Novinky
Mám s 1.4T-Jet najeto 85tis. km a neměnil bych. Veliká spokojenost ve všech ohledech, takže tahle evoluce na Multiair bude určitě paráda. I pocitově když jsem tenkrát srovnával s 1.4TSI tak ten motor je příjemnější, hlavně má hezkej zvuk, TSI je takovej bezkulkin, co se týká zvuku 😄
máš pravdu ten motor multiair je lepší vo všetkom a zbadať aj tú spotrebu , skúšal som a od spodu ide super len pre náročnejších chýba objem aspoň keby bola 2,2 turbo multiair to by bol skvôst. Pri každom teste čo sledujem stým motorom sa nedá porovnať nič! iba ak tsi z dialky. :-!
No vidíš a u nás (nakonec i u mě) po dlouhém srovnávání a rozhodování zvítězil seat leon 1,4TSI nad bravem 1,4T-Jet. Že by rozdíly byly extra výrazné, to asi ne, ale ten seat se tak nějak líp řídil díky naladění podvozku a motor šel trochu líp do otáček - a byl nakonec po slevách i o dost levnější. Máme verzi drive a tam je, oproti oktávce a golfu, ten vejfuk trochu laděnej tekže bručí celkem příjemně.
Na Leon jsem taky koukal. Ale ve výbavě, kterou jsem chtěl, nebyl ani nijak výhodnější a hlavně mě odradil ten vnitřek papundeklovej. Ale jinak dobrý. Tak to je dobře, že má lepší zvuk jak Schade. Tak ať jezdí !
T-jet má rozhodně v provnání s TSI takový živější projev... Ale TSI jsou taky super motory.. to bez debat... 😉
Záleží na tom, kdo co preferuje..
Záleží na tom, kdo co preferuje..
Multiair nahrazuje mechanické opotřebení a ztráty elektronickým rizikem funkčnosti. Při vědomí, že Bosch v italech (nejen v nich) byl a je dost vachrlatý subsystém, velice se těším na dlouhodobé zkušenosti s funkčností elektronického ovládání ventilů. Jinak ale je Multiair první vlaštovkou zásadních změn, které jediné mají šanci uchovat spalovací motory při životě déle pod tlakem úbytku využitelných ropných zdrojů za danou cenu. Ještě odřemenit a překonstruovat technologicky alternátor (řešení už je) a kompresor klimatizace. Pak by šla spotřeba o dalších 15-20% dolů. Je dobře, že u Fiatu nespí, popravdě mi jejich řešení imponuje mnohem více než cizelování mnichovských motorů...
Je to asi nejvhodnější motorizace v hatchi nižší střední. Škoda snížení výkonu, nicméně i tak je to pořád slušné a spot¨řeba šla dolů asi výrazně (i dkyž já si nestěžuji a pomalu připravuji článeček o 30 000 km strávených právě s bravem).
Spotřebu si poctivě zapisuji a schovávám lístky. Beru z 98% shell V-power.
Jezdím tak 70% po městě (Brno), zbytek nějaké výlety, chalupa, dovolené a tak + nějaké blbnutí. Spotřebu mám teď před dovčou za celou dobu co auto mám 8,89 l/100. Po dovči to teď a přes leto zase trochu asi klesne... Zbytek až to dám do kopy a sepíšu.. Všechny plusy a mínusy..
Jinak tyto komentáře mě nechávají chladným... jednou mám vysokou spotřebu jindy nízkou... (podle toho, jak se to místnímu SSH hodí) atd... Podle mě je to úplně odpovídající spotřeba na můj styl jízdy a výkon auta (podle některých odborníků yb ta spotřeba měla být výrazně vyšší...). Pokud vím, tak lidi s focusem, co jezdí ale víc mezi město mají spotřebu obdobnou a na delších trasách tak o litr vyšší...
Skoro bych to napsal tak... Až uveřejním svůj blog ohledně života s Bravem a 30 000 km, byl bych rád, kdyby se Vaše skupina sdržela komentáře. Za jednak o tom autě víte prd (obecně, víte prd, ale to je druhá věc) a za druhak to budu psát lidem, co je to zajímá, ne Vám...asi tak, taky nemám potřebu prudit všude, zejména tam, kde o mě tak nějak nestojí...) 😉
Nejezdil jsem s MV6. Ale s V6 EcoTec 125 kW. MV6 (označení) se dávala pouze do Omegy.
Rozhodně jsem nebyl nejpomalejší na cestě, spíše naopak a PP mi ukazoval průmernou spotřebu vetšinou někde mezi 8,4 - 8,6. Stačilo jen jezdit a používat hlavu. Žádná ekojízda. Ale moc výkonnějších aut stejně nejezdilo. Pravda je taková, že ten motor stačilo točit "na volnoběh" a velmi pěkně to jelo.
Jezdit s ním za 13, to by vyžadoval pořád plný a všude, kde by to jen šlo. Ten motor byl na celém autě to nejlepší.
Test zde: [odkaz]
I když na pana Vé sem popravdě slyšel slušná story (jak si pouští ústa na špacír, nejspíš pod vlivem), takže věřím tomu, že nějaké skazky ze servisu do éteru šly... Otázka zní...co na nich byla pravda a co frustrace jednoho zaměstnance... 😉
No to měl Zezulka nějakou špatnou chvilku... Občas od něj vypadne i něco smysluplného... >😁
Po panu Vé se nepídi, kdo má Fiat v Brně, tak se s ním setká. O to nejde. jen sem se prostě dověděl z druhé strany, že si hold chlapec pouštěl pusu na špacír, podle mě tam, kde neměl. Neřeším to... jen asi takhle vznikají ty story. Ono i jinde se dějou "věci", bohužel mají dost inteligentní vedoucí servisu na to, aby to neměli potřebu ventilovat ven. Bohužel ne všechny firmy procházejí krizí... 😐 A pokud pan Zezulka píše o zkušenostech s přípravou vozů před prodejem a s chozením se šroubovákem koelm auta..., prostě asi vím odkud vítr fouká. 😉
Jak budu mít volněji, hodím to na papír. Předpokládám, že už s letním provozem, takže celková spotřeba bude mírně nižší (odpadnou ranní zácpy ve městě, teď je vykulminovaná nejvyšší spotřeba).
Jinak T-Jet Sport má zrychlení 8,2 s a auto je obuté do Pireli Rosso zero asymetrico 225/40/18 (což jsou typické eco gumy 😄 ), aby jako věděli ti co začnou špekulovat dopředu nad spotřebou... Jinak... vím, že pokud pojedu dálku (třeba dovolená) proti např. Focusu 1,6, budu mít i tak spotřebu cca o půl litru nižší... 😉
Problém je prostě to město..., tam se jezdí úsporně dost těžko... a výhody turbobenzínu jako takového jdou do kytek (oproti atmosféře - tím neříkám, že je to horší)... Proberem to ale později... Vím, že podobné trasy jako já jezdí kolega s Avensisem 1,8 po městě za cca 10,5 😉 (já to město mám tak v průměru za těch 9 podle PP) To auto se prostě nestihne pomalu ani zahřát...