Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza: Nová první cena 219.900,-Kč, dobře vybavená 1,2 TSI (77 kW) za 300.900,-Kč

Diskuze (13)
Nový ceník SEATU Ibiza přináší řadu změn. První cena klesla těsně pod 220 tisíc Kč, motor 1,6 16V je nahrazen 1,2 TSI a výrazně se snížily ceny silnějších motorů ve výbavě Style.

Znalost ceníků klíčových konkurenčních modelů může být někdy velmi užitečná. Dokonale toho využil SEAT, který na počátku léta facelifotval ceny většiny modelových řad. Ibiza, mířící proti Fabii, tak ve vybraných specifikacích znamená cenově srovnatelnou nebo výhodnější nabídku.

Základem zůstává Ibiza Basis s tříválcovým motorem 1,2 12V o výkonu 44 kW. Výbava obsahuje posilovač řízení, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, volant nastavitelný ve dvou osách, ABS a čtyři airbagy. Nechybí ani většina komfortních funkcí jako cyklovač stěračů, automatické rozsvěcení světel nebo komfortní blikání. S cenou 219.900,- Kč tato verze zlevnila o 19 tisíc Kč.

Reference znamená automaticky posun na motor 1,2 12V o výkonu 51 kW. Toto provedení přidává rádio, dělená zadní sedadla s výškově nastavitelnými hlavovými opěrkami, 15palcová kola místo 14palcových a dojezdovou rezervu místo sady na opravu pneumatik. S tříválcovým motorem nyní tato výbava stojí u Ibizy 233.900,- Kč – o 20 tisíc Kč méně než podle předchozího ceníku.

Na výběr je i 1,4 16V (63 kW), ostatní motory jsou v nabídce až ve stupni Style.

Style přidává kryty zrcátek v barvě vozu a palubní počítač MFA. Dále má navíc přední mlhovky s funkcí odbočovacích světel, světlomety s dvojitou optikou, elektrické stahování zadních oken, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tempomat a především klimatizaci.

SEAT Ibiza - ceny benzinových motorů na českém trhu (červen 2010)
Motor1,2 12V1,2 12V1,4 16V1,2 TSI1,4 TSI
Převodovka5M5M5M5M (7DSG)7DSG
Zdvihový objem [cm3]11981198139011971390
Válce/ventily3/43/44/44/24/4
Největší výkon [kW/min-1]44/520051/520063/500077/5000110/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800175/1550-4100220/1250-4500
Max. rychlost [km/h]155163177190 (190)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,913,911,89,8 (9,7)7,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,45,95,3 (5,3)6,3
Cena Basis [Kč]219.900,-----
Cena Reference [Kč]-233.900,-247.900,---
Cena Style [Kč]--284.900,-300.900,--
Cena FR [Kč]----454.900,-

Cena s motorem 1,4 16V je 284.900,- Kč, tedy o 35 tisíc Kč méně než dosud. Zajímavý je příplatek za motor 1,2 TSI (77 kW), ten vyjde jen o 16 tisíc Kč dráž (300.900,- Kč) než atmosférická čtrnáctistovka. Příplatek za převodovku DSG pro 1,2 TSI je 40 tisíc Kč.

Turbodiesely 1,6 TDI ve verzích 66 a 77 kW zlevnily o 100, resp. 106 tisíc korun.

Paket Elektro (parkovací senzory, samozatmavovací zrcátko a dešťový senzor) stojí 9.000,- Kč, paket Winter (vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla a ostřikovače světel) vyjde také na 9.000,- Kč a devítitisícový je i příplatek za automatickou klimatizaci Climatronic. Za ESP se připlácí 10.600,- Kč a za rádio s připojením AUX-in, USB a Bluetooth 10.000,- Kč.

FR má proti Ibize Style 17palcová litá kola, dvojitou koncovku výfuku, zatmavená zadní okna, sportovní podvozek, specifické nárazníky a spoilery, kůží potažený volant, sportovní sedadla, automatickou klimatizaci a ESP s elektronickou náhradou samosvorného diferenciálu XDS.

Také Ibiza FR výrazně zlevnila – s motorem 1,4 TSI o 50 tisíc Kč na 454 tisíc Kč, u turbodieselu 2,0 TDI o výkonu 105 kW je snížení ceny ještě výraznější. Po 77tisícové slevě vyjde španělský hot-diesel jen na 412.900,- Kč.

Na aktualizovanou cenu Ibizy Cupra se zatím čeká, měla by však být podobně zajímavá jako jsou ceny dostupnějších modelů Ibizy.

SEAT Ibiza - ceny dieselových motorů na českém trhu (červen 2010)
Motor1,6 TDI CR1,6 TDI CR2,0 TDI CR
Převodovka5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]158615861968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420077/4400105/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]188188210
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,410,58,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,24,6
Cena Style [Kč]324.900,-338.900,--
Cena FR [Kč]--412.900,-

Diskuze (13)
25. 6. 2010 23:30
Re: kvalita
JJ, az(a jestli) se seat zacne prodavat, tak zacne byt nespolehlivy, jinak na nahradnich dilech nic netrhnou.
Jinac, ibiza se mi moc nelibi, kombi je lepsi. Hatch mi prijde takovej moc plechovej.
25. 6. 2010 21:44
Zajímavá základní cena
220 tisíc za slušně vypadající auto, to skutečně není špatná nabídka. Ovšem Fabia je za 200 rovných, což je ještě lepší. Škoda toho motoru. Vzhledem k cenám těchto už "normálních" aut si říkám kdo kupuje ten nový hnusný Spark v základu za 195 tisíc a taky vykradené Sandero s cenou od 180 tisíc bude mít problém...
25. 6. 2010 16:04
Automobilové emoción na druhú
Po úprave cenníkov Seatu Leon je tu ďalšie (príjemné) prekvapenie. Technológie VW za naozaj dostupnú cenu, za cca. 300 000 výborne vybavený automobil s 1,2 TSI 77Kw so všetkým, čo bežný užívateľ auta tejto kategórie naozaj potrebuje (99% majiteľov), škoda možno len 5M prevodovky. Kde sú tie časy, keď som v roku 2005 kupoval Fabiu hatchback 1,4 16V 55Kw v strednej výbave Ambiente, bez klimatizácie za 330 000 Kč...

Doba (i konkurencia) pokročila a z tejto situácie ťaží predovšetkým zákazník viac než kedykoľvek predtým.

Cenová vojna má samozrejme aj svoje temné stránky, ústiace do nenápadného, no v konečnom dôsledku pri dlhodobom používaní zrejmého poklesu kvality (problém všetkých značiek všetkých segmentov trhu s výnimkou luxusnej triedy). Náklady sa, za účelom zachovania profitability akcionárom sekajú tam, kde to nie je na prvý pohľad také zrejmé, vyústením čoho je nižšia mechanická odolnosť komponentov a pod. Ale to je na inú diskusiu...

Rovnako problém (nielen Seatu) môže byť následné opätovné zdvihnutie cien a návrat cenovej hladiny na "predkrízovú" úroveň, nakoľko bežný (čoraz viac konzumne orientovaný zákazník) namlsaný nízkymi cenami v dnešných časoch proste zmení značku tak, ako človek zmení supermarket podľa aktuálnej letákovej ponuky. Česť výnimkám...

K modifikovanému cenníku Ibizy len jedna poznámka. Je zarážajúce, (v prospech Ibizy), o koľko klesla cena motorizácií TDI. Keď si teraz porovnám príplatok za CR TDI 77Kw vo výbave Style, za rovnakých 77 Kw TSI, tak je to necelých 40 000 Kč. U faceliftovanej Fabie je identický príplatok pri všetkých stupňoch výbav vo výške 80 000(!) Kč, u Pola (ako jediné 6M u TSI) je to 60 000 Kč, v prípade Fabie v súboji 1,6 TDI 66Kw vs 1,2 TSI 63 Kw dokonca 86 000 (!!!), opäť pri identických výbavových stupňoch... Takže aké sú marže na TDI? Síce zastávam názor, že do malého hatchbacku je diesel nezmysel (akustický komfort, údržba, váha, relatívne vyššie riziko poruchy, návratnosť investície a pod.) no pre firemné flotily ( a možno nie len pre ne) je rozdiel 40 000 už viac "navrátiteľný" než v prípade smrteľných 80 000 u Fabie. Toto nie je vec Seatu ako výrobcu, ale cenovej politiky importérov za identické technológie VW. Žeby SEAT bol až tak nekvalitný? Ak sa niekto podelí o názor na SEATY z pohľadu aspoň ročného vlastníctva ostatných modelov (Ibiza, Leon, atď), pomôže tým mnohým v rozhodovaní.

P.S: 412 900.- za FR TDI? Môj čierny kôň cenového dostihového šampionátu v rámci malých "hothatchov" ;-)
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2010 15:47
to se hodí...
:yes:
Avatar - iudex
25. 6. 2010 14:42
Re: Je este dovod kupovat Fabiu?
I ked z hladiska dizajnu by som tiez o Fabii nikdy neuvazoval, teraz má oproti Ibize jeden velký tromf: 1,2 TSI - 63 kW, naviac za slusnú cenu.