Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X1 xDrive28i – Kterak čtyři válce ke štěstí stačily

Nechme stranou karoserii, nechme stranou výbavu – dnes jde o to, zda může být u BMW vrcholem nabídky „pouhý“ čtyřválec, byť má 180 kW.
Zpět na článek
15. 6. 2011 15:58
15. 6. 2011 17:22
15. 6. 2011 17:42
15. 6. 2011 21:03
16. 6. 2011 05:25
15. 6. 2011 21:47
16. 6. 2011 08:53
16. 6. 2011 11:41
16. 6. 2011 12:08
16. 6. 2011 16:05
16. 6. 2011 16:15
16. 6. 2011 18:09
16. 6. 2011 08:55
15. 6. 2011 11:41
Jiný a dost odlišný pohled
Je zajímavé, jak se může lišit pohled na to samé auto (dokonce i stejný KUS) od dvou testérů - profíků, viz:
[odkaz]

Musím dodat, že já to auto neřídil, ale z mého pohledu BMW postupnou likvidací řadových šestiválců opravdu ztrácí jeden ze zásadních atributů, který odlišuje jeho produkty od toho lepšího z mainstreamu. Velmi dobrý přeplňovaný čtyřválec už dnes umí spousta značek (ze špičky jmenujme Fordovy EcoBoosty nebo 1.75 TBi od Alfy), zato benzínovou řadovou šestku už nabídne málokdo a tak dobrou jako BMW asi nikdo.

BMW :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Sosa
15. 6. 2011 11:56
Re: Jiný a dost odlišný pohled
suhlas, navyse ani ta namerana spotreba nie je nijak oslniva, nikedajsi sestvalec by to zvladol za tolko isto, nevidim v tom motore ziadnu vyhodu okrem nadhernej normovanej spotreby a uspore vo vyrobe a iste vyssich servisnych nakladoch

pridavam sa: BMW dnes :no: :no: :no:
Avatar - dicky
15. 6. 2011 12:03
Re: Jiný a dost odlišný pohled
NAHODOU JSEM TEN TEST CETL NA AUTOWEBU TEZ...
presne to ukazuje uroven tohoto zdejsiho AUTO.CZ internetoveho platku ktere je jen trochu vic kamuflovane reklamni oddeleni.
Oni samozrejme ostatnim budou lhat do kapsy jen aby napriste zas dostali neco k testu a nedej boze aby new auto pohanili,jen tak mozna za drobnosti ale v celku musi byt auto super jak si mistni dealer preje ze.
Je mi z tech testeru zde na zvraceni..
A NA ZAVER DOKAZE NAPSAT 4 VALCE STACI DRAHOUSKU..
Mozna - pro pitomce co nikdy neprestanou papouskovat automobilove nesmysli EU a evropskych automobilek v jejich reklamnich kecech...
NO HNUS A NA ZVRACENI Z TECHTO REKLAMNIHO CLANKU PROTOZE NIC VIC TO NENI .
test? to k tomu ma daleko vcetne ucesanych spotreb......
15. 6. 2011 12:28
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Ahoj, já bych to zas tak tragicky neviděl. Test byl proveden z pohledu běžného uživatele, tedy člověka, který bude v tomhle autě jezdit. Nehledal bych v tom záměr nebo podlézavost importérovi. Ruku na srdce - koupil by si nějaký fajnšmekr tohle auto (ať už s jakýmkoli motorem)? ;-) Znáš tu otřesnou statistiku, podle které většina majitelů jedničkového BMW ani neví, jakou nápravu mají poháněnou.
Ale samozřejmě máš pravdu v tom, že ten tlak na opticky nižší spotřebu je směšný. A atmo víceválce jsou na vymření (překvapuje mě VW resp. Škoda s 3.6 V6, ale je to asi labutí píseň). Ti bejci z BMW narvali foukání i do osmiválce! Všichni vědí, že současné 750i žere víc, než předchozí dvanáctiválcové 760i, ale co naplat, podle normy je to OK.
15. 6. 2011 12:39
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Ono tady skoro ani nejde o X1, spíš o ten nový motor. A ten nahradí atmosférický řadový šestiválec i ve všech ostatních modelech BMW, tedy i v pětce, trojce, jedničce...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 6. 2011 14:32
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Dobrý den,
musím se proti vašemu názoru ohradit. Naše testy jsou co nejvíc objektivní - tzn. psané s tak velkým odstupem, jak je to jen u osobního posuzování auta možné. Na rozdíl od některých konkurentů nepřistupujeme k autům s předsudky nebo nesmyslnými stereotypy. Samozřejmě je jen na vás, který přístup vám vyhovuje víc a tomu uzpůsobíte své čtenářské preference.
Obviňovat nás z papouškování legislativy EU nebo marketingových přání automobilek není fér. Prezentujeme vlastní názor bez toho, abychom vůči nim zaujímali nějakou kvazi-módní pózu. Mrzí mě, že je vám na zvracení jen kvůli tomu, že nekřičíme v každém článku do světa naše základní "filozofické" postoje.
Jinak tedy s testovaným autem jsem nejel, ale měl jsem možnost se s xDrive28i (s manuální převodovkou) seznámit dříve - [odkaz] - a garantuji vám, že jediná "podstatná" uživatelská nevýhoda čtyřválce turbo proti atmosférickému šestiválci je zvuk motoru.
15. 6. 2011 16:06
Re: Jiný a dost odlišný pohled
no tady máte asi "problém" v tom, že bojujete proti zažitému pojetí toho, že čím víc válců, tím lépe....... Ono obojí - jak šestiválce, tak turbíny - mají každý svoje a kouzlí po svém. To, že BMW umí a umělo šestiválce - o tom žádná a je to škoda, že ustupují tlaku - tedy, jak kde a věřím v "návrat" v příhodnou chvíli.
Dále máte ode mne objektivní bezvýznamné plus, že jste nesmázli odkaz na konkurenci - toho si cením - ať si každý udělá obrázek sám.....

A pro ostatní - turbíny mají určité kouzlo, které méně objemný šestiválec neumí - zátah turba - pro někoho je to mantra - to kopnutí a svist(případně pak BOV) a je to velmi návykové. A šestiválce mají zase impozantní "atmosférickou" sílu - jen se svým průběhem....
V případě BMW nevidím důvod zachovávat v malé X1 šest hrnků, když mají k dispozici takhle dobrý motor v turbíně. Jinak bych psal v případě větších a "dospělejších" modelů, ale k X1 mi turbína se čtyřmi hrnky pásne..........
Avatar - dicky
15. 6. 2011 17:11
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Jasne nic jineho jsem necekal ale chapu jste za to placeni tak slavne ooody na BMW X1 2.8 jinak docela komicke znaceni ceho objemu??
A za pul roku se tu dockame testu 3valce a zas napisete jedinna uzivatelska nevyhoda je jen zvuk oproti 4valci >:-[]
A za dva roky dal u testu dvouvalce povis zas to same...
Ono totiz jinde mimo EU se pokrok dela taky tak ze se neubere z objemu a nebo z poctu valcu ale zvysi se vykon,spolehlivost snizi spotreba a zvetsi radost z jizdy zvuku co z toho leze i z motoru pod kapotou..
Ale darmo mluvit lidem pro ktere je jedinna podstatna uzivatelka nevyhoda 4valce zvuk motoru oproti 6valci co umela BMW...
Znicili jste si v EU i ten nadherny 10 valec v M5 ve jmenu vasich hloupych trendu a zas muzes oduvodnovat jen ten zvuk to nema jeee jen osmivalec s dvema turby je super a podobne plky...
Jen tak dal......... a to ze lide kteri tady ziji si mysli ze je to normalni vyvoj a trend na tom se podilite velkym dilem i vy ze prepisujete reklamni letaky do zdejsiho stejneho podani a vlastne stejnych kecu a bludu u vyrobcu pro EUvymyslenych....češete spotreby atd...
JE TREBA TLACIT ZE JE TO SUPER ZE
A tyhle pokrivene bludy ktere jste si zde vymysleli o snizovani objemu a o tom jak je bidak preplnovanej ctyrvalec skveli oproti staremu sestivalcovemu motoru ...
Hm stary mel spotrebu stejnou neli mensi a slouzil navzdy perfektni motor.
No nic ale chapu ono by to potom moc hladce asi neslo delat auto.cz a psat pravdy ze nejaky motor je celkem jen trend nesmysl v danem aute... >:-[]
Na autowebu se toho jeden clovek treba nebal a naserviroval to lidem tak jak to je a chvala mu...
Latka hodne vysoko pro vas ..Ale vy ji spis podlezete ze nez preskocite
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 6. 2011 21:21
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Ale to přesně není náš styl - pomlouvat nebo zavrhovat něco jenom proto, že to tentokrát nemá dost válců. Příště bychom mohli najít jiný důvod, proč tvrdohlavě odmítat nový model libovolné značky.
Vývoj spočívá v neustálých změnách. Něco se osvědčí, něco ukáže jako slepá ulička. Možná byste si měl toto auto vyzkoušet. Okusit jeho lineární zátah od nejnižších otáček, zkusit, že se nechá rád vytočit do 7000, a pak byste třeba taky psal něco jiného než teď. Nebo mně přeložte skutečný argument (ne počet válců - to třeba běžný majitel ani s jistotou nepozná), proč bych měl označit čtyřválcový xDrive28i za krok špatným směrem.
Avatar - Righ
16. 6. 2011 00:45
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Ze na nej vubec reagujes - "dicky" (jak prilehavej nick) se uz tady tolikrat uplne znemoznil (v podstate pri kazdym svym diskuznim "vystoupeni"), ze ho nebere nikdo normalni vazne.

Ale k tematu - ja naopak ocenuju, ze se redakce snazi pristupovat k novejm resenim vcetne motoru objektivne a bez predsudku, bez potreby neustale omilat ubohy hospodsky mantry o nenahraditelnym objemu, nespolehlivych turbech, nekultivovanym dieselu nebo treba neprekonatelnosti vicevalcovy atmosfery. Podstatny totiz je, ze podobny stereotypy se honej hlavou skutecnych kupcu aut jen naprosto minimalne, ti v drtivy vetsine zkratka chteji to nejlepsi za svoje penize.

Pod pojmem "to nejlepsi" se pritom v pripade motoru skryva cela rada aspektu jejich chovani, pricemz neni duvod pochybovat, ze ve vsech z nich, snad s vyjimkou zvukovy charakteristiky, je na tom popisovanej oturbenej ctyrvalec lip, nez stara atmosfera. Osobne bych po novym motoru bez vahani sahnul i v pripade, ze bych mohl mit puvodni R6.

A co se tyce placek nad tim, jak BMW ustupuje diky odklonu od atmosfericky plnenejch motoru ze slavy a stava se pouze jednim z mnoha - na to ja rikam ani nahodou. Nevim o tom, ze by 180kW, 350Nm od 1200rpm nebo tocivost az k sedmi tisicum patrily mezi prumerny parametry dnesnich preplnovanejch dvoulitru - naopak, jedna se o naprostou spicku. Tak jako snad vsechny soucasny motory od BMW, preplnovany nebo atmosfericky, ctyr nebo vicevalcovy, benzinovy nebo dieslovy. BMW zkratka umi delat spickovy motory jako takovy, neni to tak, ze by se nejakym zazrakem dopracovali k jednomu famoznimu motoru (R6), ale v ostatnich pripadech splynuli s prumerem. V Mnichove praveze krasne ukazujou, jak je mozny vyhovet novejm emisnim normam a pritom nejen drzet parametry soucasny motorarsky produkce, ale jeste je o poradnej kus posouvat dal. ;-)

BMW :yes:
17. 6. 2011 12:49
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Ahoj Američane >:-[]

Slyšel jsi tu od Forda o R4 v příští generaci Mustangu a pravděpodobně nahrazení V8 motorem V6 s turbem :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 6. 2011 23:22
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Hle, americký tlučhuba nás opět "poctil" svou návštěvou! To zas bude plků a nesmyslů >:D
15. 6. 2011 12:53
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Je dobře, že BMW v motorech nelpí až tak na tradicích. To by také ve vývoji mohlo zamrznout, tak jak už se to stalo jiné automobilce.
15. 6. 2011 21:45
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Ale veď BMW na tej tradícii ľpie - a to tak že hodne. Prečo si myslíte, že administratívna budova BMW je štvorvalec? Štvorvalce vlastne BMW zachránili, vo F1 takisto používali, takmer ako jediný, štvorvalec ...
15. 6. 2011 14:59
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Kdyby každý uvažoval jako vy, tak žijeme dodnes v jeskyni, protože chuť na ohni upečeného mamuta ničím nenahradíš.
15. 6. 2011 17:20
Re: Jiný a dost odlišný pohled
No já nevím, takový kus mamutí kýty medium-rare vs. bio jogurt a obilné klíčky (nejlépe z Německa) ;-)
Avatar - dicky
15. 6. 2011 17:25
Re: Jiný a dost odlišný pohled
tak az budes jezdit s nadhernym dvouvalcem 2xbiturbo tak ostatnim dej vedet jak je to super..
Ono totiz jinde dokazi udelat zas ten sestivalec jeste lepsi a lide se na nej těší a tyto motory miluji..
Kazdy si ten pokrok predstavuje trochu jinak..
V EU asi ty dvouvalce a sem tam prislapat
Ostatni svet zije v klidu dal a vyviji si sve 6,8 i 12 valcove motory lide se na ne teší a s obrovskou chuti je kupuji >:D
A rozhodne by je nevymenili jsou totiz svobodni v nabidce
Avatar - Dinar
17. 6. 2011 07:42
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Jsi dojemný, jak plačka na pohřbu. Z tvého pohledu je hlavně potřeba strčit do každého příspěvku alfu, resp. cokoliv italského nebo max. francouzského. Možná jsi v případě bmw zblblý těmi debatami "skutečných" mistrů volantu a jediných znalců diskutujících o bmw na autoforu, ale automobilky, a bmw nevyjímaje, dělají auta pro reálné kupce, těžko budou brát ohled na internetové mudrlanty, kteří mají plnou hubu šestiválců a manuálů a když pak v dospělosti schrastí první peníz, koupí si kombíka v dýzlu s xdrive a AT. Přesně proto, jaký je trend, dělá bmw motory jaké dělá. A než začneš dávat tenhle 28i do řady s čímkoliv konkurenčním, běž si ho projet, mainstreame. No, ale jestli se potřebuješ jenom vybrečet, dej si tryznu za alfí šestiválce, tam můžeš plakat do aleluja.

Magistr/Beaumont alias Alfa sameček :no: :no: :no:
17. 6. 2011 07:49
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Myslel jsem, že jsi inteligentněnší, než abys GTI-mu žral ty jeho nesmyslné žvásty. Nejsi.
Avatar - Dinar
17. 6. 2011 09:25
Re: Jiný a dost odlišný pohled
Je mi jedno, jestli máš jeden nebo pět nicků, teď jsem tě oslovil těmi dvěma, které používáš v diskusích na auto.cz a autoforu.cz, protože to autoforum ve svém příspěvku zmiňuju. Ale jestli si tu chceš hrát na schovávanou, prosím, míru vlastní trapnosti si určujeme každý sám.

