Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Bravo: MultiAir a Start&Stop také pro italský hatchback

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Motorů MultiAir a samočinného vypínání motoru se dočkal také Fiat Bravo, který míří tento týden na italský trh.

Pod kapotou Fiatu Bravo se nově objevuje přeplňovaný zážehový agregát o objemu 1,4 se 103 kW, který disponuje elektrohydraulickým ovládáním ventilů MultiAir. Již mnohokrát popsané technické řešení šetří palivo, ale zároveň zvyšuje výkon a točivý moment, který dosahuje maximální hodnoty 230 Nm v 1750 min-1.

Kromě toho je Bravo s tímto motorem vybaveno i systémem Start&Stop, tedy automatickým vypínáním a startováním pohonné jednotky. Není tedy divu, že kombinovaná spotřeba benzinu je dle metodiky EU na hodnotě 5,7 l/100 km. Šestistupňová převodovka prošla úpravami, verze Sport má navíc na přístrojové desce tlačítko, které zrychlí reakce na plynový pedál.

V Itálii jsou k dispozici tři výbavy – Dynamic, Emotion a zmíněná Sport. První stojí 20.700 eur (532 tisíc Kč), zbývající jsou shodně o 1.000 eur (necelých 26 tisíc Kč) dražší. Zákazníci mohou dovybavit své vozy Blue Packem, který obsahuje bezdrátové rozhraní Bluetooth, hands-free kit pro mobilní telefon s hlasovým ovládáním a USB zdířky. Ten stojí 800 eur (asi 20,5 tisíce Kč).

Taktéž slabší 1,4 T-Jet s výkonem 88 kW (120 k) prodělal změny, díky kterým splňuje emisní normu Euro 5 a konzumuje méně benzinu. Jeho ceny začínají na 19.700 eurech (506 tisících Kč) za provedení Dynamic.

Český ceník nová provedení zatím nenabízí. Starší verze 1,4 T-Jet 120 k je v prodeji ve výbavě Formula za 359.900,- Kč, výkonnější variantu koupíte pouze se 110 kW (150 k) ve specifikaci Sport za 447.900,- Kč.

Fiat doufá, že se mu podaří získat zpět ztracené pozice. Bravo bylo totiž doma donedávna úspěšnější než VW Golf a Ford Focus, oba modely segmentu C, které se v evropském měřítku prodávají mnohem lépe, jej ale překonaly. Technická modernizace je také jediným východiskem ze současné situace, nástupce se objeví za dva roky a změny vzhledu tedy již nejsou v plánu.

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
2. 7. 2010 22:30
Re: Bravo!!!
V režimu sport zrychluje bravo za 8,1 jen tak do éteru a vytáhne 220km/h
2. 7. 2010 18:22
Re: Trvanlivost?
Peťo nejsem motorář..., ale co sem měl možnost si o tomto systému přečíst...tak sem pochopil, že právě řešení multiair je revolční v tom, že elektronické udělátka nahrazuje pouhým jednoduchým mechanickým principem. ;-)
Avatar - petr164
2. 7. 2010 17:05
Trvanlivost?
Multiair nahrazuje mechanické opotřebení a ztráty elektronickým rizikem funkčnosti. Při vědomí, že Bosch v italech (nejen v nich) byl a je dost vachrlatý subsystém, velice se těším na dlouhodobé zkušenosti s funkčností elektronického ovládání ventilů. Jinak ale je Multiair první vlaštovkou zásadních změn, které jediné mají šanci uchovat spalovací motory při životě déle pod tlakem úbytku využitelných ropných zdrojů za danou cenu. Ještě odřemenit a překonstruovat technologicky alternátor (řešení už je) a kompresor klimatizace. Pak by šla spotřeba o dalších 15-20% dolů. Je dobře, že u Fiatu nespí, popravdě mi jejich řešení imponuje mnohem více než cizelování mnichovských motorů...
2. 7. 2010 09:18
Re: Bravo!!!
Ani sem nekoukal..
No to měl Zezulka nějakou špatnou chvilku... Občas od něj vypadne i něco smysluplného... >:D
Po panu Vé se nepídi, kdo má Fiat v Brně, tak se s ním setká. O to nejde. jen sem se prostě dověděl z druhé strany, že si hold chlapec pouštěl pusu na špacír, podle mě tam, kde neměl. Neřeším to... jen asi takhle vznikají ty story. Ono i jinde se dějou "věci", bohužel mají dost inteligentní vedoucí servisu na to, aby to neměli potřebu ventilovat ven. Bohužel ne všechny firmy procházejí krizí... :-| A pokud pan Zezulka píše o zkušenostech s přípravou vozů před prodejem a s chozením se šroubovákem koelm auta..., prostě asi vím odkud vítr fouká. ;-)
2. 7. 2010 08:55
Re: Bravo!!!
Nejak ti nerozumim - kdo je pan Ve? Autorem testu je Libor Zezulka a Bravo z nej vyslo podle mne dost dobre...