Roli největšího osobního modelu VW po Phaetonu převzal letos v létě nový Sharan. Rozvor 2,92 m, boční posuvné dveře a plnohodnotně sedmimístný interiér mají být dostatečné argumenty proti nedávno modernizovanému Fordu Galaxy.
Sharan už je neviem koľkým Volkswagenom s tým istým predkom - je to fakt otrava. Ľudia vo Volkswagene sú v tomto vážne trochu mimo.
Potešia bočné odsuvné dvere - v triede ich má ešte C8/P807 - okrem prístupu do auta ešte pridajú pár nezanedbateľných cm na šírke interiéru vzadu. Každopádne ide podľa všetkého o najpriestornejšie a najpohodlnejšie osobné auto so značkou Volkswagen, snáď to nepokazili kamennými sedadlami ako u Multivanu. K pohodliu patria aj pohodlné sedadlá, nie športové.
Je až s podivom, ako často sa nad hmotnosťou auta pozastavuje autor článku - ak sa nemýlim, tak celkom 3x. Váha okolo 1700 kg je predsa dnes bežná v rámci strednej triedy, u auta týchto rozmerov mi v tomto prípade príde na dnešnú dobu celkom uchádzajúca.
Boční posuvné dveře měl už dávno třeba Voyager (zakladatel třídy), starší i novější "Eurovany" - Peugeot 806 a spol. Mazda MPV, Toyota Previa... VW se teď ale samozřejmě tváří, jako by objevil Ameriku. K vzhledu - VW se evidentně rozhodl nacpat POLO čumák na všechna auta, jenže co u malého vozu vypadá dobře, může u mnohem širšího auta vyjít dost podivně. U velkých MPV se jinak dá s celkovým vzhledem těžko co dělat a u Sharanu se o nic snad ani nesnažili. Je to holt škatule.
Snad budou sedačky lepší než taburetky u minulé generace. Hmotnost bych taky neviděl nijak tragicky, starý Sharan měl tuším kolem 1800 kg (což bylo zvláště dobré v kombinaci s TDI 66 KW)
To měla už minulá generace (pokud byla okna v elektrice), zase tak koncern nepodceňuj ;-) Tak mě ale napadá - co vyklápěcí větračky kontra posuvné dveře? Nevím, kolik je místa mezi dveřmi a kastlí, resp. okny
Já koncern nepodcenuji, koncern umí vše. Naprosto. zejména u něj dostanete chcíplý 4válec a jinde V6, za V6 u koncernu je V8, za V8 u koncernu je V8 s plnou příplatkovou výbavou a všemi dostupnými doplnky a za cenu V12 jsou dvě V8.
To je koncern Spojené predražené, AG z Vlkohradu.
Zbytek (za ty extra levné ceny) je plastový holobyt s měkčenými plasty, pro úchylné spoluobčany, co ošmatávaj palubky.
Jo a ještě jsou v základu ovládaný manuálně, hehehe. To zas bude miliarda věcí za příplatek a verze vybavená jako voyger za 1 mega tady bude stát 1,4....
No jo....
Zbytek bude holobyt pomalu se švihadlama....
A narozdíl od Voyageru je to menší, je to menší a pro 7 lidí je to na kulový.
Nevím, Voyager měl hrozně dlouho v třetí řadě jednu lavici v celku (ani nevím, jestli je to dnes už jiné), což podstatně omezovalo variabilitu (a ani bych ho už jen kvůli tomu nechtěl). Navíc trochu sporné motory - proslulé problémové diesely, problémy ve zpracování apod.
Fakt je, že dnes se nabízí Grand Voyager ve VELMI slušné výbavě v automatu za 830.000 Kč. Ale ani ceny Sharanu v EUR nejsou tak úplně mimo... Teď by nebyly české ceny EUR = 30 Kč.
Diesly jsou od soudruhů z itálie - současné CRD trpí pouze nedostatky, kterými trpí jakýkoliv CRD motor, totiž že když jezdíš na sra*ky, tak ti zakukaj vstřiky, čerpadlo atd. bratru za 40-60 litrů s prací(Soudruzi od Bosche jsou totiž taky z levnýho kraje).
Jinak to ničím jiným netrpí.
Kdo se chce vyhnout problémům s naftou, tak 4,0 V6 benzín + LPG, popř. si nechat dotáhnout z USA 3,3 V6 Flexfuel a jezdit tady na E85, a jste na tom líp jak s naftákem, neb E85 stojí cca 22-24 kč litr a ten 3,3 V6 je na něj uspůsoben z fabriky, jediným nedostatkem je menší hustota čerpaček, ovšem jde jet i na benál, takž no problemo.
To samé u Dodge Journey, což je spíš konkurent Sharanu - 2,7 V6 je taky z fabriky Flexfuel.
Jinak do Journey jde pořídit i zázračný nafták od VW.
Z Journey má být údajně nová Mulitpla v Evropě.
No a Voyager dostane někdy v příštím roce nové motory Pentastar V6 (taky z fabriky FlexFuel) s lepším výkonem a menší spotřebou + další vylepšení.
Možná že Fiat někde vyčaruje i jiné naftáky.
U Voyageru díky systému Stow and Go jdou všechna seddla jednoduše složit do podlahy, popř. jdou vyndat i ven (během pár minut).
