Fabia RS je dlouho očekávaným vrcholem nejmenší modelové řady z Mladé Boleslavi. Vše podstatné jste se od nás již dozvěděli, až na jednu maličkost. Jak Fabia RS vlastně jezdí?
A je to tu. Konecne Fabia RS, ktorá robí to, na co je svojím pomenovaním predurcená: výborne jazdí. Dynamický motor, ktorý plynule zaberá odspodu, pritom sa dá tocit do 7000 (konecne!), tomu sekundujúci istý podvozok, ktorý vsak nevytrasie z vodica dusu, spicková 7-stupnová prevodovka DSG (moznost volby manuálu je ale mínusom), moznosti bohatej individualizácie. Co chciet viac? Jedine dizajn, ktorý by k sportovej verzii pasoval: ze úzka a vysoká Fabia, osobitne kombi, nevyzerá dobre ani s extrémnymi kolesami, najlepsie vidiet tu: [odkaz]
Mozeme len chválit koncern, ze dovoluje Skodovke vyuzívat najmodernejsiu techniku a dúfam, ze zvesti o budúcom obmedzovaní prílis konkurujúcej mladoboleslavskej znacky sa nenaplnia. Zatial to tak kazdopádne i vdaka RS nevyzerá.
Aha tak to já špatně pochopil. Já myslel, že jako mínus bereš DSG s možností manuální volby. To že do RS nejde objednat manuální převodovka samozřejmě taky hodnotím jako mínus a recenzenti co napíšou, že DSG řadí docela dobře mě nepřesvědčí o tom, že DSG je lepší než manuál. Kdyby ho aspoň za příplatek dávali, ale asi se jim tam ta manuální převodovka nevešla či co?!
Jj,měl jsem možnost jí před časem protáhnout po okreskách a musím říci,že jsem nikdy neřídil zábavnější Škodu. Prostě bomba!!! Ještě teď mi buší srdce,když si na to vzpomenu! :-):yes:
Ceníková cena těsně pod půl milionu korun je u nás vstřícnější, než u POLA GTI (22.500,- euro) v Německu..., ale osobně bych si raději to něco připlatil...
Výkon na subkompakt rozhodně nelze označit jako "směšný"...
a cena, to je relativní, ovšem pokud by byla zcela mimo mísu, pak by to auto bylo prakticky neprodejné... ;-)
Nebo BYS mohl jit do Rocca, taky kolem pul mega...
Je to super, ze si clovek muze rict: Kdyz uz chci mit v aute motor roku - dam si ho do maleho kombiku, nebo do drzeho maleho zamraceneho hatche, nebo rovnou do te eroticke placky v barve pavianiho zadku?
Aby som RS stále len nehanil, tak tá zelená v kombinácii s čiernou sa fakt podarila, a je to snáď prvá farebná kombinácia, v ktorej sa mi Fabia relatívne páči...i keď, "mistrdizajnvokojediný" by povedal, "tmavá jedine dole", ale mýliť sa je ľudské, kúpiť si Fabiu s bielou strechou považujem za vrchol nevkusu, nakoľko to ešte väčšmi zvýrazňuje jej pomer výšky a šírky. ;-)
zajímalo by mě, zda z 0 na 100 km/h se rozjede tato Fabia za 7,3, nebo 7,6 sekund. Reklamní letáky hovoří o 7,6s, ale motoristické časopisy v recenzi uvádí 7,3s. Také, když se Fabia poprvé předváděla tak i Škoda uváděla 7,3s.
Vždycky se tak rychle nerozjíždím ;-). Zajímá mě to proto, že jsem četl srovnání s "Hot hatchi" jiných značek a ty se pohybují od 6,9s, do 7,2s. Souhlasím, že to takový rozdíl není a prakticky to nepoznáš, jen by mě zajímalo proč Škoda, ač má stejný motor jako Polo GTI je o cca 0,7s pomalejší...
Mne to tým pádom nepripadá ako "lacný" model. Cenovo aj veľkostne zapadne medzi Fabiu a Octaviu, to je všetko. Štart na 12 tisíc € znamená ceny zhruba na úrovni renaultu Fluence - čiže žiadny zázrak sa podľa tohto scenára konať nebude.
Snáď nás Škoda prekvapí niečím pozitívnejším, ako je táto prognóza.
V clanku se potvrdilo, ze kratka Fabia ma u zadniho narazniku poradnej kus zeleza. Rad bych videl jeho tvar, jestli to neni Ickova traverza o hmotnosti 50 kilo... Kazdopadne tohle teda musim konstrukterum vytknout, urcite byly i jiny zpusoby, jak to auto vyvazit. Ale asi cena za takovy reseni byla neakceptovatelna...
Nehovorím, že je to blbá úvaha, ale konštrukčne je to riadna blbosť.
