Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS4: Technická data, nové fotografie

Diskuze (27)
Specialitou luxusnějšího sourozence Citroënu C4 není jen špičkový výkon 147 kW, ale i to, že si okna v druhém páru dveří nestáhnete. Jako za starých časů.

Menší, luxusnější a extravagantněji tvarovaný sourozenec Citroënu C4, model DS4, je druhým přírůstkem do prémiové linie Citroën DS. Kompaktní hatchback s prvky crossoveru se poprvé představil sice už na podzim v Paříži, k prvním zákazníkům ale vyrazí až v létě 2011. Na českém trhu by se první zájemci měli dočkat v červnu.

Citroën DS4 tvoří chic-alternativu k lidovému zboží, kterým má být v nabídce značky nová Cé-čtyřka. Pětidveřový nóbl-hatchback dostal novou karoserii dlouhou 4,27 m, širokou 1,81 m a vysokou 1,53 m.

Čelní design druhého DS připomíná v hlavních rysech tvář nové C4. Maska je ale provedena ve stylu DS, který již známe z menší trojky. Diody pro denní svícení uspořádané do pásů ve tvaru L našly své místo v rozích nárazníků. Na mohutnou a vysokou příď navazuje velkoryse provedený oblouk střechy, zvýrazněný chromovaným orámováním.

Citroën DS4 - srovnání rozměrů s C4
ModelDS4C4rozdíl
Délka [mm]42754329-54
Šířka [mm]18101798+12
Výška [mm]15321489+43
Rozvor [mm]26122608+4
Objem zav. prostoru [l]359380-21

Trojúhelníkový C-sloupek je řešen zcela nově, plynule navazuje na střechu jako u kupé. Místo třetího bočního okna zaujala integrovaná dveřní klika druhého páru bočních dveří.

Právě výjimečný design je příčinou toho, že druhá boční okna musela být ve dveřích instalována napevno. Není je možné vůbec otvírat, ani manuálně, ani elektricky.

Proti C4 dostal DS4 svalnatější lemy blatníků, z továrny mohou být nainstalována až 19palcová kola z lehkých slitin.

Citroën slibuje, že interiér bude zařízen velmi exkluzivně. Na výběr bude pět kombinací kůží čalouněných sedadel, včetně dvoubarevných variant, za příplatek bude dodávána i přístrojová deska obšitá kůží. Ve druhé řadě má podle výrobce najít dost místa i trojice dospělých. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 370 l.

Citroën DS4 - technická data motorů
Motor1,6 HDi 1101,6 e-HDi 1102,0 HDi 160
Převodovka5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750270/1750340/2000-3000
Max. rychlost [km/h]190190212
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,311,38,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,45,1
Pohotovostní hmotnost [kg]129013001320

Základní motorizace kopírují střed nabídky modelu C4 (agregáty 1,4 VTi se 70 kW i 68kW HDi model DS4 velkoryse vynechává). Zákazník proto může v nejlevnější sféře volit mezi benzinovým 1,6 VTi (88 kW) a dieselovým 1,6 HDi (82 kW). Turbodiesel existuje i v mikrohybridní verzi e-HDi.

Dalšími možnostmi je turbodiesel 2,0 HDi o výkonu 120 kW (zájemci o C4 se musí spokojit se 110 kW) a dvě verze přeplňovaného zážehového 1,6 THP – 115 a 147 kW. Tu silnější si přitom koncern PSA nechává jen právě pro exklusivnější zboží. Vedle DS4 je to třeba Peugeot RCZ.

Citroën DS4 - technická data motorů
Motor1,6 VTi 1201,6 THP 1551,6 THP 200
Převodovka5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000275/1700-4500
Max. rychlost [km/h]193214235
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,89,07,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,26,56,4
Pohotovostní hmotnost [kg]120512841316

Diskuze (27)
16. 5. 2011 09:41
Re: Nesmysl...
Mohu se zeptat, odkud víš, že vlastním auto, notabene s automatickou klimatizací a k tomu mám ještě potomky? :-)
Avatar - LEGOPARK
12. 5. 2011 10:00
Re: Nesmysl...
Ako casto si sadavas dozadu svojho auta? Alebo mas deti tak vysoke, ze by sa nezmestili dozadu? Ako casto stahujes zadne okna na aute v dobe automatickej klimatizacie? Kup si otvaraciu strechu, a ked budes chciet mat cerstvy vzduch vzadu, tak Ti to pomoze viac ako bocne okna.
12. 5. 2011 08:25
Nesmysl...
Abych pravdu řekl, nikdy jsem netušil, že něco takového napíšu. Ještě jsem ochoten pochopit DS3, ale DS4 je holý nesmysl. Rádoby imageové auto s výškou přes metr padesát, kde si člověk mé velikosti dozadu nesedne, protože nemá místo na hlavu. Nestahovatelná zadní okna jsou snad vtip a návrat do časů Škody 105 S. Nepřeju Citroënu nic zlého, ale tohle auto není technicky na výši jako původní DS z poloviny padesátých let, ani krásné jako SM. Snaha o originalitu za každou cenu je spíš toporná - v nabídce mají daleko výraznější modely Ano....ano, třeba C6 :-) P.S. Ještě na DS4 nasadí nějakou příšernou cenovku a komerční propadák je zaručen.
11. 5. 2011 17:21
Re: luxus?
No nevím, jestli je šířka pneu výhodou na 3, takovýto výkon a točák na 3 hrabat nebude :-) . Moje auto dá na 2 skoro 120 km/h a pro jistotu má kontrolu trakce.
11. 5. 2011 17:17
Re: luxus?
Bože protipříklad 600 Nm s 1 ot/min je trochu mimo mísu, předpokládám, že porovnávám spalovací motory a ne mlýnské kolo se spalovacím motorem.