A máš z toho dodávku, kdybys měl někdy potřebu.
Vyndání všech sedadel u VW Multivan prý trvá zručnému chlapovi asi tak 35 minut, mamince vezoucí dítka by to při zapojení síly nemělo trvat více jak 45-hodku, hehehe....
Voyageru se v USA říká Soccer mum car, a na tohle je uspůsoben dokonale, do starší generace se vešla celá závodní motokára - viděl sem na vlastní oči.
Taky si myslím, že by se k Voyageru hodil lépe pořádný benzín, ale evropský trh si holt žádá naftu. Snad už je současný CRDI lepší, opravdu nevím. Bohužel u mne by Voyager neprošel kvůli zadní lavici.
Znám hodně lidí co ty CRD mají a jsou spokojeni. Těch aut tu opravdu jezdí spousty, ač si to lidi nemyslí, všech generací je tu dohromady obrovské číslo, Jsou to tisíce aut vč. toho co se dotáhlo z usa/can.
A i nová generace se prodává velmi slušně, to se skoro nulovou reklamou (občas se mihne reklama v tisku, ale tot vše) je velký úspěch a znamená to, že lidi jsou s nimi spokojení a vracejí se k nim, pořád kupují nové generace at už funglovky, nebo jako ojeté.
I ty funglovky se tahají ze zámoří.
Jsem zvědavý na ta vylepšení, nový Jeep ukázal že na spičku má, a že věci který dřív nešly - jako vyhřívaný volant, větrané sedačky, lepší materiály atd. už dnes nejsou problém.
Záleží jak s tím Fiat naloží.
No vidíš, na toho som zabudol. Grand Voyager sa mi páči, na európske pomery má ale priveľké motory, chcelo by to možno niečo kompaktnejšie.
Ten čumák mal prvý Golf, alebo Polo? Teraz neviem.
Rozhodne ale tento VW žiadna sláva. Interiér mi už teraz pripadá byť starý a zvonka ako píše autor článku - celý Touran - a ten už nejaký rok na trhu je. Je zaujímavé, ako rozdielne možno v dizajne interpretovať slovo "nadčasový".
U VW to znamená, že auto vyzerá staro už v čase uvedenia a vydrží mu to nasledujúcich 15 rokov. U Hondy napríklad prídu s kozmickou loďou, ktorá vyzerá rovnako novo a zaujímavo aj po rokoch...
Na jedný straně šedá, naprosto naezjímavá unylost, bez nápadu, vše na jedno brdo, střihlý pro průměrnýho kravatáka - prototyp nudy a na druhý straně dravá Honda, co se nebojí být kreativní, přijít s něčím neokoukaným, novým a vybočujícím z šedi.
Dva světy - VW je komunistická reklama na Kofolu a Honda je tehdejší reklama na Fantu.
Asi tak bych vyjádřil srovnání těchto designů.
Kontrolní otázka soudruzi - kolik lidí se - v roce 2007 otočilo za na ulici zaparkovanou Hondou Civic a kolik lidí za tehdejším Golfem?
Já vám to povím opět naprosto přesně - ze 100 lidí se za Civicem otočilo 89 a za Golfem 4 :-)
(pro hnidopichy těch 7 zbylý se neotočilo za ničím neb je auta neberou) :-)
Rozhodně je nadčasovější, když auto vypadá jako auto (i zevnitř), než jakoby kosmická loď, jak sám píšeš.
Mimochodem proč se asi na ten "nadčasově-kosmický" design nedali (aspoň časem) další větší značky? ;-)
P.S. A ten jednotný face má čím dál víc značek, že tě to dráždí nejvíc zrovna u VW je druhá věc...
Celkom rád by som vedel, ktoré ďalšie (nie nemecké) automobilky používajú tak vzácne jednotný dizajn naprieč celou radou, ako to vidíme v prípade VW, mohol by si pls niektoré vymenovať? (mne fakt iná taká automobilka nenapadá).
"Priekopníkom" bolo tuším Audi, čo v prípade troch modelov až tak nevadilo (ok, vadí to, ale keď ju miluješ, tak odpustíš), ale v prípade VW je tých modelov predsa len viac a mne to príde ako hodně hluboký nedostatek invence...
Nevím proč píšeš, ať uvedu další "nie nemecké" automobilky? Klaudius přece jasně píše o VW (až později i Oplu), nikoli o německých automobilkách obecně.
