Testy
Jj,měl jsem možnost jí před časem protáhnout po okreskách a musím říci,že jsem nikdy neřídil zábavnější Škodu. Prostě bomba!!! Ještě teď mi buší srdce,když si na to vzpomenu! 😄 :yes:
Ty jsi ten, co by ji koupil klidně i za milion co? >😁
Ceníková cena těsně pod půl milionu korun je u nás vstřícnější, než u POLA GTI (22.500,- euro) v Německu..., ale osobně bych si raději to něco připlatil...
Říkám stále dělat z naprosto nesportovního auta sportovní auto je nesmysl, tuplem z takové krabice. Výkon je směšný a startovací cena mimo mísu :no:
Dávat půl milionu za malý auto je pro mě nepředstavitelný. Za 21000 EUR seženeš novýho Focuse ST, takže není o čem přemýšlet...
Řešil jsem subkompakty, jinak bych dal taky přednost kompaktu před subkompaktem, má obvykle lepší poměr cena/prostor/komfort...
FL se povedl a o RS to platí dvojnásob, u Fabií hodně záleží na barvě, trefou je pro mě ta zelená s černou střechou :yes:
tá sa podarila 😉
Aby som RS stále len nehanil, tak tá zelená v kombinácii s čiernou sa fakt podarila, a je to snáď prvá farebná kombinácia, v ktorej sa mi Fabia relatívne páči...i keď, "mistrdizajnvokojediný" by povedal, "tmavá jedine dole", ale mýliť sa je ľudské, kúpiť si Fabiu s bielou strechou považujem za vrchol nevkusu, nakoľko to ešte väčšmi zvýrazňuje jej pomer výšky a šírky. 😉
Dobrý den,
zajímalo by mě, zda z 0 na 100 km/h se rozjede tato Fabia za 7,3, nebo 7,6 sekund. Reklamní letáky hovoří o 7,6s, ale motoristické časopisy v recenzi uvádí 7,3s. Také, když se Fabia poprvé předváděla tak i Škoda uváděla 7,3s.
zajímalo by mě, zda z 0 na 100 km/h se rozjede tato Fabia za 7,3, nebo 7,6 sekund. Reklamní letáky hovoří o 7,6s, ale motoristické časopisy v recenzi uvádí 7,3s. Také, když se Fabia poprvé předváděla tak i Škoda uváděla 7,3s.
A neni to jedno? Stejne to nepoznas. Nebo ty se vzdycky z krizovatky rozjizdis na plny kotel, abys byl na 100 km/h v case, ktery uvadi vyrobce? 😉
Vždycky se tak rychle nerozjíždím 😉. Zajímá mě to proto, že jsem četl srovnání s "Hot hatchi" jiných značek a ty se pohybují od 6,9s, do 7,2s. Souhlasím, že to takový rozdíl není a prakticky to nepoznáš, jen by mě zajímalo proč Škoda, ač má stejný motor jako Polo GTI je o cca 0,7s pomalejší...
Četli jste toto: [odkaz]
Mne to tým pádom nepripadá ako "lacný" model. Cenovo aj veľkostne zapadne medzi Fabiu a Octaviu, to je všetko. Štart na 12 tisíc € znamená ceny zhruba na úrovni renaultu Fluence - čiže žiadny zázrak sa podľa tohto scenára konať nebude.
Snáď nás Škoda prekvapí niečím pozitívnejším, ako je táto prognóza.
Snáď nás Škoda prekvapí niečím pozitívnejším, ako je táto prognóza.
V clanku se potvrdilo, ze kratka Fabia ma u zadniho narazniku poradnej kus zeleza. Rad bych videl jeho tvar, jestli to neni Ickova traverza o hmotnosti 50 kilo... Kazdopadne tohle teda musim konstrukterum vytknout, urcite byly i jiny zpusoby, jak to auto vyvazit. Ale asi cena za takovy reseni byla neakceptovatelna...
Že by možná taky "koncernové" dovážení, aby bylo POLO GTI/Ibiza Cupra rychlejší... 😲 >😁
Mozno to nie je az taká blbost s ohladom na koncernovú hierarchiu. Zároven to celkom logicky vysvetluje o 3 desatinky horsie zrýchlenie.
Také riešenia sú skôr k plaču, ale ako Slávek píše, iné riešenie bolo zrejme cenovo neakceptovateľné...a pri vysokej kastli bolo potrebné popracovať nielen na vyváženosti na nápravy, ale i znížiť ťažisko a "prilepiť" zadok na zem...
Pokud by šlo primárně o snížení těžiště a ne především o rovnoměrné rozložení hmotnosti na nápravy, pak by to závaží "muselo" být i u kombi, kde už ale není...
U kombi to zrejme vyvázi dlhsí zadok a svoje zrejme zohráva i fakt, ze kombi sa skor robia s ocakávaním vacsej zátaze v kufri, t.j. optimálne vlastnosti majú pri miernej zátazi.
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Možné to je, ale z oktávky tam nezůstalo, co se týká motoru, pohonu, brzd a podvozku, vůbec nic. A cena 950.000 by ty úpravy rozhodně nepokryla. Podle mě fake...nebo šílenství.
Možné to je, jo?!? >😁
Turbodiesel 3,8! l v Octavii (zřejmě jedničkové) se 4x4 -
Výkon: 485 kW (660 PS)
Zdvihový objem: 3800 ccm
Pohotovostní hmotnost: (jen!) 1100 Kg
Maximální rychlost: 310 Km/h
Zrychlení 0-100: 3.2 s
Zrychlení 0-200: 6 s
Každý ten údaj je "fake perla" sama o sobě, ale uvažovat reálně o všem dohromady, to už je opravdu síla... :😉 8-s 😉
Turbodiesel 3,8! l v Octavii (zřejmě jedničkové) se 4x4 -
Výkon: 485 kW (660 PS)
Zdvihový objem: 3800 ccm
Pohotovostní hmotnost: (jen!) 1100 Kg
Maximální rychlost: 310 Km/h
Zrychlení 0-100: 3.2 s
Zrychlení 0-200: 6 s
Každý ten údaj je "fake perla" sama o sobě, ale uvažovat reálně o všem dohromady, to už je opravdu síla... :😉 8-s 😉
kdepak, to jsou 4 chipnuté 1.9tdi - každá na každé kolo 😄
A nezapomeň na tu vlnu krouťáku!
A nezapomeň na tu vlnu krouťáku!
a zabudol si na spotrebu v kombinovanom cykle
4,8 l/100km >😒] >😒] >😒]
4,8 l/100km >😒] >😒] >😒]
Koukni na obsah motoru. To nemá se škodováckým motorem nic společnýho.. A pokud jo, tak to vydrží pár tisíc kilometrů.
Je to skutečně pěkná hračka, ale moc se mi nelíbí u nové fábie ty světla a vlastně celý čumák mi nepříjde moc atraktivní shledem ke "krabicózním" tvarům. Ale nezlobil bych se, kdybych ji měl v garáži 😉
Ale co se týče motoru, tak to je jednička s hvězdičkou. Jen jsem zase nepochopil politiku VW, když vyrábí 1.4 se 132kW a 1.8 se 118kW. Mít 1.8 tak bych se cítil ošizený. Naštěstí mám 2.0TSI se 147kW ale i tak je rozdíl mezi 2.0 a 1.4 poměrně malý ( je hlavně v průběhu kroutícího momentu ), ale 2.0TSI by si zasloužilo taky trochu líp poladit.
Ale co se týče motoru, tak to je jednička s hvězdičkou. Jen jsem zase nepochopil politiku VW, když vyrábí 1.4 se 132kW a 1.8 se 118kW. Mít 1.8 tak bych se cítil ošizený. Naštěstí mám 2.0TSI se 147kW ale i tak je rozdíl mezi 2.0 a 1.4 poměrně malý ( je hlavně v průběhu kroutícího momentu ), ale 2.0TSI by si zasloužilo taky trochu líp poladit.
Obě jsou to velmi sympatická auta (Fabii nesmírně prospěl ten facelift), podobná, a přesto odlišná. Super motor, super převodovka. Špička.
Fabia v té kovové metalíze, Polo v červené...hmmmm...váhal bych, váhal.
Fabia v té kovové metalíze, Polo v červené...hmmmm...váhal bych, váhal.
no co, do kufru trabantu se kvůli zlepšení jízdních vlastností zase dávaly pytle s cementem 8-s.
co moc nechápu je profil pneu, na téhle fotce to vypadá fakt otřesně, jako přehnaný tunerský počin [odkaz]
co moc nechápu je profil pneu, na téhle fotce to vypadá fakt otřesně, jako přehnaný tunerský počin [odkaz]
Nemusím ísť do dôb Trabantov, známa mi jazdila v zime v MB s vrecom piesku...je to možno na smiech, ale so zaťaženým zadkom jej tak nekĺzal zadok pri rozbehu na klzkej vozovke, ale to je trošku o inom, pohon na zadok si to v jej prípade žiadal. V prípade Fabie RS to závažie však len tak nevyhodíš.
přesně, u "sportovního" auta vozit trvale navíc balast kvůli vyváženosti...opravdu podivné řešení.
Ovšem i to MB je auto s klasickou koncepcí, alek čemu by ti asi byl pytel cementu vzadu v Trabantu, který má "vše" vpředu?
S Trabim osobné skúsenosti nemám, u MB som dôvod napísal. Teraz jazdí 330😁 s M-packetom a sťažuje si zase na tuhšie riadenie, ženám ťažko vyhovieš 😄
V Trabantu by ti v zimě pomohl pytel cementu jedině pod(nebo na) kapotou motoru, v kufru právě naopak...
Skôr si myslím, že v Trabante by mi dnes nepomohli ani všetci svätí >😁 >😁
Trabantu se zatezuje zadek ze dvou duvodu.. jednak to zmekci perovani (listy desne skacou, kdyz jsou lehke) a taky.. on kdyz je prazdnej, tak se snaze dostane do pretacivyho smyku (tohle odpozorovany nemam, kazdopadne s tim pohodlim to pravda urcite je)
V dobách, kdy (nejen) u nás ještě běžně jezdily Trabanty, aut pouze s řidičem moc nejezdilo, takže to zřejmě moc lidí řešit vůbec nemuselo... 😉
Znal jsem za komančů osobně několik skalních Trabantistů, ale žádný z nich závaží v kufru nevozil...
Znal jsem za komančů osobně několik skalních Trabantistů, ale žádný z nich závaží v kufru nevozil...
Mně překvapil hlavně ten směšný kotouček
No ten vyzera fakt "hrozivo" 😄
V pomere k ráfku je skutočne smiešny, a o moc lepšie to nie je ani vpredu [odkaz]
To tam zas dali, abys mohl jezdit v zimě i minimálně na 15" a možná i 14"... 8-s
14" snáď nie, to by bola už riadna prasárna, tých 15" ako tak, ale pre dobro vzhľadu si RSo i na zimu zaslúži tých 16". Vpredu by to chelo kotúč v priemere o 20mm väčší, vzadu aspoň o 30mm.
Já bych na FaII RS menší kolo jak 16" asi nedal ani na zimu, ale zvlášť tady se běžně dává to nejmenší co tam vleze, takový Golf GTI na 16" vypadá "tragicky" i v zimě...
Chápem, Golf je zase auto o triedu vyššie, takže vravím, tých 15" je tuná možno prekusnuteľné minimum, ale tiež by som osobne pod 16" nešiel v prípade daného modelu, považoval by som to za potieranie jeho charakteru 😉
Ale no, nejaký si sfajnovelý tými svojimi osemnástkami. >😁 Uz sme to prednedávnom rozoberali, 16´´ je základ pre o dve triedy vacsie autá, takze o nejakej tragédii pri Golfe by som nehovoril. Notabene ked standard GTI je iba o palec viac.
Ale ty zase pleteš dohromady běžného Golfa s Golfem GTI. Na běžném Golfu je 16" opticky docela v pohodě, ale Golfa GTI už 16" (hlavně opticky) dokonale "zabíjí" a to i v zimě... 😉
Ja si práve pri tom Golfe myslím, ze vizuálny rozdiel medzi bezným Golfom a GTI nie je nijak dramatický. Preto ani nevidím velký rozdiel medzi kolesami na beznom Golfe a GTI. Ostatne porovnaj sám: 16´´ na beznom Golfe: [odkaz] a 17´´ na GTI: [odkaz] . Je to taký rozdiel, ze pri 17´´ povies "super" a pri 16´´ "tragédia"?
Ona taková Okta na 14" také zrovna moc krásy nepobrala....
Tak to bez debat, ani na 15" to není "bohviečo"... 😉
Napríkla😜 [odkaz]
(nehovoriac, zo toto je príplatkový nadstandard).
(nehovoriac, zo toto je príplatkový nadstandard).
To je odkaz na něco, co se tobě líbí, nebo nelíbí...? 😲
Co myslís? 😉 Vyzerá to ako koleso, ktoré spraví dojem a podtrhne výzor takéhoto velkého auta?
