Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - TeeJay
Dobrý "package"
| 13. 6. 2011 16:24
Tomuhle projektu fandím, Jazz je opravdu neuvěřitelně praktické auto, řekl bych až geniální. Pár věcí mi na něm vadilo, to lehké řízení a kolébavý podvozek zejména, pokud se to už odstranilo, je to skvělá zpráva. Mám tomu ale rozumnět tak, že se jedná jen o naladění pro Hybrid?

Škoda toho menšího kufru, těch 230 litrů není moc, jak je to s tou rezervou? Proč tam je, když ji řada aut nemá a mít nemusí? A co se stane, kdybych s ní nejezdil? 300 litrů už je celkem fajn.

Ale co jsem chtěl napsat - tohle auto už skutečně dává smysl. Civic jako sedan neměl šanci a Insight je trošku malý a s ohledem na to také drahý. Vůbec bych se nedivil, kdyby právě s Jazzem Honda s hybridy prorazila, po čemž touží už od úspěchu Priusu.
Avatar - Michal Fokt
Dobrý "package"
| 13. 6. 2011 17:56
Vidím, že test příliš ohlasů nevyvolal. ;-)

Ano, změny na podvozku se bohužel týkají pouze hybridu. Benzinové verze se také změnily, ovšem s poněkud rozpačitým výsledkem. Ale o tom, až bude k dispozici Jazz 1.3.

S rezervou se to má tak, že naše legislativa dojezdové sady pochopitelně povoluje, ovšem pouze v případě, že neexistuje verze s kolem. Pokud ano, musí jím být auto výrobcem vybaveno. Jestli je nutné s ní i jezdit nebo jestli ji lze legálně nahradit opravovací sadou nevím, ale v praxi to asi nikdo zkoumat nebude.
Dobrý "package"
| 13. 6. 2011 20:47
Já ten si toho testu cením :-) Auto moc pěkné, technika taky ok, bohužel jsou Jazzy poměrně drahá auta, což zabíjí jejich prodeje. Ještě by mě zajímalo za kolik to po městě jezdí s obyč 1.2/1.4 pro srovnání.
Avatar - Ronault.
Dobrý "package"
| 13. 6. 2011 21:04
Nevím jak současný, zatím se mi do ruky nedostal, ale minulý 1,2 byl neskutečný, ať jsem se snažil o dynamickou jízdu (ano, snažil, samotná dynamická s 1,2 moc nečla, HTP je dynamičtější, ale zase taky se pere s menší čelní plochou a autem), tak přes 6 se dostat nebylo téměř možné.
Dobrý "package"
| 13. 6. 2011 22:48
Ta 1.2 má (aspoň papírově) 0-100 za 12,6s., HTP tuším nejdou pod 15s., takže mě trochu překvapuje co píšeš. Faktem, je že HTP bude asi pružnější dole a příjemnější pro běžnou jízdu ale když toho Jazze vytočíš nadoraz bych čekal že pojede líp.
Jestli ti to bralo do 6 pak ten hybrid ekonomicky smysl nema.
Avatar - Ronault.
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 00:40
Jenže to byla předešlý Jazz, který byl přecejen o krapet lehčí, na spritmonitoru udávají spotřebu 6 litrů u Jazzu II jako průměr. Moje zkušenost je taková, že jsem s tím během dne ujel asi 300 km jako řidič na svatbě a rozvážel lidi, takže jsem se s tím moc nemazlil a na konci bylo nějakých 5,8, což potvrzovala i majitelka jako běžný průměr.
HTP má špičku, docela nízko, takže v nižších rychlostech se dá obstojně zrychlovat, bohužel to nese vysokou spotřebu, (mluvím o Fabii I, ale i II je na tom dost podobně, jen lépe), ale tvá domněnka je pravdivá v tom, že v trochu vyšších otáčkách (dokonce bych řekl, že nad 3000 je to mrtvé, zatímco Honda je prostě lineární. Není přesvědčivá absencí té špičky, ale není zrádná. Celkově je to ale lepší motor právě tou spotřebou, která se drží na nízkých hodnotách téměř pořád, perfektním chodem a zvukem, vibrace to nezná... a ve spojení s lepším řazením je to prostě nebe a dudy.
Avatar - King
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 11:26
Kamarád má jaz 1.2 a jeho dlouhodobé zkušenosti jsou stejné, snad nikdy nešel přes 6,5 >:D a to to honí jak nadmutou kozu. Minulý Jazz 1.2 nejen že má i-DSI motor se dvěma svíčkami, ale také ukrutně dlouhé kvalty a ta jeho spotřeba je opravdu nepochopitelná. Větší 1.34 už má převody normální a už si také umí "pápnout".
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 08:36
Co se týká spotřeby Jazze II 1,4, kterého mám já, tak se pohybuje kolem 6 litrů bez nějakého šetření (kombinace 40% město, 20% městská rychlostní komunikace, 40% dálnice 130-140 km/h). Čistě ve městě se dá v pohodě jezdit do 6,5 litru. Přes 7 litrů jsem se nedostal ani v největších zácpách, ani při rychlé jízdě na dálnici v Německu. Výborné na tom motoru je, že spotřeba s otáčkami příliš neroste, takže i když při 130 točí 3900 ot/min, spotřeba je do 6l. Při úsporné jízdě na okreskách se dá jezdit pod 5 litrů.
Avatar - King
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 11:50
Problém u Hondy je opravdu v tom, že má tak dobré benzinové motory, že nedává velký smysl pořizovat si diesela a ani výsledky hybridu pak nevypadají příliš optimisticky.

Je klidně možné, že jezdíš s jazzem pod 5, ale hybrid dokáže fakt ušetřit cca litr, takže bys možná jezdil za 4. :-) Ono se to v těhle malých číslech nezdá, ale 6 nebo 5 litrů, to je spotřeba lepší o 17% a to je sakra hodně. ;-)
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 12:27
Nezpochybňuju, že hybrid ušetří nějaké palivo, ale litr to nejspíš nebude. Měl jsem na 2 dny půjčeného Insighta a spotřeba byla 5,2. Takže úspora je spíš něco málo přes 0,5 litru. Navíc s těmi kytičkami a CVT atd. bylo auto citelně línější než můj Jazz s manuálem. Nemluvě o tom, že cena hybridu je o cca 80 000 výš, takže ekonomicky to moc smysl nedává, proti mluví i zmenšení kufru. Já osobně bych neměnil. Myslím si, že pokud budou chtít tohle auto víc prodávat, budou muset jít pod 400k.
Avatar - Atlis
Dobrý "package"
| 13. 6. 2011 23:12
Hosi, Honda PL aj DE uvadza objem kufra 300l VDA. Preco ma kufor v CR objem mensi o 70l?
Avatar - Blue Sun
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 07:14
Protože Němci nemusejí vozit dojezdové kolo, na rozdíl od nás.
Avatar - Atlis
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 08:06
jo kamo, to napadlo ako prve aj mna. nemusia ho vozit ani poliaci. akurat, ze v PL je napisane, ze vo vybave auta dojazdovka je... tak som teda zvedavy, kdepak udelali soudruzi chybu.
Avatar - Blue Sun
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 11:22
Nenašel jsem ji tam... myslím si, že není.
Avatar - Atlis
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 11:27
No tak si zle hladal alebo prehliadol :-)

[odkaz]

