Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM (103 kW): Ceny na českém trhu
Pro rok 2011 rozšířila Alfa Romeo nabídku motorů v modelu Giulietta o nový turbodiesel, dvoulitr řady MultiJet II v nové výkonové variantě se 103 kW.
Motor s obchodním označením 2,0 JTDM v tomto provedení stojí přesně o 100 tisíc korun více než základní zážehový motor a zároveň o výrazných 53 tisíc korun méně než silnější varianta, která má výkon 125 kW.
Motor přitom dosahuje stejného maxima točivého momentu – 320 Nm v režimu Normal a 350 Nm v režimu Dynamic, navíc při otáčkách motoru o 250 nižších (1500 min-1 proti 1750 min-1 u silnější verze).
Nižší výkon se při totožném stálém převodu projevuje nižší maximální rychlostí (205 proti 218 km/h) a o sekundu pomalejším zrychlením z klidu na 100 km/h.
Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km je nižší o dva decilitry. Údaj o emisích CO2 119 g/km nemusí české zákazníky zajímat, na některých evropských trzích ale představuje daňové zvýhodnění.
Zákazníci Giulietty zatím na českém trhu jednoznačně preferují zážehové motory – loni se pro některý z přeplňovaných benzinových čtyřválců rozhodlo 77 % majitelů. Tento poměr by ale mohl změnit právě nový turbodiesel, který nabízí co do výkonu, spotřeby i ceny vyvážený kompromis mezi 1,6 JTDM se 77 kW a 2,0 JTDM se 125 kW.
Alfa Romeo Giulietta ve všech verzích spoléhá na šestistupňovou manuální převodovku. Později se ale dočká i dvouspojkové převodovky TCT (nejprve s motorem 1,4T MultiAir), která se od loňského roku dodává do menšího MiTa.
Alfa Romeo Giulietta - ceny vznětových motorů na českém trhu | |||
Motor | 1,6 JTDM 105 | 2,0 JTDM 140 | 2,0 JTDM 170 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1956 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/4000 | 103/3000 | 125/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 280(320)/1750 | 320 (350)/1500 | 320(350)/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 205 | 218 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,3 | 9,0 | 8,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 4,5 | 4,7 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1310 | 1320 | 1320 |
Cena Progression [Kč] | 501.000,- | 554.000,- | - |
Cena Distinctive [Kč] | 546.000,- | 599.000,- | 652.000,- |
Základní výbava Progression představuje slušný standard. Nechybí šestice airbagů, stabilizační systém VDC včetně elektronického systému Q2 (náhrada samosvorného diferenciálu) a asistenta pro rozjezdy do kopce, aktivní opěrky hlavy vpředu, manuální klimatizace, rádio s CD přehrávačem, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač nebo systém Start&Stop.
Připlácet je ovšem potřeba za prvky jako přehrávání MP3 (společně se dvěma reproduktory navíc za 7.500,- Kč), kůží potažený volant (2.800,- Kč), tempomat (7.500,- Kč) nebo litá 16palcová kola (13.000,- Kč).
Nic z výše uvedeného nechybí ve verzi Distinctive. Ta dále přidává dvouzónovou klimatizaci s výdechy pro zadní sedadla, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky a ovládání rádia na volantu. Estetickou stránku vylepšují chromované lišty kolem oken, bílé podsvícení budíků, dekor interiéru v hořčíkově šedé barvě a dvojitá koncovka výfuku.
Nejvyšší verze Quadrifoglio Verde je určena výhradně pro motor 1750 TBi. Má navíc větší kotouče a červeně lakované brzdové třmeny, šedé kryty zpětných zrcátek se saténovým dekorem, nástavce prahů, sportovní snížený podvozek, kouřová skla zadních světel, zatmavená zadní okna, 17palcová kola, sportovní pedály a dekor palubní desky z kartáčovaného hliníku.
Bluetooth je společně s USB konektorem a hlasovým ovládáním součástí systému Blue&Me (+6.500,- Kč), společně s SD navigací tvoří paket Infotainment (+40.000,- Kč). Paket Premium 1 se skládá z natáčecích bi-xenonových světlometů, zadních parkovacích senzorů, samozatmívacího vnitřního zrcátka a elektricky sklopných vnějších zrcátek, stojí 23.000,- Kč. Premium 2 přidává ještě Blue&Me, dohromady za 26.000,- Kč.
Paket Sport 1 (+38.000,- Kč) změní vzhled verze Distinctive po vzoru Quadrifoglio Verde, dražší verze Sport 2 (+43.000,- Kč) pak vymění 17palcová kola za 18palcová.
Kromě toho lze jednotlivě připlácet za celou řadu komfortních a funkčních prvků výbavy i za luxusní výbavu jako je čalounění sedadel kůží (+30.000,- Kč), hi-fi systém Bose se subwooferem (+20.000,- Kč) nebo speciální lak 8C Competizione (+50.000,- Kč, běžný metalický lak +10.000,- Kč).
Alfa Romeo Giulietta - ceny zážehových motorů na českém trhu | ||||
Motor | 1,4T | 1,4T MultiAir | 1,4T MultiAir TCT | 1750 TBi |
Převodovka | 6M | 6M | 6DS | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1368 | 1368 | 1742 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/5000 | 125/5500 | 125/5500 | 173/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 206/1750 | 230(250)/2500 | 230(250)/2500 | 300(340)/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 218 | 218 | 242 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,4 | 7,8 | 7,7 | 6,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 5,8 | 5,2 | 7,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1280 | 1290 | 1310 | 1320 |
Cena Progression [Kč] | 454.000,- | - | - | - |
Cena Distinctive [Kč] | 499.000,- | 586.000,- | - | - |
Cena Quadrifoglio [Kč] | - | - | - | 716.000,- |