Testy
....souhlasím s redaktorem, že tohle je první hybrid, který dává smysl a trochu závidím Holanďanům atp., že se ještě navíc u tohohle auta mohu odečíst tu ekologickou daň, když už i bez možnosti odpočtu je ta cena celkem v pohodě...minimálně v těhle zemích to bude prodejní hit...do města ideální autíčko...jinak zatím hybridy nic moc...za ty peníze opravdu nemají smysl
aj tento test uz 1000 krat ukazuje, ze hybrid dokaze usetrit len v meste. inak je to moda, no prakticky skor slepa ulicka.
(nechem vediet sumu ktoru bude stat vymena akumulatorov po neznamom pocte rokov, no bojim sa ze zrelativizuje celu usporu dosiahnutu v meste. argument, ze to sa prveho majitela tykat nebude neobstoji, kedze pripadny kupujuci bude vzhladom na ocakavanu vymenu ochotny zaplatit menej)
za snahu honde :yes:
hybridom :no:
(nechem vediet sumu ktoru bude stat vymena akumulatorov po neznamom pocte rokov, no bojim sa ze zrelativizuje celu usporu dosiahnutu v meste. argument, ze to sa prveho majitela tykat nebude neobstoji, kedze pripadny kupujuci bude vzhladom na ocakavanu vymenu ochotny zaplatit menej)
za snahu honde :yes:
hybridom :no:
Ten akumulátor je počítaný víceméně na celou životnost auta, nějakých 15 let na min 200 000 by neměl být žádný problém. Záleží pochopitelně na režimu, v jaké to auto jezdí, takže může po 8-10 letech za určitých podmínek odejít, ale bude to spíš výjimka, jak ukazují zkušenosti z USA, kde hybridy jezdí poměrně ve velkém od roku 2000. Co se ceny týče, slyšel jsem něco o 40 tisících korunách, ale jistý si nejsem.
Jak tu ale už psal blue.sun, hybrid není prioritně zaměřený na to, aby ušetřil, ale aby zmírnil exhalace a zápach ve městech. V přelidněném Japonsku to lidé pochopili, my se nejdříve musíme zadusit smradem ze "zelených" dieselů a pak to třeba ti, co nepochcípají na rakovinu, pochopí. 8-s
Jak tu ale už psal blue.sun, hybrid není prioritně zaměřený na to, aby ušetřil, ale aby zmírnil exhalace a zápach ve městech. V přelidněném Japonsku to lidé pochopili, my se nejdříve musíme zadusit smradem ze "zelených" dieselů a pak to třeba ti, co nepochcípají na rakovinu, pochopí. 8-s
tie hybridy podla mna nie su nezmysel, len momentalne je to este stale v plienkach. I ked Toyota sa uz trapi tusim 7 rokov..
Z dnesneho pohladu sa to stale "az tak" nevyplati..asi staci ak bude stat benzin 2-2,50 EUR a uspora paliva sa stane podstatne dolezitejsia.
Treba si zobrat take diesle..ake neshopne motory to boli a teraz sa ludia idu pozabijat.. Pritom proti dieslom sa stale da pouzit rovnaky protiargument ako pri hybridoch.. Tiez maju vysoke servisne naklady po prekroceni 150tis. km a vlastne najvyhodnejsi je diesel pre ludi s najazdom 40tis. a viac km rocne. Sikovne ho po 3 rokoch strelia a servisne naklady mozu trapit niekoho ineho 😄
Z dnesneho pohladu sa to stale "az tak" nevyplati..asi staci ak bude stat benzin 2-2,50 EUR a uspora paliva sa stane podstatne dolezitejsia.