"Simply clever" riešenie, alebo "rodinné riešenie" u rodinne zameranej značky... Jazdíš často sám? Nevadí, pribalili sme Ti závažie >:-[]
Také riešenia sú skôr k plaču, ale ako Slávek píše, iné riešenie bolo zrejme cenovo neakceptovateľné...a pri vysokej kastli bolo potrebné popracovať nielen na vyváženosti na nápravy, ale i znížiť ťažisko a "prilepiť" zadok na zem...
Pokud by šlo primárně o snížení těžiště a ne především o rovnoměrné rozložení hmotnosti na nápravy, pak by to závaží "muselo" být i u kombi, kde už ale není...
U kombi to zrejme vyvázi dlhsí zadok a svoje zrejme zohráva i fakt, ze kombi sa skor robia s ocakávaním vacsej zátaze v kufri, t.j. optimálne vlastnosti majú pri miernej zátazi.
Možné to je, ale z oktávky tam nezůstalo, co se týká motoru, pohonu, brzd a podvozku, vůbec nic. A cena 950.000 by ty úpravy rozhodně nepokryla. Podle mě fake...nebo šílenství.
Možné to je, jo?!? >:D
Turbodiesel 3,8! l v Octavii (zřejmě jedničkové) se 4x4 -
Výkon: 485 kW (660 PS)
Zdvihový objem: 3800 ccm
Pohotovostní hmotnost: (jen!) 1100 Kg
Maximální rychlost: 310 Km/h
Zrychlení 0-100: 3.2 s
Zrychlení 0-200: 6 s
Každý ten údaj je "fake perla" sama o sobě, ale uvažovat reálně o všem dohromady, to už je opravdu síla... :*)8-s;-)
rychlejší než veyron z 0-200 >:D takže cena by ta měla být 950.000 E
Jinak už jsem viděl z dvoulitru vytáhnout 540koní, ale to byl boxer cosworth, který točil 9000rpm.
Je to skutečně pěkná hračka, ale moc se mi nelíbí u nové fábie ty světla a vlastně celý čumák mi nepříjde moc atraktivní shledem ke "krabicózním" tvarům. Ale nezlobil bych se, kdybych ji měl v garáži ;-)
Ale co se týče motoru, tak to je jednička s hvězdičkou. Jen jsem zase nepochopil politiku VW, když vyrábí 1.4 se 132kW a 1.8 se 118kW. Mít 1.8 tak bych se cítil ošizený. Naštěstí mám 2.0TSI se 147kW ale i tak je rozdíl mezi 2.0 a 1.4 poměrně malý ( je hlavně v průběhu kroutícího momentu ), ale 2.0TSI by si zasloužilo taky trochu líp poladit.
Obě jsou to velmi sympatická auta (Fabii nesmírně prospěl ten facelift), podobná, a přesto odlišná. Super motor, super převodovka. Špička.
Fabia v té kovové metalíze, Polo v červené...hmmmm...váhal bych, váhal.
Nemusím ísť do dôb Trabantov, známa mi jazdila v zime v MB s vrecom piesku...je to možno na smiech, ale so zaťaženým zadkom jej tak nekĺzal zadok pri rozbehu na klzkej vozovke, ale to je trošku o inom, pohon na zadok si to v jej prípade žiadal. V prípade Fabie RS to závažie však len tak nevyhodíš.
S Trabim osobné skúsenosti nemám, u MB som dôvod napísal. Teraz jazdí 330xD s M-packetom a sťažuje si zase na tuhšie riadenie, ženám ťažko vyhovieš :-)
Trabantu se zatezuje zadek ze dvou duvodu.. jednak to zmekci perovani (listy desne skacou, kdyz jsou lehke) a taky.. on kdyz je prazdnej, tak se snaze dostane do pretacivyho smyku (tohle odpozorovany nemam, kazdopadne s tim pohodlim to pravda urcite je)
V dobách, kdy (nejen) u nás ještě běžně jezdily Trabanty, aut pouze s řidičem moc nejezdilo, takže to zřejmě moc lidí řešit vůbec nemuselo... ;-)
Znal jsem za komančů osobně několik skalních Trabantistů, ale žádný z nich závaží v kufru nevozil...
14" snáď nie, to by bola už riadna prasárna, tých 15" ako tak, ale pre dobro vzhľadu si RSo i na zimu zaslúži tých 16". Vpredu by to chelo kotúč v priemere o 20mm väčší, vzadu aspoň o 30mm.
Já bych na FaII RS menší kolo jak 16" asi nedal ani na zimu, ale zvlášť tady se běžně dává to nejmenší co tam vleze, takový Golf GTI na 16" vypadá "tragicky" i v zimě...
Chápem, Golf je zase auto o triedu vyššie, takže vravím, tých 15" je tuná možno prekusnuteľné minimum, ale tiež by som osobne pod 16" nešiel v prípade daného modelu, považoval by som to za potieranie jeho charakteru ;-)
Ale no, nejaký si sfajnovelý tými svojimi osemnástkami. >:D Uz sme to prednedávnom rozoberali, 16´´ je základ pre o dve triedy vacsie autá, takze o nejakej tragédii pri Golfe by som nehovoril. Notabene ked standard GTI je iba o palec viac.
Ale ty zase pleteš dohromady běžného Golfa s Golfem GTI. Na běžném Golfu je 16" opticky docela v pohodě, ale Golfa GTI už 16" (hlavně opticky) dokonale "zabíjí" a to i v zimě... ;-)
Ja si práve pri tom Golfe myslím, ze vizuálny rozdiel medzi bezným Golfom a GTI nie je nijak dramatický. Preto ani nevidím velký rozdiel medzi kolesami na beznom Golfe a GTI. Ostatne porovnaj sám: 16´´ na beznom Golfe: [odkaz] a 17´´ na GTI: [odkaz] . Je to taký rozdiel, ze pri 17´´ povies "super" a pri 16´´ "tragédia"?
dyzajnově ty kola nejsou nijak urážlivá, ale velikostně tak na auto velikosti max. Pola nebo Fabie. Na oktávce vypadají hrozně, stejně jako třeba 16" u Supa II ...
Do kufru Trabantu se pytel cementu určitě nedával (taky proč, když má "vše" vpředu), to si zřejmě pleteš s žigulem a spol. Pokud si chtěl vyjet do většího kopce v zimě s Trabantem museli se pasažeři ze zadních sedadel přestěhovat na přední "blatníky"... (znám z praxe) ;-)
proč "traverza" u fabie...? proto, že je zadek vzhledem k předku moc lehkej.. trabiho jsme měl, tak vím :-) . nejde o adhezi, ale vyváženější posaz na silnici.
Opravdu chceš srovnávat potřebu vyváženosti rozložení hmotnosti u Trabiho a FabieII RS???
Pokud to vyvážení nepotřebuje ani běžná Fabie, tak to Trabi zvládne hravě taky bez něho... ;-)
nechci srovnávat. jen jsem si na to vzpomněl a byl to prostě stejný důvod. prázdnej trabant byl daleko nevyváženější - když jsem ho potřeboval srovnat do řady, tak jsem ho vzal vzadu za kouli a poponesl :-). takže zátěž vzadu zlepšovala jízdu. ale dost bylo OT.
tak panstvo, něco mi tu chybí. Zatím jsem tu nikde neviděl názor skutečného znalce. Zrajícího eurodrzka s ucelenými názory na svět kolem sebe. A to nejen na svět automobilový. Nějak se nám tu vytratil nadhled a to správné voko... :'-(
ale je krasny ten kombik haha...fuj vazne je hnusny, BACHRATY jak ponorka a tie kola na tom vypadaju trapne...aj ta koncovka v zadu na trabante combi rs... ta kratke je celkom fajn ale na kombiku vidiet co za paskvil to vyrobili >:D
Ono na eReSe to vyzerá tak trošku "silno" pri detaile na koleso (a v pomere k brzdovým kotúčom), ale pri globálnom pohľade na auto to nie je také zlé a v kombinácii s dravou zelenou je to slušivé.
Iste, ale detaily robia celok. A najsilnejsia, kvázisportová verzia by mala vyzerat dobre i bez barliciek typu vhodná farebná kombinácia, fólie a pod. (porovnaj RS v zltej farbe: [odkaz] ).
Ibiza ST sice vypadá opravdu sportovněji, než Fabia Combi, ale to vůbec nic nemění ma tom, co jsem napsal. Vedle Ibizy Cupry, bude vypadat případná Ibiza ST Cupra podobně méně "HH" jako Fabia RS combi, vedle Fabie RS... ;-)
Proč zase ta červená...zrovna červená POLO GTI opticky "zabíjí" a vypadá v ní jako úplně běžné POLO. Z pěti barev, které se na POLO GTI nabízí, vyznívá celkově nejlépe bílá, ve které je taky nejčastěji presentováno, viz i "značkový" prospekt:
[odkaz]
Jj, bílá s černou střechou (panoramatickým oknem) bude naprosto optimální... a dokonce i ta "komplet černá", bude vypadat podstatně lépe, než ta červená... ;-)
protože hot-hatchu vlastně ve všech sporťákách nemá diesel co dělat tenhle motor ze sekačky potrápí jakoukoliv dvoulitrovou naftu prosímtě i to tvoje Scirocco :-)
Já nechci automatickou převodovku! Za žádnou cenu! Baví mě řadit, jelikož mě baví řídit. To jsem mezi řidiči, obvzlášť mezi těmi, co dávají přednost něčemu ostřejšímu ( a tudíž je asi řízení baví )taková vyjímka? Nějaké ty destiny, které uspořím, mi jsou ukradené, protože o těch to podle mého není. To je jako tvrdit, že starý Ford Mustang Shelby je nudnější auto, než ten nový, jenom proto, že je na okruhu pomalejší...