McLaren MP4-12C: Rychlejší než Ferrari
McLaren MP4-12C je skutečností. U příležitosti jeho uvedení na trh automobilka zveřejnila definitivní specifikace.
Nový silniční McLaren, model MP4-12C, rozhodně nebude dělat značce ostudu. Ze zveřejněných definitivních specifikací je totiž patrné, že si ve Wokingu dali záležet na tom, aby jejich auto bylo ve všem lepší než hlavní konkurent Ferrari 458 Italia.
Jednotlivé parametry dosahují takových hodnot, že by MP4-12C ještě před pár lety kvalifikovaly do světa supersportů. Ve skutečnosti ale bude jen velmi ostrým sportovním autem. S výrobním plánem 4000 kusů ročně překoná přímou konkurenci nejen výkonem a rychlostí, ale zřejmě i prodejními výsledky.
Motor 3,8 twin turbo je osazen variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a má mnoho konstrukčních prvků ze závodních motorů – například mazání se suchou skříní nebo klikový hřídel typu flat-plane, tedy s jednotlivými písty přesazenými o 180°. Nejvyšší výkon je 441 kW (600 k) při 7000 min-1 a maximální otáčky motoru jsou 8500 min-1. Točivý moment vrcholí 600 Nm v širokém pásmu od 3000 do 7000 min-1.
Základem šasi je karbonový monokok, který váží 75 kg. Suchá hmotnost je v odlehčeném provedení 1301 kg (Ferrari 458 Italia v odlehčeném provedení 1380 kg), standardní verze váží 1336 kg a normovaná pohotovostní hmotnost činí 1434 kg.
Akcelerace z 0 na 100 km/h je dílem 3,3 sekundy, 200 km/h McLaren dosáhne za 9,1 sekundy. Instalací příplatkových pneumatik Corsa se tyto hodnoty zlepší na 3,1 s a 8,9 s. nejvyšší rychlost je 330 km/h.
Sprint na 400 m McLaren zvládne za 10,9 s a kilometr s pevným startem za 19,6 s (konečná rychlost 272 km/h).
K zabrzdění z rychlosti 100 km/h auto potřebuje 30,5 metru, pomáhá mu i aerodynamická brzda. K zastavení ze 200 km/h je potřeba 123 m.
Kombinovaná spotřeba 11,7 l/100 km a emise CO2 279 g/km mají být nejlepší hodnotou mezi konkurencí.
McLaren MP4-12C - srovnání s konkurencí | ||||
Značka | McLaren | Ferrari | Lambroghini | Porsche |
Model | MP4-12C | 458 Italia | LP 570-4 | 911 GT2 RS |
Převodovka | 7DS | 7DS | 6MA | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 3799 | 4499 | 5204 | 3600 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 10/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 441/7000 | 425/9000 | 419/8000 | 456/6500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 600/3000-7000 | 540/6000 | 540/6500 | 700/2250-5500 |
Maximální rychlost [km/h] | 330 | >325 | 320 | 330 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,3 (3,1) | 3,4 | 3,5 | |
Zrychlení 0-200 km/h [s] | 9,1 (8,9) | 10,2 | 9,8 | |
Brzdná dráhá 100-0 km/h [m] | 30,4 | 32,5 | - | - |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 11,7 | 13,3 | 13,5 | 11,9 |
Suchá hmotnost [kg] | 1301 | 1380 | 1340 | - |
Poh. hmotnost [kg] | 1434 | 1498 | - | 1445 |
Prodej v Evropě bude zajišťovat 13 autorizovaných dealerů. Českým hranicím bude nejbližší zastoupení v Mnichově a Frankfurtu nad Mohanem, v ani jednom z těchto měst ale nebylo zatím jmenován prodejce. První zájemci z Česka se proto budou muset vypravit do Düsseldorfu k Moll Sportwagen GmbH nebo do Hamburgu k Merkur Hanseatische Beteiligungs-AG.
Kromě čtveřice německých měst se bude McLaren prodávat v Birminghamu, Bruselu, Londýně, Madridu, Manchesteru, Miláně, Monaku, Paříži a Zurichu.