Novinky
ja ho chcuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!! >😁 snobsky ferrari dostane konecne na p*del!!! dle me nejlepsi "dostupny" supersport dnesni doby... ;o)
Jenom bych chtěl dodat, že Ferrari má, narozdíl od McL, atmosférický motor, takže to jen tak ohledně výkonu.
Ale jde taky o to, že když si koupíte Ferrari, tak nezískáte jen auto, ale zároveň vstoupíte do toho světa Ferrari, stanete se součástí jeho historie a i když si McL jako firmy vážím a naprosto ji uznávám jakožto výrobce výborných monopostů F1 i silničních aut (F1 i MP4-12C), tak nemám z tý značky prostě takovej pocit jako z Ferrari.
Ale jde taky o to, že když si koupíte Ferrari, tak nezískáte jen auto, ale zároveň vstoupíte do toho světa Ferrari, stanete se součástí jeho historie a i když si McL jako firmy vážím a naprosto ji uznávám jakožto výrobce výborných monopostů F1 i silničních aut (F1 i MP4-12C), tak nemám z tý značky prostě takovej pocit jako z Ferrari.
No vidíš, a dovolím si tvrdiť, že väčšina tú exkluzivitu a image McLarenu vníma tak, že je o level vyššie, ako "bežné" Ferrari, ktoré stretneš bežne v Prahe.
to je úsměvné 😊, většině značka McL nic neřekne, nanejvýš MP4-12C budou neználkové považovat za Ferrari 😊), Ferrari na ulici pozná každý
zalezi co povazujes za exkluzivitu. ja povazujem za exkluzivitu mat za povinnost mat v garazi jedno auto tej istej znacky a potom si moct zapisat do poradovnika na vrcholny model automobilky, ktoreho sa vyrobi 359 kusov. nie auto, ktoreho sa vyrobi 4000 rocne, ktore na ulici 99.99 percenta ludi nedokaze identifikovat (pripadne si ho pomyli s Ferrari alebo Lambom 😉 ) pochop, ze exkluzivita si vyzaduje isty prvok povedomia o niecom....
nemyslim si ze pre ferrari by bolo extra problem oturbit 458... vzdy sa snazim vyhnut tymto porovnaniam typu "rychlejsie ako ferrari"
Pratele, vsichni kteri meli co do cineni s timto projektem se tesi na 27. unora, kdy MP4-12C bude testovano v TopGear a verte nebo ne, v Cechach je nekolik konstrukteru, ktery znaji tento vuz a hlavne jeho pohonnou jednotku dopodrobna. Jen tak mimochodem si troufam tvrdit, ze neni zadne Ferrari ani z pulky tak komfortni jako tento McL a pritom to auto jede opravdu neskutecne. A jeste prozradim to, ze auto ma dokonce nektere soucastky vyrabene v CR. Pane Vaverka, pokud by jste byl malinko zapatral a pouze neopisoval zahranicni servery, treba by v clanku mohlo byt i par zajimavosti navic. S pozdravem Rowen 😉
ked tvrdis, ze "neni zadne Ferrari ani z pulky tak komfortni jako tento McL". toto je ovsem hlupost jak traky, s ktorou ani nestoji za to polemizovat. tipol by som, ze si nesedel ani v jednom Ferrari a vsetko co vies su krcmove reci pri pive 😉
Koukam, ze se tady nekdo probudil ze zimniho spanku a zacal delat Vseznalka! Jen tak mimochodem, ja tady nepisu z pozice toho, ktery sedel v kazdem F, ale narozdil od tebe (a zde nemusim tipovat!), ja jsem v tohle McL uz jel. Proto k vyneseni meho verdiktu nepotrebuju ani "krcmu" a ani to pivo. Asi by bylo lepsi, kdybys s tipovanim prestal, nejen ze ti to az tak moc nevychazi, ale jeste zbytecne hrotis diskuzi. 😢
soudruzi z anglie maju skoro 3 roky spozdeni a este sa tym chvalia >😁 naviac je zrejme, ze rozobrali 458 do poslednej srubky a nastavili parametre tak, ze VSETKY papierove parametre su lepsie, co len dokazuje, ktore auto je v tejto triede etalonom. pocitam ze o rok-dva je Ferrari spat a soudruzi z anglie zase budu mat co kopcit 😉
Jen tak mimochodem, Ferrari 458 Italia bylo představeno 15. září 2009, McLaren MP4-12C byl představen 8. září 2009. MP4-12C nebylo stavěno proto, aby tak tak porazilo neexistující hypotetické budoucí vozy jeho třídy, ale bylo postaveno jako ultimátní sportovní vůz své třídy. V době jeho návrhu bylo 600/600 blíže supersportům. Takové Murciélago mělo při uvedení 580/649, SLR 626/780, SLS 571/650. V porovnání s F430 490/465 je jasně vidět, kam McLaren mířil. Jejich cílem bylo vytvořit dostupný derivát sportovní DNA SLR.
Co se komfortnosti týče, nemám zkušenost z první ruky (pracuji na nápravě), ale testy ukazují, že MP4-12C je nebývale komfortní.
Co se komfortnosti týče, nemám zkušenost z první ruky (pracuji na nápravě), ale testy ukazují, že MP4-12C je nebývale komfortní.
Čím je tedy přesně definována hranice mezi sportovním a supersportovním vozem?
Predovšetkým sú to jednoznačné parametre auta: 600 koní, zrýchlenie na sto za 3,3s (lepšie ako najrýchlejšie Ferrari!), maximálka 330 km/h, suchá hmotnosť 1301 kg (!), maximálne otáčky 8500 rpm (pri dvoch turbách!).
Ďalej je to samotná konštrukcia a koncepcia auta: motor v strede, pohon zadných kolies, karbónová konštrukcia.
A v neposlednom rade image značky všeobecne a i fakt, že ide o nepriameho nástupcu legendárnej F1tky, dlhoročného kráľa všetkých superšportov.
V kontexte všetkého uvedeného je MP4-12C superšport.
1. cestovne coupé (GT): obvykle auto triedy GT (v nejakej forme 2+2, ale nemusi byt) odvodene od zakladneho modelu jeho karosarkou prestavbou na coupe = napr. Audi A5, Mercedes C-Klasse Coupe, BMW 3er Coupe, atp...
2.) sportove coupe (GT): obvykle auto triedy GT (zas v nejakej forme 2+2, ale nemusi byt) - siroke spektrum aut, ktore boli vyvijane od zaciatku ako sportove modely s tymto typom karoserie: vsetko mozne od -povedzme- Hondy CR-Z po -povedzme- AM DB9.
3.) supersportove coupe: auto s velmi nizkym profilom karoserie, sledujucim nizky odpor vzduchu, obvykle dvojmiestne s vykonnym motorom, a vynikajucim pomerom vaha-vykon.
Supersporty mozu byt v roznych urovniach vykonov (potom sa to odraza v cene) takze tu mame veci typu McLaren MP4-12C, Hondu NS-X, ktorekolvek moderne Lamborghini, F.Enzo, Veyron, atp....
- sportovní coupé
- supersporty
s tím že zejména poslední kategorie se dá dále specifikovat dalším upřesněním😒br /> luxusní supersporty nebo performance supersporty - ty bez klimatizace a kůže úplně všude... >😁
Princip toho rozdělení je takový, že supersport má nabídnout to nejlepší, co se dá za peníze koupit. Ultimátní návrh a výkon bez kompromisů.
BTW: Je rozdíl mezi 599 GTO a GTB 😊
MP4-12C je skvělé auto, použitelné, racionální, podle mě král sportovních vozů. Minimálně patří mezi špičku. Něco lepšího se bude hodně špatně shánět. Proto nemůže být supersportem.
Co se ceny týče, supersporty většinou obsahují to nejlepší, co se dá pořídit, a jsou plánovány v malých sériích. To znamená astronomickou cenu, což zaručuje, že jich opravdu mnoho nebude. Proto se dá částečně supersport definovat cenou nebo exkluzivitou.
Zkrátka, neznamená to, že nemůžeš takových výkonů dosáhnout za méně peněz, ale neuděláš to s takovou grandiózností. Velikášství k tomu patří. Supersport je pro mě takový exot ve světě sportovních vozů. Proto je strkám stranou.
Roky zpět jsem viděl video McLarenu, kde inženýři popisovali designová rozhodnutí. A oni sami v něm říkali, že chtěli přinést techniku supersportů do světa sportovních vozů, konkrétně v souvislosti s monokokem z uhlíkového kompozitu, což byla do té doby specialita supersportů, kvůli extrémní finanční nákladnosti. Jeden z cílů projektu bylo vyvinout výrobní postup, který umožní značně zlevnit výrobu těchto monokoků. SLR tam bylo stavěno do role supersportu a vůči němu srovnávali náklady na výrobu. Právě monokok z uhlíkových kompozitů byl jeden z důvodů vysoké ceny SLR.
To, že někomu připadá označení sportovní vůz nepatřičné pro MP4-12C, je asi výsledek nadužívání výrazu sportovní. Dnes je vše sportovní. Tohle auto je však skutečně sportovní a nemá se za co stydět. Dnes lidé chtějí všechno mega, giga, super, hyper, čím víc, tím líp. Podle mě tu všichni víme, co je tohle auto zač a nemá smysl mu nutit nějaký přídomek.