Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Superb 2,0 TDI 103 kW: Konec pumpe-düse, od února nastupuje common-rail

Prostřední dieselová motorizace Škody Superb vymění dosud používané vstřikování čerpadlo-tryska (PD) za modernější common-rail. Nejvyšší výkon zůstane 103 kW, kombinovaná spotřeba klesne o 0,5 litru.
Zpět na článek
2. 2. 2010 08:49
neregistrovaný "Hooonza"
3. 2. 2010 19:19
neregistrovaný "pitrss"
3. 2. 2010 17:25
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2010 08:20
2. 2. 2010 22:47
2. 2. 2010 14:49
2. 2. 2010 16:14
2. 2. 2010 10:01
4. 2. 2010 14:56
2. 2. 2010 08:43
2. 2. 2010 09:28
2. 2. 2010 09:26
2. 2. 2010 09:36
2. 2. 2010 10:07
2. 2. 2010 10:53
2. 2. 2010 12:34
2. 2. 2010 12:41
2. 2. 2010 13:05
2. 2. 2010 13:26
2. 2. 2010 13:42
2. 2. 2010 14:39
3. 2. 2010 12:45
2. 2. 2010 13:51
2. 2. 2010 14:45
3. 2. 2010 12:47
3. 2. 2010 15:06
4. 2. 2010 20:27
4. 2. 2010 23:52
2. 2. 2010 08:52
2. 2. 2010 10:53
2. 2. 2010 11:08
2. 2. 2010 13:52
4. 2. 2010 15:06
2. 2. 2010 11:48
2. 2. 2010 14:16
neregistrovaný "exctenar"
2. 2. 2010 16:11
2. 2. 2010 17:58
2. 2. 2010 22:17
3. 2. 2010 17:35
neregistrovaný "exctenar"
2. 2. 2010 16:13
2. 2. 2010 21:04
neregistrovaný "misiak"
2. 2. 2010 15:19
3. 2. 2010 00:09
3. 2. 2010 00:32
3. 2. 2010 09:22
3. 2. 2010 14:30
neregistrovaný "kubiii"
3. 2. 2010 17:44
neregistrovaný "exctenar"
4. 2. 2010 18:57
2. 2. 2010 08:01
No, Škoda dobieha svet ...
Predsa len ten rachot pod kapotu auta strednej triedy nepatrí ...
Rozbalit vlákno
18
2. 2. 2010 08:15
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Dobieha, len mi nie je jasné, prečo až s takým meškaním...
2. 2. 2010 08:20
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Myslim ze je to jasne: VW umiestnil v ramci koncernu skodu na nizsie priecky, a tomu zodpoveda aj rychlost uvadzania technickych "noviniek". Skratka Passat stoji v koncerne vyssie ako Superb, preto dostal CR skor.

Okrem toho, skodovky sa aj tak predavaju dobre, nepotrebuju ich tlacit dakymi zachrannymi akciami, ako povedzme Seat. Kazdopadne novy superb, a stary PD-motor, to je jak past na oko. Zrejme si to konecne nieto v VW uvedomil...
2. 2. 2010 08:28
Re: No, Škoda dobieha svet ...
To je uplne normalni!

Dokonce i skoda poskytla vyvojarum skodu na potencialni testy pro elektomobil, jenze je tu jakasi vnitrni dohoda VW vs Skoda, ze Skoda nemuze prijit oficialne s elektomobilem ci hybridem drive nez po dvou letech, co takove technologie budou pro VW modely normalne na trhu!
neregistrovaný "Hooonza"
2. 2. 2010 08:49
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Aspoň to do škodovky přijde odladěné, ne jako v případě poddimenzovaných táhel stabilizátorů u Fábie první generace ;-) Tehdy dostala Škodovka jako první koncernová značka celé úplně nové malé auto. Polo a Ibiza následovaly později.

Ale co... Buď řvete, že to škodovka dostává pozdě, nebo řvete, že to dostali proto, aby se vychytaly dětské nemoci ;-)
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 09:10
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Nikto tu "neřve"...i toyota iba konštatoval stav, ktorý jednoducho platí (nie je už ani tak dôležité, s akým oneskorením)...prípad Fabie I bol výnimkou, ktorú jednoducho nešlo spraviť inak, Škoda potrebovala prísť s novým modelom, ktorý spraví hrubú čiaru za Favoritmi a Feliciami. Hrubo sa dá povedať, že potrebovali v tom čase okamžitú "revolúciu", inak by zaostávali za okolitým svetom a predávali by sa tak leda na našich (či postkomunistických) trhoch.
2. 2. 2010 09:34
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Zapomněl jsi ovšem, že tuhle roli u škodovky splnila především Octavie I a ne Fábie.

Je to přesně tak, jak píše Hooonza - nevím, proč pořád ten pocit ublíženosti a utiskování. Že tady třeba nepíšete, proč Yeti dostal tři nejšpičkovější benzínové motory (nejnověji 1,4 TSi) a do Tiguana se montuje jenom jeden....ta jedna čtyřka.
Avatar - iudex
2. 2. 2010 09:39
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Myslím, ze vacsina tu kvituje, ze Skoda dostáva moderné koncernové motory a ziadny pocit ukrivdenosti tu nie je. Ak niekto poznamená, ze ich Skoda v konkrétnom prípade dostáva s rocným oneskorením, je to konstatovanie faktu tými, ktorým Skodovka nie je úplne ukradnutá a radi by videli postup ako v prípade Yetiho aj pri iných modeloch. Tot vsjo.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 10:49
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Presne tak, použijem paralelu, ak si človek kúpi nové auto, tak sa na ňom ako prvý prevezie sám, ako majiteľ, i keď jeho brat má tiež záujem odskúšať ho ako prvý...neviem, čo je na tom na nepochopenie.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 10:29
Re: No, Škoda dobieha svet ...
O doťahovačky nemám záujem. Octavia I sa vyrábala zároveň s Feliciou, takže úlohu splnila i nesplnila, pokiaľ sa bavíme o triede malých automobilov (na ktorú Honza Fabiou poukázal), tak asi nie, i keď vlastne vnútorným priestorom príliš práve tej Felicii ani neodskočila (krom kufru)...toto bude zase niekým nepochopené a budem kameňovaný... Faktom je, že pre Octaviu I platí detto čo pre Fabiu I (dostala platformu Golfu IV zároveň s A3 takmer o rok skôr ako samotný "pôvodca" platformy, po ktorom je ľudovo pomenovaná) a bol to "revolučný" model automobilky v nižšej strednej triede. Ale ak sa buduje nové portfólio automobilky, tak to inak ani nejde. Minulosť by som preto nechal minulosťou a zaoberal sa hlavne prítomnosťou, v ktorej platí to, čo napísal toyota...a ak si všimneš, tak som v zátvorkách napísal i niečo o tom oneskorení. Jednoducho, pokiaľ sa v súčasnosti v rámci koncernu implemetuje do nových modelov nejaká technika (teraz bez ohľadu na triedy a kategórie), tak Škodovka ťahá za kratší koniec. Inými slovami sa do ich modelov dostáva až vtedy, keď je uspokojený dopyt po tejto technike v ostatných nových / východzích / či koncernom preferovaných modeloch koncernu. Rozoberať politiku automobilky v prípade Tiguanu, či Yetiho príliš nemienim. Pravdou však je, že 1,8 TSI a 1,2 TSI sa nedostali do Yetiho ako do prvého modelu koncernu. Jednoducho si zase odbili premiéru niekde inde, tak neviem, čo je na tom na nepochopenie...a o tom je práve reč. Ak sa tu niekto za každú cenu bije do pŕs, tak sú to "koncernisti", či "škodovkári", čo nie celkom chápem, zrejme je ten pocit ublíženosti a utlačovania na ich strane...jednoducho je treba prijať súčasnú realitu, ktorá je taká aká je a osobne mi to príde ako konštatovanie stavu a nie kritizovanie, čo mnohí z tebe podobných tak vnímajú.
Avatar - ryman
2. 2. 2010 17:20
Re: No, Škoda dobieha svet ...
octavia I mozna tak po upgradu v roce 2000...
2. 2. 2010 19:06
Re: No, Škoda dobieha svet ...
To si vzal kde?
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 08:27
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Nevyzerá to na oko dobre, no na druhú stranu je to i výhoda, Škodovke sa dostane technika po úvodnom vychytaní prípadných múch. Každá minca má dve strany.
Avatar - iudex
2. 2. 2010 08:39
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Ano, teoreticky by to tak malo byt. Avsak Skoda dostáva nové motory s cca. polrocným oneskorením, co je zase málo na reflexiu zákazníckych stazností a odstránenie systémových vád motora. Ak to nie je Japonec, ktorý jazdí rok v JPN predtým, nez ho uvedú do Európy, výhodu by som v tom nevidel.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 09:05
Re: No, Škoda dobieha svet ...
CR je v Passate už niečo vyše roka, takže v tomto prípade platí to, čo si napísal o tých Japoncoch...inak práve v prípade tých Japoncov to zvykne byť i dlhšia doba, lež príde tamojšia technika do Európy...v mnohých (i tunajších) ľuďoch to potom vyvoláva pocit, že Japonci za európskymi producentmi veľmi zaostávajú.
Avatar - dochtor
2. 2. 2010 09:23
Re: No, Škoda dobieha svet ...
...že dlhšia doba, :-) niektoré fajnovosti z Japonska sem neprídu vôbec.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 09:29
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Presne, to mi pri písaní príspevku tiež napadlo... ;-)
2. 2. 2010 10:50
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Japonci vraj jazdia doma 3-4 roky pred uvedením novinky do Európy.
3. 2. 2010 12:55
Re: No, Škoda dobieha svet ...
Takze po evrope jezdi o generaci starsi model?!
2. 2. 2010 08:14
Superb vs. Mondeo
:-) :-) :-) Prosím, vážení páni redaktori, kedy konečne bude možné diskutovať aj pod článkami v magazíne? :-) :-) :-)

Bodovo sú tieto dva vozy dosť natesno, jednoznačne lepšie ale test vyznieva pre Mondeo. Ako mínus sa mu počíta cena niektorých príplatkových prvkov, ale keď som spočítal ceny plus-mínus rovnakých výbav vrátane príplatkov, aj tak mi Mondeo vyšlo lacnejšie o 68.500,-Kč. Plus kultivovanejší motor, komfortnejší podvozok, širší interiér... V tomto prípade sa zdá, že Superb ťahá za kratší koniec.
Rozbalit vlákno
135
Avatar - iudex
2. 2. 2010 08:25
Re: Superb vs. Mondeo
Pridávam sa k hlasu za diskusiu pod testami. Uz sa to tu opakuje s pravidelnostou snehovej kalamity, avsak napriek príslubom stále nic.
BTW ten test by sa mohol stat miestom rekordne dlhej diskusie; okrem faktu, ze tieto dve autá pozná osobne kopa ludí, ide v sirsom pláne o súboj Skoda vs. Ford, resp. Skoda vs. celý svet, a to by boli flamewars >:-[]
Inak ja by som viac zdoraznil kvalitu materiálov a vypracovania Superbu, Mondeo v tomto úplne nestíha. Ostatne je to velmi obdobné ako pri súboji Focus vs. Octavia, presne tie isté pozitíva a nevýhody Skody i Fordu, len v inej triede (kufor a jeho objem na strane Skody, nominálne cca. 100 l naviac, v praxi ale rozdiel zanedbatelný; obdobne kvalita interiéru jednoznacne na strane Skody, jeho sírka naopak na strane Fordu, podvozok komfortnejsí a istejsí u Fordu atd. atd.). Proste bolo by sa o com bavit; tak este raz apel na redakciu.
2. 2. 2010 08:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
2. 2. 2010 11:48
Re: Superb vs. Mondeo
Mondeo má oproti superbu tragický interiér, bohužel. :no:
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 11:59
Re: Superb vs. Mondeo
To ale nutne nemusí znamenať, že ho niekto neocení viac ako ten v Superbe. Je to subjektívne... Osobne sa mi nepáčia oba, i keď ten v Škodovke sa tvári solídnejšie, ale zdanie môže niekedy klamať a hlavne môžu prevážiť iné kvality, ktoré sú u oboch áut rozdelené v iných smeroch. Ten má lepšie to a ten zase ono. Nič to nemení na fakte, že Superb bude minimálne v ČR najpredávanejší.
2. 2. 2010 12:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 13:38
Re: Superb vs. Mondeo
Napudrovaná bída? Popravdě co ti na Superbu příjde natolik bídného?
2. 2. 2010 13:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 14:01
Re: Superb vs. Mondeo
Jo? Sakra,takže je to konkurent Dacie Logan MCV nebo Fordu Focus Combi? Pěkné.

No a teď konkrétně, co je tak zaostalého na autě? Motor? Brzdy? Náhon? Řízení? Interiér? Odhlučnění? Palubní elektronika?
2. 2. 2010 14:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 15:24
Re: Superb vs. Mondeo
Díky za radu, takže už je jasné proč ti, co jezdí MCV jezdí MCV a ne Superbem
neregistrovaný "pitrss"
3. 2. 2010 19:19
Re: Superb vs. Mondeo
ta jedna velká bída je ale bohudík Ford!
ford C max 1,6 TDCi, 3,5 roku starý, najeto 124t km - odešlo turbo i motor, turbo vybralo všechen olej z motoru, dle sdělení aut. servisu je to u tohoto motoru téměř přavidlem!!! Dveře shnilé, interiér drnčí, náprava klepe. Jedním slovem HRŮZA!!!
Avatar - Katikakus
3. 2. 2010 20:29
Re: Superb vs. Mondeo
Octavia Combi 1,9 TDI, 3,5 roku stara, najeto 124t km - odešlo turbo i motor, turbo vybralo všechen olej z motoru, dle sdělení aut. servisu je to u tohoto motoru téměř přavidlem!!! Dveře shnilé, interiér drnčí, náprava klepe. Jedním slovem HRŮZA!!!

Vypovidaci hodnota je uplne stejna, aneb papir/interenet snese vsechno.
4. 2. 2010 14:46
Re: Superb vs. Mondeo
Prosím, prosím, řekni co je na interieru v mondeu tragického?
Avatar - white label
4. 2. 2010 15:26
Re: Superb vs. Mondeo
Přímo tragického nic, ale je to "disciplína", kde třeba zrovna na Superb znatelně ztrácí, podobně jako naopak Superb ztrácí na Mondeo vnitřní šířkou na zadních sedadlech, což lze např. při třech osobách vzadu poznat i prakticky...
4. 2. 2010 15:40
Re: Superb vs. Mondeo
Ano takhle podané to má logiku mondeo mám a interier mi příjde praktický neni asi plný těch nejkvalitnějších materiálu pravda ale já se na auta dívam asi spíš pohledem amerického zákazníka jelikož jsem i ameriky měl a nikdy mě neurazily i když zhýčkaným evropanům by kvalita plastu přišla eklhaft na druhé straně jsem ocenil všechny ovladače ve výborném dosahu a jednoduchost jejich ovládáni a to mi vyhovuje i v mondeu.Jinak jak píšu na novinkách na MACZ absolvoval jsem s mondeem cestu kdy jsm od půlky neděle do uterního večera najel 4354Km a je to snad první auto v mém životě kde jsem si při dálkovce neměl na co stěžovat a že to umím skvěle v jiných autech dokážu nadávat na blbě umistěne pedály otlčenou nohu o středový sloupek či na spínač čehokoliv špatně umistěnz mimo dosah a tady kupodivu nic , už chápu proč Clarkson, May i Hammond se shodli na tom že miluji mondeo a subaru. ;-)
2. 2. 2010 10:55
Re: Superb vs. Mondeo
Asi kričíme moc potichu. ;-)

Na Mondeu môže trochu mrzieť pomerne plochý kufor, avšak na bežnú batožinu je jeho objem až-až. Inak mi je ten voz sympatickejší ako Superb, hoci tak veľké kravy už nemusím.
Cenovo je to dosť prekvapenie, nečakal by som taký rozdiel v neprospech Škody.

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 13:41
Re: Superb vs. Mondeo
Já bych s tím kufrem právě byl na straně Mondea. Pokud jsem to rozluštil ten test a fotogalerii naprosto správně, tak Mondeo má například nakládací hranu zároveň s dnem kufru, což je velké plus. Už jen z praktických důvodů - dá se tam věci nakládat posunem, můžeš si sednout na okraj kufru třeba na odpočívadle na dálnici... atd. Někdy je i ten papírově menší kufr, hlavně v kombi, kdy není problém nakládat nad roletu, lepší než papírově větší. Vím o čem mluvím ;-)
2. 2. 2010 15:04
Re: Superb vs. Mondeo
Môže byť, mne sa na novom Scenicu nepáči, že už nemá skoro rovný vstup do kufra ako predchádzajúci model, ale je tam hrana.

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
2. 2. 2010 08:31
Re: Superb vs. Mondeo
Tiez som si to spocital, a mne vyslo mondeo 834900 a superb 932640. Pripocital som ale k zakladnej cene len tu priplatkovu vybavu, ktora je podla tabulky v clanku k dispozicii pre obe auta (t.j. pre superb som neratal otvaranie piatych dveri elektricky ked mondeo to vobec nema, a pre mondeo napr. adaptivny tempomat, kedze superb ma len klasicky).

Rozdiel ~100 litrov je kazdopadne dost vela! Ked k tomu priratam predsa len lepsi motor, bral by som mondeo...
2. 2. 2010 08:41
Re: Superb vs. Mondeo
Ja jsem taky pro diskuzi...uz kvuli chybam v clanku..autor uvadi u Mondea, ze velky barevny display kezi kruhovymi pristroji je sice hezky...ale ze stoji 62000 s navigaci a dvd. Coz neni pravda..ten display conver+ je ve standartu jak v titanku tak v onom enterprise. A ano za velkou navigaci s dvd blue tooth atd se priplaci 62tis (coz je hodne) ale at se nemichaji dve veci do jednoho.
2. 2. 2010 09:26
Re: Superb vs. Mondeo
ono uprimne, ja by som bral radsej mondeo aj keby stalo rovnako ako superb. Viac by u mna zavazil predsa len lepsi motor (testovany superb je este s TDI-PD) a trochu viac miesta pre cestujucich. Tomu rozdielu v cene som ani nechcel verit, pocital som to pre istotu tri krat...

Co ma ale doslova sokovalo je rozdiel v nosnosti: superb 563kg, mondeo 760kg! Neuveritelne, a to je este Mondeo navyse aj lahsie. Naco je potom Superbu taky obrovsky kufor, ked nosnostou zaostava o 200 kil? Aby tam clovek mohol vozit futbalove lopty?
2. 2. 2010 09:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
2. 2. 2010 09:56
Re: Superb vs. Mondeo
Ono v pripade techto dvou aut opravdu neni moc o cem uvazovat. Pokud si clovek o vikendu neprivydelava stehovanim lednicek, tak je Mondeo mnohem lepsi volba nez Superb.
Ta nosnost ukazuje nesmyslnost obrovskeho kufru, ktery clovek ani nema sanci vyuzit.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 13:46
Re: Superb vs. Mondeo
Pokud jsem dobře četl, tak délka kufru je u obou stejná, takže já bych ledničky stěhoval raději v Mondeu, kde je nakládací hrana rovná s dnem kufru, akže lednici bys nemusel ani složitě vyzvedávat. ;-)
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 14:01
Re: Superb vs. Mondeo
V Superbe navyše vzniká úrovňový rozdiel i sklopením zadných sedadiel, ale súdruhovia majú myslím možnosť dvojitého dna i v Škodovke, takže to dorovnáš, len sa zase stráca tá "marketingová výhoda" v podobe litrov, že áno (a potom "miluj své litry")...tam niekde bude pes zakopaný. Tie náhradné riešenia sa vždy musia niekde prejaviť. Natiahneme platformu pochádzajúcu z Golfu a dopracujeme sa na veľký priestor na zadných sedadlách, avšak zostávame na menšej vnútornej šírke a omedzenej užitočnej hmotnosti. A tak je to aj s tými litrami v kufri, sú tam, ale sú horšie využiteľné...
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 14:05
Re: Superb vs. Mondeo
No nejsem si jist, jetli Superb stojí na platformě zrovinka Golfa.

A ano, ta mezipodlážka je dobrý fígl, stejně jako dát do auta jen lepící sadu. Nechce se mi to hledat, ale dá se do Superba dát plnohodnotné náhradní kolo místo lepící sady? Totéž jde i pro Mondeo? Nikdy jsem totiž nebyl zastáncem dojezdovem, i když je to jen menší zlo proti lepící sadě, která s roztrženou pneumatikou bude k ničemu.
2. 2. 2010 14:25
Re: Superb vs. Mondeo
Chlapci, chlapci. Udělejte si jasno v pojmech platforma, podvozek a případně modularita.

Superb stojí na platformě PQ46/B6
Golf, Octavia atd zase na PQ35/A5

:-!
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 14:31
Re: Superb vs. Mondeo
Nikto tu netvrdí, že Superb stojí na platforme Golfu, zároveň však nikto netvrdí, že zdieľa platformu Passatu, čo by sa vlastne, logicky, očakávalo.
2. 2. 2010 14:33
Re: Superb vs. Mondeo
Sdílí.

EDIT: Nikdo netrvdí to, nikdo ani ono, vlastně nikdo nic netvrdí, takže se v podstatě bavíte o houně.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 14:51
Re: Superb vs. Mondeo
Ak si prečítaš môj príspevok nižšie, ktorý som písal v čase, kým si sem vložil to svoje "houno", tak zistíš, že píšem o modifikovanej platforme z Golfu. V tomto sa orientuje ťažšie, pretože automobilka to zahmlieva. Môj zdroj hovorí toto: Prvá generácia spočívala na predĺženej platforme VW Passat, druhá generácia Superbu bola postavená na predĺženej platforme modelu Golf/Octavia II.
2. 2. 2010 15:00
Re: Superb vs. Mondeo
Proto taky už od prvního příspěvku píšu, že si máte oba udělat pořádek ve slovech platforma, podvozek a modularita.
Z toho co vidím, nechápeš (opět) význam slova. Ale to nechápou i někteří novináři, od kterých očividně opisuješ.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 15:18
Re: Superb vs. Mondeo
Toto je to tvoje typické vŕtanie. Nikde nepletiem pojmy podvozok a modularita...vo všetkých príspevkoch píšem o platforme a informácie, ktoré sa dostali do uší mne, hovoria o tom, že je to tak ako som napísal. Ty tvrdíš opak, ktorý som dovtedy logicky odvodzoval i ja. Takže nikto tu netvrdí, že Superb jazdí na podvozku Golfu a tiež nikto netvrdí, že stojí na podvozku Passata. Nemienim sa o tom prieť.
2. 2. 2010 15:26
Re: Superb vs. Mondeo
Jenže to co ty nechápeš a motáš dohromady už od prvního příspěvku, je, že podvozek je technicky vzato něco jiného než platforma.

Tedy speciálně pro tebe (a Ronaulta) zjednodušeně píšu:
Platforma ukazuje velikost auta. Podvozek ukazuje konkrétní shodné podvozkové celky.
Modularita značí zaměnitelnost/roubovatelnost konstrukčních celků.
Stojí li auto na shodném podvozku, jde prakticky o jinou karoserii na stejném podvozku - dílech. Stojí li auto na stejné platformě, neznamená to, že musí mít stejný i podvozek. Ještě k tomu, když je uvedeno, že platforma je modulární. Snad máš už jasno. :-!
2. 2. 2010 19:19
Re: Superb vs. Mondeo
Superb II (jestli se bavíte o II) nestojí čistě na PQ46. Podvozek (lze-li to tak pro zjednodušení nazvat) je z PQ35.
2. 2. 2010 22:40
Re: Superb vs. Mondeo
Opět si pleteš pojem podvozek a platforma. S2 má platformu PQ 46 a používá díly podvozku z Golfu, ale ne jeho platformu!
3. 2. 2010 22:16
Re: Superb vs. Mondeo
Ono platforma je dost široký pojem. Pokavaď ho omezíme jen na díly spodku auta je superb II postaven ma platformě PQ35+PQ46. Zjednodušeně je to předek a zadek golfa a střed z passatu. Pokavaď se zaměříme na slovo platforma tak jak je chápán ve VW je superb II postaven na základě platformy PQ35.
4. 2. 2010 10:35
Re: Superb vs. Mondeo
Platforma ale nedefinuje použité podvozkové díly, ale pouze velikost.

Viz má reakce na Plautuse v označení platformy Audi A8 a VW Phaetona, které jsou číselně stejné, ale fyzicky má audi hliníkový ASF a Phaeton obyčejnou ocel.

Ano, platforma je dosti široký pojem, proto je nutné upřesnit, co je u VW chápáno pod pojmem platforma a co podvozek a jeho díly.
VW ale již stejně začal od pojmu platforma ustupovat a nastolil svůj nový pojem, který situaci vystihuje znatelně lépe.
Tím je architektura "Modular Transverse Component Systems", kde je definováno vše odděleně. Tedy kde jaký díl má svůj původ. Obecně se to začalo označovat jako Modulární koncepce u VW konkrétně MQB.
5. 2. 2010 17:38
Re: Superb vs. Mondeo
Platforma není otázkou velikosti, ale použitých platformových dílů a z toho vychází že Superb II je PQ35+PQ46, rozhodně ne PQ46. Příklad Phaetonu a A8 ukazuje to že slovo platforma není jen podvozek potažmo podlaha. MQB je zatím alespoň pro mě velkou záhadou.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 14:28
Re: Superb vs. Mondeo
Nenapísal som, že stojí na platforme Golfu, ale zároveň som tiež žil v omyle, že Superb zdieľa upravenú platformu z Passatu. Pravda je taká, že stojí na modifikovanej platforme Golfu, je to akýsi "kríženec" platforiem a potom samozrejme vznikajú kompromisy. Netvrdím, že dôsledkom toho je nerovná podlaha kufru, to je rozhodnutie práve kvôli tým litrom, ktoré sa dá odbúrať práve dvojitou podlahou za príplatok, ale vnútorná šírka auta sa natiahnuť nedá...osobne sa zase prikláňam trebárs aj k dojazdovému kolesu pred lepiacou sadou, aj keď výrobcovia práve kvôli litrom v kufri a tiež váhe od neho upúšťajú. V prípade Mondea existuje možnosť ako lepiacej sady, tak i dojazdového alebo plnohodnotného rezervného kolesa. A samozrejme sa to prejavuje na objeme kufru: 550 l s lepiacou sadou, 535 l s dojazdovým kolesom a 493 l s plnohodnotným náhradným kolesom. Sú to hodnoty prislúchajúce verzii sedan. A aj preto som písal, že sa prikláňam skôr k dojazdovke, kde tá strata objemu kufru oproti lepiacej sade nie je vôbec výrazná a človek má akú takú istotu, že nikde nezostane visieť.
2. 2. 2010 14:33
Re: Superb vs. Mondeo
Superb 2 má stejnou platformu jako Passat a Passat CC, tedy PQ46. :-!
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 14:49
Re: Superb vs. Mondeo
Môžeš uviesť zdroj? Pretože to isté som si myslel donedávna i ja.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 15:05
Re: Superb vs. Mondeo
Príliš široký pojem, pod tým, čo si napísal, si kľudne predstavím i regionálneho predajcu, ktorý Superb potrebuje predať.
2. 2. 2010 15:12
Re: Superb vs. Mondeo
Zkus použít internet. Když už u něho sedíš. :-!
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 15:21
Re: Superb vs. Mondeo
Aha, takže VW Group rovná sa wikipedia?! To som nevedel, áno, tam sa uvádza to, že Superb je na platforme B6/PQ46 (3T...). 8-s
2. 2. 2010 15:28
Re: Superb vs. Mondeo
Pokud si to našel na wikině, tak si to tam nastuduj, Není to jedinný zdroj těchto informací. :-!
Avatar - Ricardo
2. 2. 2010 16:16
Re: Superb vs. Mondeo
A platforma PQ46 je upravenou PQ35 z Golfu, takže pravda je na straně Plautuse a i ty to vlastn potrvzuješ >:D
2. 2. 2010 16:20
Re: Superb vs. Mondeo
Od začátku tu upozorňuji, že si pletou pojmy jako platforma a podvozek.

PQ46 je jiná než PQ35 a já to vím.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 16:25
Re: Superb vs. Mondeo
Nezlob se na mě, ale jako první s podvozkem jsi přišel do diskze až ty, Plautus od začátku píše o platformě. Jiná ano, ale v čem...
2. 2. 2010 16:27
Re: Superb vs. Mondeo
Přišel, protože sem motáte Golfa, se kterým má Superb společné podvozkové díly, ale nikoli platformu.

Jiná je třeba, světe div se, ve své velikosti.
Avatar - Ricardo
2. 2. 2010 16:32
Re: Superb vs. Mondeo
Ano, třeba změnu velikosti, odpovídající jiným dimenzím Golfu a Passatu, jsem měl mimo jiné na mysli, když jsem napsal, že PQ46 je "upravená" PQ35
2. 2. 2010 16:45
Re: Superb vs. Mondeo
Asi si málo četl to, co jsem již napsal dříve.

Nová PQ46 je modulární, aby se na ní daly naroubovat podvozkové díly nejen z Golfu. Ale není to jen zvětšená PQ35. Obdobné má pouze části, na které se roubují ony shodné díly. Logicky, aby šly použít.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 16:36
Re: Superb vs. Mondeo
Takže jde vlastně jen o to, že se z nás snažíš udělat blbouny pouhým slovíčkařením, což se opět dle nás nepodařilo, dle tebe podařilo. Nihil novum sub sole.

Takže shrnuto. Platforma má jiný název, ale sdílí mnoho podvozkových dílů a i jiných částí vozu, ale hlavní rozdíl je jen ve velikosti. Čili vlastně v prohlášení, že Superb stojí na zvětšení platformě Golfa odporuje jen to, že tě to uráží.

Chápu to správně nebo opět špatně?
Avatar - Ricardo
2. 2. 2010 16:38
Re: Superb vs. Mondeo
>:D :yes: :yes:
2. 2. 2010 16:52
Re: Superb vs. Mondeo
Já jsem přesný, a nezlehčuji, zde pro mne jasné rozdíly.

Opět píšu, platforma, pokud je modulární, může sdílet různé díly, ne jen ty z mnešího modelu.

Hlavní rozdíl je ten, že to není jen zvětšená PQ35, je konstrukčně jiná, aby mohla nést větší a težší auto.

Pro vás zřejmě nepodstatný rozdíl. Vy se řídíte tím, že když to má díly z Golfu, tak je v podstatě stejná. A já říkám - ne, není.
Avatar - ryman
2. 2. 2010 17:47
Re: Superb vs. Mondeo
no ale tos tu mohl sám cele zeširoka rozepsat a neprezentovat to takovým jelitovým způsobem.. polovina diskuze je o ničem jenom proto, že jsi nebyl schopný hned na začátku vysvětlit co víš a uvést věci na pravou míru... někdy je lepší jít na věc bez zbytečných předsudků a bez snahy za každou cenu se dělat chytřejší před ostatníma... ach jo
Avatar - Ricardo
2. 2. 2010 16:29
Re: Superb vs. Mondeo
Ano není totožná (proč by pak u jedné značky měla dvě různá označení?), ale taky není úplně jiná. PQ46 je prostě upravenou, především zvětšenou variací na PQ35
2. 2. 2010 16:29
Re: Superb vs. Mondeo
Ano, tos mi nenapsal nic nového.
Avatar - Ricardo
2. 2. 2010 16:34
Re: Superb vs. Mondeo
No a tak proč se hádáš, že Superb není konstrukčně odvozený od Golfu? >:D
2. 2. 2010 16:36
Re: Superb vs. Mondeo
To v podstatě můžeš tvrdit, že Golf je zase odovzen od Pola a to zase od Foxe. A potom dojdeš k tomu, že Superb je vlastně jenom větší Fox. :-O
2. 2. 2010 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 22:18
Re: Superb vs. Mondeo
Nemám slov 8-s
Človek by si myslel, že sa bavíme o platformách, na ktorých sa stavajú automobily, a pritom narazí na tvrdú ("natvrdlú"?!) platformu z radov tunajších tiežprispievateľov. ;-\
2. 2. 2010 22:49
Re: Superb vs. Mondeo
Pro tebe naposledy.

Platforma je VELIKOST.

S2, Passat a Passat CC má stejnou platformu (velikost) a tedy PQ46.

Abych ti ještě dekódoval to označení: Jedná se o Passenger car platform, Quer - příčně uložený motor, 4 - velikost platformy, 6 - vývojová generace platformy.
Avatar - Plautus
3. 2. 2010 08:15
Re: Superb vs. Mondeo
Tú "veľkosť" veľkými písmenami si si mohol odpustiť. Urobil si zo seba ešte väčšieho blba. Platforma je plošina /základňa/, v tomto prípade na stavbu auta. Tým, že si mi popísal, čo ktorá časť kódového označenia znamená, si mi nepovedal nič nové...toto mám naštudované snáď ešte skôr ako si GTI zabezpečil domov internet. Wikipédiu (ten tvoj VW Group zdroj!) som objavil tiež už dávno, svete div sa, ale neberiem ju ako 100% zaručený zdroj informácií v každom prípade a za každých okolností. Problém je v tom, že označovanie platforiem je trošku zavádzajúce a nehovorí v skutočnosti nič o tom, z akých komponentov je vyskladaná. To je práve tá modularita koncernových platforiem, ďalší pojem, ktorý si sem ako veľký macher zaviedol. Takže áno, časť kódu, tak ako si uviedol, hovorí i o veľkosti, ale samotná platforma nie je veľkosť. Ten, kto tu má problémy s pojmami si jednoznačne ty, a týmto svojím príspevkom si to len potvrdil.
3. 2. 2010 11:13
Re: Superb vs. Mondeo
>:D
Nesmysly a zase nesmysly.

Napíšu ti to ještě jednou a zkusím to fakt tak, abys to pochopil i ty.

Platforma je pouze označení velikosti, které ale rozhodně nedefinuje díly, z kterých je poskládaná. Jasný příklad. Audi A8 je postaveno na platformě PL64, stejně jako třeba VW Phaeton.
Leč Á osmička je kompletně hliníková, používající ASF (Audi Space Frame) a je tedy konstrukčně (fyzicky)naprosto jiná kvůli vlastnostem hliníku, než PL64 (ta stejná platforma), kterou používá ocelový Phaeton. :-!
2. 2. 2010 22:20
Re: Superb vs. Mondeo
Sorry, kámo, z tohto je jednoznačne jasné, že o konštrukcii áut a o ich platformách vieš hojno...

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
2. 2. 2010 22:42
Re: Superb vs. Mondeo
Mě je jasné a to dosti dlouho, že vy pánové, víte absolutně kulový.

Nepleťte si pojem platforma a podvozek. Už nevím, jak to mám napsat.

Jestli nevíš, co to je platforma, tak to slovo nepoužívej a místo něj dosaď "velikost".

:-!
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 22:45
Re: Superb vs. Mondeo
Já to říkám furt, že jdme podle tebe všichni blbouni, včetně konstruktérů jako Klaudius.

Ty si představuješ platformu jako by to montovali u Forda model T... ale představ si, že nějakých 50 let už existuje samonosná karoserie, ty podvozku.
2. 2. 2010 22:53
Re: Superb vs. Mondeo
Jestli je Klaudius konstruktér, tak to se asi potrhám smíchy. Člověk, který ještě nedávno nevěděl v jakých jednotkách se uvádí moment síly, toho o konstrukci opravdu musí vědět .... "hodně".

PS: Opět nevíš co to je platforma a co podvozek. Použití jiné platformy nevylučuje použití podvozkových skupin z menšího/většího modelu.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 22:58
Re: Superb vs. Mondeo
Tak mi povedzte Kefalín co si přesně představuješ (soupis dílů) pod pojmem platforma a podvozek. Pouč nás. A nebraň se tomu, rád si tě poslechnu. Zatím je to jen pouhé trucovité dupání, že Superb je na zvětšené platformě Golfu.
2. 2. 2010 23:04
Re: Superb vs. Mondeo
Ty seš fakt zabedněnej hlupák.

PLATFORMA JE VELIKOST. NIKOLI SOUPIS DÍLŮ!!!

Soupis dílů může mít akorát tak fyzický podvozek. Který má S2 v podstatných partiích skutečně společný s Golfem potažmo Passatem.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 23:10
Re: Superb vs. Mondeo
Dobrá, BMW 5, 5GT a 7 mají téměř shodnou platfotmu, ale rozvor, rochod vpředu i vzadu mají rozdílný. Jak to, že t má jiné rozměry a tudíž i velikost (doufám, že mi zde nezačneš vykládat, že velikost a rozměr spolu nesouvisí) a platforma je stejná.

Jak to, že Megane Combi a hatch a i Fluence stojí na shodné podvozkové platformě, ale rozvory mají jiné? Nemluvě o délkách.

Chlape, blba tu ze sebe díky wikipedii děláš maximálně ty a to už druhý den po sobě. :no:
2. 2. 2010 23:16
Re: Superb vs. Mondeo
Prezentuji tu označení automobilky VW a to, jak je označení obecně plánováno a vnímáno. Na wikipedii se vykašli a zkus to pohledat taky někde jinde, jsi li toho spchopen.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 23:21
Re: Superb vs. Mondeo
Takže znáš jen dvě označení platforem koncernu VW a že "jedna je pro větší auta a druhá pro menší auta"... a tím to hasne? Děkuji. To mi stačí.
2. 2. 2010 23:32
Re: Superb vs. Mondeo
Koncern VW má platforem několik (PL/PQ22; PQ25; PQ35; PQ46, poté řadu PL pro Audi, Bentely) Občas se používá jednoduché označení dle segmentů A,B,C,D,T,LT... zde se píše o dvou, takže sem ty ostatní logicky nemotám a nedělám VÁM v tom ještě větší guláš, než máte teď.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 23:37
Re: Superb vs. Mondeo
Koukám, že jsi velký fanda a že jsi se ty PR materiál dokonale našprtal :yes:
2. 2. 2010 23:38
Re: Superb vs. Mondeo
Když si něco přečtu, tak si to bohužel/bohudík pamatuju. :-!

PS: Nejedná se o PR, ale o interní označení.
Avatar - Plautus
3. 2. 2010 08:20
Re: Superb vs. Mondeo
V tvojom prípade je opakovanie matkou hlúposti. Žiaľbohu...už-už som ťa takmer začal považovať za normálneho, ale je to márne...
2. 2. 2010 22:59
Re: Superb vs. Mondeo
Tak to mi musíš pripomenúť. ;-)
Mimochodom, netrhaj sa, ani smiechom nie, bez teba by tu bola nuda.

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
2. 2. 2010 23:01
Re: Superb vs. Mondeo
Pamatuji si to velmi dobře, jako spoustu jiných věcí. Bylo to v době, když si psal opravdu dětské příspěvky, jak obsahem, tak gramatikou. Pár let zpátky.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 23:05
Re: Superb vs. Mondeo
Na to, že tady obšťastňuješ naše diskuze rok, tak si pamatuješ příspěvky z více jak několika let. >:-[]
2. 2. 2010 23:06
Re: Superb vs. Mondeo
Bla bla bla...

Máš velmi krátkou paměť vzpomeň si, kdy se zavedla povinná registrace pro přispívání.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 23:12
Re: Superb vs. Mondeo
Anonymy jsem nikdy nečetl, koukám, že ani registrace to nedokázala kvalitně profiltrovat.

Kolik máš aktuálně tep? TO jen pro monitoring kdy ti zavolat sanitku.
2. 2. 2010 23:17
Re: Superb vs. Mondeo
Truhlíci jako jste vy, jsou mi u zadku. Velmi dobře se bavím nad vaší zabedněností. Fajn den. Vědět, že hlupáků, kteří vystavují na odiv svou omezenst, stále neubývá. >:D
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 23:27
Re: Superb vs. Mondeo
Další příklad toho, že o autech víš jen obecné povídačky. Viz citace: "je označení obecně a vnímáno" Diskuzi o autech si pleteš s bojištěm a hospodskou hádkou, kde musíš dát jasně najevo, jak jsou všichni kolem hloupí a že ty máš za každou cenu pravdu. Popravdě tě tady opravili 3 lidé a nesouhlasí s tebou. Minimálně dva znám osobně a ti o téhle problematice ví více než ty, kecálek. Ale klidně se tu ztrapňuj dále, nemá smysl diskuze na téma urážek a vulgárnosti, kterou tu dnes opět předvádíš.

Až zde zase budeš luvit o svém briskním humoru a inteligentních příspěvcích, tak si vzpomeň na tohle.
2. 2. 2010 23:33
Re: Superb vs. Mondeo
>:D
Tak to sou fakt odborníci.
>:D
Avatar - Plautus
3. 2. 2010 08:23
Re: Superb vs. Mondeo
To, čo si predviedol ty, to tvoje objasnenie, pochádzajúce práve z wikipédie, nehovorí o ničom inom, len o tom, že si tiež "odborník na slovo vzatý".
3. 2. 2010 11:05
Re: Superb vs. Mondeo
Wikipedií si tady začal šermovat ty, tak se to nesnaž hodit na mě. :-!

Já jsem čerpal z Volkswagen Group corporate website. A taky jsem ti to napsal.
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2010 17:25
Re: Superb vs. Mondeo
ano,ano,ano,ano,anoano,ano ne.ne.ne.ne qwerqwertzuioplkjhgfdsayxcvbnm1236547896…
Avatar - Plautus
3. 2. 2010 08:20
Re: Jossalito
V tvojom prípade je opakovanie matkou hlúposti. Žiaľbohu...už-už som ťa takmer začal považovať za normálneho, ale je to márne...
2. 2. 2010 22:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 2. 2010 22:50
Re: Jossalito
Jasně, ty Superbální Logane MCV. :-!
Avatar - iudex
2. 2. 2010 14:49
Re: Jossalito
Súhlas, tak to mám ja i vo svojom aute (iný objem sa uvádza s tyre-fitom, iný s dojazdovkou a najmensí s plnohodnotnou rezervou). Skoda myslím udáva objem ako pri tyre-fite a vrátane priestoru pod dvojitým dnom, preto nominálne konkurenciu valcuje. Realita je potom taká, ze clovek ocakáva nieco podstatne vacsie nez je realita (dobrý príklad toho je Yeti s jeho 410 litrami, kde vsak kufor na pohlad vyzerá ako vo Fabii).
Avatar - Ricardo
2. 2. 2010 16:14
Re: Jossalito
Ano, stojí. Platforma Passatu PQ46 (+ Passat CC, Superb) je zvětšenou variantou PQ35 z Golfu a spol.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 16:20
Re: Jossalito
Děkuji, je dobré i v těchto těžkých dnech vědět na čí informace se dá spolehnout
>:D
2. 2. 2010 10:01
Re: Jossalito
Ten test nějak rychle zmizel z hlavní stránky, co to, co to, že by zasáhla vyšší moc koncernu?? :-| :-|
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 13:47
Re: Jossalito
Nebuď paranoidní jak Hugo Chaves! Ten test tam je, jen se při každé aktualizaci mění nejnovější testy
4. 2. 2010 14:56
Re: Jossalito
Jinak titanko se liší od ghie tim že ghia convers+ nemá a cena je rozdílna přesně o tu sumu co stojí convers+ aspoň když jsem já kupoval mondeo tak to tak bylo.
Avatar - iudex
2. 2. 2010 08:43
Re: Jossalito
Presne tak. Za 100k clovek Fordu nejaké tie pehy krásy odpustí. Obdobne to je i o triedu nizsie, pri Focuse vs. Octavia, kde je Focus pri zrovnatelnej výbave znacne lacnejsí.
2. 2. 2010 09:28
Re: Jossalito
Tam je problem v tom, ze Skodovka nastavila velmi atraktivne ceny len pre modely Octavia-liftback. Pre kombik nie. Preto v podobnom teste kombikov (focus vs octavia) bol tiez velky rozdiel v cene, tusim ze este viac ako 100 tisic...
2. 2. 2010 09:26
Re: Jossalito
Jeden spocital rozdil v cene 68tis., druhy 100tis., kdo da vic? Co 200tis., hlasi se nekdo? >:D
2. 2. 2010 10:07
Re: Jossalito
Uviedol som, ze som pocital priplatkovu vybavu len tu, ktoru maju obe auta k dispozicii. Nebudem predsa ratat do ceny mondea adaptivny tempomat za ~30 litrov, ked superb taky vobec nema v ponuke, a oba vozy maju klasicky tempomat v serii. Snazme sa predsa porovnavat ako-tak ekvivalentnu vybavu...
Avatar - Katikakus
2. 2. 2010 10:09
Re: Jossalito
Nech tak, napsal jsi to jasne - prumerne inteligentni clovek to pochopi po prvnim precteni.
Mikesh s Beranem patri k tem, kteri nechteji nebo nemaji na to pochopit.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 10:53
Re: Jossalito
:yes: Inak povedané, patria medzi tých, čo kupujú autá "GTI-ho" a tiež včera "jazvom" polopate vyloženým spôsobom. Ale až dneska som pochopil, že oni tie autá vlastne licitujú. "Kto dá viac?" >:-[]
2. 2. 2010 12:34
Re: Jossalito
Koukam ze jsem nekterym anti-VW fanatikum slapnul na kuri oko... :-)
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 12:41
Re: Jossalito
"Koukám", že si to VW fanatici pokaždé myslia... :-)
A nielen to, oni majú potrebu na to neustále upozorňovať. Cháp to iba tak, že som nadviazal na srandy šéfa vášho fan(atik)klubu, jazvu a dnes tú tvoju.
P.S. Bodaj by si bol taký VW fanatik ako som ja "anti-VW fanatik". Ale to by bola pre teba zrejme nuda. ;-)
Avatar - Katikakus
2. 2. 2010 10:07
Re: Jossalito
Co jsi na tom nepochopil? Kazdy pocital malinko jinak - podle svych priorit, co se vybavy tyce a hlavne srovnatelne polozky.
To, ze se pak kazdy dopracoval k jine celkove cene nic nemeni na faktu, ze Superb je vyrazne drazzi nez lepsi Mondeo.
2. 2. 2010 13:05
Re: Jossalito
Levnejsi ano, lepsi nikoliv. Nezamenuj osobni dojmy s fakty.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 13:26
Re: Jossalito
"Prepáč", že opomíname fakt, že na "fakty" tu máš © a ® iba ty a ešte snáď dvaja, či traja kolegovia. No a teraz sa dokonca týmito písmenkami môže pýšiť i Superb v prípade označenia dieselovej motorizácie. To už sa mu žiadny konkurent nevyrovná, aj keď CR používajú už roky, tak na Supíka sa nechytajú ani náhodou. Dík, že si nám to prišiel oznámiť.
2. 2. 2010 13:42
Re: Jossalito
On nepsal nic o motoru, psal jen ze je lepsi. Mozna kdyz nad tim budes vice premyslet nebudes muset psat tak blbe prispevky jako tedka :-!
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 13:50
Re: Jossalito
Mikeshi, už jsis ulevil? Mluvíš v práci taky takhle se svým šéfem? Nebo ve škole s paní učitelkou?
2. 2. 2010 14:39
Re: Jossalito
Ja si neulevoval, to vypada uplne jinak :-) Proc te zajima jak mluvim s sefem nebo ucitelkou? Mas pocit ze je Plautus sef nebo ucitelka?! :-)
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 15:28
Re: Jossalito
Rozhodně by ti Plautus toho šéfa nebo nejlépe učitele mohl dělat.
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 13:51
Re: Jossalito
Hlavne tá tvoja "voda" (mám na mysli tú "myšlénku") stála pevne na pozemských základoch. Keď budeš schopný rozmýšľať v širších súvislostiach, možno pochopíš ešte veľa vecí.
2. 2. 2010 14:45
Re: Jossalito
Typicka Plautusovska "neodpoved" :-)
Avatar - Katikakus
2. 2. 2010 14:50
Re: Jossalito
Ty jsi asi ten test na hlavni necetl, vid? Nebo jsi ho cetl a opet nepochopil?
3. 2. 2010 12:47
Re: Jossalito
Ja jsem ho cetl, ty asi ne, protoze ktere auto je lepsi tam nepisou. Pisou v cem je ktere lepsi ci horsi, plusy a minusy, bohuzel sis z toho vyvodil nejake subjektivni zavery a prezentujes je jako vysledky testu.
Avatar - Katikakus
3. 2. 2010 14:10
Re: Jossalito
Pro takove jako ty je tam prehledna tabulka s hodnocenim. Neboj, jednou to zvladnes, jen se nesmis prestat snazit :yes:
3. 2. 2010 15:06
Re: Jossalito
Chyba na me strane, priznavam, bodicky na konci jsem nevidel. Na druhou stranu, jsou takovi kteri chybu priznaji a pak jsou ti druzi kteri ne, ze Katikakusi? :-!

Ted se zrovna divam do noveho casopisu a tam to vychazi v testu naopak (se 170k motory), no neni to zvlastni? :-)
Avatar - Katikakus
3. 2. 2010 16:08
Re: Jossalito
170k motory: [odkaz]

Myslim, ze neni potreba cokoli dalsiho dodavat.
Avatar - white label
4. 2. 2010 02:17
Re: Jossalito
Podívej se do posledního originálního čísla automotorundsport. Je tam velmi podobný, ale nesrovnateně podrobnější srovnávací test tří TD kombíků v nejvyšších výbavách, jen místo Insignie je tam Passat. Superb Combi 2.0 TDICR 170PS Elegance tam porazil jak Passata tak Mondeo. Taky bych tu mohl jen napsat: "Myslim, že neni potreba cokoli dalsiho dodavat", ale nejsem demagog...
Nemám problém s tím, že tady naopak vyhrálo Mondeo a nechci verdikt Jirky Červenky osobně nijak zpochybňovat, ale kdyby tu náhodou vyhrál Superb, tak budou (nejen podle tebe) v redakci samí podplacení koncernoví fanatici a hned se najde dalších milion "objektivních" příčin, proč to nelze brát vůbec vážně (viz četné dřívější "odborně antikoncerové diskuse")..., ale když vyhraje např. Mondeo je to hned ten "nejsvatější" a nejnezpochybnitelnější verdikt, jaký vůbec může být...
4. 2. 2010 20:27
Re: Jossalito
No zrovna k tomuto testu toho je treba dodat celkem dost (na rozdil od testu zde na auto.cz):

- zacnu od konce, celkem vtipne na sebe autor provalil ze chtel mit vysledky testu 1.Mondeo, 2.Opel, 3.Skoda, ale pres vlastni velkou nechut zacal scitat aritmeticky body. Nuze, cosi jaksi vyhodnotil a vyslo mu k jeho velke nevoli, kterou celkem jasne v zaveru testu prezentuje, ze chtel aby Skoda Superb skoncila az 3., ale udajne "jaksi stastne" mela v pozadovane vybave vyhodnou cenu, takze to neslo. Tomu rikam zaver hodny objektivniho profi auto novinare. Nacez to zazdil jeste lepe, to kdyz omlouval vysokou cenu Mondea tim, ze prece vime jak to chodi a cenikova cena neni cena konecna. Ze se da v realu uhadat cena i u ostatnich dvou aut jaksi decentne zapomnel podotknout.
- jako minus prezentuje tvrdy chod motoru Superbu, cloveku nezbyva nez kroutit nad tim hlavou... ma se to projevovat zhasnutim pri nepovedenem rozjezdu, ja teda zazil zhasnuti auta (dieselu) pri rozjezdu v Mondeu i ve Skodovce, ale nikdy bych to nepovazoval za chybu auta ale za chybu ridice. Nebo mozna ma pan autor nejakou metodiku na nepovedeny rozjezd,
kterou standardne meri vsechna auta, tu bych ale docela rad znal.
- Superb má krátké sedáky. Jeden by si myslel ze konci v pulce stehen - fakta Mondeo 510mm, Superb 500mm (jako napr. Mercedes C nebo Audi A4), jeste ze neporovnaval s Octavii, jejich 530mm by asi nerozdychal.
- Skodovka se krouti - pan autor ma asi nejaky 8.smysl, je zvlastni ze je jediny v cele evrope ktery podobny ukaz zaznamenal. Zato na druhou stranu hnedka vi, ze Mondeo ma karoserii pevnou, ze ma skvele ulozene tlumice, jezdi nejlip, je nejkomfortnejsi atd. Dival jsem se do dvou nemeckych casopisu, u obou ma hodnoceni jizdnich vlastnosti i komfortu stejne jako u Mondea. No, asi jsou to amateri, vsak jsou to jen nejvetsi casopisy v zemi, kam se hrabou na nejaky svetoznamy autoweb.cz.
- co me nejvic pobavilo je pasaz Na nakup, tj. hodnoceni kufru. Nuze, pokud by si clovek myslel ze auto s nejvetsim kufrem a s nejvetsim prostorem po sklopeni sedadel vyhraje, ma zcela scestne nazory. Skoda Superb skoncila jako posledni. Duvod? Nejdulezitejsi parametr pro hodnoceni kombi je prevoz lednicky - to doslova (oblibena to Katikusova disciplina). A protoze ma Superb asi 5cm schod po sklopeni sedadel, je to dle autora auto nanic. Ze existuje neco jako mezipodlaha, dokonce vysuvna! autor velmi zdarile ctenarum zamlcel.
Muzete jen hadat 3x kdopak asi vyhral v teto discipline...