A co se inteligence týká, ano, pokud mezi počtem nicků a inteligencí existuje přímá úměra, pak jsi jistě inteligentnější.
Avatar - boost.
15. 6. 2011 15:58
Test
Test se mi líbil a byl napsán tak, jak by ho hodnotila většina lidí. Zbytek nadává nad turbomotory, které sice zvukem nepřekonávají R6.... (Jel jsem v 330i E46 a zážitek super!). Ale na druhou stranu si drtivá většina lidí koupí diesel. Jen se koukněte na silnice. To je samá 320d, 530d atd. My doma máme taky 320dT, jelikož R6 dieselů nebylo moc na trhu a 330i nejezdí za 6l. Až bude takový motor, tak budiž.
Rozbalit vlákno
4
15. 6. 2011 17:22
Re: Test
Ale o to právě jde. Většina určitě koupí diesel. Kdo chce takhle silný benzín, tak už mu záleží nejen na výkonu, ale i na jeho průběhu, na charakteru motoru, zvuku... A naopak méně na spotřebě a už úplně minimálně na NORMOVANÉ spotřebě...
15. 6. 2011 21:03
Re: Test
Naprosto ti rozumím,také jsem zastáncem názoru,že atmosférickému motoru se nic nevyrovná. U BMW R6 jenž byl, je a bude legendou to samozřejmě platí dvojnásob. Ale bohužel,když se na to podívám pohledem managera automobilky,nic jiného jim pod tlakem EU a jejich zákonů s CO2 nezbývá a nemůžou jinak! Prostě mít miliardu eur navíc v zisku a nebo tu miliardu eur vyhodit za pokuty skrz nadrámcové průměrné hodnoty CO2 je obrovský rozdíl! Reálná spotřeba je možná i nižší u té R6,ale tabulkově dle současných platných předpisů se u turbomotorů dostaneš na mnohem nižší hodnoty a to udělá na konci zůčtovacího období miliardy. A o to tady bohužel jde... Nadávat by jsme měli v tomto případě na EU,ne na BMW. BMW jen dělá to, co musí pro přežití. A dělá to nejlíp jak umí a nejlíp v branži...
16. 6. 2011 05:25
Re: Test
Opravdu bych se smál, kdyby EU ve své moudrosti jednoho dne změnila svou metodiku na něco realističtějšího.
Avatar - Ham.
15. 6. 2011 19:02
Bude po ptákách...
Pokud je někdo alespoň trochu objektivní/soudný tak musí uznat, že foukaný čtyřhrnek je v současné době lepší řešení než sebelépe naladěná atmo v šestihrnku. Lepší průběh výkonu, vyšší a plošší krouťák, nižší spotřeba, nižší váha na čumáku tudíž lepší jizdní vlastnosti no na a straně mínusů mizerný zvuk. Myslím, že není co řešit a pokud bmw (nebo jiní výrobci) zjistí, že takových staromilců po zvuku šesti hrnku je více než promile zákazníků tak asi nebude problém pustit syntetický zvuk do nějakého Harman Kardona a za příplatek (u vyšších verzí výbavy) možnost volby naladění zvuku mezi 6, 8, a 12 (u VW i 16) hrnkem a bude po ptákách.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - boost.
15. 6. 2011 20:59
Re: Bude po ptákách...
Taťka se nedávno projel Citroenem DS4 1,6 THP a právě říkal, že ta věc, co pouští lepší zvuk od motoru do interiéru, fakt mění ten zvuk k lepšímu. Má to i Ford Focus ST.
Avatar - Tomogo
15. 6. 2011 21:47
Spotřeba
Mám CC TSI 2.0 a jezdim při 100km/h za 6l a při 130km/h za 7.3l... A po Praze jezdim pod 9l na 100km a za 14l jsem jel snad jednou v životě a to jsem to valil skoro na plno. A dlouhodobou mám 8.2 a to jezdim 70% po Praze. To se BMW moc nepředvedlo!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
16. 6. 2011 08:53
Re: Spotřeba
To jsou srovnatelné hodnoty s bmw, protože X1 je SUV a u těch již kolem 70-80 km/h docela roste spotřeba díky špatné aerodynamice. Loni jsem srovnával sedan a SUV a výsledek byl spotřeba 2.0 TSI 155kW v Audi A4 při 130 km/h 6,9 l na sto, stejný/podobný motor 147 kW v Tiguanu si podle palubního počítač bral 9,1 na sto na stejném úseku dálnice s kontrolou rychlosti podle GPS u obou měření. A vedle aerodynamiky je tu ještě nárůst díky 4x4, Tiguan byl 4x4, A4 jen předokolka. X1 v testované verzi je 4x4, Tvé CC odhaduji také jen na předohrab.
Avatar - Tomogo
16. 6. 2011 11:41
Re: Spotřeba
Jo to jasně chápu, jen si myslím, že se tady BMW mohlo ukázat prostě víc. Ale co třeba srovnání ve městě, kde se jezdí právě maximálně do 80km/h. A nechci říct že to chci srovnávat na 100%. I když to částečně srovnatelné je, auta váží stejně, mají stejný objem motoru a nepředpokládám, že po silnici a zvláště po Praze někdo jezdí se zapnutým 4x4. Ten odpor vzduchu je samozřejmě jasný a uznávám že nemohu chtít ve 130km/h stejnou hodnotu jako u CC, ale i tak je spotřeba BMW velká. Takovou spotřebu jako BMW má i pantátův Hyundai Tucson 4x4 s 2.0 benzinem, ale ten jeho motor je z 90 let 20-tého století. A na druhou stranu i Vaše srovnání 155kW TSI s 147kW je nesmysl, protože 155kW TSI má papírově ne stejném autě cca o litr menší spotřebu než ten 147kW. Tak mi to píchnutí do BMW prosím odpusťte ;-)
Avatar - Ham.
16. 6. 2011 12:08
Re: Spotřeba
Jen pár technických.
1. 4x4 žere výkon (zvyšuje spotřebu) permanentně, prostě má vyšší jízdní odpory.
2. Ve městě by X1 měla jen o něco málo vyšší spotřebu než CC (vzledem k tomu, že je to 4x4 a také má vyšší výkon 180 kW).
4. Tátův Tuscon nemá 180 kW ani 350 Nm krouťák ani zrychlení pod 7.
3. Do bmw klidně rýpej, oni to vydrží.
Avatar - Tomogo
16. 6. 2011 16:05
Re: Spotřeba
1. 4x4 si snad ve městě vypnu, ne?
2. No ale X1 nemá ve městě jen o trochu menší spotřebu. Jezdí za 10-12l a právě proto mne to překvapilo, s lehkou nohou jsem schopen po Praze do práce a zpět jezdit i pod 8 a to bydlím v centru.
3. BMW to jistě vydrží :-)
4. Výkon je u BMW nahnán turbem, takže se to jistě nedá srovnávat výkonově, ale ani technicky. Ten Tuscon má motor z minulého tisíciletí a žere stejně. Jestli todle někomu nestačí tak se asi nemá cenu o tom bavit.

Otázkou je, jak s tím jezdili a skutečnost může být i o trochu lepší, než je zde uvedeno.
16. 6. 2011 16:15
Re: Spotřeba
ad 1.) nevypneš. Jednak se zapíná / vypíná automaticky bez povelů řidiče a jednak, i když zrovna pohání jen jednu nápravu, tak ty hřídele a další věci navíc v tom autě pořád jsou.
Avatar - Tomogo
16. 6. 2011 18:09
Re: Spotřeba
To je snad jedno jestli to za tebe vypne automatika, nebo to uděláš sám. Pak rozhoduje jen váha a potom kde se to spíná, jestli je to u zadního diferenciálu, nebo blíže k motoru. Pokud v diferáku, tak je jasný že to spotřebu zvedne, pokud někde v převodovce, tak to spotřebu nezvedne. Jestli někde na půl cesty, tak ten nárůst spotřeby taky nějaký bude, ale ne tak velký.
Avatar - Blue Sun
16. 6. 2011 08:55
Re: Spotřeba
No ty ses taky předvedl... Srovnávat CC s SUV, to dovede jen vysoce inteligentní člověk... klobouk dolů.