Audi je se svým úspěšným singleframe dobře známá, ale i současné modely BMW jsou na první pohled téměř k nerozeznání (a to nejen zepředu), hlavně 7čka s 5kou, ale i příští 3ka má být velmi podobná... Z koncernových neněmeckých značek je to samozřejmě i Škoda a Seat. Dalším příkladem je Ford, jeho současné Kačko, jako by z oka vypadlo Fiestě a opravdu velmi podobně vypadá i příští Focus III. O jasném přizpůsobení přídě CLIA (faceliftem) Meganu už jsem psal Klaudiovi. A taky něco japonského:
[odkaz]
[odkaz]
Jinak u VW není určitá unifikace přední partie nic nového, přední masku ve stylu Golfu 5 měla ještě nedávno naprostá většina VW, ale tvrdit, že předek nového Sharanu je stejný jako u Scirocca (myslím tím Klaudia), chce odvahu, nebo velký počet dioptrií:
[odkaz]
[odkaz]
Ale to není "problém" jedné, ani pouze dvou značek, jak jsem psal, je to mnohem obecnější trend, některé značky už v tom jsou dál, některé pomalu "začínají", třeba jen u dvou třech modelů... Píšeš, že třeba Renaultu je to cizí? Tak se zkus někdy dobře podívat (zepředu) třeba na současné Clio před face a po face a postav si k nim minulý i současný Megan..., stejný trend/tendence zcela nezpochybnitelná... ;-)
byl to Golf ;-) ...s civikem souhlas, sice jsem mu dodnes nepřišel na chuť, ale tohle se mu musí nechat :yes:
Edit: teď si uvědumuju, že úplně první bylo, myslím, Scirocco...kdybych tehdy tušil... :-)
Mne sa naopak nový designérsky smer VW dosť páči. Keď hovoríš konkrétně o predku, mne osobne sa zdá, že přišli s takým univerzálnym (podľa mňa pekným) predkom, ktorý môžu (samozrejme asi s nejakými drobnými úpravami veľkostí atd.) použiť naprieč celým modelovým radom a nebude to na žiadnom aute vadiť (za seba vravím, že mne sa to dokonca dosť páči). Je to samozrejme len môj subjektívny pohľad. Najvydarenejším počinom tohoto nového smeru (ak teda sa to tak dá nazvať, ja myslím, že hej) je podľa mňa nové Polo, ktoré je, podľa môjho názoru, naozaj krásne a považujem ho za aktuálne najkrajšie auto segmentu B, čo sa vzhľadu exteriéru týka.
Inak ešte k tej jednotnosti vzhľadu - to sa dnes týka, podľa mňa, už veľa automobiliek. Ale súhlasím (teda ak máš tento názor), že VW (alebo hlavně eště Audi, to s tým prišlo v tomto rozsahu asi ako prvé, ak sa nemýlim) to robí ešte dôkladnejšie (rozumej nie lepšie, ale viac) než ostatní. Jasné, niekomu to vyhovuje (alebo nevadí), niekomu to nesedí. Za seba hovorím, že mi to nevadí, ak je ten predok (keď už riešime hlavne asi túto časť) podarený, lebo tie automobilky, aspoň ja si to myslím, väčšinou dokážu dobre prispôsobiť ten vzhľad pre modely naprieč triedami.
Hej, po slovensky na mňa nemusíš, s češtinou problémy nemám. ;-) Beztak tam ešte české písmenká pletieš. >:D
Pre mňa v tom to prípade platí "čo je veľa, to je veľa". Uniformitu beriem u prémie, povie sa Audi, a triedu nikto nerieši, povie BMW, Mercedes... Volkswagen je kvapku v inej pozícii, aj keď evidentnou snahou jeho pánov poslednom desaťročí (možno aj dlhšie) je posúvať ho smerom hore. Čo je trochu paradox, už názov značky samotnej určuje, kam patrí. A ako tu už niekto písal - čo sa hodí na malé auto, nemusí byť pekné na veľkom, čo sadne na športiaku, nevyzerá dobre na minivane, a tak podobne.
Prečo má mať Golf, Polo, Scirocco, Multivan, Caddy, Sharan a neviem ešte aký model rovnakú tvár, štýl, výzor? Pozri na toľko ohováraný Renault - hravé Kangoo, veselý Wind, švihácky Megane, dôstojná Laguna - a máš u niektorého z áut problém s identifikáciou značky? Iba to modelové portfólio je pestrejšie, krajšie, zaujímavejšie. VW je v tomto smere hodne nudné - to je vec, ktorú Volkswagenu vyčítam. Podobne je to v interiéroch - každý je ergonomicky dokonalý, ale často ponurý a ničím zaujímavý. Dokonca celé palubky v autách úplne odlišného zamerania - za to jednoznačne :no: To nie je prémia, ktorá je prémiou každým cólom, bez ohľadu na triedu. U Audiny Ti nebude vadiť, že R8 a A1 vyznávajú rovnaký štýl - ale u mainstreamu...?
Ja naopak Vi Kinga chválim, že si cvičí jazyk a dávam mu :yes: a nie preto, že je to Slovenčina, ale za jeho prístup.
Dole som napísal niečo podobné, ako píšeš aj Ty - u VW som napočítal 15 modelov a mať na všetkých jednotný xicht sa mi zdá priveľa. Toyota je svojimi modelmi tiež pomerne nudná, nekonfliktná ak chceš, ale každý ich model má svoju tvár. Sakra, veď autá nie sú tabličky čokolády, usporiadané v regáli, všetky majú rovnakú vôňu, rovnaký tvar a líšia sa iba farbou obalu, to sme to dopracovali...
Eee, ja ale som Slovák >:-[] , ale už pár rokov žijem v ČR. Za to Ě sa ospravedlňujem, keď píšem raz tak a za chvíľu tak, stáva sa mi, že si ani neuvedomím a kombinujem oba jazyky.
