kdejakej lojza. I Kateřina Žak ho vyřeže s dětma ze dřeva nožíkem v lese.
Zkus to ;-) . Neříkám, že jsem si tím 100% jistý. Napiš, proč by tu za 15 a víc let měly jezdit hybridy a ne 100% elektromobily. Hledal jsem, přemýšlel jsem, nenašel jsem.
Jen v bodech:
PSA není a nikdy nebyl popletený výrobce
Německý design – nesmysl (žádný nebyl, myšleno u VW)
307 – velice úspěšný model, měl svolávačky, viz. dnes Toyota, Honda, VW ...
Čelisti – P207 (auto s čelistí) – nejprodávanější auto v Evropě 2007
spolupráce s BMW – výhra pro obě strany
... a dál už souhlasím, s tím že se mýlíš hodně sem se spletl, mýlil si se jen trochu ...
Popleteného výrobce jsem samozřejmě myslel s nadsázkou, nenapadlo mě, že to někomu nedojde. Ke zbytku: design Citroënu byl na začátku tisíciletí poměrně dost poněmčen (lépe řečeno neutralizován). Stačí se podívat na Xsaru oproti C4. A celá ta pohádka nebyla narážkou na prodejní úspěchy nebo spolehlivost, pouze na design. Peugeoty od 406/206 po současnost podle mě designově opravdu za moc nestojí. Spolupráce s BMW byla výhra pro obě strany, tudíž i pro PSA, o kterém píšu.
Tak Provocateur měl (pod megaztrátou Renaultu) pravdu, "počítač" si pořídil další nick jako virtuální fanynku, která mu bude obdivně reagovat na jeho "duchaplné a vtipné" reakce... :yes: :*) >:-[]
Tebe bych zase tipoval tak na 3 niky (Aja, GTI a White Label), je to podle tvé logiky. Jeden zlý "počítač" nám tady píše pravdu, na našem serveru auto.cz, tady je přece jasné kdo je jednička. Hele představ si, že to sem všechno píše právě tvůj počítač, protože už tu hromadu lží a polopravd, kterou datluješ do klávesnice, nemohl dál trpět ... vůbec se mu nedivím.
Copak, "prasklo" to na tvůj vkus až příliš brzo...Všiml jsem si, že to tu už po týdnu velmi hodnotíš a tipuješ, ale otázka je, kolik lidí to tu bude (po té "kvalitě", co jsi tu zatím napsal) brát aspoň trochu vážně..., ale ta dnes přihlášená "samantha", ta určitě..., tu máš na své straně už teď.. (teda kromě misiaka)... ;-) >:-[]
Tenhle nový design nastolený novou C5 se mi i u modelů DS3 a konceptu DS4 moc líbí. :yes: Citroën opět potvrdil, že z francouzký trojky je jedinej, do umí dělat přitažlivý auta a za má u mě :yes::yes::yes:
Po, byť jen letmém, shlédnutí fotografií se přikláním k příznivcům konceptu, jenž bude jistě tvořit designovou smetánku mezi, nejen evropským, mainstreamem.
Pevně věřím, že dvoubarevné provedení se probojuje i do sériové produkce, neboť je překrásné. A i když odlišné zbarvení v oblasti zadního skla (záměrně) nenavazuje s tím nad bočními skly (nikoli barevně, ale kvůli oddělení jednotlivých dílům), je báječné.
Na to, aby člověk znal poměrně frekventovaný lék, nemusí být nutně medikem ;-)
A k francouzské prémii - tak kulturní a esteticky vyspělé zemi, jako je Francie, prémiová automobilka citelně chybí. Peugeot určitými kvalitami disponuje, ale otřílení hráči z Německa ho mezi sebe nepustí, což je nesmírná škoda.
Věřím, že Francii jako zemi prémie chybí, ale zákazníkům teda rozhodně nechybí :-) A Němci by ho mezi sebe jistě pustit museli, kdyby na to Peugeot měl.
To je ono - kdyby na to měl a kdyby na své image pracoval trochu jinak, než doposud. Na nějaké hurá akce po problémech s kvalitou a orientaci na menší vozy je poněkud pozdě.
O dvoubarevné provedení se nebojím, DS4 musí logicky nabídnout alespoň to co DS3 a ta je v možnostech konfigurace interiéru i barev velkorysá (podobně jako 500 nebo Mito, začíná se nám tato skupinka rozrůstat).
Co je pro mě větším otazníkem je provedení podvozku... DS4 vypadá jako variace na stylové SUV, takže by bylo logické očekávat 4x4... jenže to zatím u PSA nenajdeme (s výjimkou 4007 a jeho bratra, to je ovšem technika Mitsubishi). Podvozek současné C4 by byl samozřejmě značným zklamáním...
Sečteno a podtrženo, DS je dobrý počin. Mě oslovuje spíš DS3 s THP jako konkurent Mita, pokud bych hledal auto jen pro sebe nebo pro manželku, uměl bych si DS3 docela dobře představit. Pro třídvéřové SUV DS4 nevidím zásadní využití, takže se spíš těším na DS5.
... no ani nesklame. Tak by som asi ohodnotil dizajn. Síce neuznávam kecy o kopírovaniach dizajnu, no DS4ka pripomína mix C5ky a tak trochu Megana Coupé (zadné partie). Proste toto určite nebude zlomový model Citroenu. Ale francúzska elegancia mu nechýba. :yes:
Keďže diksusie pod testami ešte nemáme (ale veríme, že sa dočkáme), tak pár slov k testu Renaultu Fluence aspoň tu. Dúfam, že v diskusii k článku o inom Francúzovi to nebude príliš prekážať.
Trochu nezvykle je testovaná najlacnejšia verzia modelu, z osekanej ponuky českého (a podobne slovenského) trhu.
Ale základný model Fluence by som vzhľadom na výbavu osekaným nenazval. Síce zamrzí absencia pozdĺžneho nastavenia volantu, inak je ale v tomto aute viac, ako bežný užívateľ kupujúci auto tejto cenovej skupiny môže čakať. Veď kto ponúka bez príplatku všetky okná ovládané elektricky, podobne zrkadlá vrátane ich vyhrievania, autorádio s ovládaním pod volantom alebo tempomat?
Priestorovo je to paráda, z vlastnej skúsenosti (hoci zatiaľ iba statickej) môžem potvrdiť, že priestoru je viac ako dostatok, rovnako na šírku ako na dĺžku, vpredu aj výškovo. Vzadu sa strecha trochu zvažuje, ale nie je to zas žiadna tragédia. Sú autá, kde sa aj pri mojej výške 180 cm vzadu opieram hlavou o strop, vo Fluence mám ešte rezervu. Priestor, trúfam si tvrdiť, je celkovo lepší ako v aktuálnej Octavii.
Objem kufra poteší,aj keď ramená jeho veka dosť zasahujú do jeho užitočného objemu, tu sa naplno prejavil limitujúci faktor ceny. Rovnako poteší plnohodnotná rezerva (tentokrát prístupná z kufra, nie spod nárazníka), čo dnes už tiež nie je štandard.
Jazdné vlastnosti neprekvapia - ale s vedomím, ako napísal aj autor testu, že ide v prvom rade o komfort a nie o adrenalínové zážitky, ani nesklamú. Je to kočiar na pohodlné vozenie sa do miesta určenia, bez ohľadu na to, či je cesta k cieľu dlhá 20 alebo 400 kilmetrov. Tmu je podriadený tvar sedadiel, pruženie aj ovládanie auta. Športovci nech sa radšej obzrú po niečom inom.
Myslím, že benzín 1.6 v tomto prevedení je celkom vyhovjúcim motorom, aj ked čítal som aj testy, kde tomuto modelu vyčítali trochu ťažšie sprevodovanie. Mojim favoritom je osvedčený motor DCi, radšej vo výbave o stupeň vyššej, s ktorou sa montuje jeho výkonnejšia verzia a 6-stupňová prevodovka. Už tieto dva fakty by boli primeraným opodstatnením príplatku 1000,-€ voči nižšej výbave, za tú trochu peňazí však okrem toho v aute pribudne koža na volante aj radiacej páke, elektrické sklápanie zrkadiel či cúvacie senzory, manuálnu klímu vystrieda dvojzónová a plechové 15" disky ustúpia 16" hliníkovým. No nekúp to...
V teste sa spomínajú aj negatíva auta. Pravdu povediac, vzhľadom na určenie a cenu auta by som ich ani príliš negatívnymi nenazval, ted aniektoré z nich:
* Nepřímé řízení s příliš účinným posilovačem - jasné zameranie na komfort a pohodlie
* Omezený výhled vzad - už asi nebolo čo iné napísať, tento neduh je typický pre prakticky VŠETKY dnešné autá, bez ohľadu na typ karosérie - aj keď výnimky sa, ako pri všetkom, určite nájdu
* Svažující se střecha nad zadními sedadly - bežná vec u množstva áut, rovnako nič výnimočné, navyše viac obmedzujúce iba ak pre dvojmetrových dlháňov
* Vysoký práh zavazadelníku nad zemí - daň vysokej tuhosti karosérie pri zachovaní nízkych výrobných nákladov, nepríjemné, ale tiež nič výnimočné
* Ovládání hlasitosti rádia tlačítky - už naozaj asi nebolo čo skritizovať, veď s týmto ovládaním je na trhu X rádií, a aj z vyšších cenových skupín
Suma-sumárum, ide o elegantné pohodlné veľké auto, ktoré ponúka viac, ako by za jeho cenu človek čakal. Tá bez problému ospravedlní jeho drobné nedostatky, ktoré často nachádzame aj u drahších a luxusnejších áut.
V tomto kontexte by ma zaujímalo, s čím sa vytasí konkurencia. Už dávnejšie sa hovorilo o novej lacnej Škode, Octavia Tour sa nemôže príliš porovnávať výbavou ani cenami, Linea s týmto autom bude pri súčasných cenách len ťažko súperiť a žiadny ďalší konkurent ma nejak nenapadá...
Iba ak Suzuki SX v sedane alebo Tiida, ale to už lovím hodne vedľa...
S tým príplatkom za diesel a výbavou navyše súhlasím, lenže tam už vzniká cenový rozdiel 2700 ečiek, čo teda nie je zanedbateľná čiastka.
Čo sa týka pomeru cena a výbava, tak Fluence je vo svojej triede bezkonkurenčný, to musí uznať každý.
Ešte si trocha rýpnem a porovnám Fluence s Jettou. Takže motory 1.6, základná výbava a cenová priepasť je neuveriteľných 6420 eur. (Jetta má ešte chudobnejšiu výbavu v základnej výbave).
Takže bravo Renault a jeho cenová politika. Verím že to nie je na úkor kvality. :-)
Hezké první praktické dojmy. Renault Fluence je další solidní automobil od výrobce, který jako jeden z mála opravdu myslí na lidovou vrstvu a produkuje skutečné "volkswageny" :yes:
No, když už jsi u těch negativ... třeba nezakrytý plechový profil v kufu už jsem dlouho neviděl.
Octavia Tour má jedno velké pozitivum, a to je variabilita. Pro rodinné využití není sedan ideální karosářská varianta.
Pro mě stojí otázka jinak: nevyplatí se příplatek za Megane Grandtour nebo Scenic? Ten sice není dnes úplně malý, ale technicky člověk dostane lepší auto s lepší variabilitou...
PS: až pojedu v létě na služebku do Istanbulu, bude to standardní taxíkářský kočár :-).
Priznám sa, v kufri mi ten plech zrovna 2x nevadí. ;-)
Variabilitu nemožno Octavii Tour uprieť, ale rovnako nemožno prehliadnuť ani fakty o cenách, výbavách a priestore na zadných sedadlách. Kufor znamená veľa, nie všetko.
Príplatok je vždy príplatok, ako spomenul vyššie pumpkin.
Scenic s týmto motorom a aspoň približne rovnakou výbavou vyjde na 17.890,-€, Fluence na 14.690,-€ - to je rozdiel 3.200,-€, alebo 96 tisíc Sk, či niečo vyše 83 tisíc Kč. V prípade, že skutočne nepotrebuješ a nevyužiješ variabilitu MPV, mi to príde ako zbytočná investícia navrch - pričom vo výbave má Fluence podľa mňa trošku navrch.