Technika
Na tom systému mi je divné, že má ocelový střed, a obvodové kolo je z lehkého kompozitu. Z fyzikálního hlediska by to bylo výhodnější naopak - lehký střed, a co nejtěžší a nejtenčí obvodové kolo... 😲
Obavam se, ze pak by pri 60000 otackach za minutu setrvacnik vycestoval z klece >😁 Tento system je urcite zajimavej, snad bude dobre dimenzovana zivotnost. Napriklad, jestli k udrzovani vakua nebude nutna vyveva a zda tesnici prvky kolem hridele a jeho loziska vydrzi dostatecne dlouho. Protoze cena dilu v pripade pozarucni opravy bude jiste astronomicka...
[odkaz]%C4%😁n%C3%AD… />
Co takhle radeji pouziti stlaceneho vzduchu? Nebo pouziti hybridniho pohonu s keramickou turbinou.
Jako lai si troufám tvrdit, že Volvo šláplo úplně vedle. Tahle mrška s 60 000 otáčkama bude jednak mrvit jízdní vlastnosti a jednak těžko bude dlouhodobě spolehlivá (zejména celý ten aparát s CVT převodovkou a pohonem zadku, atd.)
Tohle je neco jineho. Pokud je setrvacnik umisten tak, ze osa rotace je rovnobezna s napravou, tak pri zataceni auta (akcelerace netreba) se horni (nebo dolni) cast setrvacniku, ktera se pohybuje ve smeru pohybu auta, pohybuje vuci zemi mnohem rychleji nez druha cast. Diky tomu je jeji setrvacnost mnohem vetsi -- pri zataceni auta dochazi k mnohem vetsi zmene hybnosti. Ta horni cast setrvacniku se zataceni brani a chce pokracovat rovne, coz vyvola tzv. klopny moment neboli gyroskopicky jev. Auto se jakoby bude chtit prevratit na bok.
Uplne by stacilo pouzit dva setrvacniky, ktere by rotovaly vedle sebe v opacnem smyslu. Podle me by se pak auto chovalo zcela neutralne. Divim se, ze je to nenapadne.