Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Superb vs. VW Passat: Designový duel

Vzájemná konkurence Škody Superb a VW Passat je v poslední době velmi diskutovaným tématem. Rozhodli jsme se proto porovnat oba modely.
Zpět na článek
24. 10. 2010 08:37
24. 10. 2010 09:24
24. 10. 2010 13:02
24. 10. 2010 09:38
24. 10. 2010 10:28
24. 10. 2010 15:04
24. 10. 2010 10:04
24. 10. 2010 11:08
24. 10. 2010 21:37
24. 10. 2010 10:46
24. 10. 2010 10:53
24. 10. 2010 14:04
24. 10. 2010 19:49
24. 10. 2010 20:37
25. 10. 2010 10:18
25. 10. 2010 10:22
25. 10. 2010 15:43
25. 10. 2010 16:34
26. 10. 2010 10:03
26. 10. 2010 10:29
26. 10. 2010 11:41
26. 10. 2010 09:19
26. 10. 2010 10:07
26. 10. 2010 10:16
26. 10. 2010 11:32
26. 10. 2010 10:21
24. 10. 2010 10:59
24. 10. 2010 11:11
24. 10. 2010 11:06
neregistrovaný "SR20"
24. 10. 2010 11:24
24. 10. 2010 11:36
24. 10. 2010 18:14
24. 10. 2010 11:39
24. 10. 2010 11:40
24. 10. 2010 12:07
24. 10. 2010 16:25
24. 10. 2010 12:39
24. 10. 2010 14:01
24. 10. 2010 18:16
24. 10. 2010 12:44
24. 10. 2010 12:53
24. 10. 2010 13:03
24. 10. 2010 14:05
24. 10. 2010 18:18
24. 10. 2010 19:45
25. 10. 2010 10:22
24. 10. 2010 14:30
24. 10. 2010 17:11
24. 10. 2010 18:21
24. 10. 2010 19:10
24. 10. 2010 19:34
24. 10. 2010 20:46
neregistrovaný "TommasII"
24. 10. 2010 21:49
25. 10. 2010 07:50
25. 10. 2010 19:56
25. 10. 2010 20:18
24. 10. 2010 20:16
24. 10. 2010 20:54
24. 10. 2010 21:12
neregistrovaný "TommasII"
24. 10. 2010 21:33
24. 10. 2010 21:54
25. 10. 2010 08:34
29. 10. 2010 18:59
neregistrovaný "Genaro"
24. 10. 2010 21:39
24. 10. 2010 23:38
24. 10. 2010 23:58
27. 10. 2010 18:23
Avatar - petrumr
24. 10. 2010 08:37
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
24. 10. 2010 09:24
Re: praktičnost
podle větší šířky Passata bych čekal i širší ložnou plochu, podle fotek to tak ale nevypadá...počkám na oficiální údaje. Jinak výška od ložné plochy po střechu je u Passata asi opravdu vyšší...
24. 10. 2010 11:03
Re: praktičnost
oficialni udaje budou na chlup stejny, jako u combi pred Fl...
24. 10. 2010 13:02
Re: praktičnost
v tom případě S : P - 1030mm : 1000mm, další bodík pro Supa. Ale kdyby vás to zajímalo, Mondeo má 1150mm ;-)
Avatar - kosmonaut
24. 10. 2010 08:43
zajímavé srovnání
Nemyslím si, že by sedan Superb byl zrovna dvakrát pěkný vůz, ale VW si to u Passatu kazí sám. Příď je vyloženě nepovedená a působí na staré karoserii hloupě (to už je po B5,5 a B6 třetí příď Passatu v řadě, která mi na autě nesedí), záď (především pak ve variantě kombi) je zase jen další a bohužel nijak neinvenční variací toho, co jsme mohli vidět na novém Touaregu. Interiér je de facto beze změn.
Příď - Superb (byť je to subjektivně na autě ta nejslabší část)
Profil sedan - Passat
Profil kombi - Superb
Záď sedan - Passat
Záď kombi - Superb
Interiér - Superb
Takže u mě 4:2 za vzhled pro Superb :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
24. 10. 2010 08:59
Jednoznacne Superb
Co tu chcete porovnavat? Ten skaredy Passat s tou krasnou elegantnou Skodou?

Skoda jednoznacne po vsetkych strankach Passat zajazdi do zeme :yes:

trapne porovnanie - to je ako keby som porovnaval cervene jabcka s cervavymi hruskami

Skoda :yes:
Rozbalit vlákno
6
24. 10. 2010 09:36
Re: Jednoznacne Superb
subjektivny nazor... v kombi je superb krajsi, sedan je passat krajsi.. Keby v skodovke nevymyslali s twindoor mohli ten zadok sprvait velmi pekne a elegantne.. Teraz ma sedan superbu doslova divney zadok..
24. 10. 2010 18:00
Re: Jednoznacne Superb
Twindoor je system otevirani kufru, na jeho vzhled nema zadny vliv.
25. 10. 2010 06:26
Re: Jednoznacne Superb
urcite ma, ked chceli aby sa dali otvarat nielen zadne dvere ale aj sklo, nemohli velmi experimentovat.. Zadok siel z hladiska dizajnu totalne do pecka kvoli twindooru.. To mi vravel aj chalanisko zo skodovky ktory bol na prezentacii superbu pred dvoma rokmi..
25. 10. 2010 15:31
Re: Jednoznacne Superb
Tak to nevim, s nikym ze skodovky jsem o tom nemluvil, ale kdyz se kufr "zlomi" pod oknem, tak je ovlivnena pouze ta cast v bezprostredni blizkosti, ne?
26. 10. 2010 06:34
Re: Jednoznacne Superb
mne to vysvetloval chalan tak ze cely posun kufra vidno ked sa pozries z boku na auto. Cely kufor nejde do dnesneho coupe stylu ale zadne okno je malo skosene aby sa dalo otvarat. Ja neviem co je na tom pravdy ale ked mi to vysvetloval na papieri tak to davalo zmysel.. Ked si pozries konkurenciu a superba z boku tak uvidis ten posun.. Mne sa superb paci ale len po zadne dvere... Tam je uz kombi krajsie.. Ten sedan mi nejako nereze..
26. 10. 2010 20:06
Re: Jednoznacne Superb
Joo, tak to jo. Uhel zadniho okna, to vsechno jo, ja myslel, ze rikal, ze twindoor urcil to, jak budou vypadat svetla.
24. 10. 2010 09:15
Superb vypadá moderněji
Při přímém srovnání, to tak na mě jednoznačně působí, takže ode mě má palec nahoru Superb. Jako nejméně vydařenou část u "sedanu" Supa jsem vnímal zadní partie (světla), ale u Pašíka se mi líbí ještě míň. Těším se, až B7 uvidím na vlastní oči a v jiných barvách, třeba si pak trochu poopravím názor.
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2010 09:38
Porovnání
Sorry, vím, že se to porovnání nabízí, ale připomíná to paralympiádu...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dan0044
24. 10. 2010 10:28
Re: Porovnání
Jo, to máš pravdu >:D nemusim ani jednu z těch automobilek, ale když už bych měl říct, co je hezčí, tak jednoznačně Superb.
24. 10. 2010 15:04
Re: Porovnání
To já asi ten Passat, ale jen o chlup, oba sou to paskvily...
Avatar - T613
24. 10. 2010 10:04
Kuky kuk
Ať koukám jak koukám, tak až na tu záď Supa v liftu, dostává Pašík od něj pěkně na zadek.
Rozbalit vlákno
2
24. 10. 2010 11:08
Re: Kuky kuk
Souhlas, ale s tim liftem je to o ´prsa´
:-)
Avatar - positivemind
24. 10. 2010 10:18
Myslim, že je jasno
Superb. I když se mi sedan nikdy moc nelíbil, na některých fotkách tu vypadá mnohem dospěleji než Passat.

Interiér se mi zdá taky hezčí, praktičtější, jen ta středová konzola vypadá širší.

A kombi? Superb kombi je designový skvost, neuvěřitelně se mi to auto líbí - asi jediná škodovka, kterou bych pořídil do rodiny :yes: (4x4, DSG, 2.0TFSi)
Rozbalit vlákno
2
24. 10. 2010 13:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - positivemind
25. 10. 2010 10:44
Re: Myslim, že je jasno
Tak to si ho asi nikdy nekoupím >:D
Avatar - Ada je zase tady
24. 10. 2010 10:43
Nepochybne Passat!
Superb je designove nepovedeny - uzoucka dlouha uzovka, humpolacky rumunsterovsky predek, zadni partie kombiku zakulacena zcela bez napadu, svetla se zubem pusobicim jak pest na oko, odporne kelimky okolo pristroju, na tachometru cisla vzhuru nohama - fujtajbl! Celkove to na mne pusobi jako kdyz pejsek s kocickou varili dort...

Passat je na prvni pohled promyslenejsi, designove cisty, elegantni a nadcasovy. Opticky nizsi prid pusobi lehce a vyvazene, stejne tak optimalni je pomer sirky, delky a rozvoru, velmi dobre vypada kombinace bocniho okna a hranatejsi partie verze variant. O elegantnim interieru ani nemluve. Je moc dobre, ze se zbavil podivneho tvaru svetlometu predchazejiciho modelu. Velkym plusem tohoto vozu zustava umerenost vyvojovych zmen, vyvazenost proporci a nenapadna elegance. To vse doplneno promyslenymi detaily.

Designove u me vyhrava Passat zcela jednoznacne. Nejmene 5:1

Zaverem: Superb se bude vice libit teenagerum s nevyvazenym postojem k zivotu, uprednostnujicimi vyzyvavost, agresivitu. Je vice "cool", trochu preplacany a prvoplanovy. Jeho design rychle zestarne. Passat je naproti tomu jemny, elegantni, vyvazeny, nadcasovy a bude stejne hezky za 10 let, jako dnes. Jeho vyraz bude zrat jak vino, nekterym bude chvili trvat, nez se jim jeho jemna elegance zadre pod kuzi. Ale potom je uz nepusti. Je to auto pro opravdu dospele lidi, kteri si nemusi nic dokazovat, kteri klidne maji na to, aby si koupili treba XC70ku, ale radeji si koupi Passata Variant 4motion a za usetreny pulmilion hezky obraz (samozrejme ne kopii) do obyvaku.

Nicmene: velice ocenuji koncernovou strategii - nabidnout trochu prisprostly Superb mentalne ne zcela dospelym a trochu nevyvazenym jedincum, kteri chteji ventilovat na verejnost, ze maji dost financi na novy velky vuz, ktery je temer tak dobry jako Passat. Tedy spotrebitelum, kteri uz pochopili, ze francouzska technika neni kvalitou srovnatelna s vyrobkem koncernu VW, ale nejsou jeste natolik mentalne vyvazeni, aby ocenili design ikony stredni tridy, noveho Passata. A potom samozrejme Passata pro ty, kteri jiz v zivote chapou mnohem vic...

Je nepochybne, ze smysl ma kupovat pouze verzi variant a 4 motion. TDI 125kw a DSG.
Superb sedan je vuz dobry pro taxikare.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - positivemind
24. 10. 2010 10:47
Re: Nepochybne Passat!
Ada je zase tady. A už by tu být neměl.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2010 19:48
Re: Nepochybne Passat!
>:D >:D :yes:
Avatar - twistedTSD
24. 10. 2010 11:05
Re: Nepochybne Passat!
to by mě zajímalo, k čemu mi je dobrý, že bude stejně "hezký" i za 10 let? 8-s
24. 10. 2010 13:05
Re: Nepochybne Passat!
A přitom stačilo jednoduše napsat, že se ti z této dvojice líbí Passat....

Ty tři odstavce zvratků o Tvém, dozajista širokém přehledu o vkusu ostatních, již nebyly ani zdaleka potřebné. Ono i tvá myšleka, že si někdo za ušetřeného půl míče koupí obraz a plácne jej na zeď do obýváku, působí dost komicky. A můžu tě ubezpečit, že existují lidé, vedle jejichž životních zkušeností vypadají tvé názory na sociální priority jako slohová práce žáka pomocné školy.
Takže závěrem: o tom, co má smysl kupovat (resp. zdali má vůbec smysl kupovat Supa/Passat) nerozhoduješ ani okrajově ty, ale ti kupující. Myslím, že tvůj následný názor na jejich počínání je jim celkem u *. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
24. 10. 2010 14:12
Re: Nepochybne Passat!
LOL Kdyz ctu tve vyjadreni, je mi jasne, kdo jsi >:-[] >:-[] >:-[]
24. 10. 2010 17:54
Re: Nepochybne Passat!
Rozepiš se víc, znalče charakteru a samozvaný psychologu :-!
24. 10. 2010 18:06
Re: Nepochybne Passat!
Passat neni vylozene hnusne auto, ale jeho maska pusobi tak, jako ze si ji designer nechaval nakonec, no a potom nebyl cas, auto bylo potreba rychle dodelat, tak tam neco placnul... A zadni svetla slusi Passatu variant asi stejne, jako slusi svetla Superbu sedan. Samozdrejme Sup kombi je jedno z designove nejvydarenejsich aut cele automobilove historie. Jinak pochybuji, ze by byli teenageri prave tou skupinou, kterou se automobilka chysta oslovit. ;-)
Avatar - Dan0044
24. 10. 2010 22:47
Re: Nepochybne Passat!
teenageři bych řek, že budou směřovat k malému, levnému autu, a ne k Superbu, protože na něj prostě nebudou mít, pokud nejsou z hodně zazobané rodiny >:D

Jinak Áďa nezklamal, jeho rize VW-názory dal velmi obsáhle najevo.

Passat úplně stejně jako Audi se rozhodl pro nudný, obyčejný a nezajímavý design.... Nikoho neurazí. Ale osobně si myslím, že pokud to nebude někdo ve stylu Áďa, tak ani nikoho nenadchne. VW se vydal ještě více konzervativnější cestou než Toyota - a to už je co říct.
Avatar - Ada je zase tady
24. 10. 2010 22:48
Re: Nepochybne Passat!
Teenager je u me clovek, ktery mentalne jeste nedozral. Bez ohledu na to, zda mu je 17, nebo 37. :-!
25. 10. 2010 15:29
Re: Nepochybne Passat!
Tak pokud pises v sifrach, nebo upravujes hrozne kuul poanglictenou cestinu pro svoje potreby, mel bys na to nejdrive upozornit, abychom si rozumeli ;-)
Avatar - Toxik
6. 1. 2011 00:01
Re: Nepochybne Passat!
Tak to já musím být mentálně reatrdovaný, neboť jezdím již 6 let ve vozech Hyundai >:D >:D >:D Já osobně koncernové vozy skupiny VW vůbec nemusím, ale nikomu neberu právo volby na svou značku.
25. 10. 2010 10:46
Re: Nepochybne Passat!
Hmmm... Chodí sem různí jedinci, kteří velmi nekriticky prosazují oblíbenou značku/model. Ale aby někdo na základě postoje k designu rovnou diagnostikoval vyzrálost osoby hodnotitele apod., to jsem snad ještě neviděl. Nad tím se už nejde ani pousmát... ;-\
27. 10. 2010 00:08
Re: Nepochybne Passat!
No tak to jsou fakt zvr.atky jako sloni lejn.o, tos psal zhulenej, nebo ti to zpusobila limonada?
27. 10. 2010 00:14
Re: Nepochybne Passat!
Ada asi utratil proti svemu presvedceni jediny nasetreny chechtaky za obraz, kterej chtela beztak jeho stara, aby se s nim mohla vytahovat, a on si to ted potrebuje ospravedlnit. Ado nic proti tobe osobne, neznam te, ale pusobi to tak >:D
Avatar - davy
24. 10. 2010 10:46
vs.
Superb:
+kombi ja z bocniho pohledu elegantnejsi.
+komfortni prostor zadni sedadla a kufr
+vydechy ventilace pro zadni sedadla v bocnich sloupcich
-tragicke zpracovani dveri- vyplne jsou tenke
-laciene vyhlizejici pristrojovka vyrobena z peny
-pristroje a ukazatele podivny retro vzhled ala staricka Simca
-nejde zcela vypnout ESP
-chybi vybavy jako aktivni tempomat, vetrane sedacky atp.

Passat:
+usedly, ale nadcasovy design, v budoucnu inspirativni pro ostatni (puv.se mi nalibil, presvedcily mne az fotky z realu)
+masivni dvere, pevne vyplne
+pristrojovka ma strohy a funkcni design a skvela citelnost, dobre vypadajici mekceny plast
+mnoho priplatkovych vybav za polovicni cenu nez u Audi ci Touarega, +inovativni vybavy pro tuto tridu (hlidani unavy ridice, mrtvych uhlu, bezdotykove otevirani 5.dveri atp.)
-opakujici se zadni partie z predchozich modelu
-vetraky pro zadni sedadla jen ve stredove konzoli- neprijemne fouka na nohy a telo vubec neochladi/ neohreje
-v nabidce chybi avizovane motory 1,2 TSI a 2,0 biTDI.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - positivemind
24. 10. 2010 10:53
Re: vs.
Ad Superb:
- proč bys chtěl vypínat ESP?
- přístrojovka má větší kvalitu než třeba v C-class (testovali ve Fifth gearu)
- s větráním naprosto souhlasím

Ad Passat:
- přístrojovce chybí útulnost, je to až příliš strohé (může to ale vylepšit lepší výběr barev)
- přístrojovka je stejná jako v předchozí generaci, tj. 5 let stará
- s větráním naprosto souhlasím (ještě bývají výdechy dole pod sedačkou, nejen na středové opěrce)
- motory přijdou později ;)
Avatar - davy
24. 10. 2010 14:04
Re: vs.
SuperB
- ESP OFF: [odkaz] (+vyjeti pri zapadnuti) i takovehle auto si kupuji castecne pro zabavu. v SPB si tohle neuzijes:-)
-o kvalite pristrojovky mne presvedcoval prodejce, ale kdyz jsem ji videl, pusobi opravdu lacine proti Passatu B6. MB neznam, nedokazi posoudit, mozna az budu starsi:-)
-jeste pridam upresneni tech dveri- kdyz do nich opres ruku, cela vypn i s madlem se hybe:-(
-a pridam jeden zasadni problem. stredovy sloupek primo prekazi ridici pod kolenem, tuhle vec opravdu nechapu.

Passat:
-stroha je, uznavam, ale mne vzdy fascinoval design a iluminace u Audi a tohle je takova jednodusi varianta, ale je to ciste subjektivni. mnoho mych kamaradu je litych na BMW a jejich design, ktery treba zase mne nerika vubec nic
-jsou tam dilci vylepseni a integrovane male budiky. ale bude stejna jako v CC a poslednich modelech klasicke B6 (tam ji ted montuji zdarma a aniz o tom zakaznika predem informuji:-)
-pod sedaldy jsou asi u vetsiny aut, ale mam na mysli v lete, kdy potrebujes ochladit telo a ne boty a holene (dtto v zime teplo)
-s temi motory mne to napadlo. ted otazka, jestli cekat a jak dlouho nebo jestli zmenili strategii a proste nebudou...

btw: jaky je Tvuj salek caje co se tyce auta?
-
Avatar - Mikesus
24. 10. 2010 19:49
Re: vs.
Tak tlačítko ESP OFF je i v Superbu. Jen to není vypnutí ESP ale ASR. Tedy toho, co potřebuješ vypnout při zapadnutí ve sněhu. A s tou zábavou, na kterou potřebuješ vypnout ESP nemáš na silnici co dělat. Tedy na nějakou jinou plochu a budeš se možná divit, ale i s ESP ON lze si tuto zábavu užít. Jen potřebuješ víc míst, vyšší rychlost a víc práce ji začít a míň s ní přestat. ;-)
Avatar - davy
24. 10. 2010 20:37
Re: vs.
Tlacitko tam sice je, ale dle vyjadreni koncernu na muj dotaz jen s omezenym ucinkem, tedy to trochu pomuze, ale v kriticke situaci ESP zasahne. Tedy zadna zabava na snehu a zadny drift se zapnutym ESP, jak pises.
A kdo mluvil o silnici? Odkaz byl na profesionalni driftovaci drahu a skolu smyku v Saalfeldenu. Navic si myslim uplne obracenou vec, kdo tohle neabsolvoval, nema co na silnici pohledavat, je nebezpecim pro sebe a ostatni, kdyz se dostane do takoveto situace. Vetsinou pak netrenovany clovek ubere plyn ci seslapne brzdu a tim si smyk jeste zvetsi a aute se stava neobvladatelnou zbrani:-((( Je to zaklad bezpecnosit, umet pracovat se smykem/ driftem a byt na tuto situaci pripraven, mit to v ruce a tedy rychle reakce na volantu. Doufam, ze to tu bude jednou povinne. V Rakousku kdyz tohle neabsolvujes do pul roku po udelani ridicaku, prijdes o nej. Take jejich nehodovost v podobnych situacich je mnohem nizsi, nez u nas.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2010 10:18
Re: vs.
Taky jsem pro, aby byla taková povinnost. Já osobně jezdím každý rok, vždy před zimou. Ovšem škola smyku není jenom to, co by člověk měl absolvovat. Mezi důležité řadím i školu defenzivní jízdy. Osobně si mylsím, že ta přinese více bezpečí než škola smyku. V jedné tě naučí, co dělat, když se něco stane, ve druhé jak to dělat, aby ses do té situace nedostal.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2010 10:22
Re: vs.
Jo a s driftem se zapnutým ESP se pleteš. I s ním to jde. Mám to osobně vyzkoušeno. A nemuselo to být ani ve vysoké rychlosti, jen musíš víc pracovat s autem tak, aby kola neměla dostatečnou přilnavost. Ale s předokolkou je nejtěžší udržet ten drift. Čtyřkolka se udrží líp a zadokolka jak by smet.
Avatar - davy
25. 10. 2010 15:43
Re: vs.
Jestlize jsi driftoval se zapnutym ESP, pak bylo s autem neco spatne. Ve vsech autech ESP funguje naprosto stejne, tedy jde proti smyku/ driftu a nedovoli Ti v nem pokracovat. Ano utrhnes ho na chvilku, ale okamzite zasahuje ESP a at delas s autem cokoliv, elektronika ho srovna a i treba zastavi. Takove utrzene auto nasledne ESP srovnane je k nicemu, to Te nic nenauci a akorat auto rozkymacis a prinos zadny. Krasne je to videt na plotne na cvicistich, ktera v primem smeru rozhazuje zadni napravu. Se zapnutym ESP vyvolany smyl auto okamzite ukoncuje at delas, so delas. Je to jeden ze zakladnich cviku s klienty, aby videli rozdil s a bez ESP.

Defenzivni jizda je fajn, ale ja doporucuji naopak kurs sportovni jizdy. Umet pracovat s dynamikou auta, mit brzdne body pred zatackou, pomalu dovnitr, rychle ven, umet se rychle rozhodovat pri predjizdeni atd. Casto jsou na silnici videt defenzivni ridici, kteri zacnou predjizdet, v pulce manevru vedle kamionu zjisti, ze se enco objevilo v protismeru a trva jim nekolik sekund, nez se rozhodnou pridat nebo ubrat a zaradi se. Tahle nerozhodnot pak ohrozuje zejmena protijedouci auta. Sportovni jizdu v mezich rychlostnich limitu a dopravnich predpisu pochopitelne.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2010 16:34
Re: vs.
Máš pravdu, že ESP se snaží ukončit smyk a pokud reaguješ tak, jako kdybys neměl ESP, ESP to srovná. Pokud ale uděláš "blbost" při smyku, pak ti to ESP nepomůže a můžeš si s ním takto hrát a přetahovat se s ním.
Jo a když jsme u toho, tak ve škole smyku se máš učit to, co by se ti mohlo stát na silnici. Tak proč tam vypínat ESP, když ho máš na normální silnici zapnuté? Není to náhodou jenom o to se předvádět, popř pokus o ohrožování ostatních, když se bude jezdit úmyslně s vypnutým ESP? Člověk nikdy nebude lepší než elektronika. A třeba škola sportovní jízdy je fajn, ale většina lidí je s tím na silnici nebezpečnější, protože neodhadnou adhezní podmínky na silnici/v zatáčce. Když už jsme u těch protipříkladů.
Avatar - davy
26. 10. 2010 10:03
Re: vs.
S tím ESP si stále myslím, že udžet drift není možné. Na chvilku utrhnout ano, ale ESP půjde stále proti tak dlouho, až se auto zastaví, ať se budu snažit jakkoliv. O víkendu tránujeme v Areně v Saalfeldenu s M trojkama, takže to cíleně vyzkoušíme.
Ve škole smyku Tě především naučí rychým reakcím na volantu. Když tam přijedeš a to i jako zkušený řidič, na rozhazovací plotně v počátku dostaneš několik hodin. Na konci dne už překonáš to napětí, uvolníš se a zrychlíš reakce. V reálu jsi pak schopen při náběhu na smyk rychle reagovat. A v situacích, kdy by Ti ani ESP nepomohlo (fyziku nepřekonáš), jsi schopen rychlou reakcí auto udržet v mezích fyziky tak, aby Ti pak ESP pomohlo to srovnat. Při tráninku se zapnutým ESP by trénink neměl smysl, protože auto se srovná v podstatě samo. S vypniutým ESP hned zjistíš, jestli jsi byl na volantu dostatečně rychlý či nikolivěk (hodiny). Dále pak vypnuté ESP je o práci se smykem, abys potlačil paniku, přestal ubírat prudce plyn či brzil a mírným plynem uměl korigovat smyk tak, že se vyhneš i na ledě překážkám v běžném provozu a auto nedostaneš za hranice fyziky do hodin a tedy nejnebezpečnějšího bočního nárazu. To je smysl vypnutého ESP při trénincích. Protipříkladu rozumím a to už je na zodpovědnoti s odhodu jednotlivých řidičů. I při sportovní jízdě bys měl jet "na oči", tedy počítat olejem, překážkou, ledem v zatáčce a v právě v případě náběhu na smyk rychle zareagovat na volantu a nedostat tak auto do hodin. Pro zajímavost uvedu vlastní příklad, jezdím velmi svižně, sportovní jízdou, najeto mám něco k 2 mil.km a nikdy jsem nezpůsobil žídnou dopravní nehodu a nepřišel ani o jeden bod. Přičemž rizikových situací byla již hezká řádka, ať už od protijedoucích aut v mém pruhu či např oleji v zatáččce, či akvaplanningu na dálnici.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2010 10:29
Re: vs.
Takže vlastně na konec se shodneme. Je jedno, co daný řidič umí nebo jakou má elektroniku, ale vždy záleží na tom, jak se za volantem chová. Může jezdit sebe líp, ale když mu rupne v hlavě, žádné schopnosti ani elektronika mu nepomůžou.
Avatar - davy
26. 10. 2010 11:41
Re: vs.
Tak to mohu podepsat.
Kromě nerozhodných řidičů (často řidiček) pak považuji za nejnebezpečnější jev týpky (převážně řidiči) v silných autech, kteří evidentně s autem neumí pracovat a k tomu se snaží závodit. To se projevuje tím, že se snaží např. zrychlit tím, že vjíždí do zatáček jako blázni a pak vidíš to rozkymácené auto v zatáčce, které ještě v průbehu manévru řadí, které vyjíždí do protisměru a má honičku sám se sebou. A garantuji těmto řidičům silných aut, že s Passatem 2,0 TDI budu na výjezdu přesto rychlejší, když pojedu sportovním způsobem a budu mít sebereflexi v tom, že si včas před zatáčkou přibrzdím, správně zařadím, až pak začnu zatáčet, pojedu ideální stopu, v apexu začnu mírně přidávat a na výjezdu budu mít auto naprosto stabilní a rychlejší.
26. 10. 2010 09:19
Re: vs.
Ciao kámo! ;-)

Nemáš pořád vyčkávat a máš kupovat, dokud je možnost. ESP evidentně nepude brzo vypínat u ničeho z "běžný" produkce, ale chtěl bych jenom podotknout, že u tý mý O2 to ještě jde. Letos už prej taky ne, ale u tý loňský jo. I když to je jaksi z jiný třídy, tak ta O2 4x4 1.8 driftuje jako STi... :-)

