Technika
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Víš, ona ta převodovka je docela malá... Je určena do krpejšů s primárně předním náhonem a napříč uloženým motorem, tak se tam musí nějak poskládat.
Zde obrázek pro srovnání, jak je to v takové malé sviňuše: [odkaz]
Zde obrázek pro srovnání, jak je to v takové malé sviňuše: [odkaz]
Ok, takže prý ve 120km/h točí 1900ot/min. Je vidět že to bude opravdu pro slabší předokolky.
Mercedes E320 CDI 7G Tronic točí okolo 2000ot/min při cca 140-150km/h a to má "pouze" 7 stupňů.
Mercedes E320 CDI 7G Tronic točí okolo 2000ot/min při cca 140-150km/h a to má "pouze" 7 stupňů.
může to být rozdílem mezi naftou a benzínem ?
teda možná spíš mezi motorem s turbem a bez... 😄
teda možná spíš mezi motorem s turbem a bez... 😄
No u mercedesu mluvím o naftě a vzhledem k tomu že ten devitistupeň je pro předokolky do 480Nm, tak předpokládám, že píšou také o naftě 😄. A atmosférické diesely se taky už nedělají.
1. Proč je na automobilovém serveru tato zpráva o několik dní později než na novinkách?
2. Jaký je Váš názor na optimálnost spotřeby v nízkých otáčkách (viz diskuse tamtéž)?
3. Není 9 už opravdu hodně ? můj pouzešestikvalt prakticky nevyužívá 5 - když jedu rovnoměrně, jede na 6, když šlápnu na plyn, hodí tam 4 a pak v rychlém sledu opět na 6 - jaké pak bude využití u 9 rychlostí ?
2. Jaký je Váš názor na optimálnost spotřeby v nízkých otáčkách (viz diskuse tamtéž)?
3. Není 9 už opravdu hodně ? můj pouzešestikvalt prakticky nevyužívá 5 - když jedu rovnoměrně, jede na 6, když šlápnu na plyn, hodí tam 4 a pak v rychlém sledu opět na 6 - jaké pak bude využití u 9 rychlostí ?
Pokčejte si na příští rok, tyhle převodovky budou využívat všechny vozy Chrysler Group s předním pohonem.
Další těžká rána pro posměváčky, kteří se léta smály 4st. převodovkám, které už prakticky definitivně končí a všechny nové modely budou(nebo už mají) mít 5, 6ti, 8 a 9st. převodovky.
Další těžká rána pro posměváčky, kteří se léta smály 4st. převodovkám, které už prakticky definitivně končí a všechny nové modely budou(nebo už mají) mít 5, 6ti, 8 a 9st. převodovky.
Jak jsem psal, jezdím s mercedesem se sedmistupňovou převodovkou a využívá plynule všechny rychlosti. Samozřejmě při kickdownu podřazuje i o tři stupně dolů.
Vyššie sa kolegovia pýtajú, či nie je 9° automat trochu moc... Odpoveď je jednoduchá, pokiaľ je to prínosné, tak moc nebude ani 15°automat 😄 Ale na auto.cz to platí selektívne, keď Lexus LS pred 4-mi rokmi prišiel s osemstupňovým automatom, tak to bolo zbytočné a bez prínosu, karta sa samozrejme obrátila v momente, keď dtto začalo ponúkať BMW a ostatní najlepší koncernoví výrobcovia zo západného Nemecka >😁
Medzi nami, ak si chceš užiť naozaj luxusný automat, tak nemusíš hneď siahať do prémie. Už v strednej triede má CVT vynikajúce vlastnosti a opäť by som šiel do japonského auta, Multidrive S v Avensisovi alebo Lineartronic v Subaru sú podľa mňa pohodovejšie ako DSG..
Medzi nami, ak si chceš užiť naozaj luxusný automat, tak nemusíš hneď siahať do prémie. Už v strednej triede má CVT vynikajúce vlastnosti a opäť by som šiel do japonského auta, Multidrive S v Avensisovi alebo Lineartronic v Subaru sú podľa mňa pohodovejšie ako DSG..
Navic CVT by melo byt konstrukcne jednodussi. U skutru (kde se tedy prenasi radove jiny momenty) to funguje paradne a da se i dobre ladit. Pouziti valecku a pruziny v autech bude asi nahrazeno hydraulikou, ale zakladni system je porad stejnej...
