Jediné, co mi trochu vadí je nemožnost objednání v bílé nebo bílé perleťové barvě. Ta bílá Campanella je spíš slonovinová kost. Někomu se to třeba líbí, já mám však raději klasíckou celobílou.
No co dodat, je to téměř perfektní auto a perfektní test. Krásné linie, úžasný vnitřek, výborné jízdní vlastnosti, jen ten motor zamrzí.
Původní Touareg byl dobrý, ale zoufale nespolehlivý, budu doufat, že VW chyby napravil. Dnešní Touareg totiž nemá konkurenci a jak to tak vypadá, ještě dlouho žádnou mít nebude. K SUV mám bytostný odpor, ale když už by to muselo být, nevidím kromě Range a Touarega jinou volbu (pro rýpaly X5 me neoslovuje a X6 je hnusná).
Takže palec nahoru. :yes:
Pro redakci: opravte si výbavu testovaného vozu, zrychlení a hodnocení.
Asi není opravdu redaktorům co závidět při hodnocení VW :-) Nejsem žádný radikální VW fan, ale od doby kdy se koncern zbavil PD a přišli CR a v benzínu TSI, není až tak co objektivně kritizovat (podle mě). Neřeším design, ten je otázkou osobního vkusu.
O velmi vysoké úrovni Tuarega už mluví jen to, že u tohoto vozu se mezi menší negativa řadí jinak skvělý motor 3.0 TDI....
P.S. Jestli to aspoň tady bude někdo z redakce číst, včera jsem u golfa upozorňoval na překlep v ceníku - konkrétně 1.6D 77kw trendline 3D a trendline comf.5D..lítá tam cca 40 litrů, to je dost ;-)
Touareg je zlatá cihla za... pár švestek. Nezapomínejme na tu nízkou cenu, to je opravdový trumf.
Tihle šiřitelé spikleneckých nálad, no to je přece jen a než obdobný ksindl jako ti, co rozbíjejí tyčema výlohy McDonaldu, aby pak za bezměsíčné noci hltali kolem popelnic zbytky z nedojezených bigmaců...
Touareg výrazově zjemnil, přesto je to nadále porce pro silné chlapské nátury. Kára pro správnýho eurobejka.
Test tradičně z těch, co se čtou vícekrát a co se vpalujou do hlav, bravo :yes:
blbe, skus aspon nejaku lepsiu narazku a nie tieto tvoje infantilne kecy.. Inac je to zlata cihla to je.. Touareg je zlata cihla lebo je to tak nespolahlive auto ze aj talianke alfy su super hyper spolahlive.. Pre VW servisy je to naozaj horuce zeliezko v ohni ;)
Nebo taky auto pro troubi co si musej neco kompenzovat, ze? Jinak rekl bych ze prave VW je takovy McDonald. ;-) A na zaver snad jen, ze jediny pravoverny VW je stary dobry brouk.
Můžeš s být jistý, že troubů co jsou schopni investovat do auta jeden a půl miliónu moc není. Tohle auto jezdí bohatí lidé, a ti si zpravidla na silnici nic kompenzovat nepotřebují.
No, právě že McDonald, tak se kolem něho stahují ti nýmandi a kopáním do blatníků si kompenzují své mindráky.
To jo, ale to uz nebude to prave lidove vozidlo. ;-) Moc dobre znam lidi kteri jezdi autama za 1,5 mega a vice, dene s nima spolupracuju, proto s tebou musim souhlasit, ze vetsina si jich opravdu nemusi nic kompenzovat. Ja jen proste nemam rad kategorii velkych SUV (vede Q7) a opravdu mi obcas jejeich prijdou, ze si neco kompenzuji (mysli si ze kdyz ma jejich mazel 2,5t a ......, tak jim musi kazdy z cesty).. Ja by jsem si za tyhle "drobny" radeji sedana nebo kombi vyssi stredni tridy (dnes asi BMW 5).
Tak to je snad jasné, že je to první liga silnic, o tom snad rozumnej člověk nemusí složitěji uvažovat. Nikdo si nic nekompenzuje, jen holt jede první ligu. Je to elita silnic. Někdo jinej si možná taky nic nekompenzuje ale holt jede ligu poslední. To není elita silnic. To je ta správná silniční spravedlnost - na každém šoférovi je ze tří kilometrů poznat kam patří. Znáš to sám ne, prémiové auto, prémiový člověk...
Co by znás kdo koupil není důležité, důležité je, že nahoře je test špičkového auta daného segmentu. Za bavoráka tě chválím, máš vkus ;-)
No nevim jestli zrovna znacka VW je premiova a to i presto ze by jsi to nekteri pral, ze?. Takze potom tedy premiovy clovek jede v nepremiovem aute s premiovou vybavou. ;-)
Kde se, proboha, bere pořád to přesvědčení, že si někdo pořízením podobnýho auta něco kompenzuje? :-O
Ne, skutečně už není počátek 90. let, dnes si velké esúvéčko nekupují jen mafiáni z východu. Dnes si ho koupí převážně ten, komu se za a) takové auto líbí a za b) dokáže na něj vydělat.
A co si kdo za svý prachy koupí, je čistě jeho věc.
Pravda asi bude jinde, jen zůstane navždy utajená pro jiné "troubi"... :-!
Na to ti asi jen reknu to, ze jednine "SUV" ktere by jsem si koupil je cokoliv od Land Roveru nejlepe Discover nebo Rangerover Sport. Tohle auto proste nema styl, je to rychlokvaska stejne jako cely segment, ktery byl puvodne urcen hlavne pro USA.
Já ti nevim, jestli pro chlapy. Jak říká moje partnerka: Cayenne je pro 100% blondýnky (tj. i tmavovlásky) a fotbalisty. Tohle auto nám nesmí do rodiny :-)
S novým Touaregem to bude dost podobné, starý měl takový masitý brutální styl, rád ho na silnicích potkávám - ten nový je takový... nechává mě chladným, i když na něj sahám.
Auto pro chlapa... to je těžké, nicméně dneska jsem konečně na živo potkal nové XJ a teda klobouk dolů, i ta proklínaná záď prostě vypadá perfektně a to ani nemluvím o přídi... Prostě JAG :yes:
keby ste si vy novinari tolkokrat nes.rali do huby tak by to clovek aj pochopil.. Ale zaplatit kvalitny novinarsky narketing zase nie je tak tazke a vmasirovat zopar veci ludom do hlavy uz vobec nie.. Staci sa pozriet kolko na politiku, kolko ludi voli koho...
Tym nechcem povedat ze touareg je zly, praveze je pekny a dufam ze zacne byt aj spolahlivy konecne.. Kde su tie myty o kvalitnom VW koncerne,.. Pri starom touaregu im to dost nevyslo..
Koukám, že zmizely plusy a mínusy, totam je hodnocení. Příště už asi nebude nutné vypisovat výbavu, pak zmizí polovina technických údajů. Jde o nějaký nový trend nebo o obyčejnou lenost? Chápu, že je to všechno v samotném textu, ale přehlednosti to dvakrát neprospívá. :-(
Mám menší dotaz, proč u ceny píšete cena testovaného vozu 1,7 mega a v závorce je motor 4.2 TDI??? Není náhodou pohon 4xmotion pouze u 3,0 TDI? Díky za vysvětlení...
Nechápu, když už to autor nakousl, proč se nezmínil jediným odstavcem o rozdílu těchto 4x4 pohonů. 4Motion za posledních x let označuje VW u svých vozů Haldex, jedná se u 4XMotion o Torsena, tj. motor je usazen podélně a ne napříč, jak je to u Haldexu? Je tedy 4XMotion trvalý náhon 4x4, jak se sluší a patří?
Neee, právě 4Motion je s torsenem a 4XMotion je s poctivým mezinápravovým diferenciálem s elektricky řízenou uzávěrkou, se zadním diferenciálem s uzávěrkou a s redukcí. Více třeba tady: [odkaz] ;-)
4Motion je pouze obchodní známka koncernu VW a nemá s typem pohonu nic společného. Motor podélně = Torsen (Passat 3B/3BG, Touareg, Phaeton), auta s motorem napříč (Golf, Tiguan apod.) = Haldex
Tato recenze mě opravdu zklamala. Jako fanda SUV a především moderních technologií jsem totálně pohořel. Nevadí mi obvyklý styl pana Zezulky, kdy se nezaobírá všemi aspekty testovaného auta, ale vypíchne nějakou výraznou skutečnost o něm a tu pořádně rozvede. Bohužel, tentokrát to nevyšlo.
U této story je to nanejvýš pojednání o tom, že je to VW a ačkoliv je to blbý, tak je dobré. Možná právě proto se autor zasekl a všechno ohodnotil jednou dvěma větičkami ve stylu není to ani bílé, ani černé, ale něco mezi. Dokonce to bude pravda, ale toto by dovedl napsat kterýkoliv čtenář auto.cz a možná by k tomu ani nepotřeboval to auto vidět, rozhodně by mu ale stačila krátká předváděcí jízda u dealera.
Osobně jsem se už od úvodního odstavce těšil na to, že si konečně přečtu, jak v praxi funguje pohon 4XMotion, který fakticky dělá z obyčejného SUV s jinak velmi dobrým Torsenem nefalšovaný moderní off-road. Velmi mne tedy pobavilo přirovnání k Nissanu Patrol, jehož by vlastně měl být technologickým nástupcem, protože mu chybí pouze žebřinový rám a dále nanejvýš uzávěrka předního diferenciálu, kterou ale sériový Patrol taky neměl. Bohužel, i když právě tímto je tento konkrétní Touareg výjimečný, nedozvěděl jsem se víc, než že je nejspíše velmi vhodný na polní cestu a na D1. Překvapivě. Celkem by mě zajímalo, kde by pan Zezulka chtěl takové auto používat. ;-\
To, že je panu Zezulkovi kategorie SUV a obecně tématika jízdy v terénu vzdálená, by se dalo pochopit, ale kromě pozitivního zhodnocení převodovky se nedozvídám moc ani v ostatních ohledech. Jako řidiče podobného auta by mě velmi zajímala praktická využitelnost kamer použitých ve voze a to jak v terénu, tak i při parkování na úzká místa ve městě. Bohužel nakonec se nedozvídám ani takový základní údaj, jako jaká jsou sedadla. Tato jsou s elektropneumatickým přifukováním bočnic opěradel. Je dynamické nebo jen manuálně nastavitelné ? Jak se v tom sedí ? Stojí za příplatek ? O prostornosti je zmínka pouze v samém závěru, což mne velmi mrzí, když měřím skoro dva metry a už jsem v nejednom SUV dřel hlavou o strop při prvním výmolu. Za kratičkou větičku by to podle mého stálo, i když se dá předpokládat, že místa zde bude dost.
Tak jsem se duševně vyzvracel a i když nečekám žádnou velkou nápravu, budu tiše doufat. A to jsem se tak těšil... :-(
P.S: Pane Zezulko, mohl byste mi vysvětlit větu "Volkswagen na rozdíl od jiných expertů netrpí chorobnou potřebou šetřit na tlumících materiálech" a říct, který konkrétní výrobce SUV v hodnotě přes 1,5 milionu korun na těch materiálech šetří ? Nebo obecněji, které jakékoliv auto za tuto cenu tímto trpí ?
Bohužel musím s Vámi souhlasit, že článek nepřináší téměř žádné informace jen shluk emoci pana Zezulky, které ne každého zajímají... srovnání s BMW X6 3.0 D o tom, že Vás předjede bych bral s rezervou, vše už v tomto případě záleží výrazně na řidičích než autech, papírově je na tom Touareg o chlup lépe (zrychlení/max rychlost)
Co se týče auta jako takového, musím souhlasit, že je výborné, máme jej doma v 4xmotion + pneu podvozek, což beru jako povinnost k tomuto pohonu, v nastavení odpružení na Sport auto drží velice dobře.
Co mne překvapilo je komentář k místu na zadním sedadle, tak je podle mne místa zbytečně moc, při nastaveném sedadle řidiče na výšku 185cm má spolujezdec vzadu místa na nohy tolik, že pokud nemá 220 cm nemůže si stěžovat a bude mít před koleny poměrně velký prázdný prostor...
Souhlas,přesně tak. Test jako celek nic moc,víme jen že se nesmí v žádném případě upozornit na nějaká negativa. S VW auty mám pár km najeto,tak vím že pár chyb,ale i pozitiv tam jistě bude,ostatně jako u všech automobilek.Jen to tak nějak lépe rozepsat :'-(
dílo koncernu v praxi. Hardcore fans Vlčího hrádku mohou moje řádky brát jen jako pláč socky nad vozem, který si nikdy díky svým finančním možnostem nepořídí, přičemž tak zabijou dvě mouchy jednou ranou. Ale.... Je tu jedno velké Ale. A tím je to, že se opět koncernu podařilo nacpat poměrně dokonalou, byť mírně poruchovou, techniku, do vozu, který, označován jako SUV, má tvář dokonale bezpohlavní. Vyhovující - marketingově dokonale zvládnuto - usedlým a na jistotách trvajícím zákazníkům. Ano mezi ty jistoty počítám i to, pořídit si auto, jako odznáček schopností. Vždyť SUV s doplňky s cenou za skoro dva mega, byť z číny si je soudruzi nechají dovézt za ani ne desetinu jejich ceny, je přece odznáčkem.... Ale kolik znáte skutečných majitelů těchto vozů, kteří by jeho schopnosti využili třeba v terénu? Kolik z nich - krom pár členů Touareg klubu, dělá čest technice, která, když vydrží, dokáže velmi mnoho? Asi ve svém okolí moc ne, že? A přitom právě Touareg by mohl být individualizací non plus ultra - nejenom tou zakořeněnou v myslích otroků a otrokářů, manipulovaných a manipulátorů, ale mít vyhraněnou tvář - byl by si zasloužil piedestal - takhle si zasluhuje jen pozornost lidí s horizontem omezeným nulami bankovního sektoru - a to je na potenciál tohoto auta sakra málo ne?
Nezapomínej, že počet těch nul na bankovním kontě je zpravidla přímo úměrný intelektu vlastníka toho konta...
V podstatě jsem nepochopil tvuj žal za tím terénem. Svědčí to, ozawasane o tom, že o životě s tímto autem nemáš ani páru, to se nezlob. Nebo by sis to představoval jak? Že v Touaregu pojedeš z Prahy do Brna polem?
Tahle auta jsou přece především o bezpečnosti, a skutečnost, že jsou schopná i jízdy v terénu jen jen logickou vlastností, nikoliv hlavní předností. Měl bys vědět, že většinou se v civilizovaných zemí jezdí po silnicích.
Jenom taková poznámka pod čarou, podle mého minimálně verze 4XMotion je o tom, abys to vzal spíše tím polem. Pokud bych si kupoval Touarega jen pro bezpečné cestování na silnici, tak Torsen by byla jasná volba (a to ne kvůli ušetření peněz). To nakonec ukázal sám VW, když je 4XMotion jen pro 3.0 TDI, zatímco ostatní motorizace jdou pouze s Torsenem.
A propo k té bezpečnosti, tam jde spíše o pocit, pasivní bezpečnost je prakticky na stejné úrovni jako u vozů z vyšší střední a co se týče té aktivní, tak o těch10-20 čísel vyšší těžiště prostě nezapřeš. Zatímco u každé luxusní limuzíny se poctivě napíše, že to není na závodění a řezání zatáček kvůli vyšší hmotnosti a měkčímu nastavení podvozku, tak u SUV se dělá jako by nic takového nebylo. Kecy, je a každý kdo by chtěl dohánět nějaký sedan v zatáčkách na okresce, by brzy dojel...
Intelekt: Potom by za volantem VW měli jezdit samí profesoři a docenti, ne ? >:D Neřekl bych, že tomu tak je... ;-)
no je vidět, že já sice nemám o životě s Touaregem ani páru, ale Tvá pára o intelektu je právě přímo úměrná počtu nul, se kterými se v životě potkáš. Schopnost pustit do klávesnice takový blud, že počet nul na kontě je přímo úměrný intelektu je skutečným dílem multimiliardáře.... Také sentence, že tato auta jsou především o bezpečnosti a skutečnost, že jsou schopná i jízdy v terénu jen jejich logickou vlastností je nesmysl. Mnoho aut tohoto segmentu je bezpečných až až - X6, X5 apod a jejich schopnost prostupovat terén není logickou vlastností.....Taktéž spousty aut vyššího segmentu je bezpečných, přičemž největším terénem, pro který mají schopnost je přejezd zpomalovacího prahu před luxusním hotelem.... A ještě k těm silnicím - měl bys vědět, že v některých civilizovaných zemích se lidé zabývají například myslivostí, kdy jim, byť zbohatlým, zaplať za to ten nahoře, ještě silnici až ke krmelci nepostavili a kvalita některých silnic zaostává za názvem cesta, natož asfaltová...
Co se týká toho konta, pak ano, platí zásadní zásada :-) velká hlava, velkej balík. O výjimkách, že nějakej debža u vás v ulici vyhrál první ve sportce mi prosm nepiš. Život společnosti už tak založený je - ti chytří mají peníze a ti pomalejší prostě ty peníze nemají.
Co se týká myslivců, ti budou z Touarega a z jeho mimosilničních schopností nadšeni.
ty jsi mi ale ftipálek - velká hlava - velkej balík- takhle jsem se dlouho nepobavil - nesmíš tolik hrát monopoly.... Tzv. život společnosti se dokáže zhroutit během pár týdnů a vyprávět Ti o zážitcích z debilního mládí ti nehodlám, takže zkrátka jen tolik - život nefunguje podle Tvých zásad - resp. je velmi křehký.... Ad chytří mají peníze a pomalejší prostě ne - nezaměňuj vychcaní a všehoschopní s minimem skrupulí za chytří....
Kup si rudej župan a naloď se na auroru, potřebujou to***. Jestli jsi měl debilní mládí, tak tě mohu leda politovat, měl by ses ale snažit, aby tě to neuvlivňovalo v dospělosti. Jak vidím, máš stím velkej problém.
tak se tak nečerti a vybij si svou frustraci jinde - já na Auroře byl - ale z děla jsem nestřílel - tehdy se to jmenovalo Leningrad, dnes už jsou zase u tradice. Ty umíš litovat akorát sebe, takže charitativních akcí se nezúčastňuj. A velkej problém mají spíš lidé, který nepřelezli laťku, kdy prachy a tzv. úspěch jsou modlou jejich pokojíčku. To*** fakt dělat nepůjdu - dneska už lodě plují na jiný pohon - zkus se dovzdělat.....
Gti aj ked tvoje prispevky vidam dlho, dnes ti to ide najlepsie... pocet 0 na konte sa nikdy neroval vyske IQ ty TRUBA >:D
nejaky vypatlany predajca, ci spevak bude mat viac 0 ako vedec a vzdelany clovek, ktory vidi v zmysle zivota aj ine veci ako pocet 0 na konte, takze vedci maju nizsie IQ ako spevaci ci predajcovia....tvoje iq je mizerne /to je mimochodom kazdemu kto ta cita jasne/ ked plodi taketo vadne a zakomplexovane uvahy, ale nepotesim ta uz sa to neda liecit :-(
Nepřipích Ti někdy někdo nějakej odznáček (vw) na čelo? A netlačil při tom až moc? :-)
V autě vozím to nejcennější...a balík akcií na doručitele to není ty popleto...takže chci, aby má rodina byla v nejvyšší možné míře bezpečná např. proti idiotům bez řidičáku a pod vlivem 8-s V automobilu ranku Touarega jsou šance mé rodiny dobré a akcie toho blba v protisměru jdou prudce dolů :-! A k té bezpohlavnosti Touarega...no...na pochromované jelení paroží Murana vizuálně nemá, to Muranu závidí i u Saabu...a hlavně u Vodafonu :-)
no odznáček opravdu ne a ani při tom netlačil - já nemám problém přiznat jakémukoliv technickému výtvoru jeho kvalitu či skorodokonalost. To, že vozíš v autě kidoše - což předpokládám, že by mělo být tím nejcennějším, co máš - pokud to teda nejsou drahé kameny či platinové destičky, svědčí o tom, že se o ně dobře staráš. Následné věty o tom, že ten, kdo se objeví v protisměru ve Tvém směru je idiot bez řidičáku či idiot, už vede debatu trošinku jiným směrem a dalo by se o tom sáhodlouze debatovat, ale to asi není náplní Tvého příspěvku ne? K tomu "paroží" a míře chromu - aneb čím víc chromu tím větší drsoň a chlapák - to je představa pubescentů a ořetězovaných rádoby machrů, kteří sice mají pár holek na štaflu a dost nul, aby byli podle GTího intelektuálním Everestem naší společnosti, ale nejsem ani pubescent ani majitel masivních řetězů....
Pokud to pána zajímá tak bezpohlavnost či amorfnost Touarega vidím v tom, že kvalitní(v rámci určitých měřítek) auto, které splňuje mnohé, je začleněno do šedi koncernu - začlení ho do toho dokonale střiženého proudu své produkce a přitom by si to auto zasloužilo mnohem víc. Vždyť když vidím ve zpětném zrcátku šíroko - tak zdálky je to jen protáhlej golfík - zadek je o něčem jiném.... To samé potká Touarega - a to si to auto nezaslouží. A to mi na tom vadí - a ať již věříš nebo ne - míra chromu to fakt nebude......