Můj postoj k podobným "balónům" znáš, spíš ty na mě občas působíš jako jejich zdejší zastánce/obhájce... 😉
Do kufru Trabantu se pytel cementu určitě nedával (taky proč, když má "vše" vpředu), to si zřejmě pleteš s žigulem a spol. Pokud si chtěl vyjet do většího kopce v zimě s Trabantem museli se pasažeři ze zadních sedadel přestěhovat na přední "blatníky"... (znám z praxe) 😉
proč "traverza" u fabie...? proto, že je zadek vzhledem k předku moc lehkej.. trabiho jsme měl, tak vím 😄 . nejde o adhezi, ale vyváženější posaz na silnici.
Opravdu chceš srovnávat potřebu vyváženosti rozložení hmotnosti u Trabiho a FabieII RS???
Pokud to vyvážení nepotřebuje ani běžná Fabie, tak to Trabi zvládne hravě taky bez něho... 😉
Pokud to vyvážení nepotřebuje ani běžná Fabie, tak to Trabi zvládne hravě taky bez něho... 😉
tak panstvo, něco mi tu chybí. Zatím jsem tu nikde neviděl názor skutečného znalce. Zrajícího eurodrzka s ucelenými názory na svět kolem sebe. A to nejen na svět automobilový. Nějak se nám tu vytratil nadhled a to správné voko... 😢
ale je krasny ten kombik haha...fuj vazne je hnusny, BACHRATY jak ponorka a tie kola na tom vypadaju trapne...aj ta koncovka v zadu na trabante combi rs... ta kratke je celkom fajn ale na kombiku vidiet co za paskvil to vyrobili >😁
já furt co mi ty kola připomínaj - teď už vím >😒]
[odkaz]
[odkaz]
No nie si daleko od pravdy... >😁 >😒]
Ono na eReSe to vyzerá tak trošku "silno" pri detaile na koleso (a v pomere k brzdovým kotúčom), ale pri globálnom pohľade na auto to nie je také zlé a v kombinácii s dravou zelenou je to slušivé.
Iste, ale detaily robia celok. A najsilnejsia, kvázisportová verzia by mala vyzerat dobre i bez barliciek typu vhodná farebná kombinácia, fólie a pod. (porovnaj RS v zltej farbe: [odkaz] ).
On totiž kombík (zvlášť u subkompaktu) působí obecně celkově (designově) podstatně míň "RS"/HH, než HB...
Ze to ide i podstatne lepsie, ukazuje nová Ibiza ST, kde by som si takúto "RS" vedel predstavit ovela viac.
Motor super, DSG super. Jen bych to bral radsi v obalu Polo GTI. V cervene barve vypadalo fakt pekne.
Proč zase ta červená...zrovna červená POLO GTI opticky "zabíjí" a vypadá v ní jako úplně běžné POLO. Z pěti barev, které se na POLO GTI nabízí, vyznívá celkově nejlépe bílá, ve které je taky nejčastěji presentováno, viz i "značkový" prospekt😒br />
[odkaz]
Všechno super, ale to je tak ošklivé auto, že i kdyby to mělo 300 koní za stejné peníze, tak bych to nechtěěěěl a v provedení kombi? Bere mě zvracení
Ano, prevodovka je vynimocna...ale
[odkaz]
[odkaz]
Proč bez dieselu? Jen s motorem ze sekačky na trávu? To je mnohem lepší si koupit VW Scirocco TDI 125kW.
o čtvrt míče víc...
protože hot-hatchu vlastně ve všech sporťákách nemá diesel co dělat tenhle motor ze sekačky potrápí jakoukoliv dvoulitrovou naftu prosímtě i to tvoje Scirocco 😄
Já nechci automatickou převodovku! Za žádnou cenu! Baví mě řadit, jelikož mě baví řídit. To jsem mezi řidiči, obvzlášť mezi těmi, co dávají přednost něčemu ostřejšímu ( a tudíž je asi řízení baví )taková vyjímka? Nějaké ty destiny, které uspořím, mi jsou ukradené, protože o těch to podle mého není. To je jako tvrdit, že starý Ford Mustang Shelby je nudnější auto, než ten nový, jenom proto, že je na okruhu pomalejší...
Mozeme len chválit koncern, ze dovoluje Skodovke vyuzívat najmodernejsiu techniku a dúfam, ze zvesti o budúcom obmedzovaní prílis konkurujúcej mladoboleslavskej znacky sa nenaplnia. Zatial to tak kazdopádne i vdaka RS nevyzerá.