Treba si zobrat take diesle..ake neshopne motory to boli a teraz sa ludia idu pozabijat.. Pritom proti dieslom sa stale da pouzit rovnaky protiargument ako pri hybridoch.. Tiez maju vysoke servisne naklady po prekroceni 150tis. km a vlastne najvyhodnejsi je diesel pre ludi s najazdom 40tis. a viac km rocne. Sikovne ho po 3 rokoch strelia a servisne naklady mozu trapit niekoho ineho 😄
Bohužel, v zabržděné EU se hybridy začaly propagovat jako úžasný lék na vysokou spotřebu, což ale podle původních záměrů tvůrců (Toyota, Honda) nikdy nebyly. Hybridy měly pomoci zlepšit prostředí ve městech tím, že právě v takovém režimu budou jezdit buď úplně elektricky nebo s velmi nízkou spotřebou benzinu. Všimni si třeba, že Japonci, ač v téhle technologii nejdále, nikdy neuvedli jediný dieselový hybrid. A to přitom mají dost dobré diesely.
Uhlíková hysterie v EU nemá obdoby snad v ničem jiném na světě. Kdyby se lidi trošku více zamysleli, pošlou jim překomplikované diesely do kytek... A bohužel, ani malé turbomotory nejsou spásou, protože jsou obvykle vybaveny přímým vstřikem paliva a taky z nich lezou pevné částice, které jsou vůbec největším svinstvem...
Uhlíková hysterie v EU nemá obdoby snad v ničem jiném na světě. Kdyby se lidi trošku více zamysleli, pošlou jim překomplikované diesely do kytek... A bohužel, ani malé turbomotory nejsou spásou, protože jsou obvykle vybaveny přímým vstřikem paliva a taky z nich lezou pevné částice, které jsou vůbec největším svinstvem...
Škoda toho menšího kufru, těch 230 litrů není moc, jak je to s tou rezervou? Proč tam je, když ji řada aut nemá a mít nemusí? A co se stane, kdybych s ní nejezdil? 300 litrů už je celkem fajn.
Ale co jsem chtěl napsat - tohle auto už skutečně dává smysl. Civic jako sedan neměl šanci a Insight je trošku malý a s ohledem na to také drahý. Vůbec bych se nedivil, kdyby právě s Jazzem Honda s hybridy prorazila, po čemž touží už od úspěchu Priusu.
Ano, změny na podvozku se bohužel týkají pouze hybridu. Benzinové verze se také změnily, ovšem s poněkud rozpačitým výsledkem. Ale o tom, až bude k dispozici Jazz 1.3.
S rezervou se to má tak, že naše legislativa dojezdové sady pochopitelně povoluje, ovšem pouze v případě, že neexistuje verze s kolem. Pokud ano, musí jím být auto výrobcem vybaveno. Jestli je nutné s ní i jezdit nebo jestli ji lze legálně nahradit opravovací sadou nevím, ale v praxi to asi nikdo zkoumat nebude.
Jestli ti to bralo do 6 pak ten hybrid ekonomicky smysl nema.
HTP má špičku, docela nízko, takže v nižších rychlostech se dá obstojně zrychlovat, bohužel to nese vysokou spotřebu, (mluvím o Fabii I, ale i II je na tom dost podobně, jen lépe), ale tvá domněnka je pravdivá v tom, že v trochu vyšších otáčkách (dokonce bych řekl, že nad 3000 je to mrtvé, zatímco Honda je prostě lineární. Není přesvědčivá absencí té špičky, ale není zrádná. Celkově je to ale lepší motor právě tou spotřebou, která se drží na nízkých hodnotách téměř pořád, perfektním chodem a zvukem, vibrace to nezná... a ve spojení s lepším řazením je to prostě nebe a dudy.
Je klidně možné, že jezdíš s jazzem pod 5, ale hybrid dokáže fakt ušetřit cca litr, takže bys možná jezdil za 4. 😄 Ono se to v těhle malých číslech nezdá, ale 6 nebo 5 litrů, to je spotřeba lepší o 17% a to je sakra hodně. 😉
[odkaz]
Druha strana, pozicia FELGI a tam mas "Dojazdowe koło zapasowe."