Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM (103 kW): Ceny na českém trhu

Diskuze (10)
Alfa Romeo Giulietta se s prostředním turbodieselem – 2,0 JTDM (103 kW) prodává za 554 tisíc Kč.

Pro rok 2011 rozšířila Alfa Romeo nabídku motorů v modelu Giulietta o nový turbodiesel, dvoulitr řady MultiJet II v nové výkonové variantě se 103 kW.

Motor s obchodním označením 2,0 JTDM v tomto provedení stojí přesně o 100 tisíc korun více než základní zážehový motor a zároveň o výrazných 53 tisíc korun méně než silnější varianta, která má výkon 125 kW.

Motor přitom dosahuje stejného maxima točivého momentu – 320 Nm v režimu Normal a 350 Nm v režimu Dynamic, navíc při otáčkách motoru o 250 nižších (1500 min-1 proti 1750 min-1 u silnější verze).

Nižší výkon se při totožném stálém převodu projevuje nižší maximální rychlostí (205 proti 218 km/h) a o sekundu pomalejším zrychlením z klidu na 100 km/h.

Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km je nižší o dva decilitry. Údaj o emisích CO2 119 g/km nemusí české zákazníky zajímat, na některých evropských trzích ale představuje daňové zvýhodnění.

Zákazníci Giulietty zatím na českém trhu jednoznačně preferují zážehové motory – loni se pro některý z přeplňovaných benzinových čtyřválců rozhodlo 77 % majitelů. Tento poměr by ale mohl změnit právě nový turbodiesel, který nabízí co do výkonu, spotřeby i ceny vyvážený kompromis mezi 1,6 JTDM se 77 kW a 2,0 JTDM se 125 kW.

Alfa Romeo Giulietta ve všech verzích spoléhá na šestistupňovou manuální převodovku. Později se ale dočká i dvouspojkové převodovky TCT (nejprve s motorem 1,4T MultiAir), která se od loňského roku dodává do menšího MiTa.

Alfa Romeo Giulietta - ceny vznětových motorů na českém trhu
Motor1,6 JTDM 1052,0 JTDM 1402,0 JTDM 170
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159819561956
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/4000103/3000125/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280(320)/1750320 (350)/1500320(350)/1750
Max. rychlost [km/h]185205218
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,39,08,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,54,7
Pohotovostní hmotnost [kg]131013201320
Cena Progression [Kč]501.000,-554.000,--
Cena Distinctive [Kč]546.000,-599.000,-652.000,-

Základní výbava Progression představuje slušný standard. Nechybí šestice airbagů, stabilizační systém VDC včetně elektronického systému Q2 (náhrada samosvorného diferenciálu) a asistenta pro rozjezdy do kopce, aktivní opěrky hlavy vpředu, manuální klimatizace, rádio s CD přehrávačem, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač nebo systém Start&Stop.

Připlácet je ovšem potřeba za prvky jako přehrávání MP3 (společně se dvěma reproduktory navíc za 7.500,- Kč), kůží potažený volant (2.800,- Kč), tempomat (7.500,- Kč) nebo litá 16palcová kola (13.000,- Kč).

Nic z výše uvedeného nechybí ve verzi Distinctive. Ta dále přidává dvouzónovou klimatizaci s výdechy pro zadní sedadla, elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky a ovládání rádia na volantu. Estetickou stránku vylepšují chromované lišty kolem oken, bílé podsvícení budíků, dekor interiéru v hořčíkově šedé barvě a dvojitá koncovka výfuku.

Nejvyšší verze Quadrifoglio Verde je určena výhradně pro motor 1750 TBi. Má navíc větší kotouče a červeně lakované brzdové třmeny, šedé kryty zpětných zrcátek se saténovým dekorem, nástavce prahů, sportovní snížený podvozek, kouřová skla zadních světel, zatmavená zadní okna, 17palcová kola, sportovní pedály a dekor palubní desky z kartáčovaného hliníku.

Bluetooth je společně s USB konektorem a hlasovým ovládáním součástí systému Blue&Me (+6.500,- Kč), společně s SD navigací tvoří paket Infotainment (+40.000,- Kč). Paket Premium 1 se skládá z natáčecích bi-xenonových světlometů, zadních parkovacích senzorů, samozatmívacího vnitřního zrcátka a elektricky sklopných vnějších zrcátek, stojí 23.000,- Kč. Premium 2 přidává ještě Blue&Me, dohromady za 26.000,- Kč.

Paket Sport 1 (+38.000,- Kč) změní vzhled verze Distinctive po vzoru Quadrifoglio Verde, dražší verze Sport 2 (+43.000,- Kč) pak vymění 17palcová kola za 18palcová.

Kromě toho lze jednotlivě připlácet za celou řadu komfortních a funkčních prvků výbavy i za luxusní výbavu jako je čalounění sedadel kůží (+30.000,- Kč), hi-fi systém Bose se subwooferem (+20.000,- Kč) nebo speciální lak 8C Competizione (+50.000,- Kč, běžný metalický lak +10.000,- Kč).

Alfa Romeo Giulietta - ceny zážehových motorů na českém trhu
Motor1,4T1,4T MultiAir1,4T MultiAir TCT1750 TBi
Převodovka6M6M6DS6M
Zdvihový objem [cm3]1368136813681742
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/5000125/5500125/5500173/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]206/1750230(250)/2500230(250)/2500300(340)/1900
Max. rychlost [km/h]195218218242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,47,87,76,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,45,85,27,6
Pohotovostní hmotnost [kg]1280129013101320
Cena Progression [Kč]454.000,----
Cena Distinctive [Kč]499.000,-586.000,---
Cena Quadrifoglio [Kč]---716.000,-

Diskuze (10)
4. 1. 2011 10:58
Re: diesel vs. benzín
Je to opravdu tak, do Itálie celkem často jezdím. Dělá to na mě dojem, že krom suprsporťáků tam vládne ve všem ropa a nebo "překopané " (tam již z výroby) benzíňáky na zemní plyn, který tam je hodně rozšířenou záležitostí.
4. 1. 2011 10:24
Re: diesel vs. benzín
já taky nechápu, jak někdo může zvolit JTD 105k když za menší peníze je kultivovaný T-jet 120k, který taky moc nežere, když to s ním člověk umí.... ale prostě to tak je, no :-)
4. 1. 2011 09:57
Re: diesel vs. benzín
osobně mě to nepřekvapuje u "velkých" Alf, kde prostě nafta vládna napříč značkami (snad kromě Suzuki Kizashi >:-[] )

U Giulietty bych ale čekal vyrovnanější výsledek, možná jiné než ITA trhy budou mít skutečně jiná čísla.
4. 1. 2011 09:42
Re: 120d
652k v základu :-)
4. 1. 2011 09:39
120d
co by som ja dal za 4,7 litra spotreby :-(