Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Maserati Kubang jako Jeep Grand Cherokee s motorem Ferrari?

Sergio Marchionne otevřel další kolo spekulací ohledně SUV Maserati a levnější varianty se značkou Alfa Romeo.
Zpět na článek
10. 11. 2010 15:52
neregistrovaný "Kajfik"
10. 11. 2010 09:51
10. 11. 2010 11:17
10. 11. 2010 11:27
10. 11. 2010 12:21
10. 11. 2010 12:22
10. 11. 2010 15:44
10. 11. 2010 17:04
10. 11. 2010 17:44
10. 11. 2010 14:20
10. 11. 2010 15:17
10. 11. 2010 15:47
10. 11. 2010 16:10
neregistrovaný "Kajfik"
11. 11. 2010 07:04
11. 11. 2010 09:31
11. 11. 2010 09:43
11. 11. 2010 10:01
11. 11. 2010 10:08
11. 11. 2010 12:43
11. 11. 2010 13:12
11. 11. 2010 13:24
11. 11. 2010 13:37
11. 11. 2010 13:51
11. 11. 2010 13:29
11. 11. 2010 12:48
11. 11. 2010 12:51
11. 11. 2010 13:22
12. 11. 2010 10:03
11. 11. 2010 13:16
11. 11. 2010 13:20
11. 11. 2010 13:28
11. 11. 2010 13:59
11. 11. 2010 14:39
12. 11. 2010 10:26
11. 11. 2010 12:37
11. 11. 2010 13:09
11. 11. 2010 13:14
11. 11. 2010 14:18
11. 11. 2010 15:17
11. 11. 2010 15:33
10. 11. 2010 09:47
Další báchorka
Takových úvah už tady bylo... a nic. Jediný, čemu snad u Fiatu věřím je, jak Sergio označil svoje lidi za lemply a flákače.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - T613
10. 11. 2010 10:40
Re: Další báchorka
asi tak :yes:
10. 11. 2010 12:07
Re: Další báchorka
No tak teď narozdíl od minulosti mají přístup k SUV technice Chrysleru, resp. Jeepu, takže je oproti minulosti přecejenom pravděpodobnější, že s něčím přijdou.
10. 11. 2010 12:11
Re: Další báchorka
Však to je jenom dobře, vůbec s tím nemám problém! Jsem ale zvědav, jak se s tím vnitřně poperou fandové italů, až kolem nich prosviští třeba naftový maserati.
10. 11. 2010 12:53
Re: Další báchorka
Offroadový pick-up Maserati v dvoulitrovém TéDéÍčku.
10. 11. 2010 14:00
Re: Další báchorka
Poperou se s tím stejně jako fandové značky Porsche.
Avatar - Glaukos
10. 11. 2010 15:04
Re: Další báchorka
Fandové Italů jsou temperativnější než u nudného Porsche, viděl bych to na demonstraci a pak na defenestraci
neregistrovaný "Kajfik"
10. 11. 2010 15:52
Re: Další báchorka
Tak ponejprv dieselový motor je na hony vzdálený realitě (leda tak v té alfě), zatím není jistý ani agregát od Ferrari...
A druhá věc je, že snad neznám konzervativnější kult než ten okolo Porsche a zejména pak kolem 911tky... Zarputilé zachovávání designu i koncepce motoru vzadu mluví za vše... A když takovíto fanoušci mohli překousnout SUV a naftový třílitr, tak talši s tím taky problém mít nebudou... ;-)
A jak jsem řekl, diesel je ve hvězdách - v galaxii mnohem vzdálenější té s nejspíš osmiválcem od ferrari :-)
10. 11. 2010 16:46
Re: Další báchorka
já bych spíš řekl, že díky Cayennu Porsche získalo spoustu nových zákazníků. Hard-Core fans si zřejmě toho Cayenna nekoupí, ale přetáhne zákazníky od jiných značek, kteří si pak možné pro blbnutí dokoupí ještě něco menšího ze stejné prodejny.
10. 11. 2010 14:35
Re: Další báchorka
Ferrari, potažmo Maserati dělá nějaký naftový motor? Povídej, o tom nic nevím... Pokud vím, tak ani Chrysler nedělá naftový motor.. tedy pokud by tam někdy přišel naftový motor bude pravděpodobně italský - nový, případně nakoupený nejspíš od VW, tedy to bude ten stejný co dnes již je v Cayennu (případně obdoba).

Problém (tedy spíše jeho nesporná výhoda a také důvod proč se zde objevuje) naftového motoru v takovém autě je ten, že se s ním dá narozdíl do benzinového ujet z Brna do prahy bez nutnosti tankování, což benzínový Cayenne prostě "neuměl". Tedy k těmto oklnostem je to jedna z možností..., tedy bych se já osobně nedivil, kdyby se naftový motor i pod kapotou Maserati (ale spíše AR) objevil.
10. 11. 2010 15:02
Re: Další báchorka
Někde píšu, že ferrari, nebo maserati dělá nějaký naftový motor? Povídej, o tom nic nevím... Asi jako dělá naftový motor porsche.
10. 11. 2010 15:15
Re: Další báchorka
No tak si tady napsal nepodloženou hovadinu, tak kdyby si měl koule, tak se za to aspoň chlapsky postavíš. Ale nebudu tě trápit. prostě všichni vědí, že si napsal hovadinu, což není neobvyklé a tím to můžeme tu tvoji myšlénku nechat ležet. To je celé.