Ono, viacstupňové automaty sú fajn, pomáhajú aj dynamike aj ekonomike jazdy ale.. 9 mi už príde naozaj príliš veľa. Zvlášť pri súčasných motoroch, kde kvôli prebytku výkonu môže človek pri snahe o úspornú jazdu preskakovať párne stupne.
Teda otázka je, nakoľko sa jedná o skutočný prínos motoristom, a nakoľko je to len pretekanie sa v štýle "ja mám dlhší.." em..stály prevod 😉
Teda otázka je, nakoľko sa jedná o skutočný prínos motoristom, a nakoľko je to len pretekanie sa v štýle "ja mám dlhší.." em..stály prevod 😉
Tak se nám blíží ta doba, kdy nebudou jen 10ti (a více) stupňová piva, ale i převodovky v osobních automobilech... 😲 8-s 😉
Ono i to pivo má za sebou downsizing, dnešní 12 podle norem obsahuje alkoholu jako 11... >😁
Stupně piva totiž nejsou úměrné obsahu alkoholu absolutně, proto taky 12st. pivo nemá 12% alk., ale jen někde kolem 5%. Hodně zjednodušeně je to spíš údaj o "ředění" vodou, čím méně vody, tím více stupňů...
Ono vlastně proč vymýšlet osmi, devítí, desítí stupňové převodovky, když je tu CVT. Moderní podoby cvt (jako treba lienartronic u subaru) se účinnosti vyrovná i dvojspojkám. Přenesou i vysoký točivý moment (viz. lexus ls v hybridu). Jediným problémem tak může být "skůtrový" projev konstantních vysokých otáček při plném záběru, ale to se dá softwarove pořešit.
Takže by bylo jednodušší vyvinout jednou kvalitní CVT převodovku a vytvořit takový software, který by řidiči umožnil vybrat si v uživatelském menu mezi 6-10 pevně přednastavenými rychlostmi, případně optimálním využitím výkonové charakteristiky motoru ála CVT.
CVT jsou konstrukcne daleko jednodusii nez jakakoli jina prevodovka, takze si nemyslim ze i pres narust hmotnosti by toto reseni bylo nejak znatelne tezsi treba vuci tomuto ZF automatu.
Spis si myslim, ze problem maleho rozsireni je v jizdnim a akustickem projevu prevodovky, ktery vetsine zakazniku moc nesedi.
S klasickým automatem s HD měničem přitom problém nemám.
Edit: Odpověď byla určena pro uživatele 😜aja (13:41)
ne kazdy pouziva remen, treba subaru ma retez.
editováno
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Případně se používá takovýto "řemen", který je ale kovový - je to spousta příčných segmentů svázaných podélným ocelovým pásem😒br /> [odkaz]
Osobně bych nechtěl žádnou! bezestupňovou převodovku ani zadarmo, to radši budu kvedlat...
neziju na horach, takze si ani nevybavuji jestli jsem se potkal s tebou zminovanym problemem. ale predpokladam, ze problemy udrzet rychlost bez vyrazneho vytoceni budou asi u slabsich mestkych vozitek ala nissan micra ci toyota iq.
Je samozrejme pravda ze tim ze neni prima vazba mezi zrychlovanim a otackami vyvolava pocit ze auto je line i kdyz tomu tak neni a to asi dost lidem vadi. pri prudke akceleraci, ale zas nedochazi k tem skokum ve zrychlovani, takze je to castecne prijemnejsi.
Pokud se nepletu, tak treba ten lineartronic u subaru je nastaveny tak aby se castecne vytacel nez ten prevodovy pomer zmeni.
nizsi ucinnost platila driv, resp. plati jeste u skutru, kde se to tolik neresi.
vyhodou je naopak nizsi hmotnost a lepsi schopnost vyuzivat vykonovou charakteristiku motoru, kdy se snazi drzet otacky tam kde je nejvyssi ucinnost motoru. stava se ze stejne auto s manualem ma vyssi spotrebu nez s CVT, ted me napadla treba toyota IQ.
problem maleho prosazovani CVT bude nejspis v maximu prenositelneho momentu vuci nakladum na vyrobu.