Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Citroën DS4: Technická data, nové fotografie

27 komentářů

Avatar - CHerokee
CHerokee
Moc pěkné! Míra a možnost tovární individualizace posouvá Citroen před konkurenci. Za mě jednoznačně :yes:
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Aka je svetla vyska tohoto vozidla? Zda sa byt vyssia, ako u C4 a to aj nazivo.
Avatar - iudex
iudex
Evidentne svetlá výška je väčšia. DS4 ide smerom ku cross-overom; či je to vhodné, ponechávam bokom. Inak klasická vlečená zadná náprava z C4 spolu s vyššie posadenou karosériou nedávajú predpoklad moc skvelých jazdných vlastností. 8-s
Avatar - Dinar
Dinar
A jak je to konstrukčně, podvozek, stejný jako u C4?
webpaja
Ano, žádný víceprvek, takže spíš půjde o naladění 😉 U Citroenu bych šel "měkkou" cestou.
mikesh
S tou měkkou cestou bych to neviděl tak růžově, dneska jsem videl C4 za jizdy, sedeli v tom 4 lidi a auto skoro skrtalo vyfukem o zem (predpokladam ze v kufru nevezli kostku betonu).
loydl
a nie je to jedno?
bežný/á zákazník/čka by rozdiel aj tak nepostrehol.
podstatná je kožou obšitá palubka.....a ďalší kopec serepetičiek.
Avatar - CHerokee
CHerokee
No ale to jsou ty věci, kterými se DS liší od masové produkce. A proto má třeba u mě úspěch. A s technikou jsou na tom taky dobře, jen těch automatů by měli nabízet více...ke každé motorizaci.Jsou to hlavně auta na město.
loydl
jj, veď ja som to vôbec nemyslel ironicky. Tiež túto cestu individualizácie vítam. Interiér je veľmi dôležitý, dokonca z roka na rok stále viac a viac.
PS: veľký problém Seatov je podľa mňa práve interiér, inak by to boli super autá s dobrou technikou a pekným dizajnom.
Avatar - salamoon
salamoon
s tym seatom si to vystihol.... :yes:
Inak to auto nema co ponuknut, dizajne je nevyrazny a dost naivny, technikou auto neoslni, interier je prehnane predizajnovany a podvozok je vtip - hlavne ked si clovek uvedomi, ze auto nesie inicialky DS.

Jedine cim, je auto vynimocne, ze ponuka nadmieru koze s vyraznym sitim a zadne okna, ktore sa nedaju stiahnut, pretoze francuzski inzienieri boli bud lenivi alebo neschopni. Chapem, dizajn dostal prednost, ale to uz mohli zadne dvere vynechat uplne. Takto je z toho panel-van so sklom.
krultheking
francouzsti soudruzi zapomneli, ze k luxusu patri automat, tim spise v silnejsi motorizaci
mimochodem pomer zrychleni/vykon je dost mizerny, kolik to auto vazi ? 2 tuny ?
Avatar - iudex
iudex
Presne. Pamätám si, ako tu niektorí vytýkali Focusu, že s ohľadom na výkony motorov má slabú dynamiku (1,6T - 134 kW - 7,9s). DS4 má pri 147kW 8,0s. Pritom jeho hmotnosť je vcelku slušná; tak kde sa ten výkon stráca? 8-s
Beny9700
Zrychlení není dáno výkonem, ale točivým momentem, hmotností auta a odstupňováním převodovky (tohle je má patrně do rychla, takže aby to bylo i úsporné). Výkon v kombinaci s aerodynamickým odporem (k tomu je nutno počítat i s valivým odporem pneumatik) a délkou posledního rychlostního stupně určuje maximální rychlost auta.
Avatar - iudex
iudex
Reč bola o zrýchlení, stovku dosahuje 90% podobne výkonných áut na trojku. Tam je naopak šírka pneu výhodou. Krútiaci moment motorov 1,6THP a 1,6EcoBoost je veľmi podobný.
Beny9700
No nevím, jestli je šířka pneu výhodou na 3, takovýto výkon a točák na 3 hrabat nebude 😄 . Moje auto dá na 2 skoro 120 km/h a pro jistotu má kontrolu trakce.
Zrychlení je dáno výkonem, resp. odstupňováním převodovky, průběhem výkonové charakteristiky (ne pouze papírovým jmenovitým výkonem) a hmotností auta. Výkonová charakteristika jde s průběhem momentu a otáčkami ruku v ruce, (aktuální výkon = aktuální točivý moment x aktuální otáčky x 2pí/60; aktuální zrychlení = aktuální výkon / aktuální rychlost / hmotnost auta ) Nebo si myslíš, že motor mající 600 Nm točící 1 otáčku za minutu bude s autem cvičit víc než 1.4ka se 120 Nm? 😉
krultheking
děkuji, tak nějak jsem si myslel totéž, ale když jsem to sem chtěl napsat, tak jsem se asi na půl hoďky zasekl ve snaze formulovat to co nejpřesněji, až jsem to vzdal 😄 asi už stářím hloupnu
čímž se ovšem vtírá původní otázka: kam se u ds4 ten výkon ztrácí, když hmotnost je docela slušná ?
Beny9700
Bože protipříklad 600 Nm s 1 ot/min je trochu mimo mísu, předpokládám, že porovnávám spalovací motory a ne mlýnské kolo se spalovacím motorem.
Neni to mimo mísu. Ono se řiká: "Lidi kupují výkon, ale řídí točivý moment." Jenže to vůbec není pravda, což tenhle příklad krásně ilustruje 😉
Avatar - misoo
misoo
absolutna prednost dizajnu a radoby image, gumeny interier (sorry, ale ta koza co je vnutri je cista guma, aj na pohlad aj na dotyk), neotvaratelne zadne okna, podvozok s degresivnym nastavenim (pri beznych nerovnostiach sa auto trasie ako neprijemna motokara a pri nalozeni a ostrej jazde to nedrzi a plave...) typicky citroen...
nieco ako ked zbadas sexy blondynku, pridas do kroku aby si si ju mohol obzriet zblizka a ked prides blizsie, vsimnes si ze jedno ocko silha, zuby su viac cierne ako biele a spod blond vlasov vykukaju cierne povodne vlasy... 8-s
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
A Ty odkial vies, ake ma jazdne vlastnosti DS4? Mam silny pocit, ze vaceri si tu pletiete C4 s DS4. Odporucam precitat tento clanok😒br />
"Nutno uznat, že DS4 je ale dotaženější, změny se neodehrály jen v ceníku a množství chromu a kůže, podvozek novinky je mnohem lépe odladěný. Kromě tlumičů má DS4 tužší pružiny a tlustší stabilizátory na obou nápravách."

