Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A6: 64 LED od Hella

Hella a Audi začaly spolupracovat v oblasti diodových světel u modelu A8. Nová generace A6 má full-LED světlomety od stejného dodavatele.
Zpět na článek
2. 2. 2011 12:12
2. 2. 2011 19:30
2. 2. 2011 17:29
2. 2. 2011 16:54
3. 2. 2011 09:32
3. 2. 2011 09:49
Avatar - positivemind
2. 2. 2011 08:13
Dobrá featura
Víte někdo, jak na tomhle funguje přisvětlení do zatáčky? To se natáčí celá led sada nebo jen jednotlivé čočky?
Rozbalit vlákno
10
2. 2. 2011 08:34
Re: Dobrá featura
Takhle na papíře je to úžasná technologie. Ovšem jak jsem z článku pochopil na práci světlometu se podílí celá řada systémů (kamera, čidla, navigace) Až se jedna věc, která to řídí porouchá, tak se z toho asi řidič picne. V normálním světle jde vyměnit žárovka a jede se dál a co s tímhle? Vím jak u VW funguje dešťový čidlo na samočinný pouštění stěračů. Jestli tohle bude fungovat ve stejným duchu, tak přeju všem majitelům této featury pevné nervy >:D
Avatar - positivemind
2. 2. 2011 09:12
Re: Dobrá featura
Tak AFS funguje i v Superbu a to prý slušně... nebál bych se toho, že by to v Audi nefungovalo, byť asi párkrát na přehrání fw pojedeš. V konfigurátoru světla stojí 45k Kč, ale pro pojišťovnu to bude asi mnohem dražší
2. 2. 2011 11:56
Re: Dobrá featura
Tak zle to nebude. S LED svetlami svietiacimi inak ako denne, ci obrysove svetlo skusenosti nemam. Ale s AFL systemom v insignii kombinovany s bixenonmi skusenost mam. A to pozitivnu. V podstate to ma podobne funkcie ako tu popisovane - natacanie svetlometov podla volantu, pridavne prisvetlenie do zatacky (natocenie volantu, rychlost, smerovka), zmena tvaru svetelneho kuzela podla vonkajsieho osvetlenia, rychlosti, etc, automaticke dialkove svetla a podobne.
V zasade oproti beznym halogenovym svetlam je to neskutocny pokrok v tom, ako a kam clovek vidi za tmy.
Za dalsie, podla manualu, ak sa niekde v systeme detekuje chyba, tak sa automaticky nastavi bezny rezim svetiel, ohlasi to chybu a ide sa dalej, kym sa nenavstivi servis. Tak isto vypalenie xenonu, nie je taka bezna a casta zalezitost ako vypalenie ziarovky.
Cize z mojho pohladu to bude uplne bezproblemove, prinajhorsom nebudu vsetky vecicky fugovat, ale svietit to bude minimalne tak dobre ako obyc. halogeny. Navyse zivostnost LED svietidiel by mala byt rovna minimalne zivotnosti auta.
2. 2. 2011 13:07
Re: Dobrá featura
Asi máte chlapi pravdu. Minimálně by mě zajímalo jak to svítí. Určitě bude nesporná výhoda v tom, že ty LED by měly asi svítit po dobu životnosti auta jak píšeš. Čímž odpadá nutnost vozit s sebou žárovky.
Avatar - positivemind
2. 2. 2011 17:45
Re: Dobrá featura
Ale vozit je stejně musíš >:D zajímalo by mě, jak by se k tomu stavěla policie.

Dobrý den, pane řidiči, ukažte nám povinnou výbavu
2. 2. 2011 20:47
Re: Dobrá featura
No spíš co bys tam měl? Celý světlomet? >:D A jak bys ho chtěl na místě vyměnit?... Na tohle by měla brzo přijít výjimka. Už dnes, žárovky sice můžeš mít, ale kolikrát bys je nevyměnil, ani kdyby jsi se rozkrájel.
3. 2. 2011 08:28
Re: Dobrá featura
Nikdy jsem s sebou žárovky nevozil a nikdy je po mě policajti při kontrole ani nechtěli. Když mi praskne žárovka, tak si ji koupím. Mají je na každý pumpě, tak na co to budu tahat s sebou.
2. 2. 2011 21:00
Re: Dobrá featura
Další výhoda je, že by celý systém měl být elektronický. Žádné pohyblivé části. Tedy mnohem spolehlivější než adaptivní xenony.
2. 2. 2011 17:28
Re: Dobrá featura
Ke xenonům jsou k dispozici úplně ty stejné systémy. V Audinách to většinou funguje tak, že při výpadku nějakého podsystému jsou automaticky zablokovány všechny funkce, které na něm závisí. Takže při nejhorším skončíš se "základním" modelem, který jen svítí vpřed konstantní intenzitou. Tak se dá do servisu v pohodě dojet.
2. 2. 2011 20:30
Re: Dobrá featura
Celá sada se může natáčet jen těžko. Třeba řízení dosvitu se zdá se být řešené tak, že každé diodové pole je zaměřené na jinou vzdálenost. Čím dál potřebuje auto svítit, tím více jich zapne. Z informací, které má OSRAM uvedeny, plyne, že tvar kuželu je formován umístěním diod v poli a jejich patřičnou aktivací/deaktivací. Systém by neměl mít žádné natáčení čočky, měl by být čistě elektronický. Takže některá pole (zřejmě ta boční) budou mít v sobě diody určené pro svícení do strany. Tomu odpovídá i celkem velký počet diod. Diody mají plynule regulovatelnou svítivost, takže ta samá dioda může sloužit jako denní, potkávací i dálkové světlo. Jejich počet bude tedy dán potřebami AFS.

A skutečně by se za celou životnost vozu neměla vůbec měnit.
2. 2. 2011 11:29
Když se dívám na ta světla....
to začali u Audi zaměstnávat designéry z vietnamské tržnice? >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
2. 2. 2011 12:25
Re: Když se dívám na ta světla....
A jak si představuješ, že má led dioda vypadat? Nebo mají používat petrolejky a na vývoj hodit vidle?
2. 2. 2011 17:33
Re: Když se dívám na ta světla....
Je pravda, že z designového hlediska je mému oku xenon milejší, ale jde o úžasný pokrok. Ještě pár let zpět se na to stěží dalo koukat, ale dnes to celkem jde. Hlavně mě na tom láká ten model vše v jednom.
2. 2. 2011 12:12
Audi tuzing
stale je to len kolotoc tuzing cele tieto ledky od audi.. A cudujem sa ostatnym vyrobcom ze sa takouto chujovinou vobec zaoberaju. BMW styl ma prave svoj styl, ktory vyzera luxusne a nie tieto lacne tuzingy..
Rozbalit vlákno
19
Avatar - kari.laz
2. 2. 2011 12:26
Re: Audi tuzing
Nejdřív si něco o LED přečti a pak plkej.

[odkaz]
2. 2. 2011 12:39
Re: Audi tuzing
neboj, ja viem o LEDkach viac ako cela tvoja rodina, kedze s nimi robim >:D >:D >:D

anyway, hovorim tu o dizajne, ktory je otrasny z mojho pohladu. Pozri sa na angel's eyes na bavoraku ako vyzera a pozri sa na A6 a tie divoke lacne ledky naukladane vedla seba.. proste ODPAD, HNUS, HUMUS a total CHINA FAKE! :no:
Avatar - kari.laz
2. 2. 2011 13:38
Re: Audi tuzing
Tak to by jsi mohl vědět, jakou má ledka nespornou výhodu, hlavně, když to používáš na všechny druhy svícení. A to že má BMW ve světle kroužek má být super? Je to prostě jen další možnost, kterou oni využívají.
2. 2. 2011 13:57
Re: Audi tuzing
ty dilino, ja som tu nepisal ze su LEDky nevyhodne. Ale ze to ako ich nacpe audi vedla seba je cisty tuzing. Precitaj si to este raz prosim Ta. A co robi BMW s LEDkami? Tak sa pozri na tot:

[odkaz]

[odkaz]
oproti:

[odkaz]

[odkaz]

nasekat ledky vedla seba a dat im spravny odpor vedia uz aj na strednom odbornom ucilisti. Ale pouzit LED technologiu tak aby to malo aj nejaku fazonu, na to treba uz aj esteticke citenie.

A kedze opakovanie je matkou mudrosti tak ti este raz hovorim:
NEPODCENUJEM VYHODY LED TECHNOLOGIE!!!! kedze s tym denne robim a studovakl som mikroelektroniku,
Avatar - Choochoo
2. 2. 2011 15:16
Re: Audi tuzing
Ze se vysilujes. BMW je proste premiova znacka za premiove penize :yes:
Avatar - kari.laz
2. 2. 2011 16:42
Re: Audi tuzing
Nepraskla ti žilka na čele, dej na bese pozor, je to nebezpečný.

A když už chceš ukazovat nějaké srovnání, tak neukazuj starý vysloužilý model.

[odkaz]

[odkaz]
2. 2. 2011 17:59
Re: Audi tuzing
neboj, dam na "bese" pozor >:D >:D

mala ich aj predosla generacia:
[odkaz]

[odkaz]

Audi sa snazi hrat na premiovku ale bohuzial bude vzdy len predrazeny VW. Nic viac. Mercedes a BMW su trochu inde, pokial to nevyskusas tak to nikdy nepochopis.
2. 2. 2011 19:30
Re: Audi tuzing
Tohle [odkaz] je podle mě ten nejkrásnější režim :-) Vypadá to jako oči kočkovité šelmy.
Avatar - kari.laz
2. 2. 2011 20:20
Re: Audi tuzing
Souhlasím, to vypadá úžasně :yes:
2. 2. 2011 22:31
Re: Audi tuzing
proti tomu nenamietam, su to vase nazory a hadat sa s tebou ci je to pekne je asi taky nezmysel ako hadat sa ci je lepsi zeleny sveter alebo modry. Ked sa vam to lubi, nemam nic proti..........
Avatar - white label
3. 2. 2011 01:21
Re: Audi tuzing
Souhlas...
To víš, to si zase jen Audi "hraje" na prémii... a dělá už to tak dlouho a tak úspěšně, že z toho mají místní "marianci" chronickou kopřivku... :*) >:D
Avatar - positivemind
2. 2. 2011 17:47
Re: Audi tuzing
Ty že pracuješ s ledkama? Když neumíš psát (asi ani mluvit) a do toho ještě urážíš ostatní?
2. 2. 2011 17:54
Re: Audi tuzing
neurazam ostatnych, iba karilaza, tak skludni hormon a dychaj. Ked karilaz nevie pochopit ani po druhom prispevku o com pisem tak ho inak ako dilinom neviem nazvat. Este som bol dost slusny. Tak dychaj zhlboka Pista
Avatar - positivemind
2. 2. 2011 22:24
Re: Audi tuzing
Normálně to nedělám, ale pokud ti je vážně 44 (o čemž pochybuji), profackoval bych tě jako 13letýho puberťáka
2. 2. 2011 22:30
Re: Audi tuzing
Pistik, fackovat mozes ist pred zrkadlo sam seba. Staraj sa o seba, toto je internetova diskusia, myslim ze su tu omnoho horsie flames a horsie slova pouzivane. Tak sa ukludni a poloz si ruku na srdce kolkokrat za den ti ake slovo vypadne z ust.
2. 2. 2011 16:48
Re: Audi tuzing
Ja si napr. myslim, ze audi ako jeden z mala vyrobcov to ma s ledkami designovo zvladnute a ako-tak to dobre vyzera (mam na mysli najma predne svetlomety). Vynimka je A6 po faclifte, tam je to hnusne, to je vsak dosledok toho, ze design s nimi nepocital. Tiez ma audi dobre zvladnutu aj fukcnost, najma za hladiska bezpecnosti sa mi paci fakt, ze pri zapnutych blinkroch v prednych svetlometoch sa pri dennom svieteni znizi jas tych lediek, kde blikaju blinkre.
A ostatni vyrobcovia su na tom dost zle - kupodivu aj MB, skoda, vw, ford a ostatni. ako tak to ma v prijatelnej forme opel (insignia a astra nova).
LED-ky v BMW - nie su zle, ale je to zvlastne. kupodivu nikdy nemam pocit, ze bmw ma zapnute denne svietenie. Proste sa mi to moc nepaci.
2. 2. 2011 17:51
Re: Audi tuzing
jj beriem je to vec nazoru, 100 ludi 100 chuti.. :-) to co som napisal je len moj subjektivny nazor, ale ked tak pocuvam ludi dookola tak tiez z toho nie su velmi nadseni..
2. 2. 2011 17:29
Re: Audi tuzing
100 lidi 100 chuti, me se kuprikladu BMW nelibej vubec a tedy ani jejich svetla :-)
2. 2. 2011 17:52
Re: Audi tuzing
jj beriem, kazdemu sa ine paci :-)
2. 2. 2011 16:54
KYC
Vzhledove je Audi (take diky svym svetlum) kycem v oblasti automobilismu. Audi je prave tou vyjimkou, ktera potvrzuje pravidlo, ze podle auta poznas jeho majitele. Nedavno zde jeden kolega napsal o "plesatem spekounovi v adidas teplakach" ve spojeni s Audi.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
3. 2. 2011 09:32
Re: KYC
Máš z Audi velký mindrák, co?
Avatar - white label
3. 2. 2011 09:49
Re: KYC
Tak on marianek je v tomto ohledu tak trochu místní "duševní invalida", ale je u toho obvykle tak primitivně důležitý, že nás vlastně nakonec "dobrovolně" baví, takže já se na ty jeho "lidová moudra" vyloženě těším... >:-[]
Možná by redakce mohla udělat výběr z jeho hlubokých myšlenek, podpořených "letitými zkušenostmi", které by svým "nechtěným vtipem" mohly konkurovat třeba i Holzmanovi... >:D
2. 2. 2011 21:16
Konečně někdo kdo dal super svítivou led diodu do auta
Teda Lexus LS600h ji měl jako první jako klasický světlomet, ale konečně že někdo další je použil ve svém voze. Sice Audi vůbec nemusím a líbí se mi jinačí auta, ale myslím si že je to krok správným směrem. Led mají výhody oproti xenonovým světlometům hned několi. Hlavní výhoda je, že by se může zapínat a vypínat často a s diodou by to nic nemělo udělat oproti. Tzn. v městském provozu je to úžasné že člověk nemusí "ničit" neustálým zapínáním a vypínáním xenon.

Pro ty kdo nevěří, že by mohla tato technologie být tak účinná tak tu mám pro ně malý obrázek pro srovnání s halogenovými světlomety a ruční led svítilnout. Není to podvr!
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0