Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis 5,0 V8 R-Spec: Nový motor a osmistupňová převodovka

Diskuze (73)
Hyundai podnikl další krok ve snaze konkurovat prémiovým značkám. Genesis dostane 5,0 V8 GDI o výkonu 320 kW.

Hyundai Genesis se sotva zabydlel v USA a jeho prodej v Evropě se teprve rozebíhá. Korejská automobilka ale přesto vytáhla další eso z rukávu – na autosalonu v Chicagu představila verzi 5,0 V8 R-Spec, která dostane nejsilnější motor, jaký se kdy v Koreji vyráběl.

Modelový rok 2012 přinese pro Genesis nový pětilitr, vedle nějž dosavadní 4,6 V8 Tau snadno upadne v zapomnění. Současný osmiválec dává 287 kW a 451 Nm, nový motor díky vyššímu objemu, přímému vstřikování GDI a variabilnímu časování ventilů D-CVVT posílí na 320 kW při 6400 min-1 a 510 Nm při 4000 min-1.

Provedení s motorem 5,0 V8 GDI navíc dostane označení R-Spec, což znamená naladění zaměřené sportovněji smýšlející řidiče. Konkrétní změny zahrnují standardní 19palcová kola a sportovnější nastavení převodovky, podvozku i řízení.

Zároveň všechny verze sedanu Genesis podstoupí mírný facelift. Ten zahrnuje upravené nárazníky a především nová přední světla s diodami pro denní svícení, dynamičtěji tvarovanou masku chladiče a novou grafiku zadních světel. Po technické stránce je zlepšením instalace větších brzd.

Motor 3,8 V6 Lambda dostane také přímé vstřikování paliva GDI. Výkon touto úpravou vzroste o 15 % z 216 na 249 kW. Motor 4,6 V9 Tau bude v Genesis pokračovat bez technických modifikací.

Pro všechny tři motorizace se bude dodávat zcela nová osmistupňová automatická převodovka, která je vlastní konstrukcí Hyundaie. S novým automatem klesne spotřeba paliva zhruba o 7 %.

Diskuze (73)
9. 8. 2011 02:12
Cena?
Otázka tak vyvstává jediná. Kolik to bude stát?
Avatar - Barrichello
11. 2. 2011 14:26
Re: Kórejský supermainstream
Okrem prémie a huyndai to bude mít už jen Chrysler (300C a charger s 8st. ZF a výkonem až 345 KW), ovšem bez přímého vstřiku zatím.

Každopádně se Huyndai nebojí a je dobře se tu bude další hráč.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2011 14:23
Re: Kórejský supermainstream
Aspon dostane zavedená prémie další konkurenci. Jen houšt :yes:
11. 2. 2011 08:44
Re: první normální
Hm, takže když Dacia vydá prohlášení, že do 5ti let pustí na trh luxusní sedan s designem od Pininfarini a luxusem Bentleye, tak hned přivítáme Dacii mezi prémiové výrobce ?
11. 2. 2011 08:40
Re: Kórejský supermainstream
Ano. Já tento počin Hyundaie chválím a i díky němu vidím v Hyundaii na východě paralelu k Audi v evropě a to v otázkách práce na značce, modelech, image a hlavně dlouhodobé strategii rozvoje. Hyundai nedělá bláznivé unáhlené kroky, ale vše mi tak nějak zapadá do střednědobého plánu.
Spousta příspěvků, které mají i zajímavý obsah je shozena jejich pisateli formou, kdy si chce autor v 99% případů do někoho jen "kopnout". Proto jsem i na ten výkřik reagoval, jak jsem reagoval. V případě formulace, že Hyundai se osazeným motorem téměř vyrovnává německé prémii, lze reagovat jen souhlasným mručením a nebo se dá rozumně rozvést diskuze. ;-)