Auto jako Maserati se prostě bez nafty obejde (ani Q4 naftu nemá a podle vyjádření automobulky ani mít nebude alespoň v dohledné době, kde by se šlo spíše cestou hybridu, resp. půjde), tedy ta pravděpodobnost, že by se tam nafta objevila je v současné době mizivá. netvrdím však že nemožná nicméně musel bych mít zvláštní úchylné puzení (vzhledem k povaze tohoto tvrzení) abych to tady be zdůvodění prezentoval (například bez odkazu na historii a současnots)... Musel bych být... jo už vím NAVTECH.
10. 11. 2010 15:17
Re: Další báchorka
Dej to přečíst někomu ze školky a pak se vrať, kašpare
10. 11. 2010 19:05
Re: Další báchorka
No ty by ses měl vrátit do porodnice.. nejlépe a nějaká zdatná porodní asistenka by tě mohla při troše dobré vůle upustit na zem... Možná by bylo o jedno individuum míň, nižší platby na sociálním a další na tebe nutné, přesto solidární platby. Je mi tě líto.
Avatar - T613
10. 11. 2010 16:41
Re: Další báchorka
koukám, že chápání psaného textu ti dělá (stále větší) problémy. Část věty "až kolem nich prosviští třeba naftový maserati" si opravdu, ale opravdu nelze vyložit tak, že Maserati vyvíjí v současnosti naftový motor. Navíc celý Navtechův příspěvek se ani nedá vyložit jako útok proti Fiat group.
10. 11. 2010 19:03
Re: Další báchorka
Předchozí příspěvek pravděpodobně Navtech adresoval tobě. Řekněme, že forma a obsah yb tomu odpovídal.
Avatar - T613
10. 11. 2010 19:15
Re: Další báchorka
kopeš kolem sebe jak ubrečená holčička. Místo toho, aby jsi jako chlap řekl "špatně jsem si to vyložil, pardon"
11. 11. 2010 08:42
Re: Další báchorka
No jo... kdyby mělo cenu se s tebou bavit (jakože nemá), tak ti napíšu jen:

Já naprosto pochopil co ten ňouma psal... Psal prostě jen provokaci ve smyslu...sem zvědavý jak fandové italských aut rozchodí to stejné, co vytýkali porsche... Nic jiného tím nemyslel...

Já jen mu trošku hodil zpět tohle rýpnutí tím..jak na to přišel...neboť Maserti neudělalo ani u Q4 to co Porsche okamžitě u své pvotiny... To je celé.. Já své rýpnutí měl podložené on ne. Porovnávat Porsche s tradicí jednoho až dvou modelů s výrobcem jako maserati prostě v tomto ohledu nejde, zvláště když ani Chrysler a ani Maserati prostě tradici ve výrobě naftových motorů nemají. Zatímco Porsche bylo vyvýjiné ve spolupráci s výrobcem co traktoroidní motor je schopen nacpat i do motorky... Tedy sems e ho snažil upozornit, že jeho rýpnutí není na místě a má hodnotu rovanjící se počtu mozkových buněk v navtechově mozku.

Ale to, že si to ty nepochopil mě opravdu nepřekvapuje... Občas máš záchvěvy něčeho, co je od tebe zajímavé,ale jinak...bída..
Avatar - T613
11. 11. 2010 09:36
Re: Další báchorka
blablabla.. tohle jsi napsal z Mostu, ne? Vy dva máte společnou kancelář? >:D
Teda omlouvat své jemné nepochopení textu (které je snadno obhajitelné), reakcí na provokací.. hmm, víš o tom, že průměrně inteligentní jedinec provokace ignoruje? To je stejné jako napsat: "já nejsem roztržitý, já jsem osel!" >:D
11. 11. 2010 10:01
Re: Další báchorka
Takovou sebereflexi, co si napsal v poslední větě sem nečekal. Bravo :yes:
Avatar - T613
11. 11. 2010 10:24
Re: Další báchorka
Nepřekvapils.. holt jsi stejného druhu jako mostečák >:D
11. 11. 2010 10:41
Re: Další báchorka
Tvá snaha mě maximálně urazit je až dojemná... ;-)
Avatar - T613
11. 11. 2010 11:12
Re: Další báchorka
Nemám snahu tě urazit. Jen tě komentuju. Ty se shazuješ sám :-)
Avatar - Glaukos
10. 11. 2010 15:05
Re: Další báchorka
Když jí miluješ, není co řešit - tohle a nové Maserati SUV se k sobě hodí dokonale a nafty netřeba
Avatar - T613
10. 11. 2010 16:42
Re: Další báchorka
to si Porsche kdysi říkalo taky.. a ejhle v druhé generaci už je nafta.
10. 11. 2010 16:47
Re: Další báchorka
nebyla ona nasazena už do první generace?
Avatar - T613
10. 11. 2010 16:52
Re: Další báchorka
že by? čert to vem, stejně to nikdo nechtěl >:-[]
Avatar - Righ
10. 11. 2010 09:51
Dobry krok
Jakkoliv sam absolutne nejsem priznivcem tridy SUV, skutecnosti je, ze popularita techto aut nijak neklesa a stale se jedna o velmi lukrativni, ne-li vubec nejlukrativnejsi segment soucasny automobilovy produkce. Ze strany Fiatu by proto bylo logicky, kdyby spojil solidni zaklad predstavovany Grand Cherokeem a s patricne upravenym designem na to placnul logo Alfy resp. Maserati, coz stale jsou automobilky se silnym image. Zvlast Alfe by se mohl podobny model pri potencialni expanzi na americky trh hodit. Ted me ale napada, ze uz ani nevim, jestli to Afla s tou expanzi mysli vazne a nebo to jenom bylo obvykly mlaceni prazdny slamy - nema nekdo aktualni info?

Kazdopadne by si musel dat Fiat pri remaku Cherokeeho poradny pozor na to, aby "novym" modelum dokazal vtisknout nezamenitelnej a silnej charakter, jednoznacne odlisitelnej od originalu. Nepovedeny priklad adaptace Outlanderu PSA nebo Chevy Trailblazeru Saabem jsou varujici. Naopak uspesny koncernovy trio Touareg - Q7 - Cayenne dokazuje, ze to jde.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - gld
10. 11. 2010 11:17
Re: Dobry krok
Tá fotomontáž maserati vyzerá ako slušná zrúdička >:D ale koncept AR kamal sa mi páčil, v rámci možností

a keby to chcel niekto kupovať, tak prečo nie..ľudí bez vkusu je podľa úspechu porsche cayenne dosť veľa
10. 11. 2010 11:27
Re: Dobry krok
A čím se z hlediska vkusu liší ostatní SUV od cayene? Trh to chce a fabrika to dělá pro peníze stejně, jako truhláři, nebo Mc Donald a ten je taky výživnej :-|
Avatar - gld
10. 11. 2010 12:22
Re: Dobry krok
Je to dizajn, vec subjektívna, a mne sa nepáči

Že si to trh žiada mi je jasné, podobne ako tie burgre čo robia z mletého roadkillu ;-)
10. 11. 2010 15:44
Re: Dobry krok
čo máš proti burgrom? V tých je aspoň nejaké maso narozdiel od 80% výrobkov, ktoré predávajú v sekcii údením v supermarketoch >:-[]
10. 11. 2010 17:04
Re: Dobry krok
Zrovna Kamal mi přijde otřesný. Téměř až ostudná splácanina dílů, co se váleli ve skladu. ;-)
Avatar - gld
10. 11. 2010 17:44
Re: Dobry krok
Dielov? V sklade? A ja že to bola len štúdia, ktorá si na takéto veci môže dovoliť prdieť :-O
10. 11. 2010 14:20
Re: Dobry krok
co si vybavuju tak vstup Alfy na US trh přijde s nástupcem 159, čili s Giulií. A ta by měla být příští rok. Pak by tam ještě chtěli tuším prodávat 5dv. Mito a časem nového Spidera....

Jinak Itálie je alpská země, nástup éry SUV Fiat prošvihnul dokonale.... bohužel.... :no:
10. 11. 2010 15:17
Re: Dobry krok
Tak to víme..., ale zapomínáš na... PANDu ;-) >:D :yes:
10. 11. 2010 15:47
Re: Dobry krok
celá skvadra automobilek z jihu nástup SUV propásla....

a přitom třeba ve vojenské oblasti (nebo i jako užitkáče pro civilní sektor) nabízejí velice slušné "SUV" :-|
neregistrovaný "Kajfik"
10. 11. 2010 16:10
Re: Dobry krok
S tím souhlasím, původní projekt měli dotáhnout do konce i za cenu dluhů... Třeby by dneska mělo Maserati prodejně rovnoceného partnera ke Cayennu....
Avatar - euro89
10. 11. 2010 18:48
ježiš, tohle ne!!!
Kdyby udělali na základě Jeepu SUV Fiat nebo Lancia, tak to pochopim. Ale ke sportovní značce Maserati a Alfa Romeo by se hodilo něco jinýho, než Grand Cherokee :-! Osobně vůbec nepatřim mezi zastánce americkejch krabic, ale chápu, že Fiat jako koncern nějaký SUV potřebuje a na vlastní vývoj v současný době nejsou prostředky, takže je to asi takový nutný zlo pro všechny fandy itálie.
Pro Barrichella: Když ses v diskuzi k novym Lanciím tak rozjel o tom, jak jsou ameriky super a Lancia stojí za hov*o, proč ten tvůj slavnej Chrysler zbankrotoval a nebejt Fiatu, tak už se o něm učí v dějepise? >:D Ty bys měl lidem od Fiat líbat i podrážku za to, že ty americký krabice zachránili. Kdyby Fiat nepotřeboval techniku pro nový SUV, vyšší sřední třídu a prodejní sítě v USA pro Alfu Romeo, tak už chodíš akorát tak k zavřenym továrnám v USA zapalovat svíčku. >:-[]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
11. 11. 2010 10:12
Re: ježiš, tohle ne!!!
haha, hihi.
On nezbankrotoval, ujasni si pojmy bankrot a ochrana před věřiteli, navíc tvuj Slavnej Fiat tam má 25%, zbytek vlastní jaksi emerická a kanadská vláda + UAW a jak je dnes patrný, přežil by i bez pomoci fiatu, stačilo se spojit s kýmkoliv jiným - kdo dělá menší auta a motory, to co zatím totiž bylo představeno všechno udělal chrysler sám (2011 grandčíro, 300C, charger, durango, 200C atd.) My velký auta umíme, jak vidno, když je od nás přebírá milej Fiátek.
A prodejní čísla stoupaj i se současnýma modelama.
Radil bych být zticha a šoupat nohama nebo si ověřit fakta.

Některý z vás už se v diskuzích na jiných servrech chlubí, jak italové vyvinuli Pentastar, čeče a von byl hotovej dávno před příchodem fiatu, neb vývoj toho motoru začal někdy v roce 2006!!!!!!!!!!!!!!!!

A nebejt chrysleru, chodili byste vy brečet na brány závodů lancia, ta zančka je na odpis, bez toho aby vyrabovali výrobní program chrysleru a udělli z toho modely Lancia!!!!
Avatar - euro89
11. 11. 2010 18:02
Re: ježiš, tohle ne!!!
Ano, stačilo se spojit s kýmkoliv jiným... jo počkej, já málem zapoměl, že nikdo jiný o Chryslera nestál >:D To je ale blbý, že se Chrysler neuměl přizpůsobit době a začít dělat taky menší auta (který trh vyžaduje). Teď si budou muset chudáci vystačit s tim, že budou přebírat ty hrozný modely od Fiatu a lepit na ně jen svoje logo (viz. Chrysler Delta). Teď má Fiat 25% Chrysleru, ale co je podstatný, že má nad nim rozhodující právo :-) Za chvíli navíc ten podíl navýší na 35% a může se stát, že než našetříš na příští generaci 300C, tak už bude celý pod křídly Itálie :-) Můžeš na Fiat nadávat, můžeš přát Lancii zánik, můžeš se vztekat, nebo můžeš zahlcovat diskuze na auto.cz blábolama o americký dokonalosti.. ale to je asi tak jediný, co s tim zmůžeš >:D Chrysler, Jeep a Dodge jsou již prostě značky patřící pod Fiat Group a na tom se nic nemění. Zásadní rozdíl mezi Fiatem a Chryslerem je ten, že Fiat se ze svý krize před pár lety dokázal dostat a Chrysler ne, toť vše, milí bariku >:-[]
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 11:54
Re: ježiš, tohle ne!!!
Chrysler do krize přivedl Mercedes skvělými rozhodnutími pana Zetsche, neb když došlo v roce 1998 k fůzi, Chrysler byl v zisku a tudíž v černých číslech.
Smůla co. MB převazl zdravou firmu se slušným výrobním programem a Cerberusu předal už firmu ve ztrátě, který se chtěl zbavit, neb to toho už nechtěli cpát prachy.
Bohužel když Mercedes vyprodukoval takový modely jako 2007 Sebring a kvalitní interiéry jako měly Jeepy compass, patriot, dodge Caliber atd., tak je to těžký. To menší auto mohli taky připravit nebo aspon udělat nástupce úspěšného Neona (úspěšného v USA a jižní americe).

Koncern se zatím furt jemnuje Chrysler Group LLC a ještě drahnou chvíli jmenovat bude, nevím kde by na to splacení dluhu a odkoupení podílů Fiat vzal, leda že by prodal celý Ferrari :-)
Avatar - Barrichello
11. 11. 2010 10:18
Re: ježiš, tohle ne!!!
Ještě by mě hrozně zajímalo vyjádření k tématu Sypače Iveco na Vysočině" - tam se projevila italská kvalita, zrezlý za rok, elektrika v tahu, všechno na reklamci, to je kvalita ukrajnisného výrobního závodu Avto Kraz, ovšem ty by byly oproti Iveco za 40% té ceny.

Možná že by zrezly i o rok pozdějc.
Joo, zlatá Tatra.
Italové vždycky uměli desing, to jo, všechna čest, ale kvalita, to byl oříšek, stačí vzpomenout hnilobu, slavé boxery Alfa romeo, kvalitu sportovních lancií, ferárek atd,. ze 60-70. let a další slavné milníky v této oblasti :-)

nechcete zavzpomínat? >:D
11. 11. 2010 13:24
Re: ježiš, tohle ne!!!
tak ono to zas bude asi hodně záviset od modelu. Strýc jezdí nákladní dopravu, dlouho let měl i vlastní firmu. A právě Iveca hodnotil co se týče protikorozní ochrany jako nejlepší co měl. Ano, mělo to spousty jiných much, ale tohle problém nebyl.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 09:58
Re: ježiš, tohle ne!!!
jenže kvalitní firma, která chce mít světové renomé si nemůže dovolit vyrobi ani jednu série, která hnije.
A pokud je to že jedna série hnije, druhý nefugnuje elktrika, třetí má problém s převodovkou a čtvrtá kýho výra s čím, tak to je vůbec k ničemu.
To je fakt lepší si koupit Maz - ten vyjde na těch 40% ceny a problémy budeš mít stejný.

No takže v reálu je lepší někoho schlamstnout, jako tomu bylo s traktory Ford, resp. New Holland (od Fordu). To se to pak dělá hned líp, i když na John Deere stejně nemaj.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 11:39
Re: ježiš, tohle ne!!!
Jinak pár zajímavých cen amerických krabic a to jde pořídit ještě levnějikdyž si to dotáhnete sami:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
10. 11. 2010 23:06
Je to krása!
Mohlo by se to jmenovat třeba "Čupakabra". Zvlášť pokud by v tom nebyl diesel, bude to schopný sežrat majitele i s chlupama.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 07:04
Pokud
mají být nějaká další Gran Tourisma, nezbude Maserati než (s velkým spožděním a s tím spojenou ztrátou tržních pozic) udělat to samé, co další výrobci druhdy čistě sportovní produkce, rozšířit modelovou řadu, vlézt do jiných segmentů. Takže menší model pod Qporte je jasný, a vzhledem k tomu, že Ferrari připravuje turbené šestiválce, by nemusel přijít ani o motor z Ferrari. Velké SUV či crossover na způsob X6 nebo FX je dalším logickým krokem, spojení s jeepem tomu velmi nahrává, jen "fanoušci" typu wolffa budou muset zamáčknout slzu nad "ruční" výrobou maserati či "exkluzivitou" spojenou s marginálními prodeji. Skuteční kupci sportovních kupé značky budou za SUV s trojzubcem rádi, dá jim (v případě, že to Mase zvládne) naději, že si své GT budou moct koupit také v další generaci. ;-)
Rozbalit vlákno
26
11. 11. 2010 09:31
Re: Pokud
Cituji: "jen "fanoušci" typu wolffa budou muset zamáčknout slzu nad "ruční" výrobou maserati či "exkluzivitou" spojenou s marginálními prodeji"

Já tleskám za myšlénku století...tedy za představu, že by snad Maserati sjíždělo z výrobního pásu hned vedle toho JGC...
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:

No měl by si se domluvit s tvým kolegou, aby na ty tvoe perly založil nějakou tu anketu.. >:-[]
Avatar - T613
11. 11. 2010 09:43
Re: Pokud
:yes: Ultrafans tohle stejně nikdy nepochopí. A budou vyskakovat při každé poznámce o čemkoliv běžném v této kategorii (nafta, sériová výroba).
Být ultrafans není záliba, ale diagnóza.
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 10:01
Re: Pokud
Ono rozšířování modelových řad je prostě nutnost, jinak než využíváním růz. koncernových synergií dávajícím možnost vstupu do jiných segmentů náklady "naředit" nejde, je to tak, jak jsi tu někde už napsal, držet se porsche své 911, byl z něho dnes max. nějaký německý morgan. Samo, že tohle chápe každý vč. managementu Mase, jinou věcí byly a jsou možnosti tento koncept přežití sport. značky uvést v realitu. Na druhé straně, pořád si myslím, že např. záležitost s použitím dýzlu u sport. značek není tak jednoduchá, osobně mám za to, že se bez dýzlu obejít dá, a příliš tím prodejně netrpět, z hlediska dlouhodobého dopadu na image to má zcela určitě svou cenu. Jinými slovy, dýzl v Porsche jsem z hlediska image neskousnul dodnes, a přestože si naopak z hlediska funkčního umím např. panameru s V8tdi zcela bez problémů představit, pak právě kvůli porsche image doufám, že k tomu nedojde. ;-)
11. 11. 2010 10:08
Re: Pokud
Když to napíšeš takhle tak to má logiku, proti tomu nikdo nic (mimochodem byť se tady snažíš ty a někdo jiný psát opak, já nikdy problém s naftou v čemkoliv neměl a nemám, kdo chce koupí, kdo nechce nekoupí)..., ale představa toho mase na výrobním pásu (aspoň tak mi přijde, že to prezentuješ tou citací) je prostě směšná. To, že bude mít Mase základ v JGC ještě neznamená, že nemohou být zachovány tradiční, kvalitativně jiné výrobní postupy, kterým bude odpovídat i cena. Já totiž nepředpokládám, že by to auto bylo za cenu Touaregu, ale spíše bude začínat tam, kde ***enne Turbo končí... Tedy nevidím problém v tom, aby celý interiér byl tak jako dosud u jiných modelů značky prováděn víceméně ruční výrobou (jasně bez klimatizace z PSA :-) )... Tedy, bude to s trochu zavřenýma očima pravé maserati (bohužel s neodpovídajícíma jízdníma vlastnostma).

Ale ani tohle není nic jiného než zatím čirá spekulace a případně názor.
11. 11. 2010 12:43
Re: Pokud
Wolffe neblazni - aby Jeep s trojzubcem na masce zacinal cenove tam, kde Cayenne Turbo konci... To by byl odstrel stoleti.
11. 11. 2010 13:12
Re: Pokud
No to je právě důsledek toho, co tady píše Dinár a ostatní za nesmysly...
Ono kdyby sis prošel článek, tak pochopíš to jak to asi bude...

U Alfy Romeo je to jasné, to bude úpravené grandčíro, není co řešit... Základ slušný, auto slušné... není problém. I dnes na tom jezdí GLko, což samo o sobě není laciné auto.

Co se týká Maserati... to bude muset být (pokud bude) úplně něco jiného... Už i Chrysler umí na tom podvozku a rámu udělat dvě zcela odlišná auta (Durango, GC)... U toho maserati by nejspíš zůstal jen ten rám a možná druh pohonu. Motor, kastle, interiér, výbava, podvozek... všechno by bylo jiné...

Proto sem se taky smál tomu co tady někteří psali.

P.S. Byl prvně Touareg a pak teprve ***enne (porsche se k vývoji připojilo, nikoliv začínalo), takže si tu posloupnost trochu oprav..
Jinak nafta do Porsche přišla právě kvůli spotřebě, že se s tím dá skutečně dojet z Brna do prahy... což benzinové verze v podstatě neumí... jiný důvod pro koupi takového auta v naftě není. Maserati by šlo nejspíš cestou hybridu (KERS, který má Ferrari celkem promakaný a už dnes serieschopný).
11. 11. 2010 13:24
Re: Pokud
VW a Porsche - jasne. Ale chci tim rict, ze pro majitele Touarega je fajn vedet, ze technika jeho auta je stejna jako v Cayenne. A pro majitele Cayenne je fajn vedet, ze technika jeho auta jezdi v Touaregu. At uz byl prvni kdokoliv z nich.

Ale pro majitele Maserati asi nebude zrovna odvaz, ze jezdi jen v luxusnejsi verzi Jeepu, ktery si v USA vetsinou kupuji duchodkyne.

Tezko pak bude prodejce vysvetlovat, ze Jeep je vlastne taky trochu GLko..
11. 11. 2010 13:37
Re: Pokud
VW a Porsche - jasne. Ale chci tim rict, ze pro majitele Touarega je fajn vedet, ze technika jeho auta je stejna jako v Cayenne. A pro majitele Cayenne je fajn vedet, ze technika jeho auta jezdi v Touaregu. At uz byl prvni kdokoliv z nich.

TOHLE JE TVŮJ POHLED.

...já v tom rozdíl nevidím. JGC s cenou Q4 by byl propadak. Technika (technologie) Touaregu neni lepší než technika nového JGC. Asi tak.
11. 11. 2010 13:51
Re: Pokud
tak nevím, jestli je pro majitele Porsche jakýkoliv bonus pomyšlení, že stejná technika - spíš podobná - jezdí v kdejakém VW (bez urážky Tourega). Asi proto se taky z Bratislavy ty Poršáky vozí na finální kompletaci do Reichu že

Můžeš nějak doložit svoje tvrzení o důchodkyních tvořících hlavní skupinu kupující Grand Cherokee? ;-)
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 13:29
Re: Pokud
Tvé vývody nechám bez komentáře, to je zbytečné.

Technická poznámka: porsche vyvinulo cayenne, jeho platformu VW pro touarega převzal.

P.S. jestli bude SUV od Maserati cenově začínat na 3,1 mil., které stojí Cayenne turbo, jedno ti koupím. ;-)
11. 11. 2010 12:48
Re: Pokud
Dinare, ty v tom asi chodis uz dost dlouho - vysvetli mi, prosim, proc vubec clovek, ktery da za auto pres 1,5 mega a vice kupuje diesel? Ja v teto cenove kategorii nejsem, ale tak nejak mi hlava nebere, ze by mu nizzsi spotreba byla dostatecnym duvodem. A jinou vyhodu u dieselu v techto cenovych kategoriich nevidim. 8-s
Avatar - Barrichello
11. 11. 2010 12:51
Re: Pokud
Diesel je modla evropy přeci ne....A ty kouřový efekty, jako Tatrovka 815
Se vsadím že ten dieslovej Touaeeg v nejvyšší verzi baští o litr méně co moje HEMI.
Jasně, váha je jiná a aerodynamika taky, ale stejně >:D
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 13:22
Re: Pokud
Touareg V8tdi jezdí za dvanáct s dynamikou porsche 996. Řekl bych docela pokrok, to tvoje HEMI je sice klasika, ale z hlediska poměru výkon/spotřeba si ho dá k obědu každý druhý motor. ;-)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 10:03
Re: Pokud
Dinar: jesně, z hlediska litrovýho výkonu si ho dá k obědu leccos, z hlediska aboslutního z evropské produkce málo co s osmičkou válců :-)
A pokud je spotřeba skoro šestilitru JEN o litr větší než spotřebe evroského 4 litru, navíc mnohem modernějšího, no tak halt proč by amerika nedělala ten šestilitr, že.

V tom je to kouzlo. Na litrovej výkon si tu nikdo nehraje, ale ono v roce 2005 nebylo moc evropskej V8 atmosfér, který by daly víc jak 350 Hp :o))
A s touhle cenovkou nebyl ANI JEDEN :-) >:D
11. 11. 2010 13:16
Re: Pokud
myslím, že Dinar to už napsal někde výše. Třeba nové V8TDI ve všech testech sbírá ultimativní hodnocení - zvukový projev, síla, lineárnost a k tomu bonus v podobě nižší spotřeby. A ta spotřeba bude relativně stabilní, ať jedeš město nebo tomu dáváš pod kotel v Reichu na Autobahnu. Už jen z toho pohledu, že nemusíš každou chvílu stát u benzinky >:-[]
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 13:20
Re: Pokud
Tak např. jeden můj známý, člověk jehož majetek odhaduju na několik stovek milionů, a který na sobě v mnoha ohledech nešetří, mi vysvětlil nákup passatu cc 2,0tdi tím, že sice tam měli čtyřkolku, kterou by radši, ale byla s nějakým benzinovým šestiválcem a ten moc žere. A ještě proč passat, jemu je to jedno, najede ročně přes sto tis., auto mění co dva roky, a hlavní kriterium pro něj je, jestli to má odvětrávané sedačky a dobře řešený telefon. To cc splňovalo, tak proč by měl dát o mega víc třeba za panameru, když to auto mu jezdí za sedm na sto. Podobných story bych ti jen ze svého okolí mohl dát x, spotřeba je z hlediska nákladů nejvíc viditelná, tak se řeší, navíc většina lidí, i movitých, má auto coby prostředek k přesunu, někteří z těch movitých jej pak chápou i jako sociální status, takže značka hroli hraje, co mají pod kapotou ve vztahu k jízdnímu projevu ale neřeší, stačí když to není hlučné, což v patrech nad mega splňuje prakticky cokoliv. ;-)
11. 11. 2010 13:59
Re: Pokud
ono to bude asi záviset člověk od člověka. ve vedlejším tématu o MB Coupé se naopak docela řeší, že když si koupíš káru v této kategorii, jsou ti peníze na benzín šumák. U mně je to tak na půl - jeden si koupil X6 benzinovou, tuším 50i, protože mu vadil diesel v X5, a že mu těch pár litrů rozdílu za to stojí. Druhý zas měl Q7 4.2 a přezbrojil na X5 v naftě a měl strašný problém vůbec Audinu prodat.
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 14:39
Re: Pokud
Z toho co mám vypozorováno, mi jako klíč vychází vztah dotyčného k motorismu, k autům. Pokud je to někdo, kdo jezdí po okruzích a pročítá autoweby, pak v případě finanční zabezpečenosti primárně spotřebu neřeší. Nicméně většina lidí (ty při penězích nevyjímaje) je z ranku uživatelů auta coby posunovadla, jak jsem psal výše, ti pak mají, jako u každé jiné věci, sklon k řešením s co nejmenšími náklady. A protože číslo spotřeby si umí zhodnotit každý, tak sahají zcela přirozeně po dýzlu, a svoje peníze vyhazují jinde. Jak říkám, ta druhá skupina je nepoměrně větší než první, takže obecný závěr se dá odvodit spíše z jejího chování, tj. lze s klidem říct, že i lidem pořizujícím si auta s cenou hrubě přes milion jde o spotřebu. ;-)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 10:26
Re: Pokud
chudák ten, kdo po nich ten olítanej diesel koupí, toho v případě takovýho Pahetonu V10 Tdi či touragegu s tímtéž motoru začnou omývat po první návštěvě servisu, neb to je darda jako pra*e.

Proto ty auta bezvadně drží cenu jako ojetiny a v bazaru stojí vždy maximálně 2 dny :-) na tohle si totiž pánové vodní pumpu za 35 usd v americe nekoupíte , hehehe >:D
A takový vstřiky, to je taky pakatel....

Takže tohle sou fajn káry, ale musíte je točit každý 3 roky a počítat, že to koupíte - hodím imaginární cenu 3 mega a prodáte za 1,7 a budete hooooodně rádi :-)
Je fajn že ušetříte na spotřebě, ale provar za rozdíl v pořizovačce a za servisní náklady je řádnej....

Samozřejmě kdo to má přepravu z A do b tohle neřeší, ale kdo je fanoušek aut a má k nim vztah, tak nad tím asi přemýšlí víc.
Důvod proč já bych do nový káry nikdy nešel, bych si radši za 3 mega koupil staršího rollse :-)
jasně, není to jen o tom sednout, nastartovat a u benzínky do toho najlet benzín, ale vo tom ten vztah k autům je.
11. 11. 2010 12:37
Re: Pokud
Osobne tuto hierarchii nepokladam za stastnou, i kdyz snad k nejakym prodejum mozna povede (coz bude zalezet predevsim na designu).

Precejen posloupnost techniky Porsche (Cayenne) --> VW (Touareg) je urcite zakaznikum milejsi nez Jeep --> Maserati.

A stejne tak si nemyslim, ze by ujeceny motor z Ferrari byl dobry k pohonu SUV. Neco podobneho uz tady jednou bylo - LM002.

Zacilit na jine trhy, to samozrejme ano a SUV je zatim porad trh docela vdecny.
Ale udelat to tak, ze se do Jeepu narve motor z Ferrari a na masku nalepi trojzubec, to mi prijde nestastne.

Takze to dopadne tak, ze nadsenci do italskejch aut zacnou nadsene kupovat Maserati SUV a pok se jich zacnou stejne rychle zbavovat, kdyz zjisti, ze se jedna o paskvil. Typicky jev prakticky u vsech italskych znacek v posledni dobe (mozna snad krome Ferrari a Lamborghini).
Avatar - Plautus
11. 11. 2010 13:09
Re: Pokud
O akej "posloupnosti" to tu píšeš? :-)
Podľa Teba Touareg vychádza technicky z Cayenna? >:D a nie naopak?!
Ono, ja to vidím tak, že v oboch prípadoch bude tá postupnosť zachovaná, tak ako technicky z Touarega vychádza Cayenne, tak bude (ak sa celá myšlienka uskutoční) vychádzať z Jeepu Maserati. Ani by som sa, na rozdiel od wolffa, nečudoval, ak by SUV Maserati schádzalo z rovnakého výrobného pásu ako Jeep. Ak môže Cayenne schádzať z "Touaregovho" pásu v Bratislave, tak prečo nie. Veď Sergio sa aj tak vyjadril, že Fiat Group by si lepšie viedol bez fabrík v Taliansku, čo osobne síce neuznávam. Teda neuznávam takú manažérsku myšlienku a jej šírenie. :-) Ale inak bude mať príležitosť vyskúšať si to s Amíkmi a ešte bude možno i za tými Talianmi plakať >:-[]
11. 11. 2010 13:14
Re: Pokud
Alfa ze stejného pásu sjíždět bude... Maserati fakt ne. ;-)
Avatar - Plautus
11. 11. 2010 14:18
Re: Pokud
Nebol by som si tým taký istý...konkurencia a ekonomické parametre sú svi.ne. Ono bude trošku záležať i na tom, ktorý trh bude pre takýto typ auta od Maserati prioritný (a či ho vôbec prijme). V prípade Cayenna je to zákazníkom úplne jedno, že schádza z výrobného pásu v BA. Máloktorý z nich o tom zrejme i vie. To, že vo vlastnej fabrike na to "iba prilepia znak" (samozrejme to bagatelizujem, i iné dôležité a charakteristické vnútornosti značky) sa Porsche z pohľadu nákladov opláca. Predsa len rozdeliť náklady na 3 "rovnaké" (podobné) modely Touareg, Q7 a Cayenne je z pohľadu nákladov lepšie ako stavať výrobné linky v iných továrniach každej zo značiek. Preto mi príde nie príliš zmysluplné robiť to v prípade "Fiat Group" inak. Jeep, AR, Maserati mi tých troch predošlých v tomto zoradení celkom dobre substituujú. ;-)
11. 11. 2010 15:17
Re: Pokud
tak samozrejme Wolffom predložený scenár, že Alfa by sa robila u Jeepu, a Maserati by si doviezlo pár základných spoločných dielov a bastlila si zvyšok sama nie je technicky ani logisticky problém. Problém nastáva, ako píšeš, pri financiách - cena pro Porsche by nemohla byť nejako zásadne vyššia, a náklady by pri tom zásadne vyššie boli. Takže by z toho Mase malo výrazne nižší zisk, ak nie rovno stratu.
Avatar - Plautus
11. 11. 2010 15:33
Re: Pokud
Veď práve, o tom to je... Inak by som nemal nič proti, aby sa SUV Maserati montovalo tam, kde ostatné Maserati, ibaže dneska rozhodujú financie a nie nejaké srdce, resp. tam kde rozhoduje "srdce" za každú cenu, tak to môže skončiť "infarktom"... ;-)