Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis 5,0 V8 R-Spec: Nový motor a osmistupňová převodovka

10. 2. 2011 • 03:36
30
73
Zobrazit náhledy (30)
Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis Hyundai Genesis
Hyundai podnikl další krok ve snaze konkurovat prémiovým značkám. Genesis dostane 5,0 V8 GDI o výkonu 320 kW.

Hyundai Genesis se sotva zabydlel v USA a jeho prodej v Evropě se teprve rozebíhá. Korejská automobilka ale přesto vytáhla další eso z rukávu – na autosalonu v Chicagu představila verzi 5,0 V8 R-Spec, která dostane nejsilnější motor, jaký se kdy v Koreji vyráběl.

Modelový rok 2012 přinese pro Genesis nový pětilitr, vedle nějž dosavadní 4,6 V8 Tau snadno upadne v zapomnění. Současný osmiválec dává 287 kW a 451 Nm, nový motor díky vyššímu objemu, přímému vstřikování GDI a variabilnímu časování ventilů D-CVVT posílí na 320 kW při 6400 min-1 a 510 Nm při 4000 min-1.

Provedení s motorem 5,0 V8 GDI navíc dostane označení R-Spec, což znamená naladění zaměřené sportovněji smýšlející řidiče. Konkrétní změny zahrnují standardní 19palcová kola a sportovnější nastavení převodovky, podvozku i řízení.

Zároveň všechny verze sedanu Genesis podstoupí mírný facelift. Ten zahrnuje upravené nárazníky a především nová přední světla s diodami pro denní svícení, dynamičtěji tvarovanou masku chladiče a novou grafiku zadních světel. Po technické stránce je zlepšením instalace větších brzd.

Motor 3,8 V6 Lambda dostane také přímé vstřikování paliva GDI. Výkon touto úpravou vzroste o 15 % z 216 na 249 kW. Motor 4,6 V9 Tau bude v Genesis pokračovat bez technických modifikací.

Pro všechny tři motorizace se bude dodávat zcela nová osmistupňová automatická převodovka, která je vlastní konstrukcí Hyundaie. S novým automatem klesne spotřeba paliva zhruba o 7 %.

Témata
9. 8. 2011 02:12
Cena?
Otázka tak vyvstává jediná. Kolik to bude stát?
Avatar - Barrichello
11. 2. 2011 14:26
Re: Kórejský supermainstream
Okrem prémie a huyndai to bude mít už jen Chrysler (300C a charger s 8st. ZF a výkonem až 345 KW), ovšem bez přímého vstřiku zatím.

Každopádně se Huyndai nebojí a je dobře se tu bude další hráč.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2011 14:23
Re: Kórejský supermainstream
Aspon dostane zavedená prémie další konkurenci. Jen houšt :yes:
11. 2. 2011 08:44
Re: první normální
Hm, takže když Dacia vydá prohlášení, že do 5ti let pustí na trh luxusní sedan s designem od Pininfarini a luxusem Bentleye, tak hned přivítáme Dacii mezi prémiové výrobce ?
11. 2. 2011 08:40
Re: Kórejský supermainstream
Ano. Já tento počin Hyundaie chválím a i díky němu vidím v Hyundaii na východě paralelu k Audi v evropě a to v otázkách práce na značce, modelech, image a hlavně dlouhodobé strategii rozvoje. Hyundai nedělá bláznivé unáhlené kroky, ale vše mi tak nějak zapadá do střednědobého plánu.
Spousta příspěvků, které mají i zajímavý obsah je shozena jejich pisateli formou, kdy si chce autor v 99% případů do někoho jen "kopnout". Proto jsem i na ten výkřik reagoval, jak jsem reagoval. V případě formulace, že Hyundai se osazeným motorem téměř vyrovnává německé prémii, lze reagovat jen souhlasným mručením a nebo se dá rozumně rozvést diskuze. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku