Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM (103 kW): Ceny na českém trhu

4. 1. 2011 • 23:03
47
10
Zobrazit náhledy (47)
Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta se s prostředním turbodieselem – 2,0 JTDM (103 kW) prodává za 554 tisíc Kč.

Pro rok 2011 rozšířila Alfa Romeo nabídku motorů v modelu Giulietta o nový turbodiesel, dvoulitr řady MultiJet II v nové výkonové variantě se 103 kW.

Motor s obchodním označením 2,0 JTDM v tomto provedení stojí přesně o 100 tisíc korun více než základní zážehový motor a zároveň o výrazných 53 tisíc korun méně než silnější varianta, která má výkon 125 kW.

Motor přitom dosahuje stejného maxima točivého momentu – 320 Nm v režimu Normal a 350 Nm v režimu Dynamic, navíc při otáčkách motoru o 250 nižších (1500 min-1 proti 1750 min-1 u silnější verze).

Nižší výkon se při totožném stálém převodu projevuje nižší maximální rychlostí (205 proti 218 km/h) a o sekundu pomalejším zrychlením z klidu na 100 km/h.

Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km je nižší o dva decilitry. Údaj o emisích CO2 119 g/km nemusí české zákazníky zajímat, na některých evropských trzích ale představuje daňové zvýhodnění.

Zákazníci Giulietty zatím na českém trhu jednoznačně preferují zážehové motory – loni se pro některý z přeplňovaných benzinových čtyřválců rozhodlo 77 % majitelů. Tento poměr by ale mohl změnit právě nový turbodiesel, který nabízí co do výkonu, spotřeby i ceny vyvážený kompromis mezi 1,6 JTDM se 77 kW a 2,0 JTDM se 125 kW.

Alfa Romeo Giulietta ve všech verzích spoléhá na šestistupňovou manuální převodovku. Později se ale dočká i dvouspojkové převodovky TCT (nejprve s motorem 1,4T MultiAir), která se od loňského roku dodává do menšího MiTa.

Alfa Romeo Giulietta - ceny vznětových motorů na českém trhu
Motor1,6 JTDM 1052,0 JTDM 1402,0 JTDM 170
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159819561956
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/4000103/3000125/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280(320)/1750320 (350)/1500320(350)/1750
Max. rychlost [km/h]185205218
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,39,08,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,54,7
Pohotovostní hmotnost [kg]131013201320
Cena Progression [Kč]501.000,-554.000,--
Cena Distinctive [Kč]546.000,-599.000,-652.000,-

Základní výbava Progression představuje slušný standard. Nechybí šestice airbagů, stabilizační systém VDC včetně elektronického systému Q2 (náhrada samosvorného diferenciálu) a asistenta pro rozjezdy do kopce, aktivní opěrky hlavy vpředu, manuální klimatizace, rádio s CD přehrávačem, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač nebo systém Start&Stop.

Připlácet je ovšem potřeba za prvky jako přehrávání MP3 (společně se dvěma reproduktory navíc za 7.500,- Kč), kůží potažený volant (2.800,- Kč), tempomat (7.500,- Kč) nebo litá 16palcová kola (13.000,- Kč).

Nic z výše uvedeného nechybí ve verzi Distinctive. Ta dále přidává dvouzónovou klimatizaci s výdechy pro zadní sedadla, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky a ovládání rádia na volantu. Estetickou stránku vylepšují chromované lišty kolem oken, bílé podsvícení budíků, dekor interiéru v hořčíkově šedé barvě a dvojitá koncovka výfuku.

Nejvyšší verze Quadrifoglio Verde je určena výhradně pro motor 1750 TBi. Má navíc větší kotouče a červeně lakované brzdové třmeny, šedé kryty zpětných zrcátek se saténovým dekorem, nástavce prahů, sportovní snížený podvozek, kouřová skla zadních světel, zatmavená zadní okna, 17palcová kola, sportovní pedály a dekor palubní desky z kartáčovaného hliníku.

Bluetooth je společně s USB konektorem a hlasovým ovládáním součástí systému Blue&Me (+6.500,- Kč), společně s SD navigací tvoří paket Infotainment (+40.000,- Kč). Paket Premium 1 se skládá z natáčecích bi-xenonových světlometů, zadních parkovacích senzorů, samozatmívacího vnitřního zrcátka a elektricky sklopných vnějších zrcátek, stojí 23.000,- Kč. Premium 2 přidává ještě Blue&Me, dohromady za 26.000,- Kč.

Paket Sport 1 (+38.000,- Kč) změní vzhled verze Distinctive po vzoru Quadrifoglio Verde, dražší verze Sport 2 (+43.000,- Kč) pak vymění 17palcová kola za 18palcová.

Kromě toho lze jednotlivě připlácet za celou řadu komfortních a funkčních prvků výbavy i za luxusní výbavu jako je čalounění sedadel kůží (+30.000,- Kč), hi-fi systém Bose se subwooferem (+20.000,- Kč) nebo speciální lak 8C Competizione (+50.000,- Kč, běžný metalický lak +10.000,- Kč).

Alfa Romeo Giulietta - ceny zážehových motorů na českém trhu
Motor1,4T1,4T MultiAir1,4T MultiAir TCT1750 TBi
Převodovka6M6M6DS6M
Zdvihový objem [cm3]1368136813681742
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/5000125/5500125/5500173/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]206/1750230(250)/2500230(250)/2500300(340)/1900
Max. rychlost [km/h]195218218242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,47,87,76,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,45,85,27,6
Pohotovostní hmotnost [kg]1280129013101320
Cena Progression [Kč]454.000,----
Cena Distinctive [Kč]499.000,-586.000,---
Cena Quadrifoglio [Kč]---716.000,-

Témata
4. 1. 2011 10:58
Re: diesel vs. benzín
Je to opravdu tak, do Itálie celkem často jezdím. Dělá to na mě dojem, že krom suprsporťáků tam vládne ve všem ropa a nebo "překopané " (tam již z výroby) benzíňáky na zemní plyn, který tam je hodně rozšířenou záležitostí.
4. 1. 2011 10:24
Re: diesel vs. benzín
já taky nechápu, jak někdo může zvolit JTD 105k když za menší peníze je kultivovaný T-jet 120k, který taky moc nežere, když to s ním člověk umí.... ale prostě to tak je, no :-)
4. 1. 2011 09:57
Re: diesel vs. benzín
osobně mě to nepřekvapuje u "velkých" Alf, kde prostě nafta vládna napříč značkami (snad kromě Suzuki Kizashi >:-[] )

U Giulietty bych ale čekal vyrovnanější výsledek, možná jiné než ITA trhy budou mít skutečně jiná čísla.
4. 1. 2011 09:42
Re: 120d
652k v základu :-)
4. 1. 2011 09:39
120d
co by som ja dal za 4,7 litra spotreby :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku