Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS High Rider: Předobraz sériové DS4 přijede do Ženevy

Aleš Dragoun
Diskuze (96)
Nová luxusnější řada Citroënů DS se rozroste zřejmě ještě letos o model DS4. Automobilka totiž právě dnes uvolnila první fotografie a informace o jeho předskokanovi - konceptu DS High Rider - který přiveze na autosalon do Ženevy.

Citroën si vybral pro uvolnění prvních oficiálních snímků stále populárnější sociální síť Facebook. Zároveň se objevily první informace o studii, která je předobrazem sériové DS4.

DS High Rider je třídveřový hatchback sportovního stylu, který svými rozměry (délka 4,26 m, šířka 1,82 m a výška 1,48 m) spadá do nižší střední třídy. Nemá ale například lomené zadní okno, jako je tomu u C4 Coupé. Maska chladiče zachovává současný styl značky, kdy dva chromované pásy přecházejí do loga výrobce umístěného uprostřed. Přední světlomety zasahují hluboko do blatníků, ty zadní jsou ze světelných diod.

Střecha konceptu má odlišnou barvu od zbytku vozu a je údajně potažená tkaninou. Z fotografií ovšem není jasné, zda se jedná jen o falešné kabrio nebo klasický kabriolet, látka totiž zasahuje až do předních sloupků. Více uvidíme určitě zanedlouho na detailnějších snímcích. Jisté je to, že studie má poměrně velká devatenáctipalcová kola a stejně jako u Revolte z loňského IAA jí chybí B-sloupky.

Citroën DS High Rider je poháněn hybridním ústrojím, které sestává z přeplňovaného vznětového motoru a elektromotoru. I o něm chybí podrobnější informace, připomeňme, že obdobný systém uvádí do pohybu například Peugeot 3008 Hybrid4. V něm naftový turbomotor HDi poskytuje výkon 120 kW (163 k) a elektromotor dává 27 kW (37 k). Tento vůz má poháněné obě nápravy a může jet také čistě na elektřinu.

Francouzská automobilka s dvojitým šípem ve znaku zvolila stejný způsob jako loni u DS3. Nejprve představila studii DS Inside, půl roku po ní následovala sériová verze. Produkční model DS4 se totiž jako druhý člen prestižní řady DS objeví s největší pravděpodobností na podzim v Paříži.

Aleš Dragoun
Diskuze (96)
15. 2. 2010 12:31
Re: Renault Fluence
Priznám sa, v kufri mi ten plech zrovna 2x nevadí. ;-)

Variabilitu nemožno Octavii Tour uprieť, ale rovnako nemožno prehliadnuť ani fakty o cenách, výbavách a priestore na zadných sedadlách. Kufor znamená veľa, nie všetko.

Príplatok je vždy príplatok, ako spomenul vyššie pumpkin.
Scenic s týmto motorom a aspoň približne rovnakou výbavou vyjde na 17.890,-€, Fluence na 14.690,-€ - to je rozdiel 3.200,-€, alebo 96 tisíc Sk, či niečo vyše 83 tisíc Kč. V prípade, že skutočne nepotrebuješ a nevyužiješ variabilitu MPV, mi to príde ako zbytočná investícia navrch - pričom vo výbave má Fluence podľa mňa trošku navrch.

P.S. Potom sa podeľ o dojmy.
Avatar - del42sa
15. 2. 2010 12:28
Re: Knight Rider
to jste jej ještě neviděli z druhé strany, jsou tam totiž dvoje dveře ;-)
15. 2. 2010 08:49
Krasavec
Jako fandovi koncernu PSA mi nezbývá než :yes: :yes: :yes: skvělý Design
Avatar - Emel
14. 2. 2010 15:29
Re: Renault Fluence
No, když už jsi u těch negativ... třeba nezakrytý plechový profil v kufu už jsem dlouho neviděl.

Octavia Tour má jedno velké pozitivum, a to je variabilita. Pro rodinné využití není sedan ideální karosářská varianta.

Pro mě stojí otázka jinak: nevyplatí se příplatek za Megane Grandtour nebo Scenic? Ten sice není dnes úplně malý, ale technicky člověk dostane lepší auto s lepší variabilitou...

PS: až pojedu v létě na služebku do Istanbulu, bude to standardní taxíkářský kočár :-).
Avatar - pumpkin
13. 2. 2010 23:12
Re: Renault Fluence
S tým príplatkom za diesel a výbavou navyše súhlasím, lenže tam už vzniká cenový rozdiel 2700 ečiek, čo teda nie je zanedbateľná čiastka.
Čo sa týka pomeru cena a výbava, tak Fluence je vo svojej triede bezkonkurenčný, to musí uznať každý.
Ešte si trocha rýpnem a porovnám Fluence s Jettou. Takže motory 1.6, základná výbava a cenová priepasť je neuveriteľných 6420 eur. (Jetta má ešte chudobnejšiu výbavu v základnej výbave).
Takže bravo Renault a jeho cenová politika. Verím že to nie je na úkor kvality. :-)