Citroën DS4: Technická data, nové fotografie
Menší, luxusnější a extravagantněji tvarovaný sourozenec Citroënu C4, model DS4, je druhým přírůstkem do prémiové linie Citroën DS. Kompaktní hatchback s prvky crossoveru se poprvé představil sice už na podzim v Paříži, k prvním zákazníkům ale vyrazí až v létě 2011. Na českém trhu by se první zájemci měli dočkat v červnu.
Citroën DS4 tvoří chic-alternativu k lidovému zboží, kterým má být v nabídce značky nová Cé-čtyřka. Pětidveřový nóbl-hatchback dostal novou karoserii dlouhou 4,27 m, širokou 1,81 m a vysokou 1,53 m.
Čelní design druhého DS připomíná v hlavních rysech tvář nové C4. Maska je ale provedena ve stylu DS, který již známe z menší trojky. Diody pro denní svícení uspořádané do pásů ve tvaru L našly své místo v rozích nárazníků. Na mohutnou a vysokou příď navazuje velkoryse provedený oblouk střechy, zvýrazněný chromovaným orámováním.
Citroën DS4 - srovnání rozměrů s C4 | |||
Model | DS4 | C4 | rozdíl |
Délka [mm] | 4275 | 4329 | -54 |
Šířka [mm] | 1810 | 1798 | +12 |
Výška [mm] | 1532 | 1489 | +43 |
Rozvor [mm] | 2612 | 2608 | +4 |
Objem zav. prostoru [l] | 359 | 380 | -21 |
Trojúhelníkový C-sloupek je řešen zcela nově, plynule navazuje na střechu jako u kupé. Místo třetího bočního okna zaujala integrovaná dveřní klika druhého páru bočních dveří.
Právě výjimečný design je příčinou toho, že druhá boční okna musela být ve dveřích instalována napevno. Není je možné vůbec otvírat, ani manuálně, ani elektricky.
Proti C4 dostal DS4 svalnatější lemy blatníků, z továrny mohou být nainstalována až 19palcová kola z lehkých slitin.
Citroën slibuje, že interiér bude zařízen velmi exkluzivně. Na výběr bude pět kombinací kůží čalouněných sedadel, včetně dvoubarevných variant, za příplatek bude dodávána i přístrojová deska obšitá kůží. Ve druhé řadě má podle výrobce najít dost místa i trojice dospělých. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 370 l.
Citroën DS4 - technická data motorů | |||
Motor | 1,6 HDi 110 | 1,6 e-HDi 110 | 2,0 HDi 160 |
Převodovka | 5M | 6MA | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 82/3600 | 82/3600 | 120/3750 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 270/1750 | 270/1750 | 340/2000-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 190 | 212 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,3 | 11,3 | 8,6 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,7 | 4,4 | 5,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1290 | 1300 | 1320 |
Základní motorizace kopírují střed nabídky modelu C4 (agregáty 1,4 VTi se 70 kW i 68kW HDi model DS4 velkoryse vynechává). Zákazník proto může v nejlevnější sféře volit mezi benzinovým 1,6 VTi (88 kW) a dieselovým 1,6 HDi (82 kW). Turbodiesel existuje i v mikrohybridní verzi e-HDi.
Dalšími možnostmi je turbodiesel 2,0 HDi o výkonu 120 kW (zájemci o C4 se musí spokojit se 110 kW) a dvě verze přeplňovaného zážehového 1,6 THP – 115 a 147 kW. Tu silnější si přitom koncern PSA nechává jen právě pro exklusivnější zboží. Vedle DS4 je to třeba Peugeot RCZ.
Citroën DS4 - technická data motorů | |||
Motor | 1,6 VTi 120 | 1,6 THP 155 | 1,6 THP 200 |
Převodovka | 5M | 6MA | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/6000 | 115/6000 | 147/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4250 | 240/1400-4000 | 275/1700-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 193 | 214 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,8 | 9,0 | 7,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,2 | 6,5 | 6,4 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1205 | 1284 | 1316 |