Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Kubang jako Jeep Grand Cherokee s motorem Ferrari?

Diskuze (75)
Sergio Marchionne otevřel další kolo spekulací ohledně SUV Maserati a levnější varianty se značkou Alfa Romeo.

Myšlenka na SUV z produkce značky Maserati je záležitostí relativně staršího data – veřejnost se o takovém záměru dozvěděla v roce 2003 při představení studie Maserati Kubang. Italové tedy podobně jako Porsche identifikovali segment luxusních SUV se sportovní značkou jako vhodnou příležitost.

Automobilka uvažovala, že by s modelem kategorie SUV zacílila především na americké zákazníky (proto byla také studie odhalena na autosalonu v Detroitu), nakonec ale z ekonomických důvodů od tohoto plánu upustila. Myšlenka na model typu SUV ale nebyla zcela zavržena a čas od času se o ní spekuluje.

Prakticky stejná situace panuje u Alfy Romeo – tato značka také nikdy nevyrobila podobný model, ale v roce 2003 představila studii SUV Kamal. Zůstalo však jen u studie, crossover s technikou modelu 159 na silnice nikdy nevyjel.

Sergio Marchionne ale nyní na tiskové konferenci potvrdil, že se v případě obou značek uvažuje o jejich vstupu do segmentu SUV.

Vedení Fiatu se především zamýšlí nad tím, že vytvoří hned dva modely na platformě nového Jeepu Grand Cherokee. Maserati i Alfa Romeo by tedy měly společný technický základ, ten je ale flexibilní a umožňuje použít nejrůznější druhy motorů – mimochodem platforma je konstrukčně odvozena od Mercedes-Benzu třídy GL.

Americká média proto okamžitě doplnila informace svých zdrojů z Chrysleru, podle kterých se v této fázi uvažuje pro SUV Maserati o motoru od Ferrari, tak jako je tomu nyní u všech modelů Maserati, zatímco Alfa Romeo by dostala pohonné jednotky společné s dalšími modely značky.

Zatímco v segmentu SUV Fiat uvažuje nad zástupci značek Maserati a Alfa Romeo, dotaz ohledně návratu Alfy do vyšší střední třídy šéf koncernu Marchionne odmítl jakkoliv komentovat. Ostatně podobný model ani nefiguruje v dříve zveřejněném střednědobém produktovém plánu Alfy Romeo.

Diskuze (75)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 11:54
Re: ježiš, tohle ne!!!
Chrysler do krize přivedl Mercedes skvělými rozhodnutími pana Zetsche, neb když došlo v roce 1998 k fůzi, Chrysler byl v zisku a tudíž v černých číslech.
Smůla co. MB převazl zdravou firmu se slušným výrobním programem a Cerberusu předal už firmu ve ztrátě, který se chtěl zbavit, neb to toho už nechtěli cpát prachy.
Bohužel když Mercedes vyprodukoval takový modely jako 2007 Sebring a kvalitní interiéry jako měly Jeepy compass, patriot, dodge Caliber atd., tak je to těžký. To menší auto mohli taky připravit nebo aspon udělat nástupce úspěšného Neona (úspěšného v USA a jižní americe).

Koncern se zatím furt jemnuje Chrysler Group LLC a ještě drahnou chvíli jmenovat bude, nevím kde by na to splacení dluhu a odkoupení podílů Fiat vzal, leda že by prodal celý Ferrari :-)
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 11:39
Re: ježiš, tohle ne!!!
Jinak pár zajímavých cen amerických krabic a to jde pořídit ještě levnějikdyž si to dotáhnete sami:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 10:26
Re: Pokud
chudák ten, kdo po nich ten olítanej diesel koupí, toho v případě takovýho Pahetonu V10 Tdi či touragegu s tímtéž motoru začnou omývat po první návštěvě servisu, neb to je darda jako pra*e.

Proto ty auta bezvadně drží cenu jako ojetiny a v bazaru stojí vždy maximálně 2 dny :-) na tohle si totiž pánové vodní pumpu za 35 usd v americe nekoupíte , hehehe >:D
A takový vstřiky, to je taky pakatel....

Takže tohle sou fajn káry, ale musíte je točit každý 3 roky a počítat, že to koupíte - hodím imaginární cenu 3 mega a prodáte za 1,7 a budete hooooodně rádi :-)
Je fajn že ušetříte na spotřebě, ale provar za rozdíl v pořizovačce a za servisní náklady je řádnej....

Samozřejmě kdo to má přepravu z A do b tohle neřeší, ale kdo je fanoušek aut a má k nim vztah, tak nad tím asi přemýšlí víc.
Důvod proč já bych do nový káry nikdy nešel, bych si radši za 3 mega koupil staršího rollse :-)
jasně, není to jen o tom sednout, nastartovat a u benzínky do toho najlet benzín, ale vo tom ten vztah k autům je.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 10:03
Re: Pokud
Dinar: jesně, z hlediska litrovýho výkonu si ho dá k obědu leccos, z hlediska aboslutního z evropské produkce málo co s osmičkou válců :-)
A pokud je spotřeba skoro šestilitru JEN o litr větší než spotřebe evroského 4 litru, navíc mnohem modernějšího, no tak halt proč by amerika nedělala ten šestilitr, že.

V tom je to kouzlo. Na litrovej výkon si tu nikdo nehraje, ale ono v roce 2005 nebylo moc evropskej V8 atmosfér, který by daly víc jak 350 Hp :o))
A s touhle cenovkou nebyl ANI JEDEN :-) >:D
Avatar - Barrichello
12. 11. 2010 09:58
Re: ježiš, tohle ne!!!
jenže kvalitní firma, která chce mít světové renomé si nemůže dovolit vyrobi ani jednu série, která hnije.
A pokud je to že jedna série hnije, druhý nefugnuje elktrika, třetí má problém s převodovkou a čtvrtá kýho výra s čím, tak to je vůbec k ničemu.
To je fakt lepší si koupit Maz - ten vyjde na těch 40% ceny a problémy budeš mít stejný.

No takže v reálu je lepší někoho schlamstnout, jako tomu bylo s traktory Ford, resp. New Holland (od Fordu). To se to pak dělá hned líp, i když na John Deere stejně nemaj.