Zaverem, me je fuk ktere auto ktery test vyhraje, rohliky kvuli tomu levnejsi nebudou, ale kdyz uz se neco vydava za test, melo by to jako test vypadat.
Avatar - white label
4. 2. 2010 23:19
Re: Jossalito
Viz má reakce z 02:17...
Velmi podrobný test (na rozdíl od toho z autowebu), včetně všech možných objektivních měření je právě v tomto aktuálním/posledním čísle:
[odkaz]
2. 2. 2010 08:52
Re: Jossalito
Tiež sa prihováram za možnosť diskusie pod tak zaujímavým článkom ;-)
2. 2. 2010 10:53
Re: Jossalito
Super je jednoznacne lepsi auto nez Mondeo, vlastne je skoro o tridu vejs....
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 11:08
Re: Jossalito
A jedným z faktov, ktoré "podporujú" tvoje tvrdenie, je i užitočná hmotnosť. Môžeš v ňom voziť viac vzduchu.
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 13:51
Re: Jossalito
Člověče, taky jsem si to myslel, hlavně díky interiéru, který se mi v Superbu hodně líbí, ale tento test a i zbytek vlastností nejsou až tak z vyšší střední
2. 2. 2010 13:52
Re: Jossalito
uff, som si vydýchol, mal som zato, že minimálne o 2 triedy >:D
4. 2. 2010 15:06
Re: Jossalito
Jo jo a proto chlapci z topgearu miluji dvě auta subaru legacy a ford mondeo, protože na škodovku nemají prachy co? Nebo protože je tak skvělá že ji neumí zařadit do kategorie. >:D
Avatar - Johny.Rico
2. 2. 2010 13:54
Re: Jossalito
Taky bych chtěl diskuzi pod články!
Avatar - iudex
2. 2. 2010 08:32
Dízlové elégie
Je to jedna z najsmutnejsích správ roka. Pumpe Duse, systém, ktorý vydobil dízlom vecnú slávu a popularitu, odchádza do histórie. Pritom kazdý co len trochu znalý motorov musí uznat, ze to bol a stále je systém na spickovej technickej úrovni. Jeho vlastnosti ocenujú mnohí majitelia koncernových i niektorých japonských znaciek, pricom kazdý expert vie, ze dízel PD je ako farebný televízor, ako HD TV s LED displejom, skrátka voci P-D dízlu je kazdý iný motor ako ciernobiely televízor. Znalci zaplacú, amatéri sa budú tesit. Niektorí, co sú zase tady, mozno spáchajú samovrazdu. Ach jo, vanitas vanitatum... Esteze Octavia stále P-D ponúka, inak by sme museli s Astarom Seranom odíst k vesmárnym ludom. >:D >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
12
2. 2. 2010 08:33
Re: Dízlové elégie
takto zavcas rana, a uz ozraty... Ze sa nehanbis!
Avatar - iudex
2. 2. 2010 08:41
Re: Dízlové elégie
Vidím, ze i Ty si neznalý a nevies, co je dobré. Hanba Ti! Predpisujem Ti trojdnové skolenie u Ádu, aby si prezrel!
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 09:16
Re: Dízlové elégie
Stačí predpísať jeden Renault s dávkovaním jedenkrát denne, najlepšie ráno, aby ho Áda stihol do večera odtiahnuť...predsa len, cez deň tak nemrzne ako v noci...počká si a pochopí! Ádova prozreteľnosť a pumpe-düse vyriešia každý common-rail problém.
Avatar - iudex
2. 2. 2010 09:34
Re: Dízlové elégie
Outlander TDI PD lieci vsetky neduhy! Len tie vedlajsie úcinky... >:D
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 11:49
Re: Dízlové elégie
Účinky sú, jemne povedané, "spiatočnícke" >:D
2. 2. 2010 11:03
Re: Dízlové elégie
Pláčeš na špatném hrobě. Právě nahrazovaný 2.0 TDI PD se 103 KW platí za jeden z nejméně spolehlivých motorů. Notoricky známé je zejména praskání hlav. V mém okolí znám dva takové motory, jeden v Audi A4 - komplet výměna motoru asi ve 30.000, jedna Octavia, totéž (nevím, v kolika km). Takže tomuto motoru budiž vrakoviště lehké!
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 11:10
Re: Dízlové elégie
Ešteže si ten "plač" vôbec nepochopil. ;-)
2. 2. 2010 13:33
Re: Dízlové elégie
O motoru TDI PD se nežertuje... Již samotné takové počínání je znevažováním jeho bezpříkladného přínosu světovému motorismu a ušním lékařům
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 13:39
Re: Dízlové elégie
>:D :yes:
Ale žartuje, len my nie sme schopní tie žarty pochopiť...sú perly a "perly".
2. 2. 2010 11:29
Re: Dízlové elégie
Pěkné :yes: >:D >:D >:D
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 13:58
Re: Dízlové elégie
:yes: Trochu jsi mě předběhl >:D
2. 2. 2010 11:48
PD vs. CR
A krutá realita uzrela svetlo sveta. TDI PD žerie o 0,5 litra na sto viac než ten "lenivý, tichý a kultivovaný" common-rail.
Tak fanušíkovia PD teraz sa predveďte...
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "exctenar"
2. 2. 2010 14:16
Re: PD vs. CR
No tak to bych si dovolil dost pochybovat a čas ukáže, že spotřeba je vyšší, jako u každého common railu, pokud se nestal zázrak.
Spíš je prd€l, že 10 vět o šáde vyvyolá hned 74(se mnou 75) reakcí.
Osobně je mi fuk, jaký motor tam je a pokud bych kupoval, pak nějaký 1,8 TSI a hotovka, byť je to slabé, ale na nezávodění stačí. :-!
2. 2. 2010 15:07
Re: PD vs. CR
Tak ja neviem, na Renaulte Scenic mám "papierovú" priemernú spotrebu 5,1 l/100 km, reálny priemer s permanentne zapnutou klímou mám 5,3-5,6 litra. Je to veľa? :-O

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
Avatar - iudex
2. 2. 2010 16:11
Re: PD vs. CR
Ja mám momentálne priemerku okolo 10...
P.S. Tusím zacnem písat aj ja do kazdého príspevku apel na diskusiu pod testami, snád si nás niekto z redakcie vsimne. ;-)
2. 2. 2010 21:03
Re: PD vs. CR
:yes:

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
Avatar - ryman
2. 2. 2010 17:58
Re: PD vs. CR
ja ti nevim.. podle me u CR s objemem vetsim nez 1900ccm tezko dostanes kombinovanou pod 6litru.. aspon me se to nikdy nepovedlo.. pouze na dalnici z toho dostanu tak 5,5.. zalezi jaky mas objem

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
2. 2. 2010 22:17
Re: PD vs. CR
tak to máš lehkou nohu, já u Scenica jezdím pořád za 7l/100km
3. 2. 2010 09:44
Re: PD vs. CR
Treba to trochu vedieť a závisí aj na motore, ak máš 1.9 alebo 2.0 litra, spotreba je o niečo vyššia. Hlavné je dať motoru len toľko plynu, koľko potrebuje, po rozbehnutí vždy uberiem až k hranici, keď začne spomaľovať - nie je dobré držať pedál stále v jednej polohe, vtedy žerie zbytočne veľa bez nejakého efektu. Vždy sa rozbehenem na požadovanú rýchlosť pokiaľ možno svižne, a potom ju už udržujem s minimálne stlačeným plynom, viac ho hladkám ako stláčam. Pred križovatkou uberiem plyn úplne, vtedy sa spotreba rovná nule, ak predvídaš a uberieš plyn prv, ušetríš si brzdenie, niekedy aj státie na červenú a plynule ideš ďalej. Tak sa dá ísť pomerne ekonomicky. ;-)

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. POD CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2010 17:35
Re: PD vs. CR
Ty jo, nebýt toho auto.cz pak nevím,že je plyn třeba dát k rozběhu a sundáním nohy z plynu před křižovatkou(patří sem světelná nebo i každá jiná, nebo když chci zastavit doma u garaáže atd...obecně při brždění motorem, např, v kledání na dálnici)je spotřeba nula.Ještě že to auto.sk máme,jinak bysme zůstali úplně nevzdělaní.
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes
ZRUŠIT VŠECHNY DISKUSE A JEN ODBORNÉ ČLÁNKY.KDO CHCE KECAT,MAZEJ DO HOSPODY. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
2. 2. 2010 16:13
Re: PD vs. CR
Možná podle papírových hodnot...ale myslim že při rychlejší jízdě by PD vzalo mín.
neregistrovaný "misiak"
2. 2. 2010 21:04
Re: PD vs. CR
zaliezli ako krysy ;-)
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 13:57
NÁVRAT ČERNOBÍLÝCH TELEVIZÍ
Ano, Darwinova teorie evoluce je vyvrácena. Začínají se opět prodávat černobílé televize, mobilní telefony mají velikost kufru, počítače se vrátily k děrovacím štítkům a pokrokový systém PD je nahrazen tím otřesným CR s nízkým plnícím tlakem.

Slyšeli jste tu ránu? To se právě zastřelil jeden elektro-inženýr z ČVUT živící se v současné době jako majitel odtahové služby Renaultu >:-[] >:D

PS: Omlouvám se všem za svou škodolibost, tedy těm, které pobouřila.
Rozbalit vlákno
3
2. 2. 2010 17:19
Re: NÁVRAT ČERNOBÍLÝCH TELEVIZÍ
dnes som na parkovisku dolieval vodu do ostrekovacov na jednom rendliku kangoo a okolo sa rutil outlander s ceskou spz a zacal spomalovat....normalne som sa zlakol, ze hodi lano a odtiahne ma do najblizsieho rendlik servisu nech mi zdiagnostikuju vysypany motor >:-[] >:-[]
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 17:24
Re: NÁVRAT ČERNOBÍLÝCH TELEVIZÍ
>:D >:D To byl určitě Áda, jel kontrolovat nějaký vysílač. >:D
Avatar - Plautus
2. 2. 2010 22:26
Re: NÁVRAT ČERNOBÍLÝCH TELEVIZÍ
a hlavne čmuchal kšeft... >:D
Avatar - Falco
2. 2. 2010 15:19
Value for Money
Jeden typ lidí sedí u počítače a píše své pronikavé úvahy, co by, kdyby na to měl, jestli by převážel lednici atd.

Druhý typ lidí pracuje, buduje firmu a nakupuje, např. 140 Superbů! Proč? cituji "Škoda Superb was the obvious choice - the build quality is renowned and most importantly they are extremely economical and ultra-reliable vehicles.”

[odkaz]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ronault.
2. 2. 2010 15:27
Re: Value for Money
Ano, ale možná jde o to, že v Severním Irsku mají value for money nastaveny jinak než my tady, na to nezapomeň
2. 2. 2010 17:09
Re: Value for Money
Když ho máš za cenu o třídu níž postaveného auta, nekup to.
Avatar - Falco
2. 2. 2010 20:21
Re: Value for Money
Ford [odkaz]

Toyota [odkaz]

Renault [odkaz]

Škoda [odkaz]

Průměrná cena za 140 vozů - Ł2.5 million / 140 = 18 000Ł za vůz = 540 000 kč
3. 2. 2010 13:25
Re: Value for Money
otázka je, co za v přepočtu 540tis dostaneš že? Asi ne základ jako u nás ;-)
Avatar - Katikakus
3. 2. 2010 14:18
Re: Value for Money
Presne, pri takovychto zakazkach prodejce s cenou caruje
Avatar - Falco
3. 2. 2010 19:12
Re: Value for Money
Tady jde ale o UK trh, kde je Superb cenově srovnatelný s konkurencí, viz odkazy!

Českou cenu jsem uvedl jen pro orientaci ;-)
Avatar - ryman
2. 2. 2010 17:53
Re: Value for Money
a tak uz v predchozi generaci byl superb oblibenym a stale je oblibenym taxikarskym vozem :-)

Takze v tomhle smeru bych necekal ze se dvojka nejak zhorsi :-)
Avatar - Falco
2. 2. 2010 22:51
Re: Value for Money
Prostě je to pracant! :-)
4. 2. 2010 15:14
Re: Value for Money
A ve francii jsem zase viděl mondea taxi ale superba ani jednoho takže co s tím?
Avatar - PlumJelinek
2. 2. 2010 15:27
Taky jsem smutnej
Taky jsem smutnej, že Škodovka přechází na CR místo PD. Ale z trochu jinýho důvodu než vy ostatní - a to kvůli tomu, že Škodovka začíná technologií pomalu dohánět Fiat, sice později, ale přece. Docela se mi líbilo, jak byla Škoda zatím snad s každou technologií pěkně pozadu za okolním světem a přesto se našlo mraky naivních jedinců, kteří tuto technolgii vzývali do nebes, ikdyby tam dávali místo motoru šlapky. ....A klidně do mě... :-!
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2010 17:22
Re: Taky jsem smutnej
Ovsem to nic neni proti Golfu IV ktery zacal pouzivat madlo 5.dveri co mel jiz v 80.letech Fiat Regata! Jeste, ze u V.generace to zmenili! ;-)
Jinak svata pravda, teprve v soucasne dobe konecne dostava Skoda technologie srovnatelne s konkurenci! ;-)
Avatar - Ham.
3. 2. 2010 00:09
Recap
Tak jsem se dověděl, že škoda je 2x technicky zaostalejší než zbytek světa, dvakrát dražší než nejhorší konkurence. V jediném v čem vyniká je navoněnost bídy která z ní přímo vyvěrá dvakrát víc než z loganu takže by ji koupil jen dvojnásobný blbec. Logicky z toho plyne při pohledu na prodeje, že IQ českého národa je asi tak na úrovni současných teplot venku děleno dvěma. To jsou ale velmi kvalitní.... superkraviny a autoři velmi kvalitní .... supermagoři.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
3. 2. 2010 00:32
Re: Recap
To je v pohodě, já už se lekl, že by tě to tady mohlo ještě nějak výrazněji překvapit... ;-) :-)
3. 2. 2010 09:22
Re: Recap
Diskuzi se mi číst celou nechce, ale když jsem si přečetl test Superb X Mondeo, ve kterým vyhrálo Mondeo, tak jsem očekával velký vášně ;-)
neregistrovaný "kubiii"
3. 2. 2010 14:30
Re: Recap
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
3. 2. 2010 11:49
Ze PRY klesne spotreba?
Nenechte se opit rohlikem! REALNA SPOTREBA CR JE VZDY VYSSI, NEZ U TDI PD!
Rozbalit vlákno
5
3. 2. 2010 14:16
Re: Ze PRY klesne spotreba?
to hovoríš na základe čoho? - JednaBabaPovedala?
Reálna spotreba sa líši podľa štýlu jazdy, miesta kde sa jazdí (mesto/okresky/...), ale ak výrobca udáva rozdiel cca 10% (čo nie je málo) ktorý získal na základe normovaného jazdného cyklu tak dám ruku do ohňa, že tých 10% sa prejaví aj v reálnom svete.
neregistrovaný "exctenar"
3. 2. 2010 17:44
Re: Ze PRY klesne spotreba?
Povedal bych,že hovoří na základě srovnání dvou aut o stejném objemu, výkonu aj. parametrech,za stejných podmínek, stejný řidič, na nějakých 100 tkm zkušeností.Takže nějaké jedno, nebo nedej bože snad i dvě brutální roštování má vliv na spotřebu 0,000000000000000000000123456789%....Aby… se z toho CR neposr@li...je to přímý vstřik s turbem, jako PD...jo a ještě začněte rozlišovat nezi solenoid. a piesoel. vstřikovači, ať je čurina.Auto.sk-zdroj nekonečných poznatků, studánka poznání a můdrosti.... >:D Taky jaký CR???Pro neznalé - které generace? Prosím vysvětit,páč jinak neusnu.A od kterého výrobce?Denso,Delphi,Bosch,Siemens??Děku… :-!
Avatar - Ada je zase tady
4. 2. 2010 01:09
Re: Ze PRY klesne spotreba?
Mluvim na zaklade srovnani Passatu 2.0TDI PD Euro4 a stejneho vozu 2.0TDI CR Euro5. V obou pripadech motory se stejnym papirovym vykonem. TDI CR vyrazne hure akceleruje a zere prumerne o necely pullitr vic. CR se musi vic tocit, aby to jelo (vice podrazovat pri predjizdeni). S Passatem TDI CR jsem ujel cca 1000km 1/2 po dalnici (typicky 140 - 150 kmph), zbytek mix (mesto a silnice I.tridy cca 1:1), bylo na nem najeto cca 12000. Spotreba TDI PD okolo 6,9, TDI CR okolo 7,3 na 100km. Passat 1,9TDI PD 96kW jede subjektivne jeste lepe se spotrebou kolem 6,7
4. 2. 2010 09:44
Re: Ze PRY klesne spotreba?
Sám si si odpovedal. Porovnávaš Euro 4 a 5, čo už samé o sebe nie je porovnateľné.
Avatar - Ada je zase tady
4. 2. 2010 19:14
Re: Ze PRY klesne spotreba?
Jasne. Kvuli Euro 5 bylo zapotrebi snizit kompresi a vstrikovaci tlaky, tim padem klesla energeticka ucinnost motoru a stoupla spotreba... :no:

Zlaty motor TDI PD!
Avatar - pocitac
4. 2. 2010 18:57
cena
Superb sice moc nevydrží, no co, když doslouží koupíš si jinej. Je to levnej šunt, kterej se prodává jen kvůli nízký ceně.
Rozbalit vlákno
0