Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: McLaren MP4-12C: Rychlejší než Ferrari

Nový silniční McLaren, model MP4-12C, rozhodně nebude dělat značce ostudu.
Zpět na článek
15. 2. 2011 12:47
15. 2. 2011 12:54
15. 2. 2011 12:55
15. 2. 2011 13:35
15. 2. 2011 14:05
15. 2. 2011 14:10
15. 2. 2011 14:44
15. 2. 2011 15:03
15. 2. 2011 16:15
15. 2. 2011 14:06
15. 2. 2011 14:24
15. 2. 2011 16:19
15. 2. 2011 17:41
17. 2. 2011 08:34
17. 2. 2011 15:17
13. 7. 2011 21:15
16. 2. 2011 09:57
13. 7. 2011 21:37
15. 2. 2011 19:54
17. 2. 2011 02:07
neregistrovaný "Rowen"
14. 7. 2011 10:35
neregistrovaný "Rowen"
15. 2. 2011 12:47
Supersport
Tak fakt nevím co spadá do kategorie supersportů, když ne tohle auto.
Rozbalit vlákno
20
15. 2. 2011 12:54
Re: Supersport
Já bych spíš řekl, že toto je supersport a pak existují ještě hypersporty (599GTO, Murcielago, MC12, CCX, Zonda, Veyron atd...) a pro vyjádření rozdílu bych použil ne vlastní definici, že supersporty stahují časy na okruhu, hypersporty stahují dámské kalhotky....
Avatar - white label
15. 2. 2011 13:26
Re: Supersport
Každopádně je v tom trochu hokej, někde píšou o stejném autě jako sportovním, jinde jako o supersportovním.
Čím je tedy přesně definována hranice mezi sportovním a supersportovním vozem?
Avatar - Ricardo
15. 2. 2011 13:35
Re: Supersport
Když se to seká jak Baťa cvičky a může si to na leasing koupit každý majitel BMW, tak to není žádný supersport. I když ten karbon to je silný kalibr, to ano
Avatar - white label
15. 2. 2011 13:56
Re: Supersport
Ale to není odpověď na moji otázku, navíc tebou uvedené podmínky se snad k tomuto McLarenu přímo nevztahujou, nebo si myslíš, že tohle se bude taky sekat (na leasing) jak Baťa cvičky?
Avatar - Ricardo
15. 2. 2011 14:05
Re: Supersport
Jak píšu - toto bude prostě masová a cenově relativně dostupná záležitost. V každém velkém městě jich časem potkáš za den několik, tak jako dneska Gallarda v pařížské
Avatar - iudex
15. 2. 2011 14:10
Re: Supersport
Aj keď si myslím, že kategorizovanie tu až také dôležité nie je, osobne radím McLaren jednoznačne medzi superšporty.
Predovšetkým sú to jednoznačné parametre auta: 600 koní, zrýchlenie na sto za 3,3s (lepšie ako najrýchlejšie Ferrari!), maximálka 330 km/h, suchá hmotnosť 1301 kg (!), maximálne otáčky 8500 rpm (pri dvoch turbách!).
Ďalej je to samotná konštrukcia a koncepcia auta: motor v strede, pohon zadných kolies, karbónová konštrukcia.
A v neposlednom rade image značky všeobecne a i fakt, že ide o nepriameho nástupcu legendárnej F1tky, dlhoročného kráľa všetkých superšportov.
V kontexte všetkého uvedeného je MP4-12C superšport.
15. 2. 2011 14:44
Re: Supersport
Formalne ramcove delenie, ktore ale nie je a kvoli pomerne castym presahom nemoze byt brane uplne striktne: ;-)

1. cestovne coupé (GT): obvykle auto triedy GT (v nejakej forme 2+2, ale nemusi byt) odvodene od zakladneho modelu jeho karosarkou prestavbou na coupe = napr. Audi A5, Mercedes C-Klasse Coupe, BMW 3er Coupe, atp...

2.) sportove coupe (GT): obvykle auto triedy GT (zas v nejakej forme 2+2, ale nemusi byt) - siroke spektrum aut, ktore boli vyvijane od zaciatku ako sportove modely s tymto typom karoserie: vsetko mozne od -povedzme- Hondy CR-Z po -povedzme- AM DB9.