Druha strana, pozicia FELGI a tam mas "Dojazdowe koło zapasowe."
Avatar - TeeJay
Dobrý "package"
| 14. 6. 2011 10:37
To je předpokládám zase nějaký specificky český šiml. 8-s
JAZZ je supr...
| 13. 6. 2011 17:52
....souhlasím s redaktorem, že tohle je první hybrid, který dává smysl a trochu závidím Holanďanům atp., že se ještě navíc u tohohle auta mohu odečíst tu ekologickou daň, když už i bez možnosti odpočtu je ta cena celkem v pohodě...minimálně v těhle zemích to bude prodejní hit...do města ideální autíčko...jinak zatím hybridy nic moc...za ty peníze opravdu nemají smysl
Avatar - Sosa
hybrid
| 13. 6. 2011 18:00
aj tento test uz 1000 krat ukazuje, ze hybrid dokaze usetrit len v meste. inak je to moda, no prakticky skor slepa ulicka.

(nechem vediet sumu ktoru bude stat vymena akumulatorov po neznamom pocte rokov, no bojim sa ze zrelativizuje celu usporu dosiahnutu v meste. argument, ze to sa prveho majitela tykat nebude neobstoji, kedze pripadny kupujuci bude vzhladom na ocakavanu vymenu ochotny zaplatit menej)

za snahu honde :yes:
hybridom :no:
Avatar - TeeJay
hybrid
| 14. 6. 2011 10:57
Ten akumulátor je počítaný víceméně na celou životnost auta, nějakých 15 let na min 200 000 by neměl být žádný problém. Záleží pochopitelně na režimu, v jaké to auto jezdí, takže může po 8-10 letech za určitých podmínek odejít, ale bude to spíš výjimka, jak ukazují zkušenosti z USA, kde hybridy jezdí poměrně ve velkém od roku 2000. Co se ceny týče, slyšel jsem něco o 40 tisících korunách, ale jistý si nejsem.

Jak tu ale už psal blue.sun, hybrid není prioritně zaměřený na to, aby ušetřil, ale aby zmírnil exhalace a zápach ve městech. V přelidněném Japonsku to lidé pochopili, my se nejdříve musíme zadusit smradem ze "zelených" dieselů a pak to třeba ti, co nepochcípají na rakovinu, pochopí. 8-s
nemusi to byt az taka slepa ulicka
| 13. 6. 2011 18:48
tie hybridy podla mna nie su nezmysel, len momentalne je to este stale v plienkach. I ked Toyota sa uz trapi tusim 7 rokov..
Z dnesneho pohladu sa to stale "az tak" nevyplati..asi staci ak bude stat benzin 2-2,50 EUR a uspora paliva sa stane podstatne dolezitejsia.
Treba si zobrat take diesle..ake neshopne motory to boli a teraz sa ludia idu pozabijat.. Pritom proti dieslom sa stale da pouzit rovnaky protiargument ako pri hybridoch.. Tiez maju vysoke servisne naklady po prekroceni 150tis. km a vlastne najvyhodnejsi je diesel pre ludi s najazdom 40tis. a viac km rocne. Sikovne ho po 3 rokoch strelia a servisne naklady mozu trapit niekoho ineho :-)
Avatar - Blue Sun
nemusi to byt az taka slepa ulicka
| 14. 6. 2011 07:21
Bohužel, v zabržděné EU se hybridy začaly propagovat jako úžasný lék na vysokou spotřebu, což ale podle původních záměrů tvůrců (Toyota, Honda) nikdy nebyly. Hybridy měly pomoci zlepšit prostředí ve městech tím, že právě v takovém režimu budou jezdit buď úplně elektricky nebo s velmi nízkou spotřebou benzinu. Všimni si třeba, že Japonci, ač v téhle technologii nejdále, nikdy neuvedli jediný dieselový hybrid. A to přitom mají dost dobré diesely.
Uhlíková hysterie v EU nemá obdoby snad v ničem jiném na světě. Kdyby se lidi trošku více zamysleli, pošlou jim překomplikované diesely do kytek... A bohužel, ani malé turbomotory nejsou spásou, protože jsou obvykle vybaveny přímým vstřikem paliva a taky z nich lezou pevné částice, které jsou vůbec největším svinstvem...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku