Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Hyundai Genesis 5,0 V8 R-Spec: Nový motor a osmistupňová převodovka

73 komentářů

chester
tak pozrime sa...Hyundai robi vykonejsii osemvalec, ako Audi... >😒]
Avatar - iudex
iudex
Tiež mi v tejto súvislosti prišlo na um Audi s jeho novým 4,2 turbom s 300 kW. Nebudem vykrikovať, že Genesis 5,0 je lepšie ako Audi 4,2 TFSI, každopádne je to ďalší z prejavov silnejúceho sebavedomia Hyundaiu, opodstatneného obrovským technologickým progresom. Priamovstrekový V8 s 320 kW s 8-st. automatom, či V6 s 249 (!) kW, páni, kto okrem prémie to má? Tak mi napadá kacírska myšlienka, že vymyslený novotvar supermainstream najlepšie obsahom napĺňa Hyundai. >😒]
kuko
spravodlivosť si ťa nájde, to s tým supermainstreamom si nemal písať 😉 >😒]
Avatar - iudex
iudex
Veď preto jej hádžem udičku. 😉
Avatar - peter222
peter222
Nezáleží len na papierových hodnotách porovnaj si napríklad Audi TT a Hyundai genesis coupé . TT objem 2,0 výkon 210 k zrýchlenie( 0-100 ) 6,1 s
a Genesis objem 3,8 výkon 303 k zrýchlenie 6,4 s. takže žiadne good bye audi.
Avatar - iudex
iudex
Veď preto píšem, že nekladiem na jednu úroveň s Audi tento Hyundai len kvôli číslam. Každopádne je ukážkou schopností automobilky takýto motor vôbec vyrobiť a súčasne vyrábať auto v segmente, kde sa V8 dávajú. A tu opakujem otázku: kto mimo prémie to má? Okrem Phaetonu nikto.
P.S. A Genesis Coupé je veľkostne konkurentom A5, nie o triedu menšieho kompaktného TT. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Zase má o 1/3 nižší výkon.
Cara Binieri
A Genesis je pravoverne kupe, ne splaclej Golf.
Avatar - kari.laz
kari.laz
A TT je Tramvaj, ne?
Cara Binieri
Ja nemluvit jazykem tveho kmene. 😄
Johnn
A Genesis coupe 2.0T má výkon 210koní a zrychlení (0-100) 6,8.Je větší a těžší,takže rozdíly minimální.Kromě toho,je to vlastně stejný motor (vývoj v rámci GEMA),jaký používá Mitsubishi,to ho má v pohodě naladěný i na výkon 400koní jestli se nepletu.Ono to nemůže být jen a pouze o výkonech,protože ty je možné hnát opravu hodeně vysoko.
Avatar - peter222
peter222
Pokiaľ viem Genesis 2,0T má zrýchlenie 8 s a nie 6,8. 😉
Johnn
Tak tady je jeden odkaz [odkaz]
I když opravdu tam mám chybu.Je to na 60mph,čili 96,5km/h.A šestiválcová verze 3,8l má 60mph za 5,5 sekundy nikoli 6,4. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nesmysl. Nečerpej z testů a podívej se na Ofiko stránky.
Tady je odkaz z německých stránek Hyundai, kde je jasně napsáno
2,0 T 8s
3,8 V6 6,4 (6,3)

[odkaz]
Johnn
Ale třeba toto je také oficiální stránka Hyundai,kde udávají jen pod 6 sekund.[odkaz]
Je už naprosto jasné,že udávají záměrně horší údaje a případní zákazníci byli vždy příjemně překvapeni.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak celá tahle diskuze začala na popud Chestera, který bezmyšlenkovitě vypustil údaj, který nebyl pravdivý. Ale je pravda, že na auto má vliv spoustu dalších věcí, ajko je převodovka, odladění a podobně. Takže auto s vyšším výkonem na tom může být ve finále klidně hůř.
chester
no ale TT je o pol metra kratsia a o 300 kg lahsia...
su to neporovnatelne auta...
Avatar - kari.laz
kari.laz
A o 100 koní slabší, takže v tom to asi nebude.
chester
a odvezie styroch ludi "docela pohodlne" >😒]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Samozřejmě, ale musíš je vozit po jednom.
Avatar - Ricardo
Ricardo
A 4x4...
BroukJ
to peter222: ...Nezáleží len na papierových hodnotách ...

no prave. Zrovna u Audi jsou papirove hodnoty velmi casto dost nadsazene. Rad bych videl sprint TT vs. Genesis coupe 3,8. Ja bych si urcite vsadil na genesise coupe.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak to by jsi vsadil nejspíše špatně. Audi by mělo ze začátku navrch už kvůli 4x4 ale je pravda, že je i 2,0 TFSI s předokolkou. Tam už by to asi bylo pro Hyundai vítězství, ikdyž asi těsné.

TT 2,0 TFSI Quattro 0-100 za 5,6 s
TT 2,0 TFSI předek 0-100 za 6,1s (6,0 s automat)
Genesis 2,0 T 0-100 8,0 s
Genesis 3,8 V6 0-100 6,4 s (6,3 s automat)

Ale pro porovnání porovnatelných😒br />
A5 2,0 TFSI Quattro (155KW/ 350 Nm) 0-100 6,5 s (1575 Kg)
A5 2,0 TFSI předek (155 KW/ 350 Nm) 0-100 6,9 s (1505 Kg)
Genesis 2,0 T (157 KW/ 302 Nm) 0-100 8,0 s (1570 Kg)
Genesis 3,8 V6 (223 KW/361 Nm) 0-100 6,4 s (6,3 s automat) (1613Kg)
Audi A5 3,2 FSI Quttro (195 KW/330 Nm) 0-100 za 6,1 s (1540 Kg)
Audi A5 3,2 FSI předek (195 KW/330 Nm) 0-100 za 6,6 s (1500 Kg)
Audi S5 4,2 FSI Quttro (267 KW/440 Nm) 0-100 za 5,1 s (1715 Kg)
Audi RS5 4,2 FSI Quattro (330 KW/430 Nm) 0-100 za 4,6 s (1800 Kg)
Avatar - Ricardo
Ricardo
Jednak se podívej na Nm a jednak si uvědom, že velký vliv na akceleraci má zpřevodování. Jestli dosáhne 100 km/h na dvojku, tak to představuje výhodu 0,5 s nebo klidně i víc proti autu, co musí už před 100 řadit za 3

Jinak bych teda řekl, že Genesis V6 a A5 3,2 V6 jsou plně srovnatelné, vzhledem k nadváze Genesisu. A realita může být u A5 jiná, protože 100 kg ti tam s příplatkama naskočí hned, zatímco Genesis má veškerou výbavu jistě v základu.
Johnn
No nevím,kde jsi vzal akcelerace pro Genesis.Všude je uváděno v mph.
60mph je 96,5km/h a na tuto rychlost akceleruje 3,8 V6 za 5,5 s a 2,0 T za 6,8 s,u této verze je někde uvedeno i 6,9 s.Ale stále mi to přijde s tvými údaji velmi rozdílné.
BroukJ
na utubu je video Drag Race - Genesis Coupe, 370Z, Mustang GT. Tam zrychluje genesis coupe za 5.5 sek. Hodnota 6.3 sek. je podsazena a uz jsem to tady nedavno psal, ze korejci se podcenujou a naopak audi se casto hodne precenuje.
Johnn
No oni oficiálně uváděli místo přesné hodnoty jen hodnotu pod 6.Hyundai míří dost vysoko,nemuže si dovolit nějaké nadsazené hodnoty.Ihned by ho při testech setřeli.
Pardon předchozí příspěvek byla reakce na Kari.laze,ne na Ricarda.
Johnn
No oni v oficiálně uváděli místo přesné hodnoty jen hodnotu pod 6.Hyundai míří dost vysoko,nemuže si dovolit nějaké nadsazené hodnoty.Ihned by ho při testech setřeli,čili většinou údává hodnoty horší,než je realita.
pardon pedchozí příspěvek byla reakce na Kari.laze,ne na Ricarda.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Už jsem ti to psal výše. Podívej se na jejich stránky.

[odkaz]
Johnn
Ano,toto je také od Hyundai [odkaz]
Záměrně zde zřejmě uvádějí horší údaje.Proč? :-!
Beekey
a porovnaval si miery aut, vahu? TT take zrychlenie mat moze, ale ak sa nemylim, je to furt predohrab, pocit z jazdy ako v coupe mat nebudes, o tom radsej ani nehovorme, ze ten hyunday bude mat aj vzadu trosku viac miesta...
V reálu jsou přeci duležitější ty tři papírové desetinky než samosvor na zadní poháněné nápravě >😁 >😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jinak pokud máš namysli nový přepňovaný osmiválec od Audi, tak to není 4,2 ale 4,0 TFSI který bude v několika výkonových variantách. Pro klasické A8 bude 309-381KW a tento motor by se měl objevit i v nové RS6 s výkonem okolo 600Hp.
Avatar - iudex
iudex
Jasné, ja sám som pod článkom o Audi písal, že 300 kW je taký triezvy základ a potenciál má tento motor v pohode o 100 kW vyššie. Samotný fakt, že atmo V8 má nominálne vyšší výkon, ako biturbo V8, je však povšimnutiahodný.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jenža jak sám píšeš, tak je to základ tohoto motoru, který bude mít ve vrcholné verzi o nějakých 150 Kw víc. Navíc 5,0 a 4,0. Ale pokud se podíváš na 4,2 FSI, které turbo nemá, tak i když má menší objem, tak produkuje vyšší výkon.
Ten motor v Hyundai bude určitě super. Alespoň parametrově se to zdá. Ale narozdíl od Chestera si zjistím alespoň údaje, než začnu vykřikovat že je lepší než nějaký jiný motor.
Avatar - Anonym
Anonym
Okrem prémie a huyndai to bude mít už jen Chrysler (300C a charger s 8st. ZF a výkonem až 345 KW), ovšem bez přímého vstřiku zatím.

Každopádně se Huyndai nebojí a je dobře se tu bude další hráč.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
No, tak nebýt licencovaného V8 4.5l GDI od mistu, tak nemají korejci vůbec nic. >😒] :no:
Avatar - iudex
iudex
Všetko raz musel niekto vymyslieť, aj priame vstrekovanie nafty. (Fiat) 😉 pointa je v tom, kto to reálne využije komerčne zaujímavým spôsobom (VW). Je fajn, že pôvod technológie je od Mitsubishi, akurát to Mitsu nemá akosi žiadne auto, do ktorého by ten osemvalec dali, dokonca klesli tak hlboko, že v EU nemajú ani len zástupcu strednej triedy, nieto auto, ktoré by zužitkovalo päťliter. 😉
kuko
no, mohli by to dávať do tých malých nákladiakov >😒]

veď ktorý rozvozca pečiva alebo masa by si nechcel s nákladáčkom zablbnúť na prázdnej klukatej okreske >😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Audi RS5 = 4,2 V8 FSI 331 KW.
RS5 není sedan vyšší střední... Takový detail... Vytáhni raději velkoobjemovou atmosféru od audi ze současné A6... není to náhodou 4,2 - 246 kW?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Genesis coupe je sedan?

Rozměry ze stránek výrobců😒br /> Genesis 4630/1865/1385
Audi A5 4625/1854/1372

Edit: Koukám, že jsem ve vlákně, kde se to ještě nediskutuje na coupe, ale na klasický genesis
Avatar - kari.laz
kari.laz
A proč by jsem měl nutně vytahovat atmo? Vytáhni přeplňovaný motor u Hyundai.

A6 má aktuálně 3,0 TFSI 220 KW, to ti nestačí?
Protože chceme porovnávat porovnatelné. Zhodnotit kde Hyundai je a zda v jistých aspektech dohnal dokonce německou prémii.

hyundai přeplňovaný motor pro Genesis sedan zatím nemá. Taky nikdo netvrdí že nabídkou motorizací a možnostma individualizace pokládá německou prémii na lopatky...

Ale pokud chceme výše uvedený motor s něčím porovnat tak porovnejme. Bavíme se tedy o V8 atmosféře pro sedan vyšší střední, který je k dispozici. Tedy porovnat můžeme pouze s 4,2 FSI z Allroadu - jasně není to sedan, tam Audi atmosféru nenabízí...

A pojďme tedy dál který supermainstream má vlastní 8°automat? Porovnejme interiér s C6... XC70 a další mimoprémií... Se Saabem 9-5... Má se za co stydět? Krom digitálních hodin v podstatě ne... Lepší dojem oproti střednětřídnímu Passatu je zde také.... hyundai zde tedy vychází zcela bez ostudy...

Ano tenhle model nebyl navržen aby dobyl Evropu, bez dieselu a s renomé v plenkách to jistě nepůjde. Rovněž si Hyundai nenechává přezdívat východní M5... Ale to neznamená, že to není od Hyundaie heroický počin i v takové konfiguraci, v jaké momentálně vyjíždí do USA a Asie...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak pojd porovnávat porovnatelené u přepňovaných verzí?
Nebo nějaký dvanáctiválec atmo?
To že hyundai udělal nějaký motor neznamená, že ho musí mít všechny ostatní auta, aby se to dalo porovnat. A když ten motor vytáhnu, tak řekneš, že to není stejná třída aut. Audi má alternativ dost.
Přečti si to ještě jednou a napíšeš li něco k věci bude to jen dobře...

Nezlob se ale to v jakém autě motor je hraje roli... Samotné automobilky motory ladí různě pro sedany, coupé a sportovní coupé... To bychom tady mohli začít řešit osmiválec Renaultu z F1...

A o tom atmo dvanactiválci z A6 se rozepiš... Na Audi.cz jsem ho nepostřehnul...

Prostě tvá otazka (pseudoargument) už zazněla a já na ni smysluplně (domnívám se) reagoval. Proč sem s tím jdeš znovu opravdu nechápu... Kdybys raději rozvíjel mou odpověď...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ty si vážně sedíš na vedení. Psal jsem o motorech v Audi obecně. Jenom že ty tu pořád plácáš o atmo osmíválci, jak kdyby všechny automobilky museli mít atmo osmiválec, aby jsi byl spokojený, že to můžeš porovnat s hyundí. Jak jsem psal výše, tak Audi má nyní v A6 3,0 TFSI 220 KW. Takže proč by tam měli dávat stejně výkonný atmo osmiválec? V přechozí RS6 byl taky pětilitr s výkonem 580 Hp. V A6 žádný podobný Atmo osmiválec není a nejspíše ani nebude. Ale dost pravděpodobně se tam dostane nový 4,0 TFSI V8.
Máš pravdu motorářský progres Hyundaie nejlépe vynikne srovnáním atmo osmiválce s dieselovou jednadvojkou z koncernu....

Kde jsem napsal že každá automobilka musí mít osmiválec? To by mě vskutku zajímalo.
Pouze jsem napsal že s daným je nejlépe souměřitelný 4,2 FSI z Allroadu... Omlouvám se, že jsem diskuzi směřoval mimo dimenze tvého chápání...
chester
:yes: :yes: :yes:
:yes:
figurka
tak pozrime sa.. RS5.. >😒]
RS5 není sedan vyšší střední...

6,3 AMG má taky jiné parametry v SLS a jiné naladění v S-Klass.

Takže raději vytáhni velkoobjemovou atmosféru z Audi A6...

Jen pro Allroad tady máme 4,2 FSI 257kW....
figurka
Kdo se baví o sedanu či čemkoliv jiném. Reagoval jsem na výkřik, že Hyundai dělá výkonější osmiválec než Audi...
V kontextu "výkřiku" to beru... Srovnávání je ale smysluplnější s ohledem k osazenému modelu a třídě. Vsadím se že při nasazení ve sportovním kupátku by byl tenhle motor naladěn jinak. Bavit se v mantinelech přesvědčení, že se motor vyndá z jednoho vozu a pak se jen bez úprav napojí na kabliky ve voze dvakrát menším je směšně absurdní i pro internetovu diskuzi...
figurka
Ano. Já tento počin Hyundaie chválím a i díky němu vidím v Hyundaii na východě paralelu k Audi v evropě a to v otázkách práce na značce, modelech, image a hlavně dlouhodobé strategii rozvoje. Hyundai nedělá bláznivé unáhlené kroky, ale vše mi tak nějak zapadá do střednědobého plánu.
Spousta příspěvků, které mají i zajímavý obsah je shozena jejich pisateli formou, kdy si chce autor v 99% případů do někoho jen "kopnout". Proto jsem i na ten výkřik reagoval, jak jsem reagoval. V případě formulace, že Hyundai se osazeným motorem téměř vyrovnává německé prémii, lze reagovat jen souhlasným mručením a nebo se dá rozumně rozvést diskuze. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Aspon dostane zavedená prémie další konkurenci. Jen houšt :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Musím říct, že tohle je snad první normální Hyundai, která nevypadá jak zmuchlaný plehy a nemá interier jak roztelký vosk na sluníčku. Takže jsem rád, že můžu poprvé říct, že se mi to líbí.
Na druhou stranu konkurence v podobě německé premiové trojky je hodně silná a má toho pořád více co může nabídnout.

Edit: Ted jsem si pozorně prohlídl interier a ač na první pohled je v pohodě, tak když si pak prohlídnu ty stříbrný plasty, tak si vzpomenu na Fordy co máme v práci. Tam mají ještě velkou mezeru.
Avatar - iudex
iudex
To nikto nespochybňuje. Každopádne samotný fakt, že už len teoreticky porovnávaš Kórejca s najlepšou nemeckou prémiou, je ocenením pokroku Hyundaiu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
No spíše by jsem položil otázku, s čím jiným by jsi to porovnal. Protože v této třídě moc konkurence není. Nebo alespoň v Evropě ne. Takže ani nezbývá nic jiného.
Avatar - iudex
iudex
No a o tom to je! V Európe fakticky nik z mainstreamu prémii vo vyšších segmentoch nekonkuruje. A zrazu si príde zrovna zaznávaný Hyundai a postaví si (papierovo) porovnateľného konkurenta s technickými parametrami par excellence. Notabene v dobe, keď európsky mainstream vyprázdnil aj vyššiu strednú triedu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nemyslím si, že by mohl nabídnout to, co německá trojka. Jejich možnost konfigurace bude větší a i motorově toho mají více.
Avatar - iudex
iudex
Svojimi slovami len potvrdzuješ to, na čo som poukazoval vyššie: porovnávaš Hyundai, donedávna lowend s prémiou! Už len táto možnosť je na potlesk. Je zrejmé, že nemôže konkurovať plnoformátovo (variabilitou výbav, motorov a prevodoviek), ale v určitých aspektoch už áno a časom môže ešte prísť všeličo. Našliapnuté majú dobre.
Avatar - kari.laz
kari.laz
PREMIE JE DALEKO PŘED HYUNDAI. Nevztahuj si to prosím tak, že stavím hyundai k premii. Jen to porovnávám třídně
chester
daleko v com?
technikou? odpove😜 nie
materialmi? odpove😜 nie
vnimanim? odpove😜 ano (v usa nie)
v predajoch? odpove😜 nie...Hyundai predava podtytne viac aut
zarukou? nie...Hyundai poskytuje podstatne vyssiu zaruku na svoje modely

tak cim tak Hyundai zaostava???? >😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Technikou? ANO
Materiály: ANO
Vnímání: ANO
Motory: ANO
Avatar - Ricardo
Ricardo
V čem technikou a motory Hyundai zaostává? Že něco aktuálně nenabízí neznamená, že to tady nemůže brzy být. A existující technika - 2,0 GDI Turbo, V6 Lambda a tady ten V8 Tau si parametry v ničem nezadají s německou prémií.
figurka
Hm, takže když Dacia vydá prohlášení, že do 5ti let pustí na trh luxusní sedan s designem od Pininfarini a luxusem Bentleye, tak hned přivítáme Dacii mezi prémiové výrobce ?
_patrik
Toto jsou v zásadě zprávy ze salónu v Chicagu, tedy marketingově obrácené na Ameriku, ne na Evropu. Projekt Genesis dostal v US pochvalu odborných médií jako úspěšný obrat v postavení značky Hyundai, takže faceliftem sedanu Genesis teď H. tak trochu oslavuje tenhle průlom. K motoru šéf amerického Hyundaie Krafczik komentoval, že Hyundai sice chce být dál lídr v nízkých emisích a nízké spotřebě, ale na druhou stranu taky rád rychlá auta. I tak má mít tenhle nový GDI motor velmi příznivou spotřebu.

Na to taky navazuje zpráva, ze Rhys Millen teď v Chicagu prezentuje upravený Veloster s motorem 2.0 500HP turbo a AW😱 [odkaz]

A další zpráva, že Hyundai chystá nasazení soutěžní verze Velosteru do seriálu Rallycross, je tam k tomu i fešácká skákací fotka: [odkaz]

Rozhodně tedy nelze brát ten pětilitr pro Genesis jako nějaký jeden výkřik ze tmy, ale spíš jako troubení do útoku zase na další post.

Mimochodem: letos Hyundai nečekaně uvede na trh taky kupé (3Dr) verzi Elantry. Copak do ní asi strčí za motor?
Také zde máme titul Severoamerické auto roku 2009...

[odkaz]
_patrik
Jasně. 😄 Ony ty všelijaké ceny jsou politikum, to víme všichni. Čili ocenění Genesis v roce 2001 znamenalo něco jako politický glejt pro Hyundai. A jak teď vidíme, Hyundai toho "povolení ke vstupu" plně využil. No a letos zase dostali ICOTY za Sonatu: [odkaz] . Prodali jich loni v US 200.000, takže jsou silní v kramflecích. A určitě budou chtít ICOTY pořádně využít k dalšímu tažení střední třídou... trochu se zadrhávají na tom, že nestíhají vyrábět Sonatu, a taky Kia musela ze stejného důvodu odložit nasazení nové Optimy/K5 do Evropy ([odkaz] ).
shark11
Je to ťažká váha svetového automobilového priemyslu a to, že v Európe to tak necítime znamená len to, že sme neboli v centre pozornosti Kórejčanov. To sa však mení a Európa je určite dosť zaujímavý trh aby sa oň Hyundai nezaujímal.

Samozrejme najťažšie to bude mať Hyundai pri luxusnejších vozidlách, kedy viac závisí od značky ako od vybavenia, kvality a už vôbec nie ceny ...

Doba je však krutá a viac či menej exkluzívne značky vymazala z povrchu zeme. To čo prežíva - RR, Bentley - sú len luxusne zariadené podvozky svetových výrobcov. Predražené exkluzívne značky neprinášajú už žiadny technický pokrok - maximálne tak vo vybavení interiéru. Komu stačí "len" technika - pre neho stačí i "obyčajné" BMW či Mercedes ...

A kto chce mať niečo technicky podobné - tomu stačí i Hyundai Genesis. Možno "neohúri" tak kolegov - ale zajazdí si podobne za podstatne menšie peniaze.
v podstatě souhlas.
OkreskyLover
Otázka tak vyvstává jediná. Kolik to bude stát?