3.) supersportove coupe: auto s velmi nizkym profilom karoserie, sledujucim nizky odpor vzduchu, obvykle dvojmiestne s vykonnym motorom, a vynikajucim pomerom vaha-vykon.
Supersporty mozu byt v roznych urovniach vykonov (potom sa to odraza v cene) takze tu mame veci typu McLaren MP4-12C, Hondu NS-X, ktorekolvek moderne Lamborghini, F.Enzo, Veyron, atp....
Avatar - iudex
15. 2. 2011 15:03
Re: Supersport
Tiež sa stotožňujem s Tvojím vnímaním superšportu: je to oveľa viac dané konštrukčne, než výkonovo. V rámci triedy superšportov sa potom môže subkategorizovať podľa výkonu.
15. 2. 2011 16:15
Re: Supersport
No zrovna na leasing by se prodával hodně dobře... 14 dní ježdění a pak odstoupení od smlouvy :-)
15. 2. 2011 14:06
Re: Supersport
Dobrá otázka ;-) Za mne bych to viděl, že sportovní auto vychází z běžného modelu a supersport, popř. hypersport jsou od začátku vyvíjeny jako speciální modely. Pro příklad bych zmínil jako sportovní auta rozsah od Golfu GTI po BMW M, Audi RS atd.. Supersporty logicky zmíněný McLaren, 458 Italia, Gallardo atd.. Existují samozřejmě také vyjímky, kde ukázkovým příkladem je řada 911, kdy základní 911 nelze (parametry) považovat za supersport, kdežto GT2 RS bych se do této kategorie nebál zařadit. Další vyjímkou je skupina aut, které řadím na paralelní větev. Do této skupiny řadím všechny silniční "formule" či "motokáry" (splašené trubky) a nebo téměř závodní vozy se silniční homologací, např. Caterham, Radical, Ariel, ale i Gumpert či Ultima. No a na závěr zde máme hypersporty, kterým se v papírových výkonech supersportům i vyrovnají, ale nabízejí to těžko uchopitelné "něco" navíc a zde vidím již zmíněné Murcielago, Zondu, Veyrona, Koenigsegg, One-77, 599GTO atd...
Avatar - iudex
15. 2. 2011 14:24
Re: Supersport
Tiež by som akcentoval tú konštrukciu. Ostatne akýkoľvek AMG Mercedes má výkon na úrovni superšportov, no superšportom bezpochyby nie je; je to len najvýkonnejšia verzia bežného auta. Naopak od podlahy ako superšport stavané autá s klasickou koncepciou (motor vzadu, resp. v strede, pohon zadku alebo 4x4) je superšportom aj pri nominálne menších výkonoch (samozrejme výkon je dôležitý, ako ukazuje 911: Carerra nie je to isté, čo GT2). A v neposlednom rade je to aj zjav auta: aj základné Gallardo vyvolá inú pozornosť, ako podstatne výkonnejšie CL 65 AMG.
15. 2. 2011 16:19
Re: Supersport
Já bychřekl, že celkem spušně lze užívat koncept jak ho uvedl Marko. Tedy rozdělení:
- cestovní coupé
- sportovní coupé
- supersporty

s tím že zejména poslední kategorie se dá dále specifikovat dalším upřesněním:
luxusní supersporty nebo performance supersporty - ty bez klimatizace a kůže úplně všude... >:D
15. 2. 2011 17:41
Re: Supersport
Žádná oficiální hranice asi existovat nebude. Jako supersport se většinou bere taková ta 10 milionová třída - Koenigsegg, Murciélago, SLR, Zonda atd. Cílem McLarenu bylo přinést supersportovní techniku do třídy "běžných" sporťáků. Z technického hlediska si to označení zaslouží, ale do zmíněné společnosti prostě nepasuje. Mezi sporťáky je jednoznačně králem, moc se mi líbí, ale na supersport je to málo.

Princip toho rozdělení je takový, že supersport má nabídnout to nejlepší, co se dá za peníze koupit. Ultimátní návrh a výkon bez kompromisů.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 2. 2011 23:14
Re: Supersport
Dobrý večer, vystihl jste přesně moji vnitřní definici. V mých článcích se proto setkáváte a budete i nadále setkávat se slovem supersport výjimečně a právě v takovém smyslu. Mercedes/McLaren SLR nebo 599 GTO mají motor vpředu a přesto se je za supersport nezdráhám označit, protože jsou výjimečné technikou, jízdními výkony, cenou i počtem vyrobených kusů. Jako hraniční model bych viděl Lamborghini Murciélago, cokoliv méně exklusivního už pro mě supersportem není, je to pak klasický sportovní automobil, který můžete kdykoliv potkat na okruhu (klidně i na akci KSA) nebo v centru jakékoliv světové metropole.
Avatar - Dinar
17. 2. 2011 08:34
Re: Supersport
Hm, nemyslím, že by cena měla být tím, co definuje supersport. Mnohem víc bych se ztotožnil s názorem, že supersport je autem primárně na sport (stejně jako sportovní auto bez přívlastku super) vyvíjeným, ten přívlastek super mu dodávají jeho výkony. Tedy žádné GT nebo sport verze nějakého modelu kupé, ale auto čistě jednoúčelové. Pak rozdíl mezi čistým sporťákem a supersportem je jen v těch výkonech, sportovní auto typu elise nebo caymanu jsou v jiné výkonové hladině než supersporty typu gallarda či italie. Jinými slovy, auto s motorem vzadu, které má umět na okruhu, stovku dá za 3,3 a navíc se jmenuje McLaren je čistým supersportem, a je úplně jedno, že nestojí deset mega. Takové 599 naopak supersportem není, je to GT.
Avatar - iudex
17. 2. 2011 15:17
Re: Supersport
Absolútny súhlas; ja to vnímam presne tak.
13. 7. 2011 21:15
Re: Supersport
Podle mě přídomek super není určený výkony, ale racionálností. Takový Ariel Atom zazdí řadu supersportů, ale supersport to není. Není na něm nic super, jen ty výkony. Supersportovní auta jsou to, co financuje vývoj nových technologií. Těžko se dá charakterizovat, co dělá supersport supersportem; podle mě nejblíž je právě množství kompromisů. Při vývoji aut jako Koenigsegg nebo Zonda se moc kompromisů nedělá. To neznamená, že jsou lepší než GT3 RS nebo MP4-12C. Já osobně, kupovat si auto pro sport, radši sáhnu po sportovním než supersportovním. Nejen kvůli ceně, ale kvůli celkovému zážitku z jízdy. Supersporty jsou kolikrát až moc divoké, hádavé, nesladěné.

BTW: Je rozdíl mezi 599 GTO a GTB :)
Avatar - iudex
16. 2. 2011 09:57
Re: Supersport
Naevim, ak nie je pre Teba dostatočný argument dymanika McLarenu predčiaca i dvanásťvalcovú konkurenciu (a čo iné je u superšportu rozhodujúce?!!), je tu stále imidž a exkluzivita výrobcu, popri ktorom je Ferrari masový producent veľkosériových áut. A tiež je tu nepriamy predchodca - McLaren F1, dodnes legenda a kráľ superšportov, z ktorého odkazu MP4-12C čerpá. McLaren je hocičo, len nie "bežný športiak".
13. 7. 2011 21:37
Re: Supersport
Já nemám potřebu sportovní vozy škatulkovat. Supersporty jsou jediná kategorie, kterou vymezuji. Jsou přehnané snad v každém smyslu, jsou iracionální. Bývá s nimi hodně těžký život. Dalo by se říci, že supersport není stavěný jako nejlepší auto, ale jako výkladní skříň.

MP4-12C je skvělé auto, použitelné, racionální, podle mě král sportovních vozů. Minimálně patří mezi špičku. Něco lepšího se bude hodně špatně shánět. Proto nemůže být supersportem.

Co se ceny týče, supersporty většinou obsahují to nejlepší, co se dá pořídit, a jsou plánovány v malých sériích. To znamená astronomickou cenu, což zaručuje, že jich opravdu mnoho nebude. Proto se dá částečně supersport definovat cenou nebo exkluzivitou.

