Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEAT Ibiza: Nová první cena 219.900,-Kč, dobře vybavená 1,2 TSI (77 kW) za 300.900,-Kč

Nový ceník SEATU Ibiza přináší řadu změn. První cena klesla těsně pod 220 tisíc Kč, motor 1,6 16V je nahrazen 1,2 TSI a výrazně se snížily ceny silnějších motorů ve výbavě Style.
Zpět na článek
25. 6. 2010 09:12
25. 6. 2010 09:40
25. 6. 2010 10:06
25. 6. 2010 10:16
25. 6. 2010 11:28
Avatar - jenik1
25. 6. 2010 07:51
V tabulce máte místo 1,2 TSI 1,6
Chyba
Rozbalit vlákno
0
25. 6. 2010 09:12
kvalita
mno tusim ani v jejich domovske zemi uz se zdaleka neprodavaji tak jak by mely, z duvodu nesrovnatelne nizsi kvality nez jine koncernove vozy, mate nekdo konkretni zkusenost jak moc se to zaklada na pravde a co jim z tech jejich fabrik vyjizdi....?
Rozbalit vlákno
3
25. 6. 2010 09:40
Re: kvalita
Osobní zkušenost je nižší kvalita a prodejci + servismeni se snad rekrutují z toho nejhoršího z koncernu. Ze Škody se za odměnu jde do VW, od něj do Audi, naopak za trest do Seatu. Tak to na mě působí.
25. 6. 2010 10:06
Re: kvalita
tak za prvý ve Španělsku je Seat první v prodeji už od začátku roku. Jinak Altea/XL/Toledo/Leon patří podle německé DEKRY 2009 - 2010 mezi nejspolehlivější vozy a Ibiza je na tom taky lépe se spolehlivostí něž Fabia.
Tak co tu řešíš?
25. 6. 2010 23:30
Re: kvalita
JJ, az(a jestli) se seat zacne prodavat, tak zacne byt nespolehlivy, jinak na nahradnich dilech nic netrhnou.
Jinac, ibiza se mi moc nelibi, kombi je lepsi. Hatch mi prijde takovej moc plechovej.
25. 6. 2010 10:16
VW
když už jsme u tý kvality v koncernu VW, tak kámoš si asi před rokem a půl koupil Passata - ty problémy mu nezávidim - nejdříve se mu komplet rozes... elektrika, poté zatékání do vozu skrz těsnění ve dveřích - po několika návštěvách servisu odstraněno. Nevim jak je na tom SEAT, ale zmetky vyrábí i dnes už ne tak slavná TOYOTA.
Rozbalit vlákno
1
25. 6. 2010 11:28
Re: VW
S pasatama jako služebními vozy mám bohužel také né zrovna kladné zkušenosti. Seata leona máme doma rok, najeto ca 14000 a zatím vše v pořádku (nežere ani olej, jak to u koncernových značek bývá v začátcích) - motor 1.4TSI shodný s verzí audi A3. :-)
Avatar - radolaco
25. 6. 2010 12:32
Je este dovod kupovat Fabiu?
U mna osobne ten dovod nikdy nebol...ale po tejto ponuke kto si ju kupi, tak to naozaj nechapem
Rozbalit vlákno
2
25. 6. 2010 12:48
Re: Je este dovod kupovat Fabiu?
s Tebou souhlasim, taky to nechápu, kdo si tuhle obludnou krabici může koupit - i kdyby byla klidně o desítky tisíc levnější než Ibiza, což není, přesto bych dal přednost Ibize

no doufejme, že se to teď změní >:-[]
Avatar - iudex
25. 6. 2010 14:42
Re: Je este dovod kupovat Fabiu?
I ked z hladiska dizajnu by som tiez o Fabii nikdy neuvazoval, teraz má oproti Ibize jeden velký tromf: 1,2 TSI - 63 kW, naviac za slusnú cenu.
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2010 15:47
to se hodí...
:yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 6. 2010 16:04
Automobilové emoción na druhú
Po úprave cenníkov Seatu Leon je tu ďalšie (príjemné) prekvapenie. Technológie VW za naozaj dostupnú cenu, za cca. 300 000 výborne vybavený automobil s 1,2 TSI 77Kw so všetkým, čo bežný užívateľ auta tejto kategórie naozaj potrebuje (99% majiteľov), škoda možno len 5M prevodovky. Kde sú tie časy, keď som v roku 2005 kupoval Fabiu hatchback 1,4 16V 55Kw v strednej výbave Ambiente, bez klimatizácie za 330 000 Kč...

Doba (i konkurencia) pokročila a z tejto situácie ťaží predovšetkým zákazník viac než kedykoľvek predtým.

Cenová vojna má samozrejme aj svoje temné stránky, ústiace do nenápadného, no v konečnom dôsledku pri dlhodobom používaní zrejmého poklesu kvality (problém všetkých značiek všetkých segmentov trhu s výnimkou luxusnej triedy). Náklady sa, za účelom zachovania profitability akcionárom sekajú tam, kde to nie je na prvý pohľad také zrejmé, vyústením čoho je nižšia mechanická odolnosť komponentov a pod. Ale to je na inú diskusiu...

Rovnako problém (nielen Seatu) môže byť následné opätovné zdvihnutie cien a návrat cenovej hladiny na "predkrízovú" úroveň, nakoľko bežný (čoraz viac konzumne orientovaný zákazník) namlsaný nízkymi cenami v dnešných časoch proste zmení značku tak, ako človek zmení supermarket podľa aktuálnej letákovej ponuky. Česť výnimkám...

K modifikovanému cenníku Ibizy len jedna poznámka. Je zarážajúce, (v prospech Ibizy), o koľko klesla cena motorizácií TDI. Keď si teraz porovnám príplatok za CR TDI 77Kw vo výbave Style, za rovnakých 77 Kw TSI, tak je to necelých 40 000 Kč. U faceliftovanej Fabie je identický príplatok pri všetkých stupňoch výbav vo výške 80 000(!) Kč, u Pola (ako jediné 6M u TSI) je to 60 000 Kč, v prípade Fabie v súboji 1,6 TDI 66Kw vs 1,2 TSI 63 Kw dokonca 86 000 (!!!), opäť pri identických výbavových stupňoch... Takže aké sú marže na TDI? Síce zastávam názor, že do malého hatchbacku je diesel nezmysel (akustický komfort, údržba, váha, relatívne vyššie riziko poruchy, návratnosť investície a pod.) no pre firemné flotily ( a možno nie len pre ne) je rozdiel 40 000 už viac "navrátiteľný" než v prípade smrteľných 80 000 u Fabie. Toto nie je vec Seatu ako výrobcu, ale cenovej politiky importérov za identické technológie VW. Žeby SEAT bol až tak nekvalitný? Ak sa niekto podelí o názor na SEATY z pohľadu aspoň ročného vlastníctva ostatných modelov (Ibiza, Leon, atď), pomôže tým mnohým v rozhodovaní.

P.S: 412 900.- za FR TDI? Môj čierny kôň cenového dostihového šampionátu v rámci malých "hothatchov" ;-)
Rozbalit vlákno
0
25. 6. 2010 21:44
Zajímavá základní cena
220 tisíc za slušně vypadající auto, to skutečně není špatná nabídka. Ovšem Fabia je za 200 rovných, což je ještě lepší. Škoda toho motoru. Vzhledem k cenám těchto už "normálních" aut si říkám kdo kupuje ten nový hnusný Spark v základu za 195 tisíc a taky vykradené Sandero s cenou od 180 tisíc bude mít problém...
Rozbalit vlákno
0