Pozdravuj doma... ;-)
Avatar - davy
26. 10. 2010 10:07
Re: vs.
Aaaaale, dobré ránko přeji:-) Ano, je to tak, nevypínatelné ESP se asi stane brzkou standardní a povinnou výbavou.... Ael jak říká kamarád Venca Pech, tyhle systémy jdou vypnout na každém autě (a před společnou projížďkou pak vytáhl několik pojistek:-))
Tak to máš super a až napadne sníh, přivezu kužely a dáme si někde na letišti trénink. Smyslem je projet předem vytyčenou dráhu řízeným smykem, levý pravý, levý, pravyý otočka, dttto a ladně smyk ukončit. To je ten přínost, smyk si užít, nepanikařit, žádné utrhnutí a šílené skoky auta, srovnávání na náhodu atp.
Tak se budu těšit a ne abys ji měnil za novější:-)

měj se a také pozdravuj
26. 10. 2010 10:16
Re: vs.
No doufam, že měnit nebudu dlouho, takhle spokojenej jsem s autem dlouho nebyl... :-) Minulej víkend jsem měl pučený STi 2011 sedan (bohužel jenom v Praze) a neměnil bych... >:D
V životě bych nevěřil, co ten haldex dokáže vyjet a jakou trakci to dokáže mít.
Avatar - davy
26. 10. 2010 11:32
Re: vs.
že pozdravuji Simču:-)) to nové STi musí být super, i když já jsem EVOvej. Jen mn vždy děsila ta spotřeba...Vlastnosti skvělé, ale už také přemýšlím nad ekonomikou provozu a tak nějak se snažím skloubit supersport s denní praktičností a přijatelnou spotřebou. Ale to jsem o pár let napřed, teď nic takového neexistuje. Jezdil jsem třeba s Teslou roadster, super zážitek, ale má to také své mouchy a co když dojdou baterky někde v zácpě....

No a s Passatem. Na oficiáoních fotkách podle mne hnus. Fotky z rálu už se mi začínají líbit víc a myslím si, že naživo to auto bude pěkné a a nadčasové. Rozhodně ne nadšení z převratného designu. Ale myslím, že to byl účel a tohle Passata vždy odlišovalo od úžasných výstřelků konkurence. ZA 10 dní už bych v něm měl sedět, tak dám vědět.
26. 10. 2010 10:21
Re: vs.
Jenom ještě dotaz - tobě se ten novej sotvapůlfacelift >:D Passata líbí? Mě asi těžko může někdo nařknout z pomlouvání VW a spol., ale tohle mi příde fakt nejhorší aplikace Silva-designu ze všech VW. Ostatní se mi líbí, ale tohle mi příde fakt nic moc... Nemluvím o přidání všech novejch hitech prvků ve výbavě, myslím jenom vzhled.
Avatar - twistedTSD
24. 10. 2010 10:59
podle mě...
u kombíků snad ani není co řešit, superb má před tou krabicí jednoznačně navrch...u sedanu už ale ztrácí svou zádí a passat předkem, takže tam mi to přijde docela vyrovnaný.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - skejpa
24. 10. 2010 11:11
Re: podle mě...
Presne. Ale pak kouknes do interieru a uvedomis si, ze za tu cenu ten horsi zadek superbu sedan prezijes. Passat je designove smrtelne nudnej a jak se to taky rika, ty jezdis jeste ke vsemu za volantem a ne za autem, tak ten zadek te tolik trapit nebude, osklivej interier ano. V idealnim pripade koupis superba kombi. Passat je proste designove hodne dole a superb ho drti nejen cenou.
neregistrovaný "SR20"
24. 10. 2010 11:06
Superb sedan je hnus.
Superb sedan je hnus na kolesach. Predny previs a bocny profil je hnus absolutny. Vzdy, ked to auto vidim, napina ma na grcanie.
Ale interier je ina kava, ten je velmi vydareny. Takisto Kombi, to ma podstatne vyvazeny profil, Skoda robi velmi vydarene kombiky.
Passat ma sklamal, facelift svetiel a interieru vydavat za novu generaciu ?
Sedan je vydareny, bral by som ho. Variant ma nechava chladneho.
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2010 11:24
Porovnavanie
Pri citani tohto clanku ma napadlo vylepsenie stranok Auto.cz: porovnavanie parametrov
Parametre vozidiel pod recenziami su velmi dobre spracovane, preco nepridat sekciu, kde by si uzivatel navolil niekolko automobilov a dostal by ucelenu tabulku so vsetkymi hodnotami...

A k teme:
superb z mojho pohladu vyhrava u beznych zakaznikov, pasat zase v podnikovych fleet-och
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2010 11:36
Šedá myš
Vzhledově passát působí, jakoby se vrátil časem zpět o deset let.Pokud bych obstál názvu článku, tak řeknu že je to šlápnutí vedle.Nechápu jak mohli po překrásné předešlé generaci, které vévodila verze CC to auto tak "zešedivět".
Je to ted docela ošklivé auto, vedle kterého vypádá superb nejméně o třídu výš.
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2010 18:14
Re: Šedá myš
Souhlasim, ale Passat vypada, podle me, velice moderne. I kdyz je strohy, nudny, sedy... Mne zevsednela minula generace Passatu diky tomu, ze ji mely Acka, letistni taxiky, spousta firem a kdyz vysla nejaka novinka ve (vyssi) stredni, tak k ni placli pro srovnani Passat. Dnes ho vnimam asi jako Octavii :-!
24. 10. 2010 11:39
Zádě
Upřímně, na těch fotkách, jak se porovnávají zádě liftbacků (sedanů) aut, tak (a přesto, že se mi zadek Superbu nelíbí) se mi zdá ten Superb vyváženější, ty zadní lampy Pasatu jdou podle mě až moc směrem dovnitř, na těch fotkách ho to dělá užším...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - saldy
24. 10. 2010 11:40
no
nevim nevim.... porovnávat v kráse zrovna kombiky, tato úprava znásilní sebekrásnější vůz, takže obluďáci jsou oba a nemůžou za to, jinak Sperb vypadá myslím lépe.
Rozbalit vlákno
2
24. 10. 2010 12:07
Re: no
taky jsem si myslel že superb kombi je obluda
ale když jsem ho poprvé potkal na silnici v černé metalíze se stříbrnými doplnky tak jsem čuměl jak puk a málem jsem kvůli tomu naboural ;-)
Avatar - Katikakus
24. 10. 2010 16:25
Re: no
No, rekneme si to narovinu - Superb oskliva obluda je, ovsem proti Passatu je to jeste porad celkem fesak.
24. 10. 2010 12:06
a vítězem se stává?
naprosto jasně superb
obtloustlý prassat nemá proti superelegantní škodovce žádnou šanci
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
24. 10. 2010 12:39
Skok škodovky
Kde byla Škodovka před 20ti lety a kde je teď je až neuvěřitelné. Když chceš pořádný automat a 4x4 v naftě víc toho na výběr není.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JDM
24. 10. 2010 14:01
Re: Skok škodovky
ale taky díky komu je tam kde je....kdyby nepatřola pod největší automobilku na světě tak dneska vyrábí favority 4. generace...
24. 10. 2010 18:16
Re: Skok škodovky
Nebo by montovala Logany :no: Ale kdyby ve Skode nebyli kvalitni lide, tak by ji ani VW nezachranil.
24. 10. 2010 12:44
Passat
Nemůžu s pomoct,ale Passat vypadá, jak kdyby měl předkus, ten přední nárazník pěkně podělali >:-[] Jinak Superb je určitě hezčí (a to Škodu nemám rád)
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2010 12:44
Passat je designově min. o třídu výš
Passat v designi Superba deklasuje. Superb je jen dalším důkazem nevyváženosti škodováckého designu. Rozměrové disproporce ve prospěch o číslo větší karosérie. K tomu obrovská maska jako MB na nalákání hejlů. Nový Passat :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2010 12:53
srovnání
sedan - hezčí passat
combi - hezčí superb
interiér - hezčí passat
Ale já bych si stejně koupil mazdu 6 ;-)
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2010 13:03
hloupost
kdybych byl sef VW tak Superb by zakazal stejne jak phaeton. Superb toho moc neproda a kdyz proda tak vezme zakazniky VW. Ucel skodovky jsou chudobnejsi zakaznici. Kdyz se spoji v evrope prodejni cisla tak VW koncern se skodovkou ztratil trh v levnem segmentu, kde ted dominuje Logan. Skoda ma vyrabet auta za 5-8tisic euro, predrazena 12tisic eurova fabie, ktera prinese VW jen 400euro zisk neni moc rentabilni.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - filko
24. 10. 2010 14:05
Re: hloupost
Jak můžeš napsat předražená fabie za 12 tis, která přinese jen 400 € zisk? To je nesmyslná věta.
24. 10. 2010 18:18
Re: hloupost
A proc asi chysta Skoda A-Entry? No aby mel koncern konkurenci pro Logan.
Avatar - white label
24. 10. 2010 19:45
Re: hloupost
Kdybys byl ty šéf VW...? To jsou zase "mokré sny" bez hranic..., chodí tu vůbec ještě i nějací dospělí jedinci...? 8-s
25. 10. 2010 10:22
Re: hloupost
Chodí, neboj, ale většinou se jen smějí! ;-)
24. 10. 2010 14:30
Superb vs. Passat
Design je velmi subjektivní záležitost. A asi platí co člověk,to názor - obzvlášť u unás >:D Ale u mě vede v "krátkých" verzích jednoznačně Passat a v kombíkách jednoznačně Superb. U sedano/liftbacku Superbu se designerům záď vozu ( možná i úmyslně... ), alespoň dle mého názoru, rozhodně nepovedla. U kombi ale vyznívá srovnání přesně naopak :-) Každopádně co se týká ostatních kvalit, tak Superb jednoznačně vede! Jezdím s oběma prakticky denně. Tento názor slýchám docela často i od ostatních uživatelů, takže na tom asi něco bude ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - dr.biker
24. 10. 2010 15:49
Re: Superb vs. Passat
Ač nejsem příznivce koncernu Vw, tak musím uznat že Superb se mi jeví jako lepší nabídka. Je hezčí než nový Pasat, používá stejnou techniku, a auto je levnější. Podle mě je Superb kombi nejhezčí škodovka, co se teď nabízí na trhu. Sedan vlastní otec v práci, otevírání kufru twindoor je sice praktické, ale ještě jsem si nezvykl na vzhled zadku auta - působí tak nějak korejsky. Sedadla jsou docela úzká, tak akorát pro mě(175 cm, 69 kg), mohutnější postavy se nemusí cítit tak pohodlně a jsou docela tvrdá. Zde je ještě co zlepšovat. Auto ve výsledku na mě působí chladným dojmem, ale jako pracovní auto na přesun z bodu A do B to stačí.
Já bych vybíral mezi Citroenem C5, Peugeotem 508 a Renaultem Laguna.
24. 10. 2010 17:11
PASSERB
Redakce jede :yes: Přesně tohle je potřeba, porovnávat, sortýrovat, kvalifikovat. Jak jinak by se zdejší diskuzní garážoví zobáci mohli orientovat jednak sami v sobě, jednak v autech světa, ve světě aut.

Tak tedy, naštěstí je každé z aut svou filosofií jinde. Superb je produktem účelnosti na prvním místě, Passat pak evropským elegánem, který dokonale harmonizuje jak estetické kvality tak účelnost užívání.

Superb je praktický, designem konzervativní, ve verzi sedan/lift až jemně kvádrovitý produkt, jehož (již dosaženým) cílem bylo vytvořit druhou mainstreamovou střednětřídní alternativu v nabídce KonceVWnu. Tou třetí variantou je nepochybně Exeo, Superb je tedy tutová koncernová dvojka. A toto nechť je chápáno jako poklona Škodě, vyřčená vestoje.

Passat je naproti tomu evropská reference, je to ten, který určuje měřítka - technická, designová kvalitativní, ergonomická. Ve své poslední modelové generaci pak utekl své konkurenci (včětně Superba) o designovou epochu. Všechna ta neskutečně zachumlaná střední mainstreamová medvíďata jen němě zírají na sošné, impozantní, ostré tvary nového Apoštola.

Píšeme tu nyní o designu, tak z tohoto pohledu je nutno i zde v Česku uznat, že na Passata Superb prostě nemá a z principu ani míti nemůže. Kdyby to tak totiž bylo, bylo by něco pravdu schniVWého ve státě volkkswagenovském.

A naopak, ocenit musíme dokonalé designové časování jednotlivých koncernových "konkurentů". Nás v této souvislosti může těšit, že jsme ti, kteří během pár let snesli z trůnu prince, ano ano, kdo si dnes vzpomene na "nehynoucí" slávu toleda z počátku devadesátých let. A dnes? Dnes je tím koncernovým středním princem s přehledem Superb. Fantastické, ne?

Konečně je potřeba se vyjádřit k silničním konsekvencím. V rozměru Evropské unie vzato, je Passat stále tím králem třídy, a Superb tím na kterého se... hergot budu muset zajít podívat do nějaké prodejny... když se to auto skloňuje snad obden v tisku. Jistě... jde o dokonale zacílenou marketigovou VWlnu, nebo se snad někdo domnívá, že počty prodaných superbů v západní Evropě šlapou na paty Passatovi? :-)

Tedy, klid, zvykáme si na to, že Česko vždy (s výjimkou rudoteroru) bylo - krajinou zručných, schopných lidí, kteří uměli. Umíme, jak je vidět i dnes. Neboť, jen si představ, že by ti někdo v roce 1990 řekl, že české auto bude zcela regulerně porovnáváno s etalonem třídy, s tím nejlepším, který v miliónových sériích brázdí dálnice Evropy.

Co se týká silnic Česka (a ty jsou pro nás jistě rozhodné) pak neuvěřitelné se stalo skutkem - Vrcholnou prestiž ve středním mainstreamu získáváš na silnici, pokud jedeš Passat, ovšem revoluce, doslovná image-revoluce se odehrála na místě druhém, vždyť mondeákům rudnou uši, když je ostrej eurořízek v superbu 3,6 snímá levačkou v každém dlouhém táhlém. Jako kočka s myší...Ano, majitelé Superbu II požívají druhé nejcennější image ve středním mainstreamu na zdejších silnicích. Jakou pak asi máš na těch silnicích image ty?

BRAVO APOŠTOLE, jsi nejlepší, definuješ třídu.
BRAVO SUPERBE, zaujal jsi natolik, že se před tebou klepou jak v mondeu tak v laguně. Svojí konkurenci drtíš technikou, jasně definovanou filosofií a kvalitou zpracování.
Rozbalit vlákno
15
24. 10. 2010 19:10
Re: PASSERB
GTI, tobě to snad někdo píše..:o)

Možná bys ale měl více času trávit za volantem. Superb jednoznačně převyšuje Passata jízdními vlastnostmi, pohodlím a ve verzi kombi i vzhledem. Jasná volba. Chybí snad jen prostor pro pravé koleno.

