Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Saab zanikne, GM nenašel kupce

85 komentářů

Capajevko
😢
zsimiz
To je rok, jako by nestačilo, že jsme přišli o Jaksona, a teď jde do věčnejch lovišť Saab.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Je škoda, že končí automobily s neuvěřitelným charisma, nádhernou historií a s jedněmi z nejvěrnějších zákazníků na světě.
Ale vzájemně se zdravící Saabisté i přes zánik značky na silnicích zůstanou. A to je pozitivní. Bude jich stále ubývat, ale s ubývajícím množstvím soukromých "spotřebních" vozidel bude přibývat opečovávaných Saabů s milujícími majiteli. A to je také pozitivní. ... hlavně ale, jak už to tak chodí, se do pár (desítek) let objeví někdo natolik zámožný, že automobilku vzkřísí a slavná éra Saabu bude moci započít nanovo. Slavné značky nezapadnou ani pod letitými nánosy prachu 😄
Avatar - euro89
euro89
hmm, tvůj optimismus, bych chtěl mít... :no: :-! V dnešní době se na nějaký znovuoživení zmůžou leda komančové z číny a bude z toho další "Roewe" :-!
Avatar - pumpkin
pumpkin
Sa nauč čítať.
" ...se do pár (desítek) let objeví někdo natolik zámožný, že automobilku vzkřísí..." 😉
Pragovka
Ten kdo si stihnul objednat 9-5 bude mít v garáži velmi cenný kousek. Každopádně je to velká škoda a z automobilového světa mizí další automobilka, tentokrát z Evropy. Nejdřív Rover a teď i Saab. Kdo bude v Evropě další? Lada, Lancia...
Za chvíli socialistickou Evropu převálcuje Japonec a bude to tu na silnicích jedna velká nuda.
Sbohem Saabe, byl jsi jedno z mála aut, které jsem jako malej kluk mohl za socíku u nás občas zahlédnout a obdivovat.
Horst Fuchs
Chtěl si možná říci Korejec... Japonci už taky trošku vyměkli, i když je tam pořád velká úcta k majitelům firem atd. Jinak naprosto souhlasím. Saab je (pořád se mi nechce psát byla...) legendární charismatická automobilka. Bohužel partnerství s GM se ukázalo jako zásadně chybné. GM jí nejprve v podstatě zakonzervoval a pak obětoval. Stagnace, která nastala za vlády GM, byla osudná a i skalní příznivci značky se mohli jen těžko smiřovat s tím, že je jim nabízená převlečená Vectra. Výrobní linky teď GM prodá nespíš do Číny, značku si možná zatím nechá. Snad ji nepoužije pro nějaké americky nabubřelé SUV bez špetky ducha, který byl právě SAABu tak vlastní.
Avatar - DBS
DBS
Já bych řekl,že za to v podstatě může GM.To sou typičtí američani...do všeho se s promintím s.e.r.o.u a akorát to pak všechno p.o.s.e.r.o.u...Sbohem SAABe
krovakus
Mas recht. Do Stocku se ted taky nakyblovali blbci z Ju Es Ej a vsechno jde do zachodu(ta cenzura mi ale dava zabrat.😁). Az nebude fernet, co nam tu na tom svete zbude???😁
To sou zase bláboly. :no:
krovakus
Zazil si nekdy vstup americanu do evropsky firmy? Pravdepodobne ne. Jinak bys vedel, ze to blabol neni.
Beersheva
Nová 9-5 ještě ani nemá vyjeté ceníky, objednat se nedá ani ve Švédsku. Podle mě už ani nevyjede, uvažoval bych že si ho hned koupím. Hodnota těch pár desítek předprodukčních kusů bude hodně velká!
Avatar - Amerika
Amerika
😢 Ach jo, odechází velká legenda a je mi z toho smutno. Považuju se za příznivce Saabu byť doma jeho model nemám. Měl jsem rád tuhle tu Švédskou automobilku. Ale proč se tu dlouze rozepisovat. Au revoir monsieur SAAB 😒
Avatar - Sosa
Sosa
krasny priklad zhumplovania klasickej europskej znacky hlupakmi z GM, dufam ze aspon opel sa udrzi
Avatar - euro89
euro89
Další moje oblíbená značka zaniká 😢 :no: Jako by nestačilo, že už zanikla naprostá většina značek bývalého British Leyland a jediná moje skutečně oblíbená americká značka Oldsmobile ... teď zaniká i Saab a stejně jako u Oldsmobilu, který ještě na konci 80. let výráběl a prodával třetí největší počet aut ze všech amerických značek (a že jich tenkrát bylo o dost víc, než dnes) může za jeho zánik GM :no: 😒 :-! Tak už mi zbývá jen Fiat Group včele s Lancií a Holden. Holden je taky v GM, takže o jeho budoucnosti bude rozhodovat za jak dlouho se povede GM dostat k dalšímu bankrotu. Já se teď jen modlim, aby Fiat skutečně vskřísil Lancii a začala mít prodeje, jaký si zaslouží! Jinak asi budu v budoucnu jezdit jen veteránama...
Avatar - R32
R32
Nu... vsádzaš na zlé (umierajúce) kone 😄 asi budeš konzervatívnejší typ ktorý pláva proti prúdu. A Ssang Yong nepatrí medzi tvoje srdcovky? Tiež sa o jeho osude práve rozhoduje... 😉 Neber to v zlom plís, len mi ten tvoj príspevok pripomína nekrológy v novinách... 😄
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
dá se to brát z pohledu, že je to "*** na umírající koně", ale taky se to dá brát z pohledu náklonnosti na netradiční a do jisté míry individualistické značky.... takto to vidím já a přikláním se k tomu...
a ja priklanam tiez. individualisticke svojske znacky mam rad. Lancia by uz medzi nami nebola tiez, keby ju fiat nedotoval. Nastastie si aj cez koncernove diely z fiatu mohla zachovat svoju tvar. Saab patril k mojim 5-tim najoblubenejsim znackam...a konci.Priznam sa ze som tuto informaciu uplne nahodou zacul v hlavnych televiznych spravach a normalne mi naskocili zimomriavky a obrovske sklamanie.Skoda...zbohom SAAB 😒
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
S tou Lancií to vidím stejně.... když vidím, kolik značek a zajímavých značek zaniká, v čele se Saabem, Hummerem a před pár lety Roverem, bojím se, aby Lancia nešla pod kytky taky. Je to v podstatě značka podobná Saabu, minimálně zaměřením a svou odlišností. A bývávala to ikona, stejně jako Saab. V současnosti je to značka, která má, podle mě, slušný potenciál, který je ale potřeba využít a hlavně umět ho využít. Opravdu nerad bych přišel o další ze svých nejoblíbenějších značek (mezi nimi právě i Saab)
GTI
Tohle nejsou dobré zprávy. Saab tu měl zůstat a měl vyrábět (konečně) opět auta. Popravdě těch posledních dvacet let nebylo šťastných, jak je vidět, na majitele a jak víme všichni ani na modely. Síla saabu jako automobilky vrcholila na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Vstup GM sice Saabu zajistil naději silného křídla, ovšem saab, byť pod příkrovem nezvládl svou profilaci v nastalých rocích. Modelová politika doslova žalostná, technický předvoj v mlhách a ve stínu Vectry u menšího modelu. Aktuálně tedy zůstal jen poměrně solidně konfigurovaný model 9-5.

Těch zejména posledních deset let, to byla postupná řízená kremace. Nemusíme proto být překvapení, jako kdyby jsme se zítra dozvěděli, že Volkswagen ukončí výrobu Passata... to by byla rána napříč Evropou, se saabem je to ale jinak. Kdo čekal, že saab se zvedne a začne sekat Soneta jednadvacátého století za sonetem jednadvacátého století je velký naivka.

Uchovejme si Saab v srdci jako originál, který uměl zaujmout. Vzpomínat na něho ovšem budou ti, kteří ho nikdy neměli. A vlastníci? Ti budou po burzách shánět od zítřka stírací raménka.

P.S. Krutej výprodej... když už se saab nabízí garážovejm všeumělum...
Měl jsem možnost svézt se s deset let starou 9-5 (2,4 s nízkotlakým turbem) a byl to fakt zážitek - i po těch letech totálně prémiový auto :yes😒br />
Škoda umírajících originálů 😒
Povedal by som skôr v 70.-80. rokoch, veď modelu 900 sa predalo cez milión.
Capajevko
:yes:
BaracudaJ
Ono co si budeme namlouvat, prémie na foukaných čtyřválcích s pohonem předních kol je určená pro hodně úzkou skupinu lidí. Poslední roky jely pouze na dvou modelech. Asi tomu chybělo auto nižší střední, něco jako Volvo S40/C30. Další roli určitě sehrál design, hlavně 9-5 a její poslední facelift. Poměrně sebevědomá cena nebyla podpořená kdovíjakou vyjmečností. Za stejné peníze se dalo koupit lepší auto (Audi, BMW).
GTI
Ano.
Beaumont.
Neodvážil bych se tvrdit, že A6 byla kdykoliv ve své historii lepší než 9-5. Naopak současná A4 asi byla (poprvé) lepší než soudobá 9-3, u dřívějších generací bych taky určitě hlasoval pro Saab.

Jinak souhlas, dvě modelové řady prostě jsou (byly ... 😒) málo a ani báječné kabriolety a Aera to nezachránily.
BaracudaJ
Nechci se v tom moc rýpat, ale použitou technikou, zvlášť u posledních generací 9-5 vs. A6, se Saab opravdu nechytal. Současná 9-3 hlavně v kombíku, měla co se týče designu celkem zajímavé detaily. Ale ten interiér, až příliš GM. Dále takové věci jako obstarožní automatické převodovky viz. test 9-3 Aero v Auto-moto-stylu. Asi naposledy zajímavým autem pro mě byla 9-5 Aero v kombi v 90.letech.
A kabria od Saabu, to je klasika :yes:
marianek
😢
Já som si myslel, že diplomat a predseda zväzu svetovej automobilovej komisie( UWCC-Worl comission of the cars) dokáže napísať oproti malému faganovi niečo viac, než jedného smajlíka. Nuž, nedokázal to.
Subaru.in
To uz tak byva cim vetsi titul tim vetsi .... :-!
marianek
Co k tomu potrebujes dodavat DanieliDesigne? Jen takovy nevychovany spratek jako ty si pod takovou smutnou zpravou muze hra na rozumbradu.
co bolo na jeho prispevku rozumneho?
obcas mrkni do slovniku, ked uz nedokazes pisat anglicke slovicka bez chyb z hlavy 😉
Jack1989
😒 😢 😢 😢 😢 😢
Beersheva
GM neuměl nikdy uchopit myšlenku a hodnotu Saaba. Nemůže žít sám, to je vyloučeno, ale v rámci velkého koncernu měl šanci být premiovou výjimečnou značkou s produkcí 200 tisíc a třemi čtyřmi modely. Pokud umí držet Fiat duch Alfy Romeo, Toyota si vytvořit a udržet Lexus, tak musí existovat koncern, který by toto uměl se Saabem. Škoda že např. korejci, Hyundai, nevyužili šanci získat premiovou značku do koncernu. GM jsou pakáž neschopná.
marianek
Pod toto se mohu podepsat. :yes:
jossalito
Jenže v dnešní době se už dávno nenosí nákup automobilek za každou cenu a i těch polomrtvých. Na to byla doba v devadesátých letech.
Dnes již každej hledí na to, aby to co kupuje, mělo potenciální možnost růstu a rozrůstající se zákaznickou základnu.

Vaše očekávání působí dosti naivně. :-!
Avatar - petr164
petr164
Všeobecné Motory to mají v genech, chrlit nekvalitní průměr onehdá uměli, dnes se za GM nikdo ani neotočí, Opel i Caddy a Chevy tahá z bryndy někdo jiný...
Avatar - del42sa
del42sa
no kdyby fakt chtěli, tak to už dávno někdo koupil.............Dost možná že GM schválně udělala takové podmínky, za kterých to nikdo nemůže koupit......
navíc si myslím, že tak jako Americká vláda koupila(zestátnila) GM tak stejně tak mohla Švédská vláda koupit Saab a pak nechat jednat o dalším strategickém spojenectví.
Ingister2
Veľká škoda originálnych áut pre nie celkom obyčajných zákazníkov...
Celý SAAB je excelentnou ukážkou kam dokáte firmu doviesť finančný managment bez štipky vedomosti a zápalu...
Avatar - Citrák
Citrák
Švédské vozy byly samorosty mezi auty. Když se řeklo Volvo, nebo Saab, tak každý věděl, co má čekat. Globalizace s krizí je tady a Saab na to dojel. V Čechách umírají sklárny, nebo porcelánky. Ve Švédsku Saab. Nikdo z nás to nechce a přece se to stává. Je to velká škoda. Sláva vítězi, čest poraženým.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ale kdo je tady vítězem? Poražení jsou všichni...
Gianluigi
Asi se to nebude tady nikomu líbit a bude narážet na to, že SAAB byl vždy mnohem spolehlivější auto než Alfa Romeo, ale já to myslím a cítím, že SAAB je stejnou srdcovku jakou je Alfa Romeo. Sám Alfu vlastním a když né Alfu nebo Lancii tak bych chtěl SAAB. Nuž, možná bych byl rád, kdyby i ta Alfa zanikla, aspoň bych se už netrápil nad modely alá Giulietta a Mito. Sbohem SAAB, jednou budu vyprávět dětem o tobě.
Avatar - R32
R32
Tak si rýchlo zožeň trojičky z minulého storočia: SAAB 9000, Alfa 164 a Fiat Croma... ukážeš deťom ako a kde sa to cca začalo so zdieľaním platforiem 😄
Petrko
Byly to čtverčata chybí ti tam Lancia Thema.
Avatar - R32
R32
No fakt, na tú som zabudol... :yes:
Gianluigi
Jeden skvost z té čtverky mám, třeba někdy prezentuji až to bude hotové. 😉
Avatar - petr164
petr164
No, právě 9000ka se s 164kou nedá vůbec srovnávat, první totiž umí jen rovně... Pokud dáváš do kopy QV nebo Q4, tak to platí dvojnásobně, na ty ani speciály Vigen celkově jízdně neměly... Jinak v pohodlné kožené klubovce se můžeme vozit i na trakaři... Saaby jsem měl rád, ale s vědomím, že je to u nich mnohem horší než u italských tipo 4 companieri
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Úplně mi mluvíš z duše, snad každou větou.....
Pulce už mám skoro rozdrcený, a vniveč. ;-\ Kdo bude další?
lowkick
Tak ne "Born from Jets" ale "Killed by Feds" ;-\ No ale jinak, přátelé, žádný R.I.P. a za tu pohřební hostinu taky nemůžou jen amíci...já to tušil a často psal, že se produkční verze 9-4X nikdy nedočkám(e) a měl jsem bohužel pravdu. To byly poslední záškuby před smrtí a bylo to velmi trapné. Tím nasr... i ty poslední potenciální kupce. Jak říkal s.Gustav "nech odpadne, čo je oportunistické...." 😄 Takže SVRAAB v této podobě definitivně skončil a to je dobře!!!
GTI
😄 :yes:
Ilikethecars!
Je to ..... napsal bych sem něco nehezkého a to nechci .... takže raději no comment. Ostuda (ne pro Saab). :no:
Subaru.in
Bohuzel mi to neda a musim si do Vas vsech trknou😒br />
99.9% co to brecite nad Saabem tak kdybych Vam dal ty prachy pred mesicem na jakekoliv auto tak by jste si koupili uplne neco jineho nez je Saab.

Cokoliv co neni podporovano je predurceno k zaniku. A to se tyka cehokoliv cim jste nyni obklopeni a zitra pujdete jinym smerem.
Petrko
Aspoň jeden co není pokrytec SAABa jsem měl rád od ditěte ale když 9000 postavili s koncernem Fiat a pak ho koupil je GM a 900 už byla vectra v jiném kabátě došlo mně že SAAB je mrtev jenom ho pohřbili až teď.
jossalito
:yes:
GTI
:yes:
rest
:yes: ... presne tak, snivat je pekne-realne by kupili nieco ine.
Japonci su skupovani koncernom, dobre automobilky zanikaju .....ach, ach....kam tento svet speje? Uz teraz lutujem svoje pravnucata, ktore sa budu prehanat po cestach v UP-och s uspornym, trojhrnkovym hátepéčkom 😢 😒
jossalito
Kdyby něco bylo dobré, tak to nezanikne. Dobrou automobilku by taky někdo koupil. Protože by to byla dobrá investice.

Bohužel SAAB zas tak dobrý není. Jeho úpadek je toho jasným a nevyvratitelným důkazem. :-!

Tvý pravnoučata, pokud budeš schopen vůbec někdy reprodukce, budou dozajista jezdit na elektřinu. Tak dlouho nám ropa nevydrží.

Nelži si tu do kapsy. :no:
Avatar - iudex
iudex
Bez ohladu na fakt, ci by sme si Saaba kúpili, alebo nie, je to strata. Dalsie obmedzenie výberu, mensia konkurencia, mensia pestrost, koniec jedného pohladu na automobilový svet.
P.S. Cakám elégiu za Saabom od Kuka... kde je?
jossalito
Ten začal pít na žal a už není schopen nic napsat. 😉
Avatar - iudex
iudex
Ale treba mu zase uznat, ze toto dovod je... 😉
jossalito
Pro kuka nepochybně. >😒]
kuko
Kuko už slavil vánoce a u těch přípitků tajně myslel na Saaba 😒

Asi se raději nebudu do téhle diskuze zapojovat, je to tady samý "odborník" na přebouchané Vectry a supermanažeři kteří už 20let vědí jak se to mělo dělat...

Dnes jsem se vracel z Bratislavy do Prahy a cestou jsem teda potkal tolik Saabů co jindy za týden. Asi smutní fandové truchlí tím nejlepším spůsobem - projížďkou SAABem :yes: 😄
Avatar - pumpkin
pumpkin
Tiež ma mrzí že SAAB skončil. Ale faktom je že on už vpodstate skončil pred 20.rokmi, takže už to asi fakt nemalo cenu ťahať do ďalšej dekády. Vpodstate som rád že sa táto severská značka nedostala do rúk Číňanom.
Tak hlavu hore, Škandinávia je plná pekne zachovalých SAABov a verím že keď pominú zlé časy, SAAB sa vráti na scénu v plnej sile. 😄
Subaru.in
Stare zarizeni na 9-3 a 9-5 se prodalo Cinanum okolo $ 120 mil . Nemaji jmeno Saab ale jim stejne slo jen starsi zabehle technologie z kterych se mohou ucit.
Avatar - R32
R32
snažíte sa tu vytlačiť slzičku za síce tradičnú značku, ktorá ale po pravde nemala svojim štýlom a modelovou ponukou veľa šancí na prežitie. Všetci tu plačkáte no koľký z vás by si Saab skutočne aj kúpili resp. prečo by ste si ho vôbec kupovali? Bezpečnosť priemerná, technika zastaralá, motory (až na diesle od Opla) pažravé, jazdné vlastnosti priemerné, cena na úrovni prémie... Jediné čo mi napadá je asi aj ich reklamný slogan. Jednoducho sa nedá vyrábať exotov a veriť, že sa budú masovo predávať, ešte k tomu v triedach ktoré sú najhustejšie zastúpené. Byť naviazaný na minulosť a snažiť sa byť iný proste dnes nieje recetp na úspech a prežitie. Viď Jaguar, vykašľali sa na minulosť a idú úplne novou cestou, Porsche drží nad vodou SUV a ešte k tomu sa pod kapotou udomácnilo TDI... doba je zlá a kto nezareaguje dosť rýchlo je na najlepšej ceste k zániku - žiaľ... ;-\
BeranK
Já snad pokrytec nejsem a proto bych to nepřičítal ani těm, kteří tady nad SAABem pláčou. Jenže je pravda to, co tady skutečně mnozí (a zcela správně) napsali a totiž, že SAAB skončil fakticky už dávno.

Ty nejkrásnější a nejoriginálnější vozy pocházejí ze 70 až 90 let. Problémem je, že se vyvíjely technologie a v kombinaci s nákladovostí technologií tomu musela odpovídat i masovost výroby. Otázka je, jestli SAAB byl natolik exkluzivní auto, aby stál tolik co německé prémie, Lexus, Infinity a Volvo. Dá se vůbec na podvozku Vectry postavit exkluzivní auto, které by se tak zásadně lišilo od svého "sourozence"?

VW tenhle problém řeší mezi vlastním Volkswagenem a Audi a částečně i ostatními dvěma hlavními značkami koncernu. U SAABu ovšem tohle nešlo už jenom proto, že mezi exkluzivitou Audi a "průměrností" Volkswagenu je jiný vztah, než mezi SAABem a Oplem. Ale především - rentabilita je u masového produktu někde jinde, než byla tady. Stačí s epodívat na výrobní čísla MB, BMW nebo Audi a porovnat je se SAABem. Chce-li být značka plnoformátová, nemůže stát na jednom modelu, pokud se nejedná o model skutečně exkluzivní nebo origiální a i v tomto případě musí zázemí být technicky a organizačně na podstatně vyšší úrovni, než tomu bylo u GM. GM byl už v 90. letech typická "masovka", samotný Opel svým způsobem taky poněkud chřadl (kdepak je nástupce Omegy nabo mého postpubertálního snu zvaného Calibra?) a místo, aby SAAB v té době nahradil v jistém slova smyslu tyhle dvě auta, byl posazen na platformu typického slušného, leč zcela mainstreamového produktu - Vectry. Jedná se tedy o zcela logický vývoj, jakýsi příklad technologicko-ekonomického darwinismu.

Abych ale nekončil tak pesimisticky, doufejme, že značka osobních aut SAAB teď nejaký čas bude doménou momentálně nevyráběných aut, že její fandové si svých miláčků budou vážit a opečovávat je ještě více a že se za pár let někdo, kdo auta dělat umí rozpomene a udělá to samé, co udělal BMW s Mini. A legenda bude se stejnou (mimochodem velmi krásnou značkou) pokračovat třeba v trochu jiném kabátě. Mini je nádherný příklad. Třeba....
:yes:
Avatar - petr164
petr164
Je faktem, že již 9000 z roku 1995 ukázal, že bez unifikace a zapomnění historie se tahle čtyřkolová odnož Svenska Flygmotor z původního Svenska Aeroplan Aktiebolaget nebude vyrábět a s unifikací bude zase méně Saabu. Poslední skutečné Saaby byly 96 a 99, pak už zbyla jen slupka a pár designerských stop. Zatímco letadla byla vždy obratná i výkonná současně, od 9000 to u aut přestalo platit. Zůstal sice lineární turbovýkon, ale s pevnou nápravou "po americku" to jaksi nešlo (není náhodou, že pro evropské závody plechovek byly vhodnější na první pohled nepochopitelné "taxíky" Volvo). Saaby od 99ky neměly rády zatáčky, jen "rovně za nosem za obzor", kdy není třeba točit volantem a řadit. Aerodynamický design (i když 9000 měla čelní sklo skloněné spíše po vzoru 99 a následné staré 900), nemohl zakrýt bezradnost v technickém řešení, takže platforma Tipo 4 byla kompromisem bez dalšího vývoje a životností spíše navzdory všemu (srovnávat, prosím, s Alfami 164 a 166 jako jednou evoluční řadou). Nemohu než politovat majitele posledních 9-5, kterým i při jejich riskantní snaze moje 164ka s klidem dodnes na klikaticích ujíždí (na dálnicích mi odjedou jen nepočetná přemotorovaná aera a viggeny, ale za jakou cenu). A to byla 9000/9-5 navzdory všemu úspěšný typ... Pro 9-3 byla GM platforma přesně tím, co byl pro Alfu , naštěstí dočasně, motor od Holdenu. Odříznout řidiče od vozu gumovým řízením a náhradou mu dát více airbagů a hmoty v bodyframu, to chce opravdu prasečí žaludek... Škoda je potenciálu, který spočíval v analogii obratných a výkonných stíhaček, jenže to by se nesmělo všechno od jisté doby dělat jen tak jako...
Popredný americký časopis povedal na adresu Saabu 9-5 Aero: "Čím rychlejšie v ňom idete, tým sa cítite lepšie." Takže poznámky o premotorovanosti sú kecy.
Beaumont.
Taky bych na 9-5 nebyl zdaleka tak přísný, výsledek "soubojů" mohl být výsledkem řidičského umění, ne jen auta.
A kromě toho 9-5 nikdy neměla tak sportovní ambice jako (každá) Alfa, sázela spíš na jiné hodnoty. Mně se zrovna s 9-5 Aero jelo velmi příjemně, byť Alfě 166 bych dal určitě přednost.
swed81
hmmm, pomlcim 😐
Avatar - prekladys
prekladys
malí nemají nikdy na růžích ustláno. v případě saabu nezbývá než sklonit zrak a zamáčnout slzu nad... hrdým, poctivým výrobcem tří originálních konstrukcí 92, 93-96 a 99-900. znalci historie této automobilky by zde mohli ostatním připomenout, jak to bylo s motory v jejích vozech, co vy na to? napadá mě DKW, Ford, Triumph, GM...
jak už napsal kdosi výše, tenhle výrobce přežil vlastní smrt přinejmenším o 20 let. stejně jako mnozí z vás lkal kdysi i albion - to když mu pohřbívali jednoho tradičního výrobce za druhým, nebýt téhle krize, nejspíš by výroba saabu skončila v německu a usa, jak plánoval GM ještě počátkem roku 2008. chce to nemít krátkou paměť...
:yes:
...ještě tady máte Opel, to je to samé v bleděmodrém, akorát je to o dva fousy levnější. I když uznávám, že při vyslovení jména SAAB je pro některé z vás důvod k učůrnutí blahem a při OPEL zase k opovržlivému úšklebku, výsledek je ten, že je to jedno a to samé. SAAB byl, skutečně byl kdysi dávno, zcela výjimečný. Už není a nechtěl být, výjimečnost jenom předstíral a byl po zásluze odejit.
Klaudius
GM pochoval Saab, pretože bol stratový. Možno by bola na mieste otázka, kto švédskej značke k tomuto stavu najviac pomohol...
Klaudius
Automobilový svet prišiel v histórii o mnohých velikánov, niektorí skrachovali, iní zanikli po zlúčení so silnejšími. De Dion, Horch, Auto Union, Borgward, Adler, Panhard, DKW, Delage, Duesenberg, Lagonda, Hispano-Suiza, Laurin & Klement...je ich naozaj hodne, a to som ich väčšinu nemenoval, za každou určite mnoho ľudí smútilo, a postupne sa zabudlo... Oživenia sa dočkali len niektoré (Bugatti), u niektorých oživenie prste nevyšlo (Duesenberg)...proste tak to je...
swed81
[odkaz]%3A+weblogsin…
swed81
a ete dalsia sprava [odkaz]
Ingister2
Takže takto...
Nie celkom súhlasím s tým že SAAB nebol ničím výnimočný. Bol vždy a vždy autom ľudí ktorí neplávsli s prúdom, ktorí sa chceli tak trochu odlíšiť, ktorí aj voľbou auta vraveli, že síce na ten meďák mám, ale...
Na druhej strane je pravda že GM SAAB zabilo už pred rokmi. manageri od GM absolútne nepochopili o čom SAAB vlastne je. Nechať vo výrobe model 10 rokov zatiaľčo všetci konkurenti vystriedali pomaly 3 generácie. Sám som minulé leto obchádzal 9-5 ku, ale... Aero by bolon fajn, ale pri nájazde 50 - 60 000km by sa mi riadne predražilo, diesel len jeden a aj to nič moc a celkovo to bolo staré auto... Takže nakoniec sa kúpilo niečo iné...
Ten kto tvrdí, že je to len nafúknutá Vectra... hmmm to rovno môže tvrdiť, že Tuareg je nafúknutý Golf...
Osobne si myslím, že SAAB pochovali hlúpi manageri, s vynikajúcim vzdelaním ale bez štipky záujmu a snahy...
SAAB so svojím image, s pomerne úzkou ale zato solventnou skupinou zákaznikou bol určitze iný prípad ako napr. Rover...

PS: Mals om ísť do toho Aera...
ako stastneho majitela SAABu ma tato nestastna sprava hodne zasiahla 😒 ale o to viac sa budem o svojho milacika starat...
shark11
Trh je už taký a kto sa neprispôsobí zanikne ...

Vyrábať štýlové nepredajné autá sí už nemôže dovoliť nik ...

Osobne sa mi SAAB nikdy nepáčil a zdá sa, že som nebol sám a preto SAAB skončil.Tradícia je síce pekná vec, ale pre zákazníka je to málo, treba na to i konkuriencieschopný produkt. Súhlasím s tým, že GM pochoval značku, ale prečo musel GM prevziať SAAB ?
Avatar - MAP2009
MAP2009
Dle mého názoru běžného uživatele mi SAAB nemá už řadu let co nabídnout, i když dříve dělal jistě kvalitní a pokroková auta. Myslím že nad vodou ho drželi jen opravdoví fanoušci této značky. Tím že zanikne se uvolní část trhu pro jiné automobilky a zas bude lépe. Umělé udržování značek bez ohledu na to jaké mají hospodářské výsledky není dobrá strategie a pocházejí z ní hospodářské krize jako je ta dnešní.