zkus si prohrabat www.unrae.it - tam to najdeš aspoň pro Itálii (ale je to asi jen po modelech a bude to na delší hledání....).
Každopádně například v listopadu se prodalo v Itálii 2.200 Giuliet a z toho 75% bylo na naftu (!!). No a vzhledem k tomu, že italský trh tvoří ca 50% prodejů Alfy tak už to o tom celkovém složení něco napoví....
V Itálii je nafta holt hrozně populární, protože třeba i u Punta je v naftě 40% prodaných modelů.... (opět, za listopad....)
překvapující to možná je, ale ono to není ani tak o Alfě jako o italském trhu. I Golf tam má podíl nafty na prodejích 50%, Astra v listopadu taky minimálně 70% - prostě oni jsou na tu naftu zatížení.... (pojištění? ceny paliv? nevím, zas tak jsem to neřešil....)
Jak je naopak v článku výše uvedeno - v ČR je u Giulietty podíl nafty jen 25%.
já taky nechápu, jak někdo může zvolit JTD 105k když za menší peníze je kultivovaný T-jet 120k, který taky moc nežere, když to s ním člověk umí.... ale prostě to tak je, no :-)
Je to opravdu tak, do Itálie celkem často jezdím. Dělá to na mě dojem, že krom suprsporťáků tam vládne ve všem ropa a nebo "překopané " (tam již z výroby) benzíňáky na zemní plyn, který tam je hodně rozšířenou záležitostí.