Zkrátka, neznamená to, že nemůžeš takových výkonů dosáhnout za méně peněz, ale neuděláš to s takovou grandiózností. Velikášství k tomu patří. Supersport je pro mě takový exot ve světě sportovních vozů. Proto je strkám stranou.

Roky zpět jsem viděl video McLarenu, kde inženýři popisovali designová rozhodnutí. A oni sami v něm říkali, že chtěli přinést techniku supersportů do světa sportovních vozů, konkrétně v souvislosti s monokokem z uhlíkového kompozitu, což byla do té doby specialita supersportů, kvůli extrémní finanční nákladnosti. Jeden z cílů projektu bylo vyvinout výrobní postup, který umožní značně zlevnit výrobu těchto monokoků. SLR tam bylo stavěno do role supersportu a vůči němu srovnávali náklady na výrobu. Právě monokok z uhlíkových kompozitů byl jeden z důvodů vysoké ceny SLR.

To, že někomu připadá označení sportovní vůz nepatřičné pro MP4-12C, je asi výsledek nadužívání výrazu sportovní. Dnes je vše sportovní. Tohle auto je však skutečně sportovní a nemá se za co stydět. Dnes lidé chtějí všechno mega, giga, super, hyper, čím víc, tím líp. Podle mě tu všichni víme, co je tohle auto zač a nemá smysl mu nutit nějaký přídomek.
Avatar - Radkos
15. 2. 2011 19:54
DOKONALOST
ja ho chcuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!! >:D snobsky ferrari dostane konecne na p*del!!! dle me nejlepsi "dostupny" supersport dnesni doby... ;o)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ManInBlack
16. 2. 2011 09:21
McL vs. Ferrari
Jenom bych chtěl dodat, že Ferrari má, narozdíl od McL, atmosférický motor, takže to jen tak ohledně výkonu.
Ale jde taky o to, že když si koupíte Ferrari, tak nezískáte jen auto, ale zároveň vstoupíte do toho světa Ferrari, stanete se součástí jeho historie a i když si McL jako firmy vážím a naprosto ji uznávám jakožto výrobce výborných monopostů F1 i silničních aut (F1 i MP4-12C), tak nemám z tý značky prostě takovej pocit jako z Ferrari.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
16. 2. 2011 09:59
Re: McL vs. Ferrari
No vidíš, a dovolím si tvrdiť, že väčšina tú exkluzivitu a image McLarenu vníma tak, že je o level vyššie, ako "bežné" Ferrari, ktoré stretneš bežne v Prahe.
16. 2. 2011 13:29
Re: McL vs. Ferrari
to je úsměvné :), většině značka McL nic neřekne, nanejvýš MP4-12C budou neználkové považovat za Ferrari :)), Ferrari na ulici pozná každý
Avatar - iudex
16. 2. 2011 13:47
Re: McL vs. Ferrari
Väčšina bežných ľudí nerozozná Audi A6 od A8, či Passat od Jetty ;-) , ale bavíme sa predsa v kontexte ľudí, čo sa zaujímajú a vedia.
13. 7. 2011 20:11
Re: McL vs. Ferrari
zalezi co povazujes za exkluzivitu. ja povazujem za exkluzivitu mat za povinnost mat v garazi jedno auto tej istej znacky a potom si moct zapisat do poradovnika na vrcholny model automobilky, ktoreho sa vyrobi 359 kusov. nie auto, ktoreho sa vyrobi 4000 rocne, ktore na ulici 99.99 percenta ludi nedokaze identifikovat (pripadne si ho pomyli s Ferrari alebo Lambom ;-) ) pochop, ze exkluzivita si vyzaduje isty prvok povedomia o niecom....
13. 7. 2011 22:11
Re: McL vs. Ferrari