Zdroj: [odkaz]
Avatar - misoo
misoo
C4 som kedysi vlastnil, dalej som vyskusal aj C3 aj C5. vo vsetkych tam vidno obrovsku snahu o tvrdost, ale neviem cim to je, proste citroen podvozok naladit nevie. mozno na dokonale cesty nasich viac zapadnych susedov este ok, ale na nase, plne kadejakych zaplat (v lepsom pripade), zlomov atd to natriasanie nie je ziadne terno... DS4 som samozrejme este nesoferoval, ale ako citam poznatok kolegu mikesh-a, tak dam na to krk ze inak to nebude ani pri DS4. a to ze ma tuhsie casti podvozku, to je snad logicke kedze je to cele posadene vyssie.
ja by som citroen nechal tym cim bol - orientacia na komfort, v tom su dobri, maju skusenosti... len maju teraz smolu kedze je doba ked musi byt vsetko "sportove" a co nie je, tak sa nepredava... ;-\
lord_zail
Designově vcelku podařené auto, bohužel ten interiér je otřesný v čele s tím nechutně kýčoviitým volantem. Jinak Citroeny šli vcelku technicky nahoru, podvodzek apod. zhodnotím až se mi to dostane do rukou, z parametrů a různých keců kolem toho se to nepozná, každému sedí něco jiného... 😉
Sleeper
Abych pravdu řekl, nikdy jsem netušil, že něco takového napíšu. Ještě jsem ochoten pochopit DS3, ale DS4 je holý nesmysl. Rádoby imageové auto s výškou přes metr padesát, kde si člověk mé velikosti dozadu nesedne, protože nemá místo na hlavu. Nestahovatelná zadní okna jsou snad vtip a návrat do časů Škody 105 S. Nepřeju Citroënu nic zlého, ale tohle auto není technicky na výši jako původní DS z poloviny padesátých let, ani krásné jako SM. Snaha o originalitu za každou cenu je spíš toporná - v nabídce mají daleko výraznější modely Ano....ano, třeba C6 😄 P.S. Ještě na DS4 nasadí nějakou příšernou cenovku a komerční propadák je zaručen.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Ako casto si sadavas dozadu svojho auta? Alebo mas deti tak vysoke, ze by sa nezmestili dozadu? Ako casto stahujes zadne okna na aute v dobe automatickej klimatizacie? Kup si otvaraciu strechu, a ked budes chciet mat cerstvy vzduch vzadu, tak Ti to pomoze viac ako bocne okna.
Sleeper
Mohu se zeptat, odkud víš, že vlastním auto, notabene s automatickou klimatizací a k tomu mám ještě potomky? 😄