Áno, súhlasím, je možno trochu škoda, že VW nevytvorilo viac variant, rozmanitejšie stvárnenie (v rovnakom štýle) by asi nezaškodilo. Len vravím, že mne osobne tá uniformita nevadí, pretože sa mi tie predky súčasných VW dosť páčia. Okrem Scirocca, G VI a Pola som videl už aj faceliftovaný Transporter a podľa mňa je ten vzhľad fajn na hatchbacku segmentu B, C, ale aj na dodávke/veľkom MPV (Multivan). Touareg sa mi z fotiek tiež dosť pozdáva. Oproti minulej generácií je to podľa mňa veľký posun k lepšiemu. Čo sa týka interiérov - priznávam, že najnovšie VW, v ktorom som sedel, je minulá generácia Pola pred faceliftom, takže tam to príliš podľa nejakých "skúseností" hodnotit nedokážem. Ale keď to zoberiem podľa fotiek, tak napr. Golf VI, Scirocco, alebo Passat(napriek jeho veku) na mňa pochmurne nepôsobia, naopak ten v Pole hej (to je podľa mňa škoda, lebo to auto považujem naozaj za krásne).
Pohoda, ja som si všimol ešte tú češtinu v profile, tak preto, inak až na to "ě" máš slovenčinu bezchybnú... ;-) Jasne, v tomto smere je lepšie si rýpnuť do Pierra... >:D
Nepoznám súčasný či minulý model VW, ktorého interiér by ma z pohľadu dizajnu nadchol. Je to škoda, lebo napríklad Tiguan či Scirocco možno považovať za pekné autá (aj keď štúdia Scirocca sa mi pozdávala viac) ale zvnútra už je to bieda, podobne Polo, ale na ňom mi okrem interiéru ešte dosť nesedia zadné svetlá. Francúzi alebo Taliani robia zvnútra autá proste krajšie a príjemnejšie.
Francúzské interiéry sa mi v poslednej dobe tiež celkom páčia (Peugeot 308,3008,5008, Citroën C4 - nová, C5, Renault Laguna), v tej 5008cke som dokonca mal teraz aj možnosť sedieť a fakt sa mi to páčilo - prišlo mi to útulné, kvalitné materiály (len v mieste, kde končí plastové "ohraničenie" stredovej konzoly - vedľa radiacej páky - sa po zatlačení ten plast akosi dosť prehýbal. Jasné, bol to mäkčený plast, ktorý je tam skoro všade, ale nezdalo sa mi, že by to malo byť až také, ale neviem, nedokážem to s ničím príliš porovnať, aby som vedel, či to je prirodzené.), pekný design. S tými VW (myslím priamo VW, nie iné značky koncernu VW, lebo napr. so Škodou mám) fakt veľa "živých" skúseností nemám, ale vravím, designovo (podľa fotiek) mi nijako neprekážajú a čo sa kvality týka, tak to skoro vždy o nich píšu veľmi pozitívne, čo sa mne osobne zdá dosť dôležité (tým netvrdím, že si myslím o interiéroch iných výrobcov niečo zlé, len si myslím, že by som asi bol schopný skôr zniesť designovo menej zaujímavý interiér, než menej kvalitný interiér. Zatiaľ to ale samozrejme nemám podložené vlastnou samostatnou skúsenosťou výberu auta.)
Rad bych vedel, co si presne mam predstavit pod touto fotkou:
[odkaz]
Chapu, ze se do pneumatiky dava chytra tekutina pro zalepeni defektu. Ale zarazi me profil rafku a pneumatiky. Muze mi k tomu nekdo napsat neco vic?
Tak jsem na to koukal jeste jednou a mozna je to jen zmrsena perpektiva od 3D programu...
Samozacelovaci pneu a napln jako je treba UltraSeal maji tutez funkci. Slo mi spis o profil te gumy a rafku, kterej se zdal z tohoto pohledu nesymetricky.
Měl jsem již 3 Sharany/Alhambry. Oceňoval jsem geniální věc - nandáš lyže do kufru (podsuneš je pod sedačky druhé řady, zarovnají se tak akorát pod konec sedačky, takže posádce ve druhé řadě vůbec nevadí). Díky skládacímu mechanismu sedaček to už asi nepůjde. Je mi to líto, ale nezbyde mi než se s novým Sharanem rozloučit ještě před jeho nákupem. Škoda. Tak velký auto a muset mít rakev??? To ne! Zajímalo by mě, jaké si dělali průzkumy a jestli tento můj požadavek je ojedinělý.
Podstrčit to určitě nepůjde. Takže jedině sklopit sedačky na jedné straně a tam lyže naskládat, což není ani zdaleka tak elegantní ani bezpečné. Jinak je to otázka priorit, někomu zase vadí, že musí u starého Sharanu uvažovat dopředu, kolik bude potřebovat sedaček a v jakém uspořádání (pravá/levá/střed = různé sedačky). Tady máš sedačky vždycky s sebou. Nevím, jestli by bylo možné vymyslet univerzální řešení.
To je furt to samý - když se s tím musím patlat na střechu, už můžu jet Passatem... Mě u MPV fascinuje, že tam naházím co potřebuju a jedu. Jinak pro mě nemá význam.
Souhlas - proč kupovat velkou krabici, do které se nevejde to, co potřebuju. Taky bych se zbláznil, kdybych musel dávat pokaždé dětem kola nebo koloběžky na nějaký nosič nedejbože na střechu. Je taky otázka, nakolik (a zda vůbec) se novým řešením sedaček snížila světlá výška v autě.
Jsem vidlák co má příjem cca.12000,00Kč.Za měsíc tak kdo mi ho dá na zplátky tak do pětistovky měsíčně,- prosím neperte se!S 0-vou, akontací!Děkuji. ;-):-O:-(
Ja som sa na novú verziu Sharana fakt tešil. Dúfal som, že po toľkých rokoch odkladania novej verzie príde ozajstná pecka, niečo, čo zoberie vietor aj tej nemnohej konkurencii, ktorá ešte v tomto segmente zostala. Namiesto toho sa koncern uspokojil s pokrokom v rámci pravidiel VW a ktorý od uvedenia "nového" Golfu všeobecne nazývame p-o-l-k-r-o-k-o-m... Naozaj je taký problém pre VW spraviť v tejto kategórii auto, ktoré dokonale splní účel, ak požadujete pohodlné odvezenie? Nehovorím len o podvozku, ktorý "musí" byť športový za každú cenu (fakt to zákazníci tejto triedy požadujú??), ale aj o sedačkách, ktorých tvar má spoločného menovateľa Recaro, ale nie sú vhodné pre rodinné zvezenie osôb všemožných výšok a šírok. Rád by som sa dočkal verzií vo forme doplnkov a vychytávok pre pestrú skupinu zákazníkov, ktoré táto kategória prináša - autochladnička na mieru, držiak lyží, surfu, bicykla a ja neviem čo ešte - prebaľovací pult? Sakra, trochu kreativity, veď toto je kategória, ktorú využívajú ľudia najrozmanitejšie.
Ak si dlho čakal na túto faceliftonovú verziu a čakal niečo zásadne nové, u VW si sa nemohol dočkať, napokon to VW predsa nikdy nespravil, aby ukázal viac invencie, ako je nutné. Kedy hovoril Marko, že príde nový revolučný Espace?
Buď v něm zatím nejel Ondore, nebo autor článku, nelze si nevšimnout, jak zásadně se rozcházejí v názoru na tzv. "sportovnost" nového Sharanu, nebo jeho prostornost... ;-):-)
Možno je problém skôr vo vnímaní komfortu. Ja v každej recenzii čítam o sedačkách s výborným bočným vedením a keď si do nich sadnem ja, tak môžem hovoriť iba o tvarovaní, ktoré ma núti mať kolená pri sebe ako cudná šestnástka pred rodičmi, aby som nemal otlačené stehná... Dtto prostornost - vidíš tam nejaké rozpory medzi mnou a autorom? S čím porovnávaš Ty? A máš aspoň potuchy čo je pre mňa pohodlie? Tak hoď nejaký tip, ja Ti potom odpoviem reálnymi skúsenosťami z tejto kategórie, rád si s Tebou porovnám... skúsenosti :-);-) >:D >:-[]
Viz 01:01
Vidím, že sebevědomí ti rozhodně nechybí a tvé zkušenosti jsou jistě naprosto nedostižné... >:-[]
Vzhledem k tomu, že máš (jak sám píšeš) poněkud "anomální" vnímání komfortu a pohodlí, nebude lehké s námi, jen průměrně zkušenými a vnímavývi lidmi (včetně autora článku), na podobné téma diskutovat... >:D:yes:
Tak hoď niečo konkrétne, aby sme mali o čom diskutovať, netvrdím, že som jazdil všetky autá sveta, s čím porovnávam viď 1:43. Plky si nechaj pre Kelišovú.
Jak mám asi srovnávat cokoli s novým Sharanem, když jsem s ním zatím nejel..., až bude příležitost určitě se svezu, zatím musím vycházet z názoru těch, co s ním jeli. Předpokládám, že autor článku určitě ano, ty možná taky (nechceš abych tady hned všem všechno stopro věřil, že).
Třeba menší srovnávačka nového Sharanu s Galaxy (AutoZeitung 15/2010 str. 30) dává taky za pravdu spíš autorovi článku, než tobě (ohledně komfortu)...
"Upozornil" jsem pouze na zřejmý rozpor mezi tvým názorem a názorem autora článku s tím, že to vypadá, jako by s tím vozem jel pouze jeden z vás, který spíš je asi celkem logické... ;-)
Nechcem po Tebe porovnanie Sharana s niečím iným, stačí, keď napíšeš, čo je podľa Teba pohodlé auto pre rodinu. Napádal si môj názor, tak určite máš skúsenosti.
O rozpore s recenziami som už písal a sorry, ale cesty nie sú len tie kvalitné západonemecké, mám na to svoj názor. Dtto sedačky, nevyhovuje mi súčasný trend, ktorý má zvierať jazdca, aby snáď nevypadol z auta v zákrute. Jazdím vždy keď sa dá po diaľnici a ani v serpentínach som zatiaľ nemal problém udržať zadok na sedačke. Preferujem skrátka pohodlie bez ohľadu na to, či je to Sharan alebo iná kategória. Na okruh jazdím len 1x ročne a požičiavam si auto, ktoré má práve tie Recará a 6-bodové pásy, tam ale nesedím niekoľko hodín, ako v bežnom aute.
Zkus si přečíst celé vlákno, ona ta sportovnost je v uvozovkách hlavně proto, že se jedná spíš o nesportovnost (viz článek), takže vlastně díky za podporu... >:-[]
Tu má white label pravdu, ja som ten čo tvrdí, že Sharan stále nie je dostatočne komfortný a porovnávam to s Voyagerom a Siennou. "Sportovnost" ako argument používa VW a nemecké magazíny, keď píšu o športovej jazde pri každom modeli vrátane Sharana a Amaroka...
Ty píšeš reakce na někoho, koho se to netýká, no u tebe je vlastně všechno možné nejen srovnávat...
Neboj, určitě nejsem tak vztahovačný, jako ty zábavný... >:-[]
To, že jediné dvě "německé" značky které ti nevadí jsou Ford a Opel bylo taky parádní. Ford to je tradiční německá značka jak poleno (Ford Motor Company je americká! nadnárodní korporace) a původně německý Opel nemá dlouhodobě s amerikou vlastně taky nic společného, jen "pekl" auta s GM celých 80 let (1929-2009), než ho amíci definitivně pustili k vodě..., tak bodejť by tobě "amerikanofilovi" mohly právě tyhle dvě značky vadit... :*);-)
Osobně si pod pojmem německá automobilka/značka představuju především (podle abecedy) AUDI, BMW, MB, Porsche a VW.
GM nevlastní Opel? To jsou mi novinky a kdo ho teda vlastní. >:-[]
Pokud vím, tak ho nikomu neprodali nakonec.
No však proto mi nevadí - přesně z těch důvodů cos nám tu tak hezky vypsal :-)
Navíc Opel míval fajn káry - taková Monza, Manta, Commodore, Diplomat V8, Senator, Omega.
Jo to byly časy :-)
Nakonec to (zatím) nedopadlo, ale až do 16 června letošního roku to ještě vypadalo všelijak.
(Loni se GM dostal na pokraj bankrotu, Německá vláda se dohodla na převzetí Opelu s konzorciem kanadsko-rakouského výrobce autodílů Magna International, ruské banky Sberbank a ruského výrobce nákladních aut GAZ. Opel tak získal ochranu před bankrotem General Motors.)
Gaz může přebírat leda kulový, Děripaskovi došly Money.
Jo a Gaz vyrábí i osobáky, do lonska inovanonou původní Volhu 24 a ted náš bývalý Sebring (01-06) - Chrysler jim prodal celou výrobní linku ze Sterling Heights vč. dokomunetace.
Super kšeft, navíc jim do toho dodávaj motory (stejně tak tomu bylo i do té volhy) vyráběné v Mexiku.
Myslím že si GM Opel nechá, neměla by nic v evropě a prodej jsou slušné - nová Insignia se netíhala vyrábět vůbec, navíc GM modely od Oplu prodával i pod jinými zančkami (Buick, Cadillac) nebo používal jejich techniku (Saturn, Pontiac).
Jasně, maj ještě Chevrolet, ale Opel má přeci jen větší tradici.
Takže v něm možná nejel autor článku...:
"Nabídka prostoru je královská. Dva cestující na předních místech mají kolem svých sedadel nezdravý nadbytek prostoru, za což posádka vděčí velkorysé šířce (1902 mm zvenku, resp. 1507 mm uvnitř) a výšce nad sedákem 1077 mm."
"Od auta s velkými rozměry, relativně vysokou hmotností a velmi specifickým účelem nečekejte sportovní vlastnosti... Prioritou číslo jedna je ale přeci jen pohodlí."
"Jezdíme výhradně s vozy vybavenými adaptivním podvozkem DCC, který ve sportovním režimu předchází velkým náklonům a dělá reakce auta přímější, na špatných cestách v režimu Comfort zase velmi dobře zvládá tlumení nerovností bez ohledu na aktuální rychlost. Volant, řadicí páka i pedálová skupina jsou dokonale izolovány od vibrací i při volnoběhu, bez ohledu na motorizaci."
Ondore:
" Nehovorím len o podvozku, ktorý "musí" byť športový za každú cenu (fakt to zákazníci tejto triedy požadujú??), ale aj o sedačkách, ktorých tvar má spoločného menovateľa Recaro, ale nie sú vhodné pre rodinné zvezenie osôb všemožných výšok a šírok."
Tú šírku, ktorá je pre Teba "královský prostor" mám plus-mínus cenťák v sedane a na výšku mi stačí o 10cm menej, klobúky nenosím v aute ani mimo neho. Ale porovnávajme kategóriu, Ty si svoj tip na pohodlie nedal (ako inak), tak s čím porovnávam ja: Voyager v krátkej verzii predošlej generácie a druhá je Sienna, ktorú som používal v UK. Prvý menovaný má kopec chýb, ale komfort je VW optikou nedosiahnuteľný, na cestu v piatich ľuďoch do Paríža jasná voľba. Na Sienne ma fascinovala šírka sedačiek 2. radu totožná s prvou radou (bola to verzia 2+2+3) a rozsah posuvu, keď si si mohol vyklopiť podperu na nohy a pohodlne sa natiahnuť. Čo je na tom také ťažké, že to VW nedokáže ponúknuť v modeli 2010? Podvozok v tomto kontexte pohodlia snáď chápeš sám, nie sme v materskej škôlke...
Já zatím neříkám, jak moc je Sharan dobrý, nebo špatný proti konkurenci (nemám s ním zatím osobní zkušenost), takže nevím proč bych tu měl dávat příklady lepší, nebo horší konkurence v konkrétních ohledech. Ty s ním tu zkušenost máš, takže já se ptám tebe, které auto je v této třídě momentálně (podle tebe) celkově! o tolik lepší, než nový Sharan? Že má podle tebe třeba ten Voyager "nedosažitelný" komfort je pěkné, zásadní otázkou však je, jestli jen k vůli tomu zavřít oči před tím jeho kopcem jiných chyb o kterých sám píšeš.
Virtuálně složit auto z jednotlivých nejlepších vlastností konkurence jde snadno, bohužel takové auto si reálně můžeš koupit dost těžko... ;-)
Ono je zajímavý porovnávat Voyager minulý generace, kterej se 2-2,5 roku neprodává (jak kde) a kterej měl trošku jinou koncepci zadní nápravy, trošku jiný převodvky a vůbec to bylo trošku jiný auto >:-[]
To samý asi ta Sienna.
Jenže to by tady někdo musel jet těmito současnými modely + tím nový Sharanem a to nikdo nejel, takže tak.
Netuší někdo, zda se bude prodávat kombinace automatu se čtyřkolkou? Jsem nakopnutej směrem k VW Multivanu, který tuto kombinaci nabízí, ale o Sharan se mi zdá také dobrá alternativa k Multivanu...
Já myslím, že 4x4 a automat časem bude (má ji nejen Multivan, ale třeba i Passat), navíc tuto kombinaci "Flajzi" nepodmiňuje konkrétní motorizací ani druhem paliva...
Čemu říkáš silná nafta? V6 TDI? Tu nemá VW ani s žádnou jinou převodovkou (kromě Touaregu a Phaetonu) hlavně k vůli AUDI... a ani AUDI zatím nekombinovalo V6 TDI s DSG, až teď u A7 s novější 7DSG k podělně uloženému motoru ...
A pokud myslíš 2,0 TDI 125kW, tak ten se právě u nového Sharanu zatím nabízí v Německu jen s DSG (v tabulce k článku je v tomto ohledu chyba), což nám jistě potvrdí i náš německý zpravodaj Ondore... ;-):-)
Západonemecký spravodaj hlási, že skúšal iba 1,4 verziu :-) A skúšal aj Tiguana so slabšou 1,4 v čase, keď ešte nebola v CZ dostupná (u nás stále nie je v ponuke).
Ad Navtech - neviem, nebude to vysokým krútiacim momentom, pre ktorý DSG nebola stavaná? Nemyslím si, že Audi by by sa nejako obávalo kanibalizmu v triede Sharan.
Ad DSG, Navtech zatím nenapsal, jestli myslel 2.0 TDI (125kW), nebo V6 3.0 TDI, ale je pravda že 6st. DSG je jednak stavěno zhruba do 350Nm krouťáku a je taky vhodné k zástavbě k napříč uloženým motorům a uložit napříč motor typu V6 3.0 TDI do nového Sharanu, nebo současného Passatu, není příliš reálné, viz např. absence podobného motoru u Volva.
Proto taky přijde 2.0 biTDI a k němu zřejmě i "odolnější" 7st.DSG vhodné i k motorům uloženým napříč...
Tak si to spočítajme, je Sharan najkomfortnejší VW? To asi ano. Je lepší ako ten predošlý? No ešte aby nebol, vychytávok nájdeš viac ako dosť. Odo mňa má veľkú pochvalu za plnohodnotné posuvné dvere s oknom čo sa dá otvoriť (vraj ponúkajú aj švihadlo pre nostalgikov) a s odkladacím priestorom v nich. Ďalšia pochvala je za rozmerné strešné okno, existujú aj väčšie, ale už toto prinesie nadbytok svetla do priestranného interiéru. Pochvala je aj za možnosť 6-miestneho usporiadania, tu sa ale začínajú ale...
Odstup 15 rokov od predošlej generácie a možnosť pozrieť sa, čo vymyslela konkurencia by mohlo byť dostatočných na to, aby dokázali chlapci z VW priniesť pestrosť ponuky, ktorú si MPV trieda priam pýta. Auto určené pre rodiny a aktívne žijúcich jedincov dáva úžasný priestor na stotožnenie sa so značkou. Veď čo môže byť krajšie, ako keď cyklisti uvidia, že sa dnu zmestia traja aj s ich bajkmi. Srdce surfera zaplesá, keď uvidí, že výrobca myslel na jeho dosku, ktorú krásne umiestni po dĺžke po sklopení sedadla spolujazdca, lyžiari, ktorí nemusia používať truhlu na streche pookrejú. Rodinka s dvojkočíkom v kufri, rozložitá svokra alebo manažér rozvaľujúci sa v kresle sedadla 2. rady - ja viem, skromný nie som, ale táto kategória si to priam pýta a túto príležitosť VW nevyužil... Napokon pokrok nie je doménov tejto značky, prečo aj, keď stačí p-o-l-k-r-o-k. Pokojne si kúp VW, dostaneš dobré auto.
Ak chceš viac ako len dobré, môžeš spolu so mnou dúfať, že Renault nebude mať v gatiach a ukáže invenciu pri novom Espace. Ak hľadáš lepší komfort, nájdeš ho, stále je pár konkurentov na trhu.
Shodou okloností dnes vyšel test nového Sharanu i v Autocaru.
Opět chválí především prostor! a komfort! a připomínky mají spíš k "nesportovním" (rozuměj "jízdně nezajímavým") jízdním vlastnostem. Chválí kvalitní a praktickou! kabinu a nižší hmotnost, ale kritizují nudný design exteriéru.
"Líbí se nám
- Hi-tech výbava
- Praktičnost a prostornost
- Hladká jízda
Tých testov dnes vyšlo viac, PR odd. zrejme stanovilo dnešok ako dátum predstavenia: [odkaz]
V tomto teste si autor praje väčšie sedačky v druhom rade (naozaj sa s ním nepoznám ;-) ) a spomína 16cm posuv 2. radu sedadiel. Keby sa dali posúvať o >80cm a keby boli výrazne širšie (aspoň v usporiadaní 2+2+2), neceknem ani jedinú pripomienku na Sharana ;-)
Ta velikost sedadel druhé řady (a imitace dřeva) je v podstatě jediné co tam kritizujou, ani ten posuv 16cm jim přímo nevadil..., jinak většinou chvála...
Väčší posuv by som rád mal ja po skúsenosti so Siennou ;-) A moja kritika mierila predovšetkým k nevyužitiu šance, ktorú VW mal. Tento segment iní výrobcovia opúšťajú, on mohol s trochou snahy predstaviť Sharana na 100 použití a získal by si (nielen) moje srdce. Tento rok jedného VW kupujem (ten druhý model, čo som skúšal), mohol som kúpiť dvoch...
Úplně dokonalý nebude (jako každé auto), ale nikde není napsané, že zrovna ten nový Espace bude celkově lepší... a ze současné přímé konkurence, nevím co...
Ano, pre manželku, možno si tu zachytil, že do nej nabúrali a Tigi 120k je viac ako dostatočný na takové to městské ježdění ;-) Vraj by mal byť o pár týždňov facelift, ale aj keby nebol, na tento účel to stačí a je to dobrá ponuka.
Pro manželku na městské ježdění bych už dneska manual nebral...
Za ty prachy můžeš mít (pro manželku) třeba Yeti, ale navíc se 4x4 2.0 TDI a automatem..., nebo ušetřit a mít Yeti s 1,2 TSI (77kW) a 7st.DSG..., ale možná tě odradí menší kufr, nebo "levnější" značka vozu...
Dík za odkaz, uvidíme, či budú nejaké rozdiely oproti čínskej verzii.
Manželka je konzervatívna, na automat ju lámem niekoľko rokov a zatiaľ neúspešne, nepomohli ani "náhody" keď nemala inú možnosť ako ísť s automatom (mimochodom práve odchádzame na dovolenku a už mám naplánované, že cestou budem dosť unavený, takže bude musieť riadiť automat znova ;-) ).
Nepozeral som Yetiho, ale nie, ďakujem, aj základný Tigi je za príjemný peniaz. Navyše presadá z Mercedesu, keby nemala fóbiu z jazdenia po obrubníkoch, berie béčko. GLK ju neoslovilo, ostatné sú na ročný nájazd pod 10.000km zbytočné a do mesta aj veľké.
Můžu jen souhlasit. Obrovská truhla, která je díky sedačkám napevno bez vychytávek nevhodná pro aktivní jedince, kteří k obrovské truhle nechějí montovat další na střechu.. (surf, lyže, tři bajky, ...). Ach jo.
Možno v 5-miestnej verzii sa Ti lyže zmestia ako v tom starom, ale skôr predpokladám, že nie, predpokladám,že namiesto sedadiel dajú nejaké odkladacie boxy, aby udržali rovnú podlahu, ktorá tvorí pred operadlami druhého radu schodík, ktorý vyrovnáš tým, že zložíš sedadlo druhého radu 8-s . Riešenie pre Teba bude zrejme iba konfigurácia 2+3+2, pričom sklopíš krajné sedadlo v 2. a 3. rade, čím tú rovinu dosiahneš. Kam dáš v tejto konfigurácii lyžiarky a batožinu sa ma ale nepýtaj ;-)
ktorá je super. Má 5-stupňový automat, 3,5V6 s 245k a spotrebu cca 11 litrov. Je to tiché a neskutočne pohodlné auto.
Nový Sharan je o niečo menší, ale predsa len, tie motory pre Sharan, no neviem... možno 2,0 TSI. Podľa mňa mu chýba naftový V6 s automatom. Auto je to pekné, ale ponuka motorov je proti.
Bohužiaľ nemá. Avšak bola by to "trefa do čierneho". Sharan má pohotovostnú hmotnosť 1,75t. Preto 1,4TSI alebo 2,0 TDI je málo. Koncern VW má v ponuke motory V6, tak prečo nie?
Áno, hovoril som o "nafte". Každopádne, V6 nafta alebo benzín, to je to "pravé orechové" pre veľkosti vozidiel ako VW Sharan. 1.4TSI, to je na smiech...
VW Sharan bez 6-valca (benzín alebo nafta) je taká istá blbosť ako Seat Exeo, ktorý nie je schopný konkurovať ani Škode Octavii, keďže je vnútorne podstatne väčšia, ako spomínané Exeo.
VW Sharan sa mi páči, ale s 1,4 TSI???? To je nezmysel. 2,0 TDI 125 Kw či 2,0 TFSI, to je podľa mňa minimum pre danú triedu. Opakujem, minimum....