Smutná zpráva pro Tebe je, že marketing VW Tvé názory nesdílí...a statisíce kupců na tom budou stejně ;-) Z VW Touareg nikdy (marketingově) LR Discovery neuděláš a ani to není cíl, protože expediční zkušenosti modelu ocení opravdu málokdo...
ale já to nepopírám ;-) . Já si jen dovolil vyjádřit svůj soukromý názor, který nepovažuji za obecnou pravdu. Dokonce jsem jinde v jiných diskuzích vystřihl poklonu marketingovým šéfům VW. Já osobně mám zkrátka jiný vkus, názor i menší peněženku - proč to nepřiznat. Nejsem tedy dle některých místních schopný ba ani inteligentní a pořídil jsem si hnusnou japonskou krabici, která mi sedí - mně osobně - a nikomu to necpu, jako generální pravdu. Btw - kdybych si měl na expedici vybrat vůz ze dvou Touareg a Disco - vyberu Touareg - protože Disco se mi svou hranatostí líbí, ale je to na poruchovost sázka na jistotu..... I když jsem dle některých zde "intelektuálně a schopnostně" nedostatečný, snažím se vlichotit >:D do přízně pár přátel, kteří sedlají jiné, než sociální vozy. A občas se s nimi mám šanci projet - i když jejich majitelé občas pozdvihují obočí a tiše úpí. Snažím se jim vysvětlit, že auto vydrží víc, než jejich psychika. Opačný extrém je kluk s Toy FJ cruiserem, který za tři roky, co tu krásku má, nevyjel do terénu a pak šílel nadšením, nad každým stoupákem a hranou, kdy viděl "jenom nebe". Zkrátka každému, co mu libo.....
Ze dvou sériových aut bych samozřejmě také bral na expedici Touarega, ale i tak by to byl hazard...já měl na mysli podniky jako G4 Challenge, které pomáhají udržovat ikonu LR, ale tam sériový vůz nikdy nepotkáš :-) Mimochodem...dost lidí tady básní o RR Sport a Discovery (3,4), ale buď měli fantastické štěstí na dobrý kus nebo v tom nikdy nejeli, natož aby nějaký vlastnili. I při krátké projížďce se obvykle nějaké to chybové hlášeníčko ozvalo. ;-\ Ale jako model do vitríny dobrý :yes:
tak jasně, že na hc expedici by to byl risk - ale větší šance na přežití :-O . Co se LR týče - je smutné sledovat, co se z ikony časem stalo. A k dnešním modelům - na oko hezké, stylové, ale ta technika - mein Gott - ne Kárl, ale Gott. To už bych raději LR přál, aby ho spolkli Vlčáci z Vlčího hrádku - pak by se to aspoň posunulo do jiných dimenzí....
Sice jsme trochu odbočili od touarega, ale souvisí to s tím, a mě to nedá nezareagovat:
mě osobně je značka LR nesmírně sympatická a její vozy se mi vždy líbily - nový modely diskárny, nebo RR - pastva pro oči!
Ale v práci mám možnost dnes a denně poznávat, že se jedná opravdu jen o ikony... :-(
Máme starší model disca a hlavně defendery a můžu říct - zlatej UAZ!
Ty auta strávěj daleko víc času v servisech, než v provozu, neustále se na nich se.ou věci, který se snad ani rozbít nedají, zkrátka - naprosto tragický vozy.
Navíc v případě defendera "unikátní" spojení hliníkových plechů a ocelových konstrukčních prvků má za následek, že vám vozy uhnívají doslova před očima...
Domů bych si produkt automobilky LR nepořídil ani za nic, i když se mi vážně hrozně líběj!
Snad se to, paradoxně s indickým majitelem, změnilo, protože od těch velkých faceliftů jsem už tolik problémů nezaslechl. Sám jezdím s Freelanderem II, ten je zatím bez chybičky, ale taky je ve srovnání s D4 i RRS mnohem jednodušší, kde většina problémů stejně pramení z toho vzduchového podvozku, nebo se pletu ?
terrain response v kombinaci se vzduchem je/byl hlavní problém, ale třeba antikorozní ochrana je také problém už u 2-3 letého vozu...to bych čekal u felicie :-O a vůbec všechno, co souvisí s elektrikou, je u LR potenciální problém...i to blbý zpětný zrcátko.
Ono stačí kouknout na nějaký to video z továrny LR a porovnat ho třeba s VW Bratislava. Velkej podíl ručních prací v kombinaci s anglickým přístupem je smrtící. Ale statická prohlídka nového modelu obvykle nadchne :-)
No, jestli se spolehlivost zlepší s novým majitelem - jenom dobře a já to LR moc přeju, aristokrat si zaslouží tu nejlepší péči!
Naše pracovní lanďáky nemají vzduchy, problémy jsou ale s...úplně se vším ;-\
Doufám, že jsi měl šťastnou ruku, a různý patálie se ti vyhnou! :yes:
(pravda je, že na freelandera se toho moc špatnýho neví a měl by být asi nejmíň problémovej)
Musím to říkat velmi potichu, aby mě nebylo slyšet do garáže, ale Touareg je asi jediné auto v současnosti, které bych byl ochoten vyměnit za svou Grand Vitaru...
A vůbec by mi nevadilo, že v terénu není tak zdatné, ostatní jeho vlastnosti by to převážily!
Jediné, co mi v jeho pořízení brání, je nedostatek platidla, jinak bych do něj šel s vekým nadšením.
Takže - za mě má Touareg rozhodně mé ANO!
(neboj, Vitarko, jen tak se Tě nevzdám, a až vyhraju a pořídím ti kámoše Touarega, bude s Tebou jezdit kluk, nebo manželka! >:D )
Touareg je v aktuálním vydání velmi povedené auto a jedinou kritiku může jedinec směřovat k designu, ale taková kritika bude velmi subjektivní, protože jinému bude design naprosto vyhovovat. Pro cenu bych nepoužil rčení "za hubičku", protože u VW museli sestavovat ceník v kontextu segmentu (např. LR Discovery) a přece jistě neslevili z úmyslu na prodejích vydělat. Takže cena je prostě přiměřená. Také zde musí zůstat prostor pro Q7. Jako zarytý obhájce AUDI (potažmo D3) na barikádách diskusí ovšem musím prohlásit, že z hlediska celkové vyváženosti vozu bych dnes zvolil Touareg před Q7 a pokud zůstane nástupce Q7 u (americké) koncepce, tak by má volba byla stejná i v budoucnu. Je to ovšem pouze hypotetická úvaha, protože z mlhoviny roku 2011 se k nám blíží něco temného, mohutného, nevyhnutelného...blíží se k nám...hvězda hvězd...nové ML ;-)
Trochu jsem reagoval i na Tvůj slogan: "Touareg je zlatá cihla za... pár švestek." To mi k Touaregu nesedí, spíš mne napadá podtitulek: "Podnikatel z Vizovic se dopustil korupčního jednání v centrální bance (A)MAROKA." :-) Jinak samozřejmě sdílím Tvé názory vyjádřené výše formou "perel hozených sviním" jenom mne už nebaví reagovat na vepříky, co mají doma olítanýho civica, ale v USA by byli topclass >:D
Musím zklamat všechny ty co tu tak o tomhle voze básní.Je to sr.áč jako předchozí verze běžte navštívit jakýkoliv VW servis stojí jich tam plno stejně jako nových Golfů a Passatů Audi Q7 a A5 nevyjímaje....VW začal upřednostňovat Kvantitu před Kvalitou.A to se mu krutě nevyplatí...
Vyložím Ti krutou pravdu. Majitelé těch vozidel...narozdíl od Tebe...nechávají ve svých vozech vyměnit olej (v autorizovaných servisech). Víš, to se ozve zvukový signál a na displayi vidíš, že už jsi zase o 30tkm starší ;-) Je to podobné, jako když Tobě jednoho dne kovově zapraští v motorovém prostoru a auto už nejede...no nic...obvoláš nejbližších 20-30 "garáží" a kdo se dostane s cenou výměny oleje o 20,-Kč pod předchozího nejlevnějšího, ten má vyhráno. Se slovy "použité díly beru s sebou, děcka už mají dlouho chuť na hranolky" vtlačíš své fáro do vrat garáže a pak...při čekání...se porozhlédneš kolem...a všude vidíš samá skvělá bezporuchová auta z let většinou předrevolučních a řekneš si: Jó, tehdy jsme uměli vyrobit kvalitní auťák, to jsou držáky... a z garáže se ozve: "tak ten motor je na výměnu, ale mám tady na dvoře jeden za patnáctset kaček, berete ho ?" BERU! Přece si za to nekoupím kovový model Audi. :-)
doporučuji auto art - sice za patnáct stovek nižší klasa, ale proti ostatním se snaží dávat tam i koberečky ;-) Mám od nich pár chytačů prachu - sbírám 4x4 a třebas takové Géčko je parádní.....Akorát mne napadá, že za tu skříňku doma, by pár motorů bylo... Jo a touareg je tam taky - krásnej modrej - akorát ne od Autoartu...... takže tvrdý plasty, žádný koberce, volant se netočí - no jo no....
Před třemi týdny jsem měl možnost jízdně porovnat Touarega 3,0TDI s motoricky stejně vybavenou Q7. Obě na vzduchu, přesto VW působí o řád obratněji a jede s až překvapivou lehkostí. Pocitově VW lépe zrychluje, je tišší, ZF v tomto konkrétním případě nebylo u Q7 tak hladké. Interiér je neporovnatelný, věkový rozdíl se v negativním smyslu slova podepisuje u Q7 na všem, včetně prostornosti, kterou VW oproti staršímu sourozenci překypuje a to i při pocitově menších vnějších rozměrech (neběhal jsem s metrem kolem obou aut).
Na závěr přijde asi to nejlepší...stejná motorizace s plnou výbavou, včetně navi, kůže, parkovací kamery a všech dnes už nezbytných extras končí cenově tam, kde Q7 v holé výbavě začíná (jde samozřejmě o ceníkové ceny, slevu u Q7 dostanete už při zaregistrování senzorem otevírání automatických dveří u vchodu do autosalonu)... V rámci sourozeneckého souboje tedy nevidím jediný důvod nekoupit právě VW.
OT: Je zajimavy, ze kdyz jsem totez v bledemodrym prohlasil o vrcholne Lagune a zakladni 3-er, byl jsem oznacen v podstate za imbecila. Cituji: "nazorova prazdnost, neuveritelna hloupost, pomotane priority, jednou z toho vyrostes".
Takze VW uz je v podstate povazovan za premii? Jinak prece uz z pricipu nemuze byt zminen ve stejne vete jako "ctyri kruhy".
Na druhou stranu mas uplnou pravdu, Touareg ma v rukavu vsechna esa. :-)
Ja vim, vzdyt ti take nic nevycitam :-)
Naopak v tomhle srovnani mas pravdu a navic se mi zda, ze tenhle VW ma oproti Q7 image lepsi. Je to takove "chlapacke" a poctive auto, ne tank pro fotbalisty, blondyny a pozery. Tak to vidim ja, treba to ma nekdo jinak, ale me se proste Touareg zamlouva daleko vic. Jel jsem jen v 4.2TDI a jen par kilometru, ale bylo to prvni SUV, ktere se dokazalo temer vyrovnat Rangi. Image nesrovnatelna, ale jinak skoro vse lepsi. :yes:
Nech těch trapností kolem blondýn a pózérů. To je klišé malých lidí. Q7 je výborné auto, prioritně koncipované na silniční provoz, běž se s ním svézt, do smrti na to nezapomeneš. Tahle nadmyšlená přirovnání o blondýnkách svědčí jen o jednom, že o těchto autech nevíš vůbec nic. A o blondýnkách to samé.
Filosofie Touaregu je jiná než-li filosofie Q7, ano, to je v pořádku, avšak obě auta jsou technicky na vrcholu svého segmentu, přitom každý (logicky) míří trochu jinam.
Jo, a někdy si to taky pořádně rozdej s nějakou pořádnou blondýnou, abys tu nekafral o ženských jen rádobysvětácké věty z chlapáckejch časáků... 8-s:-!
S Q7 jsem se svezl na Marmoladu a zpatky, daleko radeji bych jel necim mensim.
Auto je to vyborne, je vsak primarne cileno na nejnizsi pudy-kompenzace si neceho, pocit relativniho bezpeci, cim vic krouzku, tim vic Audi atd. Touareg si na nic nehraje.
Schvalne se nekdy podivej, kdo sedi uvnitr Q7. Manazer? Reditel? Profesor? Ne, ti maji dustojny a elegentni sedan vyssi stredni tridy. Vevnitr bude bud pipka anebo fotbalista, prvni hraji na bezpeci(stejne jim to koupil manzel), druzi hraji na efekt.
Manzelka je fajn brunetka, jak se rika, "blondyny jsou pro kluky, brunety pro poradny chlapy". Vidim, ze fraze z chlapackejch magazinu uz znas, uvedom si, ze Playboy a Maxim jsou taky pro kluciky(jak ji nejlepe prefiknout biciz a jakej vybrat hustokchar), pravej chlap cte National Geographic atd.
Tak se tu jako pravej chlap chovej a nepředváděj tu jen nezkušeného holobrádka. Jakmile se chlap vymezuje skrzevá blondýny, není s ním něco v pořádku, to si pamatuj. Co to je pipka, tak říkáš své manželce?
Tvůj nízký sociální rozhled tě vedě do slepých ulic kompenzací a podobných nesmyslů. Nebo, že by ti ten fotbalista uštědřil nějakou nepříjemnou životní lekci?...
Moc jsi zde toho zatím nenapsal, ale co napíšeš, napíšeš špatně.
V kostce tvé názory - BMW7 je mainstream, drcený ikonou třídy Velsatisem (bože) Q7 jsou auta pro fotbalisty a blondýny, máš rád chudé dívky. Skoč si za tím svých učitelem psychologie, on už ti k tomuhle všemu něco zajímavého řekně, já tu od toho nejsem.
Že se neorientuješ ve světě aut je mi jedno, ale osobně jsi mě velice zklamal tím, jak píšeš o ženách, to je otřesné, ubohé a na chlapa nízké :-! On tam ten fotbalista nějakou roli mit bude, viď? Předskokan, co?
Co to meles za blbosti?
Napsal jsem, ze 7-er je mainstreamova limuzina, tedy typicka, klasicka, proste to, co vytane na mysli pri slove limuzina. O Vel Satisu jsem nenapsal ani slovo, navic je to popelnice dosud nevidana.
Neumis cist mezi radky, co je mysleno "fotbalistou" je jasne. Dobre, budu ti to psat polopate: je to veskrze prumerny clovek, ktery jen proto, ze vynika v uzce profilovanem oboru najednou nevi co s penezi. Pri osobnim kontaktu je trapny, povrchni a zakomplexovany. Takovy clovek ma potrebu ukazovat na verejnosti svuj pofiderni status prave tou "blondynou", cti zlatokopkou.
Pipka=hloupa zena, pro vice informaci viz Sex ve meste.
Auta vybiram racionalne, navic ve velmi blizkem oboru pracuji, urcity prehled tedy mam.
Nemam zapotrebi se vymezovat vuci zenam ci skrze ne, na druhou stranu jednat s urcitou sortou zen je ocistec. Tim myslim prave ty zlatokopky a chronicke karieristky. U muzu je to stejne, ti vsak alespon svuj vuz ovladaji. Vymezuji se tedy vuci hloupym ridickam ve velkych SUV, jez nemaji na praci nic jineho, nez OC Palladium, manikuru, jogu a kadernika. Howgh.
Tak už se to opět tradičně na diskuzi hemží udivujícími názory, že snad čím tupější hlava, tím bohatší lidé, čím větší auto, tím menší intlelekt, tím menší pohlaví a tím menší rozhled... Upřesněme si tedy, jak to v životě dospělé společnosti vlastně chodí -
Tak především peníze, myslím jako... velký peníze, se vydělávají hlavou. Logicky pak, kdo hlavu nemá, nemůže peníze vydělat. Tedy vezmi si do života přehlednou poučku - v podstatě - čím jsi chytřejší, tím jsi i bohatší. Poznáš to osatně na silnicích, však to znáš sám - prémiový člověk, prémiové auto.
Před spuštěním palby ze sklepa to ještě uvaž, přeci jenom příklad intelektuálního skrblíka, který vyhrál v okresní lotince balík peněz není z těch, které by do dané věci mohly vnést jiné světlo. Ano, byly doby kdy i zcela přirozená věc jako je přímá úměra mezi intelektem člověk a a jeho bohatstvím byla násilně deptána ve jménu masa..., nebo masy... nebo mas..., teď už si to nevybavuji přesně. Každopádně, pokud žiješ v domění, že na to, aby sis koupil Touarega ti stačí hlava obecního rasa, budeš jednou velmi zklámán.
Závěr - touarega budeme mít všichni, ovšem až také budeme všichni mít IQ nad 125. Skutečnost, žes to dopočítal s bídou k pětaosmdesáti by ti ovšem neměla natolik úvahově stínit aby ses domníval, že ti chytří a bohatí jezdí v Loganech a ti hloupí a chudí jezdí v Touaregách.
Totiž první almužna od mistra po maturitě ti o tvém majetkovém osudu řekne na dalších padesát let prakticky všechno. Tak si to dobře sečti...
Už nahoře jsem z té tvé premisy vytvořil nutnou implikaci, že by v Touarezích a podobných autech měli jezdit především samí profesoři a docenti. Tobě to tak přijde ? >:-[]
Sám bych k tomu řekl, že pokud chceš vydělávat peníze, tak nepotřebuješ vysoké IQ (rozuměj takové, o které každý večer prosíš svůj deníček), tam ti bohatě stačí lepší průměr nebo lehký nadprůměr. Co je mnohem důležitější, je EQ. Pro ty, co neznají, je to emoční kvocient a ten fakticky určuje schopnost jedince uplatnit se ve společnosti. Takoví lidé vydělají vždycky mnohem více, než ti nejinteligentnější. Ale to sem ani tak nepatří... ;-)
Mohu se zeptat, co to je prémiový člověk ? Tento pojem neznám, tedy pokud to není něco jako vyšší rasa, arijci a podobně...
Definice z Encyklopedie sociologie, vydání 2011, cituji:
Termín PRÉMIOVÝ ČLOVĚK je termínem poměrně moderním, poprvé byl použit mezi roky 2005 a 2006. Jde o člověka, jež se vyznačuje vlastnictvím vozu německé provenience novějšího tří let(neplatí pro Opel), příjmy nad sto tisíc korun měsíčně a soustavnou aktivitou v internetových diskusích. Jediným zaměstnáním se postupně stává neustálé očerňování vozů vyrobených mimo SRN (platí zvláště pro vozy italské, francouzské a jihokorejské).
Tento pojem nedefinuje duševní schopnosti dotyčného, pouze vystihuje jeho majetkové poměry a to v tomto pořadí:
1. Německý vůz (ideálně MB, BMW nebo Audi, vlastník VW se označuje jako semi-prémiový člověk)
2. Velká garáž
3. Třídenní strniště (u žen není podmínkou)
4. Švýcarské hodinky
5. Kvalitní kožené boty (ideálně tzv. Oxfordky v hnědé barvě)
Toť odborná literatura, další soudy ponechám na vás. Max Weber by se divil.
Nepochopil jsi nic. Vtipkovat ano, ale jít do garáže, otevřít vrata a... podívat se na sebe, to ne, viď.
Ty neznáš ze svého okolí žádného lux-člověka, či člověka exklusivního? Opravdu ne? Pak žiješ asi někde v jeskyni. Snaž se si vybavit někoho ze svého bližšího či širšího okolí, koho považuješ například za prémiového člověka. Pak ho požádej o otevření garáže. A pak sem napiš jaké auto jsi tam našel. Určitě nebudu sám, kdo si to zde rád přečte.
Tak nezapomeň, jsi než to, co tvůj vůz. Dále to jistě už umíš zpaměti ;-)
A co jako sis tím chtěl vysvětlit? Tvůj diskuzní rozměr je - EQ x nejinteligentnějšímu. Já naproti tomu píši o velkých penězích, které se tedy zásadně vydělávají... hlavou. Ano, a tak to také v životě zpravidla bývá. Ti co mají velkou a vysokou hlavu holt vydělávají velké a vysoké peníze. Nebo tu snad chceš tvrdit, že velké peníze vydělávají lidé s malou hlavou?
Je to tak, že ti chytřejší zásadně vvydělávají více než ti méně chytří. A než o tom je můj příspěvek. Ve vztahu k Touaregovi (rozpětí cca od 1.5 - 3 miliónů) pakj nezbývá, než jeho majitelům popřát k... velmi velké hlavě.
Balancuješ tu s termíny "lehký nadprůměr", "lepší průměr" jako by ses toho sám bál. Nebo nemáš zatím dostatek životních zkušeností. Ono, tohle vědět, na to nepotřebuješ moc praxe, stačí chodit týden do práce, a je jasno. Malej, střední, velkej, nic mezi tím vlastně není...
Tak jako jsou lidé silní i slabí, vysocí či malí, jsou i lidé prémioví či například mainstreamoví. Jistě to znáš - prémiové auto, prémiový člověk. Nebo snad tě tvá sklepní praxe dovedla k poznání, že prémioví lidé jezdí lowendová auta? Toho jsem si zatím zase nevšiml já.
Ostatně, nekoukoej se kolem sebe, vždyť i ty jsi, než to co tvůj vůz. Jdi do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe. Vše, co jsi nucen si myslet o vlastním autě si můžeš myslet i o sobě. Pokud auto nemáš a paseš plakát na zdi, pak tohle platí také, ale obráceně - jsi pravým opakem svého plakátu.
Až se vrátíš z garáže, ozvi se. Dříve ale prosím ne. Děkuji ti ;-)
Z garáže už jsem se vrátil, byl jsem přezouvat pneumatiky na drobka... >:D
Když vedeš akademické debaty, měl bys být schopen je chápat i u jiných. Pokud ne, zdrž se toho, nebo tě budou lidé posuzovat velmi špatně... ;-)
Velké peníze, vysoké peníze, velká hlava, malá hlava, takhle na tebe budu brzy potřebovat výkladový slovník. Pokud jde o objem či váhu mozku, tak ten nemá s inteligencí vůbec nic společného... :-!
Mluvím o IQ kolem 110 až 130, znám bohaté lidi a znám jich dost, ale i když rozhodně nejsou tupí, tak bych je neoznačil za vysoce inteligentní. To jsem tím chtěl říct. Naopak znám dost vysoce inteligentních lidí a z nich ani jeden nemá vozidlo nad řekněme 700 tisíc. Asi jsou nad takové věci povzneseni, nevím... :-! Pokud jde o moje IQ, tak jsem spokojen, možná je dokonce moc vysoko...
Stále jsi mi nevysvětlil, co je to prémiový člověk, pokud je to tak, jak psal Cara Binieri, tak prémiové lidé nemohou jezdit neprémiovým autem, protože mají luxusní vůz už z definice... Co když má prémiový člověks prémiovým vozem druhé záložní auto třeba malého Renaulta nebo Fiata ? Tak už je jen semi-prémiový ? Nebo vyloženě nečistý ? >:D
Tvůj předposlední odstavec mne vede k zamyšlení, odteď budu mít na zdi plakát Dacie Duster nebo Sandero, protože mi to určtitě zajistí nějakou nabušenou káru... >:D >:D Doufám, že už jsi pochopil, jakou kravinu jsi napsal... ;-)
Mohu se zeptat, co máš v garáži ty ? A především, co tě vedlo k jeho koupi ? ;-)
Ja jsem si delal legraci, je to kompilat z prispevku zdejsich mistru :-)
Premiovy x lowendovy clovek neres, to je folklor mistnich diskusi. Az tu budes dele, pochopis... Nazory nekterych expertu bych nejradsi preposlal nasemu byvalemu profesorovi prednasejicimu sociologii. Myslim, ze by ho to pobavilo.
Nekomu holt nevysvetlis, ze existuji lide, kteri jsou nad konzum povzneseni.
Ja se taky nesmeji GTImu, ze pouziva Internet Explorer, tedy nejzoufalejsi a nejhorsi internetovy prohlizec vsech dob ("vono mi nejde reagovat na prispevky") a ze svym detem koupil ubohou konzoli Nintendo Wii. On cleni lidi podle auta, jini zase treba podle elektroniky.
Ja se snazim je delit podle vlastnosti, ktere penezmi nezaplatis. Daleko milejsi je mi souziti s chudou, ale krasnou, pohodovou a celkove prijemnou zenou, nez minutovy kontakt s odbarvenou mindou utracejici manzelovy penize.
O ženskejch tu raději nepiš, neb tu každý už z tvých naivních dámských tezí ví, žes zatím než panic. Momentálně komunikuji pres nějaký firefox, nebo jak se to jmenuje, jestli ti to tedy nevadí. O tom wíčku jak koukám nevíš také nic. Ale vraťme to k předmětu diskuze.
Máš auto? Nechci znát značku či výrobce, jen zda máš vůz. Pokud ano, kupoval jsi ho nový nebo jsi bazarový kovboj? Pokud jsi kupoval nový, bež do garáže, otevři dveře, koukáš na sebe.
Vyvedu tě z omylu, nečlením lidi podle auta, jen tvrdím, že auto je zcela přirozenou součástí jejich života tak, jako byt, dům, knihovna či televize. A právě proto lze tvrdit, žes než to, co tvůj vůz. Nebo ty se snad domníváš, že o tobě nevypovídá tvoje knihovna? Kolikpak máš knih?
O Wiicku toho vim dost, jinak bych o nem nepsal.
Jestli mas potrebu se navazet do me ci mych blizkych (obzvlaste manzelky), tahni do haj*lu, protoze nejsi hoden tehle diskuse ani slusneho slova.
Auta mam v profilu, za par dni budou na MAcz. Kdyz na ne koukam, vidim racionalni volbu. Knih tolik, ze mi to pri zazizovani bytu prekazi. Rodice me totiz vedli k cetbe, sportu a seberealizaci misto k honu za materialnimi hodnotami a pocitacovymi hrami.
Boha jsme zabili kladivem, na jeho misto nastoupil konzum a proto nekteri lide deli spolecnost podle jejich materialnich statku. Plochost jejich sveta je neskutecna, sami hrabou a nedokazi pochopit, ze nekomu je milejsi cestovani, nekomu dobre jidlo a nekomu plna knihovna. :yes:
To napsal Nietzsche.
S manzelkou je vse v poradku, pozdravuje te, pry jsi jednicka. Jaky nazor na zeny je ted ten spravny? Rad se poucim u starsich. ;-)
Mel bys zajit k doktorovi, zacinajici senilita se projevuje nazorovou vyhranenosti, cernobilym videnim sveta a neschopnosti prijmout cizi nazor. Check, check, check. Ono se to v zacatku nesmi zanedbat, pak by se mohlo stat, ze tu budes obhajovat Logana. Alzheimer je previt. :-)
Nechápu, co má společné moje auto s předmětným garážovým postulátem? Zde snad diskutujeme o životě nikoliv o mém autě. Píšeš, žes byl přezouvat drobka. Jakkoli je mi to slovo až živočišně odporné, mohu samozřejmě přijmout názor, že jsou tací, kteří takto označují svojí káru. No, a tak se tedy ptám, jestli tvůj vůz harmonizuje s tím, jak sám sebe ve společnosti klasifikuješ? Pracovně si lidi rozdělme do obdobných kategorií jako auta. Jak jsi dopadl, harmonizuje tvé auto s tvým společenskm statusem?
Jinak máš samozřejmě u těch plakátovců pravdu, ano, jsi pravým opakem svého plakátu. Pochop, ty to zde sebezáchovně shazuješ tím, že si tedy strhneš geterko a dáš si tam sandero. Ale to je právě ten tvůj fatální omyl, ty tam přece to geterko už máš... to je ta pravda o tobě, nikoliv, že si tam pod tlakem diskuze vylepíš něco jiného, rozhodující je co děláš ze svého svobodného rozhodnutí. Než to o tobě vypovídá.
A ještě jednu větičku - Mylně se domníváš, že snad právě auto dělá z lidí tu člověka lowendového, či člověka prémiového. Tvůj další fatální omyl. To auto je přece jen zcela přirozenou součástí života, majetku těch kterých lidí.
Tak jak? Pasuje tvůj vůz na tvůj společenský status?
Tvoje auto ? Celkem dost. Rád bych totiž věděl, jak na sebe pohlíží člověk, který tomuhle všemu, co jsi napsal, věří... :-)
Já ti ani nevím, mám malé auto, protože potřebuju něco malého pro pohyb ve městě a pak mám SUV, protože se občas potřebuji dostat mimo něj a především mimo silnici. Co to o mně říká ? Doufám, že to, že nakupuji podle rozumu. Jinak asi ne, měl bych mít něco usedlejšího a rozložitějšího, v těchto zemích nejlíp A6 nebo rovnou A8 jako má většina sousedů. No, co naplat, nemám... :-!
Nepotěším tě, ale já žádný plakát na zdi nemám a ani jsem neměl. Mám tu jen krásnou fotografii evropy, ale to asi s auty nesouvisí. Z toho vyplývá co ? A když osobně sním o nějakém větším Mercedesu s dieselem, co si nakonec zasloužím ? ;-\
Já se nedomnívám, já se zeptal, a ty jsi mi za celou dobu nebyl ochoten, nebo snad schopen ten pojem vůbec vysvětlit. A vlastně jsi to ani teď neudělal, zkus to znova, možná to tentokrát vyjde. ;-)
Chodíš kolem kaše. Ptám se, zda jsi našel ve své garáži auto korespondující s tvým společenským statusem. O nic více nejde. Pokud máš nějaký věcný blok, napiš a necháme toho. Vidíš, že na tebe netlačím, přečti si, co tu píšeš, ty tance kolem malého vozu, a SUV... jako by sis chtěl pořád něco vysvětlit. O tom tahle diuskuze snad ale není.
Věc je jednoduchá - Ve skutečnosti je to tak, že lidé spadají do jistých siciálních vrstev, samozřejmě pak i jejich auto s tímto zatříděním koresponduje. Nebo jak by to podle tebe mělo být, auto by se mělo z jejich majetku nějak hodnotově vymykat? Jako třeba, že by měli barák za třícet miliónů a v garáži stopětku? Znáš takové lidi? Já ne. Neznám samozřejmě ani lidí, kteří spí pod mostem a na parkovištiu mají Maybacha.
Někdo holt umí číst a někdo ne: Jinak asi ne, měl bych mít něco usedlejšího a rozložitějšího, v těchto zemích nejlíp A6 nebo rovnou A8 jako má většina sousedů. Teda ta A8 je asi moc, spíše ta A6... ;-\
Blok nemám, jen nechci zmiňovat konkrétní typy, když mě tu o to nikdo nežádá. Mluvití stříbro, mlčeti zlato. To určitě znáš... ;-)
A proč by se to auto vymykat nemělo, pokud to právě jim vyhovuje ? Takový extrém neznám, ale znám rozdíly mezi cenou auta a ostatního majetku, a to na obě strany, i když spíše lidi kašlou na to auto. Já jen říkám, každému co po jeho chuti jest, a rozhodně tedy nebudu tvrdit, že za volantem E-classe musí nutně sedět člověk na vyšší společenské úrovni, než ten za ním v Octavii... To jsi ochoten akceptovat ? :yes:
P.S: Spíš bych rád znal to tvoje auto (nebo kategorii), za předpokladu, že to nepodléhá přísnému utajení... ;-)
Jistě, že jsem ochoten to akceptovat. To však neodporuje té epochální tezi o tom, "žes než to, co tvůj vůz" to snad chápeš. Totiž ona ta větička nemá mít přece nutně jakýsi negativní akcent... jen tu tak nějak prostě... je. jen to vědět...
Často tu píši, že vstupem na tyto stránky není techničák, nýbrž hlava. Myslím ta vlastní. Pak tu často píši, že do roku 1989 jsem jezdil auty, která jsem jaksi jezdit... musel. Po roce 1989 však už jezdím auty, s nimiž jezdit jaksi chci, jestli mi tedy jako dobře rozumíš.
S takhle postavenou větou bez debaty souhlasím, ale každý si ji vyloží po svém, pro někoho to znamená reprezentaci a ten bude kupovat přesně se svým postavením, pro jiného to znamená naplnění potřeb a ten, i když shora bude nejspíše finančně omezen, bude vybírat vozidlo abych tak řekl i mimo svou kastu. A teď můžeme uvažovat nad tím, kolik je těch prvních, kolik těch druhých a kolik se prolíná...
Velice šalamounská odpověď, já smekám. Tak mi jen odpověz, do které skupiny, z těch výše zmíněných, by ses zařadil. Do první, druhé, nebo do obou ? ;-)
Když si nyní přečteš spodní příZpěvek ozawasana, asi ti dojde, proč jsou skutečnosti, které tu zásadně nediskutuji. Tohle je přístupné každému, tedy i psychopatům kalibru ozawasana... popravdě mi z něho jde až mráz po zádech.
Tak kvůli takovým diskuzním a lidským kreaturám, jako je on, musíme my s mozkem mít nastavené hranice otevřenosti možná výše, než by jinak bylo obvyklé... Myslím, že mi rozumíš :yes:
to z něj nedostaneš. Protože zdejší Koniáš řádu Vlčího hrádku by nepřežil, kdyby ho tady zveřejnil. Je lepší knihy pálit a plamenně o jejich škodlivosti řečnit, než je číst a rozumět jim. Tyhle disputace s GTím vždy narazí. On se tím baví a duševně masturbuje. Z jeho příspěvků - a nutno jim přiznat velmi dobrý jazyk a um, jakož i cit, pro skladbu textu, čiší celé jeho já v obnažené podobě. To neskryje, ani kdyby se schoval do trezoru s plánovanými projekty faufé.
Matně si vzpomínám, že někomu došla trpělivost a pak mírně pátral - ale už si nepamatuji výsledek. Jsou to jen střípky.
Zkrátka a dobře - baví ho lidi provokovat a zároveň si tím něco kompenzovat - nenervuj se a přej mu to. Ono je přece krásné snít o bohatství a moci. Ukájet se ponižováním druhých a být tím jediným správným nositelem "vyšší pravdy"....
Kdysi mne jeho příspěvky hodně iritovaly. Pak jsem dal pár příspěvků "božského" profesorovi psychologie, který dělá soudního znalce pro kriminálku.... není to ale prémiový člověk - je to primitiv - jezdí v laguně..... Od jeho rozboru, který konzultoval ještě s kolegyní, aby "neubližoval" mne už GTí nevytáčí >:D spíš vzbuzuje lítost. A pravda - mou tajnou naději, že se nikdy nestane někým, kdo povede nějakou skupinu lidí ve smyslu politickém či místním.....On i malíř pokojů měl určité schopnosti že?
Jeden utloukl Nejvyššího kladivem, další donáší potulnému profesorovi sociologie úryvky webových diskusí :-) Co mne však zarmoutilo, je míra indoktrinace české společnosti komunistickým viděním světa...jen spravedlivý chudák může dojít životního štěstí, bohatý musí nutně zjistit, že je na světě zbytečný a nirvány dosáhneme všichni v Loganech (který ovšem máme jen jako "záložní" auta ke svým S klasse) >:D
Zajímal by mne věk diskutérů šířících uvedené poplašné zprávy. 1.Je jim přes 60 a jsou aktivními členy ksčmčssd = hrozné, ale vysvětlitelné. 2. Je jim do 15 a děda z bodu 1. jim vyprávěl "pohádky" až moc často = hrozné, ale pochopitelné. 3. Jsou v produktivním věku = neakceptovatelné !! Já se také na diskusích bavím...jen mi jde někdy mráz po zádech. ;-\
Nepochopils'.
Na svete jsou i jine hodnoty, nez premiovy SUV. Je jasny, ze auto je nejzretelnejsim ukazatelem majetkoveho postaveni potazmo spolecenskeho statusu, ale existuji lide, pro ktere jsou tyto uvahy zcela pod jejich uroven.
Takze premiovy clovek=bohaty clovek, bohuzel v CR casto i idiot, ktery v restitucich prisel k milionum. Pokud je premiovym clovekem myslena osoba, ktera se z neceho vypracovala na vrchol, chova se decentne a na urovni, pak se s touto definici plne ztotoznuji.
Vem si takoveho Feynmana, snad nejchytrejsi clovek planety, potencialni dolarovy milionar, presto na to vse kaslal, chodil dal mezi studenty, jezdil normalnim autem a snazil se zapadout.
JInak je mi 28 a jsem zurivy kapitalista, najemnici by mohli vypravet. :-)
Pokud tady někdo zmiňoval majitele prémiových SUV a bohaté lidi v souvislosti s pojmy jako "vychcaní" a "s minimem skrupulí" a podobně, pak dovol, abych Ti oznámil, že v současném systému zdanění příjmů (včetně odvodů pojištění) patří příjmy z pronájmu k těm (slovy zdejších intelektuálů-sociologů) zdaleka "nejvychcanějším" ;-) No a za zuřivého kapitalistu bych majitele realit také neoznačil, i pokud je zuřivý ze své podstaty, kapitalista není určitě ;-) Prémiové SUV je zde symbol (proboha diskutuj