Exkluzivita je výjimečnost. Je tedy čistě dána počtem kusů. Pak už jde jen o tom, kde kusy počítáte. Co je někde obyčejné bude jinde exkluzivní. Když se bavíme globálně, tak MP4-12C bude zhruba stejně exkluzivní jako Italia. Nicméně McLaren jako značka je exkluzivnější než Ferrari.
16. 2. 2011 10:29
Re: McL vs. Ferrari
nemyslim si ze pre ferrari by bolo extra problem oturbit 458... vzdy sa snazim vyhnut tymto porovnaniam typu "rychlejsie ako ferrari"
13. 7. 2011 20:13
Re: McL vs. Ferrari
presne tak, vsetky parametre nastavili tak, aby boli lepsie nez u Ferrari, co je nonsens nevydany. a o 2 roky im opat Ferrarko nakope zadnicu a opat sa budu mat kvoli comu skrabat po hlave ;)
neregistrovaný "Rowen"
17. 2. 2011 02:07
TopGear 27.unora na BBC
Pratele, vsichni kteri meli co do cineni s timto projektem se tesi na 27. unora, kdy MP4-12C bude testovano v TopGear a verte nebo ne, v Cechach je nekolik konstrukteru, ktery znaji tento vuz a hlavne jeho pohonnou jednotku dopodrobna. Jen tak mimochodem si troufam tvrdit, ze neni zadne Ferrari ani z pulky tak komfortni jako tento McL a pritom to auto jede opravdu neskutecne. A jeste prozradim to, ze auto ma dokonce nektere soucastky vyrabene v CR. Pane Vaverka, pokud by jste byl malinko zapatral a pouze neopisoval zahranicni servery, treba by v clanku mohlo byt i par zajimavosti navic. S pozdravem Rowen ;-)
Rozbalit vlákno
2
13. 7. 2011 20:16
Re: pises akoby si sedel v kazdom Ferrari
ked tvrdis, ze "neni zadne Ferrari ani z pulky tak komfortni jako tento McL". toto je ovsem hlupost jak traky, s ktorou ani nestoji za to polemizovat. tipol by som, ze si nesedel ani v jednom Ferrari a vsetko co vies su krcmove reci pri pive ;-)
neregistrovaný "Rowen"
14. 7. 2011 10:35
Re: pises akoby si sedel v kazdom Ferrari
Koukam, ze se tady nekdo probudil ze zimniho spanku a zacal delat Vseznalka! Jen tak mimochodem, ja tady nepisu z pozice toho, ktery sedel v kazdem F, ale narozdil od tebe (a zde nemusim tipovat!), ja jsem v tohle McL uz jel. Proto k vyneseni meho verdiktu nepotrebuju ani "krcmu" a ani to pivo. Asi by bylo lepsi, kdybys s tipovanim prestal, nejen ze ti to az tak moc nevychazi, ale jeste zbytecne hrotis diskuzi. :'-(
13. 7. 2011 20:06
nuz 458 sa predava od r. 2009
soudruzi z anglie maju skoro 3 roky spozdeni a este sa tym chvalia >:D naviac je zrejme, ze rozobrali 458 do poslednej srubky a nastavili parametre tak, ze VSETKY papierove parametre su lepsie, co len dokazuje, ktore auto je v tejto triede etalonom. pocitam ze o rok-dva je Ferrari spat a soudruzi z anglie zase budu mat co kopcit ;)
Rozbalit vlákno
1
13. 7. 2011 23:07
Re: nuz 458 sa predava od r. 2009
Jen tak mimochodem, Ferrari 458 Italia bylo představeno 15. září 2009, McLaren MP4-12C byl představen 8. září 2009. MP4-12C nebylo stavěno proto, aby tak tak porazilo neexistující hypotetické budoucí vozy jeho třídy, ale bylo postaveno jako ultimátní sportovní vůz své třídy. V době jeho návrhu bylo 600/600 blíže supersportům. Takové Murciélago mělo při uvedení 580/649, SLR 626/780, SLS 571/650. V porovnání s F430 490/465 je jasně vidět, kam McLaren mířil. Jejich cílem bylo vytvořit dostupný derivát sportovní DNA SLR.

Co se komfortnosti týče, nemám zkušenost z první ruky (pracuji na nápravě), ale testy ukazují, že MP4-12C je nebývale komfortní.