Fiat Bravo: MultiAir a Start&Stop také pro italský hatchback
Pod kapotou Fiatu Bravo se nově objevuje přeplňovaný zážehový agregát o objemu 1,4 se 103 kW, který disponuje elektrohydraulickým ovládáním ventilů MultiAir. Již mnohokrát popsané technické řešení šetří palivo, ale zároveň zvyšuje výkon a točivý moment, který dosahuje maximální hodnoty 230 Nm v 1750 min-1.
Kromě toho je Bravo s tímto motorem vybaveno i systémem Start&Stop, tedy automatickým vypínáním a startováním pohonné jednotky. Není tedy divu, že kombinovaná spotřeba benzinu je dle metodiky EU na hodnotě 5,7 l/100 km. Šestistupňová převodovka prošla úpravami, verze Sport má navíc na přístrojové desce tlačítko, které zrychlí reakce na plynový pedál.
V Itálii jsou k dispozici tři výbavy – Dynamic, Emotion a zmíněná Sport. První stojí 20.700 eur (532 tisíc Kč), zbývající jsou shodně o 1.000 eur (necelých 26 tisíc Kč) dražší. Zákazníci mohou dovybavit své vozy Blue Packem, který obsahuje bezdrátové rozhraní Bluetooth, hands-free kit pro mobilní telefon s hlasovým ovládáním a USB zdířky. Ten stojí 800 eur (asi 20,5 tisíce Kč).
Taktéž slabší 1,4 T-Jet s výkonem 88 kW (120 k) prodělal změny, díky kterým splňuje emisní normu Euro 5 a konzumuje méně benzinu. Jeho ceny začínají na 19.700 eurech (506 tisících Kč) za provedení Dynamic.
Český ceník nová provedení zatím nenabízí. Starší verze 1,4 T-Jet 120 k je v prodeji ve výbavě Formula za 359.900,- Kč, výkonnější variantu koupíte pouze se 110 kW (150 k) ve specifikaci Sport za 447.900,- Kč.
Fiat doufá, že se mu podaří získat zpět ztracené pozice. Bravo bylo totiž doma donedávna úspěšnější než VW Golf a Ford Focus, oba modely segmentu C, které se v evropském měřítku prodávají mnohem lépe, jej ale překonaly. Technická modernizace je také jediným východiskem ze současné situace, nástupce se objeví za dva roky a změny vzhledu tedy již nejsou v plánu.