Eurodrzci, pakliže chtějí dát svůj přebytek testosteronu najevo, jezdí v této třídě BMW 3.
A když si na něj teprve šetří, dají si tě v dlouhém táhlém na 200k TDCi Mondeu..:o)))

Vážně, spojit tvé umění slova s základní chutí auta i poznat, patřil bys nejen do diskuzní části webu..

:yes: :yes: :yes:
Avatar - davy
24. 10. 2010 19:34
Re: PASSERB
S tim nemohu souhlasit, SuperB se chova v zatacce velmi nevypocitave. Mluvim o svizne jizde. Je velmi mekky a pak auto zacne az odskakovat. Passat ma nastaveni nepomerne lepsi, sportovnejsi a jistejsi.

Ano, ma vice mista na zadnich sedadlech, ale jen do delky. Na sirku je to tragedie, 5 osoba se tam temer nevejde.

Naopak souhlasi s tim kolenem, tohle opravdu nepochopim, do SuperBa nasedas s tim, ze se tam nevejdes a stredovy panel Te ryje pod koleno. Kazdy den, kazdou hodinu... rano se Ti kvuli tomu ani nechce vstat, je to nocni mura...

A pak co uz jsem psal. Priserne vyplne dveru u SuperBa, tenke, vse se hybe i s madlem a ta penova pristrojovka, no...., pak absence priplatku jako je adaptivni tempomat, podvozek, klimatozovana sedadla, didody atp. Ale tak to asi mam byt a proto si pockam na B7:-)
neregistrovaný "TommasII"
24. 10. 2010 20:46
Re: PASSERB
Davy, tak jsem kvůli Tobě vstal, obul si svoje sváteční tenisky a šel vyzkoušet ty příšerné výplně dveří. Lomcoval jsem s nima až mě málem vlastní pes pokousal a ani se nehnuly. Pro jistotu jsem vyzkoušel i zadní a nic. Ani milimetr pohybu vnitřních výplní proti zbytku dveří. Tak nevím. Jinak mám se Supem celkem naježdíno cca 70 tis. km a stále se do něj každé ráno těším. Opět se žádná noční můra nekoná. Ten panel je vskutku širší než by musel být, ale že by ryl pod koleno...? Mám 183cm, 100kg, sedím na "krátké ruce" s poměrně kolmo nastaveným opěradlem a téměř dole. Volant vysunutý na max.
24. 10. 2010 21:49
Re: PASSERB
Ještě je pak otázka, kolik ti je a jestli nepotřebuješ úplně jiný typ auta. Passat je na standartním podvozku úplně tupý, na sportovním sedí, ale je velmi nepohodlný.

Jako mladík bych asi chtěl auto co nejnižší, dneska mi Superb přišel na svižnou jízdu výrazně lepší. Ona je to ale i věc verze vozu, u Passatu je sportovní podvozek příliš tvrdý, čtyřkolka jej dost obírá o výkon i zábavu v zatáčkách...předokolka je celkem OK, ale i zde mi přijde Superb a Mondeo o dost lepší.

S těmi příplatky a šířkou souhlas, chybí hlavně adaptivní tempomat a ta šířka u řidiče. Ta je snad schválně omezena, protože jinak by ani nemělo smysl chodit do nižších verzí A6.

Btw.: docela dost časopisů srovnávalo koupi Superbu x MB E class, srovnání E class x Passat jsem nikde neviděl (Passat CC x CLS je samo OK)...to je celkem jasný argument.
Avatar - davy
25. 10. 2010 07:50
Re: PASSERB
Jsem z Husakovo deti:-) A to auto nechci pripamrne pro sebe, ale manzelku a rodinu. Pro sebe vybiram sportovnejsi. S tim podovzkem souhlas, doted jsme mel ten sportovni, snizeny. A le zas tak nekomfortni to neni, prevazne spokojenost. V B7 bude ACC (sport, normal, comfort) a na ten se opravdu tesim. stat bude polovinu nez u Touarega.
S tou sirkou to asi bude cilene. Je fakt, ze jinak uz bych ho tu mel:-)
25. 10. 2010 19:56
Re: PASSERB
Bohužel s tebou musím nesouhlasit. Passat je jízdně lepší jak Mondeo, tak i Superb a mé dojmy potvrdil i test jízdních vlastností na handling trati AZ, viz. [odkaz]
Avatar - davy
25. 10. 2010 20:18
Re: PASSERB
no ale vzdyt to jsem psal:-)
Avatar - miromen
24. 10. 2010 20:16
Re: PASSERB
Ty už jsi kočiroval B7 ?
Avatar - davy
24. 10. 2010 20:54
Re: PASSERB
Verim Ti, ale kdybys presedl s Passata, poznal bys ten rozdil. Ja na tu testovaci jizdu prijel B6 a temi dvermi jsem byl zdesen. Kdy si v sede polozis levou ruku na to madlo a opres se o dvere, je ta vypln nestabilni. Neni masivni a pevan, jako v B6. Mel jsem prime porovnani. Mohl to byt jen ten kus, nebo nejaka urcita vybava, ale ten rozdil byl opravdu znatelny. Jsem ochoten s B6 rijet a objektivne to porovnat:-) Nebo to zkus v nekde u zastoupeni VW a dej vedet, jestli ten rozdil nepoznas. Take je to o tom masivu dveri, nekde delaji test kvality auta prave podle toho, jaky zvuk pri zavreni delaji. Nektera auta prave takovy chrastivy, lehky, levny a prave ten pocit jsem tak nejak mel oproti Passatu. Neni to zaujatost, uz jsem si chtel ten SuperB koupit, ale par techto veci mne odradilo. Dobre, s tou nocni murou to byla trochu fikce, ale ja mam podobnou vysku a za ty 2 dny jsem si na ten stredovy panel opreny o nohu nezvykl. Ale zase mozna to bylo tim presednutim z Passata, na kterych jsem nalital mnoho set tisic km. Take doporucuji porovnat, mozna pak pochopis ty me pocity.
neregistrovaný "TommasII"
24. 10. 2010 21:12
Re: PASSERB
Jestli jsi měl Supa dva dny, pak docela chápu to otlačené koleno, asi mi hledání té ideální polohy trvalo déle. Rozhodně nerozporuju, že je ten střed širší než by musel být. S tou "fortelností" vím o čem mluvíš, já tento pocit mám vždy když lezu do Audi, je prostě znát, že je o kus dál. U Pašíka jsem to tak úplně nevnímal, ale nemám s ním až tak moc zkušeností.
Avatar - davy
24. 10. 2010 21:33
Re: PASSERB
takze se v podstate shodneme:-) Superba uz jsem si malem objednal, ale byl jsem namlsan extra doplnky u Passata a tak si pockam na nej ( a tedy i priplatim samozrejme). Ale Skode se povedlo neco neuveritelneho, postavit konkurenci takove ikone, to klobouk dolu. Takze hodne km bez nehod a uvidime, jaky bude B7, za 14 dni bych ho mel mit uz na testovani.
24. 10. 2010 21:54
Re: PASSERB
Teď jsem měl v ruce A4 s 1.8TSI, na dva dny, zkus si ji než objednáš toho pašíka...o))) Moc příjemná věc.
Avatar - davy
25. 10. 2010 08:34
Re: PASSERB
Zkousel jsem. O moc lepsi pro ridice, na zadnich sedadlech ale vyrazne mene mista. Celkove o tridu dal a 200k drazsi. I bych o tom uvazoval, ale to uz nebude lidove vozidlo...
neregistrovaný "Genaro"
29. 10. 2010 18:59
Re: PASSERB
Ježíš, co jsou tohleto za kydy! Nikdy jsem nějak zvlášť nefandil škodovkám (možná proto, že jich tady jezdí tolik), ale ten Superb vypadá při tom Passatu jako vyloženě krásný a elegantní vůz.

Jediné dizajnově povedené německé auto je Porsche 911 - proto také se jeho dizajn nezměnil po desetiletí. Ostatní (Audi, BMW, Merc, Opel, VW) musí pořád inovovat a většinou přicházejí s neskutečnými paksvily. Němci jsou snad očkováni proti eleganci - to se netýká pouze dizajnu aut, ale všeho, kde je důležitá i forma, nejen obsah. Není se čemu divit, když se člověk podívá na Němky a snaží se mezi nima najít krasavice...

Prostě a jasně: od automobilového dizajnu jsou tady Italové - na co šáhne italský dizajnér (nejen v autech), to stojí za to.

Zpátky k Passatu: já mívám někdy problémy se spánkem - nemohu usnout. Když si vezmu prášky, tak pak jsem ráno jako ovalenej. Nedávno jsem ale našel řešení - listuji si v posteli v katalogu VW Passat. Ta nuda mě uspí do 3 minut.
24. 10. 2010 21:39
hruza
No tak poviem. Ked som videl 1x Superb plakal som, je skaredy z kazdej strany, najma zadok sedanu je odporny a neni sa o com bavit tak isto pri pohlade z boku. Na predok som si uz ako tak zvykol ale zvysok ej stale zly, jedine stastie ze kombik to trocha zachranuje a dokonca sa mi celkom paci.

Ten facelift passatu vyzera na fotkach otrasne, B5 bol 100x krajsi. Nech sa vo VW necuduju ze ludia idu k skodovke, som fanusik koncernu VW a mam rad ich striedmy konzervativny dizajn ale toto uz prehanaju. Taketo tuctove strerilne auto je cisty hnus. Vyzera ko cinska limuzina, absolutne tam nic dizajnovo k sebe nepasuje. To uz naozaj radsej superba, manbil by som sa toto ukazat a este to nazyvat novou generaciou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Yersinak
24. 10. 2010 22:19
Ciste dizajnovje...
Bez ohledu na vse ostatni, jen z pohledu oka lahodiciho, exterier, interier (ten se mi nejak libi moc) --- Superb. Bachratejsi, ale hezci.
Obecne ale nejak preferuju funkcni veci, tak na vzhledu moc nezalezi, kdyz to slape a dela svoji praci, tak to muze vypadat jakkoliv. :-)
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2010 23:10
OT: VW s motorem Fiat
Omlouvám se za OT, ale tahle zpráva mě v kontextu zdejších diskuzí pobavila. >:D

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
24. 10. 2010 23:38
1 na 1
Kolik lidí tady vidělo novýho Passata živě? Já ne a na fotkách je to v celkua 1:1, ačkoli v sedanu se mi víc líbí VW. Ale může to být také tím, že Superb už je okoukaný. U kombi je to složitější, protože obecně je nijak nemusím, ale Sup je hodně povedený a Passata jsem zatím neviděl. Jinak :yes: za novou odnož článků, dobrý nápad. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
24. 10. 2010 23:58
Re: 1 na 1
Souhlas se vším... :yes: , teda až na ty kombíky, v obou případech vypadají lépe než "sedany", u Superbu dokonce nesrovnatelně lépe... ;-)
25. 10. 2010 09:50
Jednoznačně Superb
I když netrpím nacionální potřebou přesvědčovat, že "škoda je nej", tak v tomto případě musím říct, že superb je ve své třídě jedno z těch hezčích, na rozdíl od passatu, u kterého jsem si už zvykl, že je spíš předraženým zklamáním. Jediný designově zajímavý passat je snad passat CC. A pokud budeme řešt čistě design, tak passat nemá dle mne absolutně šanci. Čekal jsem na nový passat jestli bude konečně vypadat líp než škoda, když mají ze škody takový strach poslední dobou, a ono prd. Vyřešili to tím, že škodě seberou výbavu, než aby udělali hezčí passat:(.. Nemůžu si pomoct, ale nová generace na mne působí designově neuvěřitelně zastarale a spíš jako konkurence pro korejce nebo levné japonce než pro škodu. Dokážu si jej představit jako konkurenci Kii, Hyundaie nebo třeba Renaultu, ale určitě ne superbu! Samozřejmě, že pouze na poli designu.:)
Rozbalit vlákno
2
25. 10. 2010 15:36
Re: Jednoznačně Superb
Passat je designová 1. liga. Můžeš ho po designové stránce zařadit na špičku vedle Laguny. Naopak Superb je na úrovni Kie, Hyundaie nebo nějakého číňana. Absolutně bez nápadu, žádný stil, jen směs líbivosti korunovaná velkou chromovanou maskou jako tím nejlevnějším znakem " luxusu ". U Superbu je to pochopitelné. Tento primitivní rádoby luxusní design je vlastní všem levným značkám a jejich zákazníci to tak mají rádi.
25. 10. 2010 17:59
Re: Jednoznačně Superb
S tím nemůžu souhlasit. Superb je ukázka světlé chvilky u Škoda Auto, kdy měli volnější ruce než kdykoli předtím a přes určitá koncernová omezení to docela vyšlo. Passat, jakožto vlajková loď mateřské firmy, má ruce nejvolnější, ale vůbec na to nevypadá. Ve výsledku jde vždycky o vkus koncového zákazníka, ale passat je tak strašně připosraně konzervativní a nudný, až je mi jej líto. Volkswagen vůbec dělá nezajímavá i když spolehlivá auta.
A když se budeme bavit o první lize a tahat do ní francouzská auta tak bych asi začal i zkončil na citroenu, který má svébytný design. Např. C5 nebo C6 mi připadají jako docela nedoceněné vozy, ale to asi nebude designem :-)
Laguna je mnohem zajímavější než passat, ale pořád bych nemluvil o první lize.
25. 10. 2010 10:27
Jak se nový Golf VW designově povedl..
..tak se Passat totálně nevyvedl, i když záleží na záměru. Opravdu si myslím, že se designérům povedlo stvořit lidové vozítko střední třídy (až na cenu :-)), nekomplikované, bez nádechu luxusu či elegance (a právě Superb obojí dokonale splňuje). Vím že VW nikdy nehrál na kudrlinky, ale tohle už je možná trochu moc volks design.
Rozbalit vlákno
0
25. 10. 2010 19:41
není to konkurence
Když se na to podívám oken zákazníků, je design dostatečně rozdílný, aby dokázal uspokojit rozdílné požadavky. Po pašíkovi sáhne ten, který by možná jinak chtěl mondeo (po stránce designu), supa koupít ten, kterému se právě světla mondea nelíbí. Dobrý tak. A můžete se říkat co chcete, ale příští rok touto dobou, bude pašík šlapat na paty mondeu a superb bude stále nejprodávanější >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 10. 2010 18:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku